Goeie vraag. Rechters zullen dat denk ik niet snel terugdraaien, maar het zou wel betekenen dat het bestuur heeft gehandeld zonder de aandeelhouders hierin te kennen terwijl dat wel geboden was, dus opent het de weg voor aanklachten van de aandeelhouders tegen het bedrijf.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En nu? De aandelen liggen al bij de Nederlandse staat.
Poeh, dan hadden de aandelen van de Belgische staat (die besloten heeft niet mee te stemmen) heel veel verschil kunnen maken!quote:
Dan is de RvC misschien ook wel de sigaar. Er zijn veel signalen dat Lippens zo ongeveer zelf voor CEO heeft gespeeld en zeker niet het bestuur heeft gecontroleerd.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:26 schreef eleusis het volgende:
Goeie vraag. Rechters zullen dat denk ik niet snel terugdraaien, maar het zou wel betekenen dat het bestuur heeft gehandeld zonder de aandeelhouders hierin te kennen terwijl dat wel geboden was, dus opent het de weg voor aanklachten van de aandeelhouders tegen het bedrijf.
Komt geen stemming in NL toch? Daar heeft de rechter over besloten in NL...quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nu de Nederlandse aandeelhouders nog. Wat nou als zij wel voor stemmen?
Aha, dat wist ik niet. Het is ook echt een ongekende puinhoop aan het worden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:31 schreef capricia het volgende:
Komt geen stemming in NL toch? Daar heeft de rechter over besloten in NL...
Ik kan alleen niet goed overzien wat deze uitspraak van de bava gaat betekenen...quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, dat wist ik niet. Het is ook echt een ongekende puinhoop aan het worden.
De deal met NL kan niet meer terug gedraaid worden. Wel kunnen de aandeelhouders nu een claim indienen en allerlei rechtzaken aanspannen. De verkoop zal aangevochten worden. Het wordt dus een steeds duurdere deal voor Nederland.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:43 schreef fortisstemming het volgende:
Ik ben misschien dom maar als: de hele deal word terug gedraaid,dan heeft bos toch een vordering van 16 miljard op de fortis bank(terug betalen van het aankoopbedrag), en dat betekend toch onmiddelijk het faillissement.![]()
![]()
Mocht Bos beslissen de wil van de aandeelhouders te respecteren. Deal met NL is nl al rond.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:43 schreef fortisstemming het volgende:
Ik ben misschien dom maar als: de hele deal word terug gedraaid,dan heeft bos toch een vordering van 16 miljard op de fortis bank(terug betalen van het aankoopbedrag), en dat betekend toch onmiddelijk het faillissement.![]()
![]()
quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zijn er al schoenen naar de RvB gegooid?
Een rechter kan het zaakje niet meer helemaal terug draaien tot 8 oktober?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:46 schreef capricia het volgende:
[..]
De deal met NL kan niet meer terug gedraaid worden. Wel kunnen de aandeelhouders nu een claim indienen en allerlei rechtzaken aanspannen. De verkoop zal aangevochten worden. Het wordt dus een steeds duurdere deal voor Nederland.
Wat betreft het effect voor Belgie is het veel heftiger. De Belgische regering mag Fortis nu niet doorverkopen aan BNP Paribas en blijft nu dus 'ongewild' eigenaar. Alle kosten zijn voor de belastingbetaler...
Daar heeft de ondernemerskamer toch al een uitspraak over gedaan? Volgens NL-recht kon het niet meer terug gedraaid worden. Misschien kan Europa nog uitkomst brengen?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:51 schreef fortisstemming het volgende:
[..]
Een rechter kan het zaakje niet meer helemaal terug draaien tot 8 oktober?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |