Waarom 20 minuten rust? Wat een onzinquote:Trainers: meer ruimte, tijd en wissels
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM, woensdag
De spelregelcommissie van de FIFA, de International Football Association Board (IFAB), zal eind februari beslissen dat trainers in de toekomst vrij door hun trainersvak langs de zijlijn mogen bewegen om aanwijzingen te geven. Ze hoeven niet langer te gaan zitten na een aanwijzing. Op dit moment verplicht de vierde man de coaches weer plaats te nemen op de bank. De trainercoach krijgt tevens de vrijheid om een vierde wissel toe te passen als een wedstrijd beslist moet worden middels een verlenging van tweemaal 15 minuten. Tevens krijgen voetbalteams vijf minuten extra rust. De maximale tijd tussen de eerste en tweede helft wordt opgerekt van 15 naar 20 minuten.
De IFAB zal zich op 28 februari tevens buigen over doellijntechnologie, extra assistent-scheidsrechters en een strafbank in bepaalde gevallen in plaats van een gele kaart. Er vallen over de laatste drie zaken geen beslissingen van de IFAB te verwachten.
Preciesquote:Op woensdag 11 februari 2009 10:17 schreef fathank het volgende:
Wanneer wordt dit ingevoerd in de Reserve 4e klasse H, Regio Oost?
Nou TR kan je eindelijk schijten én bier halen in de rustquote:Op woensdag 11 februari 2009 10:32 schreef TerroRobbie het volgende:
5 minuten langer keilen.
Die broodjes van dobben zijn boklekker gek en die pizzapunten zijn ook wel te vretenquote:Op woensdag 11 februari 2009 10:13 schreef Aanvoerder het volgende:
Al maken ze er 200 minuten rust van, ik koop die gore snacks niet in het stadion.
WTFquote:Op woensdag 11 februari 2009 10:46 schreef Noshiba het volgende:
Die broodjes van dobben zijn boklekker gek en die pizzapunten zijn ook wel te vreten
Sinds wanneer hebben ze pizzapunten?quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:46 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Die broodjes van dobben zijn boklekker gek en die pizzapunten zijn ook wel te vreten
Maar voor mensen die vrienden hebben, maakt het denk ik niet zoveel uit.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:06 schreef pfaf het volgende:
15 minuten rust ik vind ik altijd al veel te veel. Na 3 minuten ben je wel uitgepraat, daarna staart iedereen in z'n kopje thee z'n spieren af te koelen. Echt een kutidee.
Jawel, maar na een paar minuten valt iedereen toch in clichés en zijn de nuttige tips wel op.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:08 schreef TerroRobbie het volgende:
Jullie hebben geen trainer?
Mwuah, je hebt een wettelijk maximum aan reclametijd in een uur hè.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik vraag me ook af of die 20 min zin heeft hoor, vanuit de spelers gezien. Tuurlijk is er de enorme commerciele waarde van de extra reclametijd - de NOS gaat echt niet ineens 5min lang analyseren.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:06 schreef pfaf het volgende:
15 minuten rust ik vind ik altijd al veel te veel. Na 3 minuten ben je wel uitgepraat, daarna staart iedereen in z'n kopje thee z'n spieren af te koelen. Echt een kutidee.
Je bedoelt: scheten laten, de helft gaat buiten de kleedkamer roken en de rest vertelt jolige verhalen over hoe het gisteren in de kroeg was en dit alles terwijl er tegen een kansloze 8-0 achterstand aangekeken wordt?quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:05 schreef ASroma het volgende:
[..]
tijd dat je eens bij een bierteam gaat
misselijkmakend inderdaad.... ze kunnen er beter direct een circus van maken met powerplay,gamebreakers, pentalty vanaf de middenstip, time-outs, 6 wissels, 12 players 5 minute card, korte pauzes van 5 min in beidde helften voor extra reclame.........quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:36 schreef Grumpey het volgende:
puur voor reclame-opbrengsten dit.
En invoeren van dingen zoals:
- dopingcontrole
- zuivere speeltijd
- doellijntechnologie
- hogere straffen voor tijdrekken/oneens zijn met scheids
Worden niet ingevoerd. Het is wel weer duidelijk wat voor geldbelust-wereldje het gewoon is.
das geen bierteam maar een boerenteam...quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je bedoelt: scheten laten, de helft gaat buiten de kleedkamer roken en de rest vertelt jolige verhalen over hoe het gisteren in de kroeg was en dit alles terwijl er tegen een kansloze 8-0 achterstand aangekeken wordt?Been there, done that.
Ok.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:10 schreef ASroma het volgende:
[..]
das geen bierteam maar een boerenteam...
Mijn prestatieelftal is een vriendenteam ( althans, een deel van de spelers uiteraard ) hoor, maar als we achter staan in de rust is iedereen (gelukkig) strontchagerijnig.quote:bierteam zijn vrienden die je ook gewoon buiten voetbal ziet en dus meer raakvlakken mee hebt en inderdaad dat het niet super vervelend is als je een keer met 5-1 onderuit gaat
Hej dit komt me bekend voorquote:Op donderdag 12 februari 2009 12:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je bedoelt: scheten laten, de helft gaat buiten de kleedkamer roken en de rest vertelt jolige verhalen over hoe het gisteren in de kroeg was en dit alles terwijl er tegen een kansloze 8-0 achterstand aangekeken wordt?Been there, done that.
Zonder gekheid ik denk dat wat stevigere dopingcontroles inderdaad een goed idee zouden zijn. Volgens mij lopen er binnen het voetbal zat rond die wat pakken om sneller te herstellen voor de volgende wedstrijd maar er wordt niet echt streng gecontroleerd daar.quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:36 schreef Grumpey het volgende:
puur voor reclame-opbrengsten dit.
En invoeren van dingen zoals:
- dopingcontrole
- zuivere speeltijd
- doellijntechnologie
- hogere straffen voor tijdrekken/oneens zijn met scheids
Worden niet ingevoerd. Het is wel weer duidelijk wat voor geldbelust-wereldje het gewoon is.
daar had ik het niet over, ik had het over aanpassingen van het spel waardoor frustraties en de eerlijkheid op en naast het veld worden aangepakt. Dat dat hard nodig is hoef ik niet uit te leggen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:09 schreef ASroma het volgende:
[..]
misselijkmakend inderdaad.... ze kunnen er beter direct een circus van maken met powerplay,gamebreakers, pentalty vanaf de middenstip, time-outs, 6 wissels, 12 players 5 minute card, korte pauzes van 5 min in beidde helften voor extra reclame.........
Zo kan de FIFA zeggen dat ze open staan voor veranderingenquote:Op donderdag 12 februari 2009 13:59 schreef rubbereend het volgende:
ja laten we wat details aanpassen in plaats van een aantal problemen grondig aan te pakenwaar zijn ze toch mee bezig bij de FIFA. Tijd dat die organisatie grondig op de schop gaat
Zijn allemaal kereltjes van boven de 80 jaar, wordt dus nooit wat als dat zo blijft...quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:04 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zo kan de FIFA zeggen dat ze open staan voor veranderingen
quote:FIFA vergadert over invoering oranje kaart
Datum: 23-feb-2009 20:44
De spelregelcommissie IFAB van de Wereldvoetbalbond FIFA spreekt komende zaterdag tijdens een bijeenkomst in Manchester over de invoering van een oranje kaart. Oud-scheidsrechter Pierluigi Collina toonde zich maandag een voorstander. "Er zijn situaties waarin een gele kaart te licht is en een rode te zwaar", aldus de Italiaan.
Een speler die een oranje kaart krijgt, wordt tijdelijk uit het veld gestuurd om af te koelen. In sporten zoals rugby bestaat een dergelijke mogelijkheid al. De voetbalbond van Noord-Ierland heeft het voorstel van de oranje kaart bij de FIFA ingediend.
Collina wil ook het voorstel van UEFA-voorzitter Michel Platini om met twee scheidsrechters te experimenteren, bespreken in de scheidsrechterscommissie van de FIFA. De 49-jarige Italiaan, die onder meer een Champions League-finale en een WK-finale floot, is momenteel scheidsrechtersbaas in eigen land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |