quote:
Tjeempie, heb je daar zin aan?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
eerst suggestieve deurtjes openen en dan wachten tot ik vunzige opmerkingen plaats he
Aww! Doorzetten knulquote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Westmeisje![]()
Hier duurt het nog 2 uurtjes tot het weekend![]()
Heb geen zin meer, en ben moe
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:43 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Aww! Doorzetten knul
Bij mij zijn school en weekend nu omgekeerd trouwens2 dagen school en de rest weekend...
Grapjas, waarom denk je dat ik lerares wordquote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Bereid je maar vast psychisch voor op de tijd dat je slechts 24 vakantiedagen in een jaar hebt zitten
Je bent niet bekend met het fenomeen ambtenaar?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Bereid je maar vast psychisch voor op de tijd dat je slechts 24 vakantiedagen in een jaar hebt zitten
Ojaquote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:51 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Grapjas, waarom denk je dat ik lerares word
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met het fenomeen ambtenaar?
Ik denk het ook. De overheid is ook de een van de weinige werkgevers waar de belastingbetaler zorgt voor een sluitende begroting.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Ik heb er een tijdje tussen gewerkt. De overheid is volgens mij de enige werkgever waar mannen vrijwel net zo veel zwangerschapsverlof (papadagen) krijgen als vrouwen
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk het ook. De overheid is ook de een van de weinige werkgevers waar de belastingbetaler zorgt voor een sluitende begroting.
Wat voor de overheid niet te vergelijken is met een commercieel bedrijf qua kosten etc.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Qua arbeidsvoorwaarde heeft de overheid als doelstelling om een voorbeeld-bedrijf te zijn.
Ja, vooral de belastingdienst, Fin, BuZa, BiZa en de diverse gemeenten waarmee ik het genot heb gehad te mogen samenwerken.quote:Dat is imho ook niet verkeerd. Daarnaast werkt de overheid wel behoorlijk efficient, qua FTE/werkverzetting![]()
CAO's zijn hier het probleem. De overheid betaalt relatief weinig salaris in geld uit. Hierdoor kunnen ze geen geschikt personeel vinden. Oplossing : CAO's afschaffen binnen de overheid en maximum salarissen afschaffen. Hoeven ze ook geen externen meer in te huren.quote:Enige wat wel anders moet en kan, zijn het aantal externe medewerkers, die allemaal hun eigen BV hebben en dus gewoon 3x meer verdienen dan wat netjes is
Een werkplekbeheerder verdient al 3200 tot 3600 bij de overheid hoorquote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat voor de overheid niet te vergelijken is met een commercieel bedrijf qua kosten etc.
[..]
Ja, vooral de belastingdienst, Fin, BuZa, BiZa en de diverse gemeenten waarmee ik het genot heb gehad te mogen samenwerken.
[..]
CAO's zijn hier het probleem. De overheid betaalt relatief weinig salaris in geld uit. Hierdoor kunnen ze geen geschikt personeel vinden. Oplossing : CAO's afschaffen binnen de overheid en maximum salarissen afschaffen. Hoeven ze ook geen externen meer in te huren.
Wanneer het om een flink aantal werkplekken gaat in een centrale omgeving vind ik dat niet heel erg vreemd.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een werkplekbeheerder verdient al 3200 tot 3600 bij de overheid hoor![]()
Jezelf onmisbaar maken is wel een beetje ... failquote:Daarnaast waren de meeste externe dus medewerkers die zichzelf onmisbaar hadden gemaakt. Dit wordt trouwens wel lastiger
Werkplekbeheer he. Niet systeembeheer. Niet de helpdesk. Niet applicatiebeheer. Niet Netwerkbeheer. Maar werkplekbeheer.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer het om een flink aantal werkplekken gaat in een centrale omgeving vind ik dat niet heel erg vreemd.
[..]
Jezelf onmisbaar maken is wel een beetje ... fail
10.000 aan personeelskosten de maand is helemaal zo raar nog niet hoorquote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:21 schreef Loveless85 het volgende:
Ach als ik kijk naar de overheid is het altijd qua IT e.d. een dikkegeweest.
Ken collega's/managers die voor tonnen of miljoenen zelfs wat aanbevelingen hebben geschreven, blijft ergens op bureau'tje liggen een jaartje, en dan vinden ze het verouderd en moet het ff opnieuw gebeuren, prima hoor...
Plus sowieso huren ze voor iedere scheet een externe medewerker in, wat klauwen met geld kost, ik sta nog helemaal onderaan het trappetje en een maandje mij over de vloer kost al rond de 10.000, terwijl het werk wat ik deed bij VROM echt niet zo moeilijk was dat het zulke kosten rechtvaardigde, en ik was dan nog de goedkoopste collega, ze hadden ook lui ingehuurd die MCSE of Cisco Engineers waren, en we moesten beetje printers adh van een workaround configureren
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:26 schreef Koewam het volgende:
LeeHarveyOswald
Overal een mening over maar bindt bijna nooit in. Eigenwijs ventje.
Ja dat weet ikquote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
10.000 aan personeelskosten de maand is helemaal zo raar nog niet hoorIk kostte in eerste instantie 6750 per maand. Toen zat ik er drie maanden en moest ik dus verplicht bij de detacheerder waar de overheid aanbestedingscontracten mee heeft, dus was ik toen ineens een kostenpost van grofweg 12.000.
Op het moment zou ik als ik tegen dezelfde voorwaarde gedetacheerd wordt op 7200 zitten. Is erg veilig voor de overheid. Is nl. inclusief overuren, reiskosten, en noem maar op. Soort All-in plaatje. Daarnaast kost personeel sowieso wel 2 a 3 keer zn bruto salaris, ook als je ze in eigen dienst hebt
Nee maar gewoon altijd.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]ik heb ruim een half jaar -gedetacheerd- bij een overheidsinstantie gewerkt. Heb dus wel ongeveer door hoe en wat er gebeurde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |