abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65941951
quote:
NIJMEGEN - De gemeente Nijmegen geeft ouders van kinderen vanaf drie jaar voortaan een bindend schooladvies. De gemeente wil zo voorkomen dat populaire witte basisscholen uit hun voegen barsten terwijl zwarte scholen te weinig leerlingen hebben.

Dat bevestigde de gemeente woensdag.
Ouders moeten hun kind opgeven bij een centraal aanmeldpunt op internet. Zij krijgen daarover per brief een uitnodiging.

Buurt
Een digitaal systeem koppelt de gegevens van het kind aan drie scholen in de buurt.

Ouders kunnen ook drie scholen buiten de eigen wijk opgeven. Het systeem geeft vervolgens een bindend advies en houdt rekening met de voorkeuren van de ouders en met eventuele schoolgaande broertjes of zusjes van het aangemelde kind.
http://www.nu.nl/algemeen(...)nd-schooladvies.html

Leuk hoor het probleem van zwarte scholen oplossen over de rug van kinderen. Maar niet over de rug van mijn dochter.. Ik ben blij dat ik niet in Nijmegen woon en met dat soort regels verwacht ik niet dat er veel mensen met kinderen/kinderwens van buiten Nijmegen nu nog in Nijmegen willen gaan wonen.
pi_65942097
Damn , dat worden veel verhuizingen van gezinnen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65942130
wtf?
Ja doei.
pi_65942155
Lekker verhaal.

Als ik kinderen zou hebben zouden die naar een school gaan die ik het beste vind voor hen. Niet naar een school die de gemeente voor ze aanwijst. Zou mooi zijn als ik dan nog zo wonen waar ik nu woon. Komen mijn kinderen op de meeste kansloze basisscholen van Nijmegen te zitten. Nee dank je.

Ik zou in dat geval lekker in Beuningen, Wijchen of Malden gaan wonen. Zo goed als Nijmegen, geen bindend schooladvies en nog goedkopere huizen ook.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_65942160
Whoa.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 11 februari 2009 @ 11:02:01 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65942171
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65942193
ik vraag me af of dit zou mogen.. de vrije schoolkeuze is volgens mij een belangrijk burgerecht dat niet zomaar door een lokale overheid afgenomen kan worden.
de 'vrijheid van onderwijs' is vastgelegd in de grondwet en imho zou de overheid enkel eventueel direkt kunnen ingrijpen in het openbaar onderwijs en zelfs daarvoor is er naar ik meen een vereistte dat hiervoor een wettelijke basis zou moeten liggen.

Hooguit kan ik me voorstellen dat een lokale overheid wel een regeling biedt om gegarandeerde schoolplaatsen aan te bieden waarop een ouder dan altijd kan terugvallen, maar dat zal de scheiding tussen 'zwarte en witte' scholen niet opheffen, een belangrijke grond voor het verschil daartussen is nu juist dat veel autochtone ouders veel vroeger actief zijn in het zoeken naar een geschikte school voor hun kinderen, terwijl veel autochtione ouders daar veel langer mee wachten, waardoor die dan uteindelijk weinig keuze hebben en meestal de slechter bekend staande scholen moeten nemen omdat die enkel nog plaats vrij hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_65942222
ik ben erg blij met Nijmegen

maar dit is echt te gek voor woorden gewoon

als ik al kinderen zou hebben idd, zoals D_C al zei, kies ik nog altijd zélf in overleg met de kinderen zelf, waar ik mijn kroost heenstuur, dat laat ik neit door iemand tegenhouden/bepalen.

Als de school 'vol' zit qua aanmeldingen en je valt buiten de boot, soit, da's een risico bij de betere scholen, maar dan ga je vervolgens zélf op zoek naar een alternatief niet de gemeente
Ja doei.
  Forum Admin woensdag 11 februari 2009 @ 11:03:33 #9
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_65942227
Ik zou er ook van balen.
Maar of ik er ook daadwerkelijk voor zou gaan verhuizen als ik er fijn zou wonen.. Ik weet het niet.
pi_65942238
wtf
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_65942285
WTF

Wat een onzin. Ik bepaal zelf wel waar mijn kind naartoe gaat, niet de gemeente
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:06:08 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65942317
Belachelijk plan dit. Dit stimuleert scholen al helemaal niet meer om echt hun best te doen, want de kids stromen toch wel binnen. Ook dat er nu weer ambtenaren nodig zijn die met een Systeem ( ) gaan bepalen hoe de kids verdeeld worden.

