Is je eigen stomme schuldquote:Op woensdag 11 februari 2009 12:55 schreef Isegrim het volgende:
Maandag niet uitsnurken, om 09:00 al een afspraak.
Bij de junks natuurlijk, maar dat is niet ethisch verantwoord.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:57 schreef Dezz het volgende:
Wie weet er een plek in Rotterdam waar ik zo goedkoop mogelijk een fiets kan krijgen, de mijne is vanochtend namelijk gejat?!
Megabike, vlakbij Oostplein, dat misschien een optie? Die hebben veel overjarige modellen, maar ook tweedehands (al zuo ik voor dat laatste gewoon naar Marktplaats gaan ofzo)quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:57 schreef Dezz het volgende:
Wie weet er een plek in Rotterdam waar ik zo goedkoop mogelijk een fiets kan krijgen, de mijne is vanochtend namelijk gejat?!
Willem de Kooning?quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:57 schreef wikwakka2 het volgende:
50% zeker dat ondergetekende volgens jaar ook Rotterdammer wordt. Als ik tenminste toegelaten wordt tot mijn opleiding
Biketech op het Bentickplein is een goede fietsenmaker, goedkoop en snel ookquote:Op woensdag 11 februari 2009 12:57 schreef Dezz het volgende:
Wie weet er een plek in Rotterdam waar ik zo goedkoop mogelijk een fiets kan krijgen, de mijne is vanochtend namelijk gejat?!
quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:20 schreef Isegrim het volgende:
Free at last.En dat ze daar maar allemaal de moord stikken.
Neh. Coolsingel autovrij zou een gigantische kale vlakte betekenen die de stad onaantrekkelijker maakt ('ongezellig'), en dan bloedt de stad dood. Er is al zoveel ruimte. Meent zou eventueel wel kunnen, alleen is de concentratie van levendige voorzieningen in de plint nochtans ondermaats voor zo een dergelijke actie.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:29 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Willem de Kooning?
Lijkt me trouwens heerlijk, de Meent en Coolsingel autovrij! Denk dat het ook zeker sfeerverhogend zal zijn voor Rotterdam centrum
Watskeburt?quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:20 schreef Isegrim het volgende:
Free at last.En dat ze daar maar allemaal de moord stikken.
Je houdt sowieso de trams en de fietsers, daarnaast zou je bijv. terassen en water in kunnen brengenquote:Op woensdag 11 februari 2009 14:23 schreef Koewam het volgende:
[..]
Neh. Coolsingel autovrij zou een gigantische kale vlakte betekenen die de stad onaantrekkelijker maakt ('ongezellig'), en dan bloedt de stad dood. Er is al zoveel ruimte. Meent zou eventueel wel kunnen, alleen is de concentratie van levendige voorzieningen in de plint nochtans ondermaats voor zo een dergelijke actie.
Lang verhaal. Vertel ik je nog wel eens op een feestje. Kutbaan, kutbaas, genaaid etc.quote:
quote:
Er was ooit een site waarvandaan je een doos stront kon laten opsturen naar iemand.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Vroeger toen ik nog een klein LHO'tje was, en naar dat kinderprogramma keek waar je tekeningen heen kon faxen, dacht ik altijd dat je tekening dan "verdween" en dat je die dus niet meer zelf had
![]()
Mocht je dit met die drol gaan proberen: Ik zat er toen naast
quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er was ooit een site waarvandaan je een doos stront kon laten opsturen naar iemand.Helaas bestaat die niet meer.
Lijkt me niet realistisch. Water wordt een kostbaar proces omdat de Coolsingel een metrotunnel en schuilkelders heeft. Bovendien is er al een overkill aan terassen waardoor die altijd leeg zijn, en het Nederlandse klimaat is hier niet echt geschikt voor.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je houdt sowieso de trams en de fietsers, daarnaast zou je bijv. terassen en water in kunnen brengen
Gewoon een stuk goedkopele euroshopper-makreel in het plafond verstoppen of zo.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Wat let je
![]()
Als je nou een vierkante doos neemt, met een deksel aan de bovenkant, en aan de kant waar je deze dicht doet maak je aan die deksel een band vast, welke ook bij het "scharnier" van de deksel vast zit.
Doe een naald aan deze band en een ballon welke de naald net niet raakt. Vul de doos op met stront. Stuur'm op.
Ik voorzie een nieuwe trend
Je bedoelt met de stadhuiskelders en de metrotunnel dat het water een dilemma vormt?quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:42 schreef Koewam het volgende:
[..]
Lijkt me niet realistisch. Water wordt een kostbaar proces omdat de Coolsingel een metrotunnel en schuilkelders heeft. Bovendien is er al een overkill aan terassen waardoor die altijd leeg zijn, en het Nederlandse klimaat is hier niet echt geschikt voor.
Zie je al een Champs-Elysees voor je zonder auto's?
quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:43 schreef Koewam het volgende:
[..]
Gewoon een stuk goedkopele euroshopper-makreel in het plafond verstoppen of zo.
Gewoon even een junkie aanspreken neem ik aanquote:
Afgelopen zaterdag was ik in die kroeg aan die straat waar ook die coffeeshops en smartshops zitten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:27 schreef thloreg het volgende:
eeej is iemand afgelopen weekend (vrijdag&zaterdag) naar dat feest geweest in die Kerk waar normaal de zaterdag markt plaatsvind? Tis zo een thema feest dat 2 keer per jaar wordt gehouden is mij vertelt. Iemand?
Nieuwe binnenwegquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag was ik in die kroeg aan die straat waar ook die coffeeshops en smartshops zitten.
+1! Dom idee, al dat autovrij. Ik hoef ook niet zo nodig met de auto over de coolsingel te rijden maar het geeft wel een zekere levendigheid, dat autoverkeer. En je kunt mij ook niet wijs maken dat er hier mensen zijn die daadwerkelijk last hebben van het autoverkeer op de Coolsingel. Wat het op moet gaan leveren is mij dan ook neit duidelijk. Ruimte voor terassen? Is dat er dan niet voldoende?quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:23 schreef Koewam het volgende:
[..]
Neh. Coolsingel autovrij zou een gigantische kale vlakte betekenen die de stad onaantrekkelijker maakt ('ongezellig'), en dan bloedt de stad dood. Er is al zoveel ruimte. Meent zou eventueel wel kunnen, alleen is de concentratie van levendige voorzieningen in de plint nochtans ondermaats voor zo een dergelijke actie.
De Rotterdammer heeft wel de ruimte nodig die gezelligheid te uittenquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:37 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
+1! Dom idee, al dat autovrij. Ik hoef ook niet zo nodig met de auto over de coolsingel te rijden maar het geeft wel een zekere levendigheid, dat autoverkeer. En je kunt mij ook niet wijs maken dat er hier mensen zijn die daadwerkelijk last hebben van het autoverkeer op de Coolsingel. Wat het op moet gaan leveren is mij dan ook neit duidelijk. Ruimte voor terassen? Is dat er dan niet voldoende?
Klinkt meer als een wanhopige, en bij voorbaat mislukte poging van hele enge ambtenaren die in hele donkere keldertjes werken om een beetje gezelligheid in de stad te brengen. Vergeet het.
Gezelligheid zit in de de Rotterdammer, niet in de stad.
Alleen toen reden er nog stoomtreinen over de hefquote:
Maar dat kan toch nou ook? Op de totale breedte van de Coolsingel maakt die 2x3 meter autostrook ook niet veel uit. En voor een gezellig gazonnetje zou het ook praktisch zijn als de trams en fietsen er niet reden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De Rotterdammer heeft wel de ruimte nodig die gezelligheid te uittenIk denk dat het zeker wel een toegevoegde waarde kan hebben. Of leg er gras neer, zodat iedereen massaal op warme zomermidagen neerploft op de coolsingel
![]()
het was wel 13 jaar na de oorlog, dus de heropbouw was nog in volle gang. Stoomtreinen kan ik me niet meer herinneren, maar dat krijg je toch op den duurquote:Alleen toen reden er nog stoomtreinen over de hef
Ligt de Keileweg midden in het centrum tussen winkels, restaurant, markt en andere gelduitgeefplekken in?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:46 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Maar dat kan toch nou ook? Op de totale breedte van de Coolsingel maakt die 2x3 meter autostrook ook niet veel uit. En voor een gezellig gazonnetje zou het ook praktisch zijn als de trams en fietsen er niet reden.
Ik voorspel alleen maar meer doodsheid, als je het verkeer er weghaalt krijgt de Coolsingel de levendigheid van de Keileweg (recentelijk nog wel eens geweest? Ik kom er best wel vaak)
[..]
Dus jij hebt misschien foto's waar de poster van deze foto om vroeg?quote:het was wel 13 jaar na de oorlog, dus de heropbouw was nog in volle gang. Stoomtreinen kan ik me niet meer herinneren, maar dat krijg je toch op den duur
Ja, om je hond uit te laten misschien...quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ligt de Keileweg midden in het centrum tussen winkels, restaurant, markt en andere gelduitgeefplekken in?![]()
Dat van de tram is helemaal waarMaar eventueel zou je de trambanen aan de lijnbaan-kant kunnen leggen. Dan heb je bij stadhuis dus eerst het plein voor het stadhuis, dan 2 baansweg omgebouwd tot plein, gras, of iets anders waar je kan zijn, dan 2 baans tram (net zo breed als de weg) ook omgebouwd, en zo creeer je dus een heel 2e stadhuisplein, maar dan zonder lawaaikroegen
![]()
Zet daar gras en bomen neer, en je hebt een geweldig en uniek gebied midden in de stad, denk ik![]()
Neuh...niet te filmen, hè, Rotterdam?quote:Dus jij hebt misschien foto's waar de poster van deze foto om vroeg?![]()
* LeeHarveyOswald nieuwsgierig is
Die eerste site is echt geweldig, voor foto's, tekeningen, schilderijen en verhalen. De opzet is af en toe wat knullig maar ik heb er al menig uur op gewoggedquote:Op woensdag 11 februari 2009 16:31 schreef DutchTrain het volgende:
Voor mooie oude foto's van de spoorwegen in Rotterdam kijk je bijvoorbeeld op http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/spoorwegen.htm
of
http://www.feijenoordsemeesters.nl/Rotterdam.htm
Laatste stukje cursief voor Isegrimquote:In 1859 kwam het kabinet met een integraal plan voor de hele spoorweginfrastruktuur in Nederland. Een van de door Amsterdam ondersteunde voorstellen was, de zuiderlijn aan te sluiten naar Utrecht, Rotterdam was immers toch nooit enthousiast voor nieuwe spoorverbindingen en Rotterdam had nu toch al een aansluiting naar Utrecht enne, ook de binnenstad hoefde dan niet op de schop.... Rotterdam moest kleur bekennen, wilde men een eigen verbinding met Antwerpen of kon dit ook via Utrecht, waardoor Amsterdam werd bevoordeeld. Amsterdamse ingezonden stukken schrijvers kwamen met het argument dat Amsterdam een zesde deel van de belastingen opbracht en dus iets te zeggen had over die spoorverbinding. De Rotterdammers reageerden fel :
den kwaal der Amsterdammers om Amsterdam als Nederland te zien, is ongeneeslijk en wij zullen de ondankbare taak niet aanvaarden, om de genezing van dat lijden te beproeven
Kortom, niets nieuws onder de zon....
Je gelooft het niet, maar door de felle diskussies, ook in het Parlement over deze zaak, viel het kabinet Rochussen-van Bosse in 1860 over deze spoorwegkwestie en moest dus aftreden. De ruzie tussen Amsterdam en Rotterdam over de Zuiderspoorverbinding had aangetoond, vond men toen, dat de staat moest beslissen over de spoorverbindingen en niet enkele particulieren met tegengestelde belangen.
Ik heb zoethout liggen, voor mn kruidenbitterquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:03 schreef Loveless85 het volgende:
wat een grafweer, ik moet eigenlijk nog boodschappen doen, maar ik bijt wel op een houtje
ik had A. wat willen pesten, maar die is ziek dus dat is dan ook niet leukquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:06 schreef Isegrim het volgende:
Ik moet nog naar mijn berging toelopen, ook geen zin in.
Ahh. Je bent haar toch wel te hulp geschoten he?quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb zoethout liggen, voor mn kruidenbitter![]()
LDG heeft gister bloed gedoneerd aan de dracula's van Sanquin. Die kreeg te horen dat ze zeker vandaag nog geen zware dingen mocht tillen.
Toen is ze boodschappen gaan doen en heeft ze dus al bloedend alware het een R&P meisje dr boodschappen gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |