abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65947982
Waar mensen zich zoal niet over opwinden zeg...
quote:
Relletje over 'poepbeeld' in Hortus Botanicus
AMSTERDAM - Een kunstwerk in de Hortus Botanicus in Amsterdam heeft tot een klein relletje geleid. Het beeld lijkt volgens sommige bezoekers namelijk op een berg poep. Daarom komt er nu een bordje met enige uitleg bij, zei directrice Lena Euwens woensdag.

Het beeld Het Stille Leven, een Keramisch Tafereel staat sinds een week bij het eetcafé van het plantenmuseum. Op een tafel liggen moeilijk definieerbare vormen. Het werk is onderdeel van een tentoonstelling ter ere van het themajaar over de beroemde wetenschapper Charles Darwin.

Volgens Euwens verwijst het beeld naar de 'oersoep' waaruit volgens wetenschappelijke theorieën al het leven is ontstaan. De reacties van bezoekers waren echter „vlak en teleurgesteld”. Sommigen dachten dat het kunstwerk een berg poep voorstelde. „Daar werden nogal veel flauwe grappen over gemaakt in het café.”

Aanvankelijk wilde de directie van de Hortus Botanicus het werk op een minder prominente plek neerzetten. In overleg met de kunstenares komt er nu echter een bordje met uitleg bij te staan. Euwens denkt bovendien dat door de aandacht die de kwestie heeft gekregen, veel bezoekers inmiddels een beter idee hebben van wat het beeld voorstelt.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)r__poepbeeld___.html

Hehehe die reactie ook... een bordje met uitleg erbij. Als zoiets nodig is, is een kunstwerk vaak niet echt goed. Het zou voor zichzelf moeten spreken.
pi_65948143
Ik ben Amsterdammer, maar ben niet boos hoor.
Wist niet eens dat zo'n beeld in de Hortus stond.
Misleidende TT.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_65948200
Ik heb nog een fotootje gevonden van het beeld in kwestie:

Bron: Parool (die het weer heeft van AT5)
  Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 14:10:24 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_65948238
Volgens mij is het gewoon een poging tot aandachttrekkerij, ik heb van dat hele beeld nog nooit gehoord, laat staan van een relletje.
quote:
Euwens denkt bovendien dat door de aandacht die de kwestie heeft gekregen, veel bezoekers inmiddels een beter idee hebben van wat het beeld voorstelt.
Wat voor aandacht? Ja, nu, daarvoor niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:24:56 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_65948749
Lokaal niksnieuws dus
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:10:00 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_65950394
Vervelend dat ze een kunstenaar inhuren die geen kennis heeft van zaken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_65950531
Nou ja, zowel de Telegraaf als het Parool komt ermee. Lokaal nieuws is ook nieuws, toch?

Hier nog een foto van de Telegraaf:
pi_65951679
Ze zijn jaloers op Buttplug!
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_65951826
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ze zijn jaloers op Buttplug!
en terecht!
Mu!
  Trouwste user 2022 woensdag 11 februari 2009 @ 18:45:20 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_65958066
Bolus Hortanicus

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')