Als ouder zou ik in elk geval mijn kind gewoon aanmelden bij de school naar keuze en me vervolgens helemaal scheel procederen als het daar niet wordt toegelaten. Nijmegen is geen communistisch eilandje waar ineens allerlei vrijheden kunnen worden ingeperkt.
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:06:56 #13
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_65942345
Laat die blanke kutkinderen lekker op hun eigen school blijven!
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_65942385
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:02 schreef RM-rf het volgende:
ik vraag me af of dit zou mogen.. de vrije schoolkeuze is volgens mij een belangrijk burgerecht dat niet zomaar door een lokale overheid afgenomen kan worden.
de 'vrijheid van onderwijs' is vastgelegd in de grondwet en imho zou de overheid enkel eventueel direkt kunnen ingrijpen in het openbaar onderwijs en zelfs daarvoor is er naar ik meen een vereistte dat hiervoor een wettelijke basis zou moeten liggen.
Ach, Nijmegen wordt niet voor niks door de linksen hier "Havana aan de Waal" genoemd...
quote:
Hooguit kan ik me voorstellen dat een lokale overheid wel een regeling biedt om gegarandeerde schoolplaatsen aan te bieden waarop een ouder dan altijd kan terugvallen, maar dat zal de scheiding tussen 'zwarte en witte' scholen niet opheffen, een belangrijke grond voor het verschil daartussen is nu juist dat veel autochtone ouders veel vroeger actief zijn in het zoeken naar een geschikte school voor hun kinderen, terwijl veel autochtione ouders daar veel langer mee wachten, waardoor die dan uteindelijk weinig keuze hebben en meestal de slechter bekend staande scholen moeten nemen omdat die enkel nog plaats vrij hebben.
En daarom zouden mijn eventuele kinderen dus maar naar een pauperschool moeten? Ik zie wat voor'n kinderen hier in de wijk rondlopen op straat (vaak nog tot elf uur 's avonds) en een grote bek hebben tegen alles en iedereen. Mijn kinderen gaan echt niet tussen dat soort debieltjes in de klas zitten, want je kan wel raden wat dat soort kinderen voor de kwaliteit van het onderwijs betekenen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:13:02 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_65942555
Stelletje communisten weer. Ik laat de opvoeding en goede jeugd van mijn kind niet verpesten door m naar een zwarte school te laten gaan. Dan verhuis ik liever.
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:22:27 #16
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_65942878
Idioten daar.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_65942934
Wouter Bos moet hier ook tegen zijn.
pi_65943107
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:23 schreef Specularium het volgende:
Wouter Bos moet hier ook tegen zijn.
Die stuurt zijn kinderen wel naar een witte school die verder weg is dan de school die het dichtse bij ligt omdat dat een zwarte school is.
pi_65943124
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:08 schreef Dutch_Courage het volgende:

En daarom zouden mijn eventuele kinderen dus maar naar een pauperschool moeten?
nee, dat zeg ik nergens... ik leg enkel wat een belangrijke grond voor het probleem van de tweedeling in mindere en beter scholen is en dat deze ook een duidelijke culturele achtergrond heeft.

Als ouder kun je gewoon ervoor zorgen dat je kind naar een beter school gaat door vroeg je te bemoeien met een eventuele schoolkeuze... waarbij overigens het lang niet altijd zo is dat als je je kinderen maar op een school ver weg stuurt, ze opeens beter zouden leren... als je verder kennelijk wel in een achterstandswijk woont.

Het huidige schoolstelsel ondersteunt sterk die mogelijkheid, maar de vraag is natuurlijk wel of het zo zinnig is:
probleem erbij is natuurlijk ook sterk dat het huidige systeem met 'openbare scholen' en 'speciaal onderwijs' waarbij het laatste net zo goed door de overheid gefinancieerd wordt en veelal veel meer financiele speelruimte heeft.

persoonlijk ben ik wel voor een systeem met een mogelijkheid voor 'speciale scholen', waar ouders hun kinderen moeten kunnen sturen als ze behoefte hebben aan oderwijs met een specifieke achtergrond (levensbeschouwelijk of ideologisch).... Wat me echter wel sterk tegenstaat is het idee dat die scholen ook door de overheid via collectieve gelden meegefinancierd worden; prima dat die scholen bestaan en natuurlijk kunnen die een hogere maatstaf bereiken, maar laat de ouders dan ook de meerkosten ervan zelf financieren, Onderwijs dat door de overheid collectief gefinancierd zou moeten worden zou enkel openbaar en neutraal georenteerd onderwijs moeten zijn zonder ideologische achtergrond.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_65943140
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:28 schreef HarryP het volgende:

[..]

Die stuurt zijn kinderen wel naar een witte school die verder weg is dan de school die het dichtse bij ligt omdat dat een zwarte school is.
Dat bedoel ik.
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:36:08 #21
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_65943326
Kan niet. Druist in tegen de grondwet.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_65943527
Beetje overdreven.
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:42:55 #23
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_65943548
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:13 schreef BasEnAad het volgende:
Stelletje communisten weer. Ik laat de opvoeding en goede jeugd van mijn kind niet verpesten door m naar een zwarte school te laten gaan. Dan verhuis ik liever.
idd. Ik zal mijn kind nooit naar een zwarte basisschool sturen maakt niet uit wat voor regels of wetten er zijn. Beter niet naar school en het dan maar zelf doen dan een zwarte school
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:55:39 #24
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65943970
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:42 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

idd. Ik zal mijn kind nooit naar een zwarte basisschool sturen maakt niet uit wat voor regels of wetten er zijn. Beter niet naar school en het dan maar zelf doen dan een zwarte school
Dat is dan ook weer overgedramatiseerd. Ik heb zelf ook op een basisschool gezeten met veel allochtonen en ook autochtone paupers. Maar de onderwijzers waren voor het merendeel wel oké en die gaven mij en drie andere meer getalenteerde klasgenootjes gewoon extra opdrachtjes. Ik ben inhoudelijk dus niets tekortgekomen, want toen ik vervolgens naar een vrijwel compleet witte kakschool (HAVO/VWO) ging kon ik het ook daar makkelijk bijbenen. Ik was niet echt jaloers op die hockeybrugklassers die nog nooit een neger hadden gezien.

Overigens hebben ook sommige allochtone klasgenootjes uiteindelijk havo of vwo afgerond.

Waar het probleem met dit plan vooral in zit, is dat scholen hun best moeten blijven doen voor de goede leerlingen. En dat zullen ze niet doen als die leerlingen tóch wel binnenstromen, omdat ouders niets te kiezen hebben.
pi_65944575
Volkomen gestoord idee maar niet verbazingwekkend voor een stad als Nijmegen.
Ouders de keuze ontnemen waar ze hun kinderen op school doen omdat de overheid gefaald heeft.

Het idee is om zwarte scholen tegen te gaan maar als door dit besluit blanken massaal vertrekken naar blanke buurten dan houd je dus die zwarte scholen .
pi_65944647
Als ik daar een ouder was, gewoon een advocaat erop zetten, dit kunnen ze nooit hard maken...grondwet etc. Bepaal toch zelf wel waar ik mn kind heenstuur, niet van die pleurisambtenaren!
  woensdag 11 februari 2009 @ 12:45:13 #27
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_65945432
Vrijheid van onderwijs lijkt me hier aardig in het geding.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_65945481
dus als je in de gildenkamp woont kan je niet kiezen tussen de kampus of de luithorst, terwijl de ene een vrije school is en de andere een RK school lekker krom
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:13:05 #29
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_65946340
Dit gaat nooiit niet geen stand houden, wie is het genie achter dit plan? Ik gok dat er binnen enkele weken alweer bericht wordt dat dit mooi niet door gaat en terecht .
pi_65947087
Nijmegen is mijn stad .

Maar dit kan echt niet .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')