abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:54:41 #226
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66021940
Dan maak je maar zin.
pi_66022189
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:54 schreef Alicey het volgende:
Dan maak je maar zin.
Waarin?
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:12:44 #228
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66022561
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Waarin?
Datgene waar zin aan ontbreekt.
pi_66022667
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Datgene waar zin aan ontbreekt.
eerst suggestieve deurtjes openen en dan wachten tot ik vunzige opmerkingen plaats he
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:34:45 #230
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66023521
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

eerst suggestieve deurtjes openen en dan wachten tot ik vunzige opmerkingen plaats he
Tjeempie, heb je daar zin aan?
pi_66023754
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tjeempie, heb je daar zin aan?
Nee, maar ik moest van jou zin maken
pi_66023814
Zo... mijn weekend is alweer 2uurtjes bezig
pi_66023828
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Westmeisje

Hier duurt het nog 2 uurtjes tot het weekend

Heb geen zin meer, en ben moe
Aww! Doorzetten knul

Bij mij zijn school en weekend nu omgekeerd trouwens 2 dagen school en de rest weekend...
pi_66023953
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:43 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Aww! Doorzetten knul

Bij mij zijn school en weekend nu omgekeerd trouwens 2 dagen school en de rest weekend...
Bereid je maar vast psychisch voor op de tijd dat je slechts 24 vakantiedagen in een jaar hebt zitten
pi_66024119
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bereid je maar vast psychisch voor op de tijd dat je slechts 24 vakantiedagen in een jaar hebt zitten
Grapjas, waarom denk je dat ik lerares word
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:52:04 #236
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66024163
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Je bent niet bekend met het fenomeen ambtenaar?
pi_66024199
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:51 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Grapjas, waarom denk je dat ik lerares word
Oja
pi_66024220
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je bent niet bekend met het fenomeen ambtenaar?
Ik heb er een tijdje tussen gewerkt. De overheid is volgens mij de enige werkgever waar mannen vrijwel net zo veel zwangerschapsverlof (papadagen) krijgen als vrouwen
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:56:27 #239
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66024319
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik heb er een tijdje tussen gewerkt. De overheid is volgens mij de enige werkgever waar mannen vrijwel net zo veel zwangerschapsverlof (papadagen) krijgen als vrouwen
Ik denk het ook. De overheid is ook de een van de weinige werkgevers waar de belastingbetaler zorgt voor een sluitende begroting.
pi_66024445
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk het ook. De overheid is ook de een van de weinige werkgevers waar de belastingbetaler zorgt voor een sluitende begroting.
Qua arbeidsvoorwaarde heeft de overheid als doelstelling om een voorbeeld-bedrijf te zijn. Dat is imho ook niet verkeerd. Daarnaast werkt de overheid wel behoorlijk efficient, qua FTE/werkverzetting

Enige wat wel anders moet en kan, zijn het aantal externe medewerkers, die allemaal hun eigen BV hebben en dus gewoon 3x meer verdienen dan wat netjes is
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:07:43 #241
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66024805
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Qua arbeidsvoorwaarde heeft de overheid als doelstelling om een voorbeeld-bedrijf te zijn.
Wat voor de overheid niet te vergelijken is met een commercieel bedrijf qua kosten etc.
quote:
Dat is imho ook niet verkeerd. Daarnaast werkt de overheid wel behoorlijk efficient, qua FTE/werkverzetting
Ja, vooral de belastingdienst, Fin, BuZa, BiZa en de diverse gemeenten waarmee ik het genot heb gehad te mogen samenwerken.
quote:
Enige wat wel anders moet en kan, zijn het aantal externe medewerkers, die allemaal hun eigen BV hebben en dus gewoon 3x meer verdienen dan wat netjes is
CAO's zijn hier het probleem. De overheid betaalt relatief weinig salaris in geld uit. Hierdoor kunnen ze geen geschikt personeel vinden. Oplossing : CAO's afschaffen binnen de overheid en maximum salarissen afschaffen. Hoeven ze ook geen externen meer in te huren.
pi_66025015
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat voor de overheid niet te vergelijken is met een commercieel bedrijf qua kosten etc.
[..]

Ja, vooral de belastingdienst, Fin, BuZa, BiZa en de diverse gemeenten waarmee ik het genot heb gehad te mogen samenwerken.
[..]

CAO's zijn hier het probleem. De overheid betaalt relatief weinig salaris in geld uit. Hierdoor kunnen ze geen geschikt personeel vinden. Oplossing : CAO's afschaffen binnen de overheid en maximum salarissen afschaffen. Hoeven ze ook geen externen meer in te huren.
Een werkplekbeheerder verdient al 3200 tot 3600 bij de overheid hoor

Daarnaast waren de meeste externe dus medewerkers die zichzelf onmisbaar hadden gemaakt. Dit wordt trouwens wel lastiger
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:14:49 #243
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66025106
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Een werkplekbeheerder verdient al 3200 tot 3600 bij de overheid hoor
Wanneer het om een flink aantal werkplekken gaat in een centrale omgeving vind ik dat niet heel erg vreemd.
quote:
Daarnaast waren de meeste externe dus medewerkers die zichzelf onmisbaar hadden gemaakt. Dit wordt trouwens wel lastiger
Jezelf onmisbaar maken is wel een beetje ... fail
pi_66025245
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wanneer het om een flink aantal werkplekken gaat in een centrale omgeving vind ik dat niet heel erg vreemd.
[..]

Jezelf onmisbaar maken is wel een beetje ... fail
Werkplekbeheer he. Niet systeembeheer. Niet de helpdesk. Niet applicatiebeheer. Niet Netwerkbeheer. Maar werkplekbeheer.

Soort van veredelde concierge...
pi_66025370
Ach als ik kijk naar de overheid is het altijd qua IT e.d. een dikke geweest.

Ken collega's/managers die voor tonnen of miljoenen zelfs wat aanbevelingen hebben geschreven, blijft ergens op bureau'tje liggen een jaartje, en dan vinden ze het verouderd en moet het ff opnieuw gebeuren, prima hoor...

Plus sowieso huren ze voor iedere scheet een externe medewerker in, wat klauwen met geld kost, ik sta nog helemaal onderaan het trappetje en een maandje mij over de vloer kost al rond de 10.000, terwijl het werk wat ik deed bij VROM echt niet zo moeilijk was dat het zulke kosten rechtvaardigde, en ik was dan nog de goedkoopste collega, ze hadden ook lui ingehuurd die MCSE of Cisco Engineers waren, en we moesten beetje printers adh van een workaround configureren
pi_66025549
LeeHarveyOswald
Overal een mening over maar bindt bijna nooit in. Eigenwijs ventje.
pi_66025564
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:21 schreef Loveless85 het volgende:
Ach als ik kijk naar de overheid is het altijd qua IT e.d. een dikke geweest.

Ken collega's/managers die voor tonnen of miljoenen zelfs wat aanbevelingen hebben geschreven, blijft ergens op bureau'tje liggen een jaartje, en dan vinden ze het verouderd en moet het ff opnieuw gebeuren, prima hoor...

Plus sowieso huren ze voor iedere scheet een externe medewerker in, wat klauwen met geld kost, ik sta nog helemaal onderaan het trappetje en een maandje mij over de vloer kost al rond de 10.000, terwijl het werk wat ik deed bij VROM echt niet zo moeilijk was dat het zulke kosten rechtvaardigde, en ik was dan nog de goedkoopste collega, ze hadden ook lui ingehuurd die MCSE of Cisco Engineers waren, en we moesten beetje printers adh van een workaround configureren
10.000 aan personeelskosten de maand is helemaal zo raar nog niet hoor Ik kostte in eerste instantie 6750 per maand. Toen zat ik er drie maanden en moest ik dus verplicht bij de detacheerder waar de overheid aanbestedingscontracten mee heeft, dus was ik toen ineens een kostenpost van grofweg 12.000.

Op het moment zou ik als ik tegen dezelfde voorwaarde gedetacheerd wordt op 7200 zitten. Is erg veilig voor de overheid. Is nl. inclusief overuren, reiskosten, en noem maar op. Soort All-in plaatje. Daarnaast kost personeel sowieso wel 2 a 3 keer zn bruto salaris, ook als je ze in eigen dienst hebt
pi_66025647
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:26 schreef Koewam het volgende:
LeeHarveyOswald
Overal een mening over maar bindt bijna nooit in. Eigenwijs ventje.
ik heb ruim een half jaar -gedetacheerd- bij een overheidsinstantie gewerkt. Heb dus wel ongeveer door hoe en wat er gebeurde
pi_66025699
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

10.000 aan personeelskosten de maand is helemaal zo raar nog niet hoor Ik kostte in eerste instantie 6750 per maand. Toen zat ik er drie maanden en moest ik dus verplicht bij de detacheerder waar de overheid aanbestedingscontracten mee heeft, dus was ik toen ineens een kostenpost van grofweg 12.000.

Op het moment zou ik als ik tegen dezelfde voorwaarde gedetacheerd wordt op 7200 zitten. Is erg veilig voor de overheid. Is nl. inclusief overuren, reiskosten, en noem maar op. Soort All-in plaatje. Daarnaast kost personeel sowieso wel 2 a 3 keer zn bruto salaris, ook als je ze in eigen dienst hebt
Ja dat weet ik
Ik bedoel ook alleen dus dat de overheid sowieso een geldverslindende machine is qua IT...
En volgens mij zijn prijsjes voor gedetacheerde medewerkers altijd all-in? Iig bij ons ook incl evt. maaltijdvergoedingen, reiskosten. Maar dan wel weer excl overuren

Bij Eneco waar ik nu zit snappen ze t allemaal niet zo, en denken ze dat ze zelf nog in alles moet voorzien, dus leve de Eneco-laptop, Eneco-GSM, en Eneco-TomTom (terwijl ik helemaal nog niet kan rijden )
pi_66025739
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

ik heb ruim een half jaar -gedetacheerd- bij een overheidsinstantie gewerkt. Heb dus wel ongeveer door hoe en wat er gebeurde
Nee maar gewoon altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')