En de laatste post.quote:Thirteen UCI Continental Professional Teams
are granted “wild card” label
The Licence Commission today granted “wild card” labels to the following 13 teams, for a period of one year:
· Vorarlberg – Corratec (AUT)
· Landbouwkrediet – Colnago (BEL)
· Topsport Vlaanderen – Mercator (BEL)
· Andalucia – Cajasur (ESP)
· Contentpolis – AMPO (ESP)
· Barloworld (GBR)
· Ceramica Flaminia – Bossini Docce (IRL)
· ISD (ITA)
· Skil – Shimano (NED)
· Vacansoleil Pro Cycling Team (NED)
· Cervelo Test Team (SUI)
· BMC Racing Team (USA)
· Serramenti PVC Diquigiovanni – Androni Giocattoli (VEN)
Teams with a “wild card” label are entitled to be invited to compete in UCI ProTour races. “Wild card” labels are given only to teams that fulfil strict quality criteria on a number of levels: sporting (history of strong performances by team and riders), legal (observance of the rules), administrative (rigorous management and transparency) and ethical (especially anti-doping management and procedures).
Teams with a “wild card” label are obliged to participate in the biological passport programme (which includes making a financial contribution and agreeing to provide athletes’ whereabouts).
The “wild card” label was introduced in 2008 in response to requests made by organisers, teams and riders, who, along with the UCI, wanted all participants in races on the UCI ProTour calendar to be held to the same obligations, particularly from an ethical standpoint, with a view to guaranteeing equality of treatment for all teams.
UCI Press Office
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er zou wel aangegeven zijn vanuit de Tourdirectie dat de kans erg groot is dat Skil de wildcard dit jaar krijgt. Ik zou het ook een vreemde keuze vinden, maar daarom niet minder mooi voor het Nederlandse wielrennen.
Nou ja, als je een uitnodiging krijgt zou ik die sowieso niet afslaan. Het blijft toch de Tour.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:08 schreef Cavalier1 het volgende:
Als je er niks te zoeken hebt, moet je er ook niet heen gaan. En dat is denk ik het geval bij een ploeg als Skil.
dat zal de sponsor anders zienquote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:08 schreef Cavalier1 het volgende:
Als je er niks te zoeken hebt, moet je er ook niet heen gaan. En dat is denk ik het geval bij een ploeg als Skil.
Je weet dat dit nergens op slaat wat je zegt. Want net wat de vorige twee zeiden, het zou ontzettend dom zijn als een sponsor dit afslaat. Daarnaast denk ik dat Skil er net zoveel te zoeken heeft als een ploeg als RAGT destijds.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:08 schreef Cavalier1 het volgende:
Omdat Barloworld in 2008 de verwachtingen niet kon waarmaken in de grote rondes. Soler stapte af in de Giro en in de Tour als gevolg van een polsblessure. Robert Hunter was amper bij de sprints te bekennen en John Lee Augustyn zal het best herinnerd worden voor zijn val in de afgrond. Daarnaast heeft Moises Dueñas positief op doping getest.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:06 schreef marcodej het volgende:
Ik weet wel dat ze er vorig jaar, door het rijden van Lhotellerie idd, echt heet dicht bij zaten. Alle 20 ploegen die dat jaar in Parijs-Nice reden kregen een uitnodiging, met slechts één verschil: Skil was ingeruild voor Barloworld omdat het jaar ervoor Soler twee ritten en de bollen had gepakt...
Zelf vonden ze overigens dat ze er op dat moment niet klaar voor waren.
Voor dit jaar zie ik eigenlijk (nog) niet waarom ze nu wel een uitnodiging zouden mogen verwachten.
Aanvallend rijden in het voorseizoen betekent nog niet dat je een rol van betekenis kan spelen in de Tour. Als Skil opvallende renners heeft in het voorjaar is de kans alleen maar kleiner dat die renners ook in de Tour goed zijn. Dus het lijkt me raar als de ASO daar rekening mee houdt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:00 schreef ultra_ivo het volgende:
De manier van koersen van Skil in de eerste maanden zal een rol gaan spelen. De Tourdirectie zal een aanvallende ploeg wel zien zitten. Dat brengt wat kleur in de etappes.
Het gaat hem dan helemala niet om een rol van betekenis in het klassement. Het gaat hem om het kleur geven aan een wedstrijd. Dan is de mentaliteit van een ploeg belangrijk. En die verandert niet zoveel.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:05 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Aanvallend rijden in het voorseizoen betekent nog niet dat je een rol van betekenis kan spelen in de Tour. Als Skil opvallende renners heeft in het voorjaar is de kans alleen maar kleiner dat die renners ook in de Tour goed zijn. Dus het lijkt me raar als de ASO daar rekening mee houdt.
quote:wo 11/02/09 - Wim Vanhuffel (29) heeft nog maar eens een nieuwe ploeg. Nu tekende de wielrenner bij een Oostenrijks team: Vorarlberg-Corratec.
Het is al het vierde team voor Wim Vanhuffel (foto) deze winter. Vorarlberg is een continentaal team dat ook mag deelnemen aan ProTour-wedstrijden. (Belga) Eerder tekende bij TelTeck-H20 en Crota-Turbo's Hoet, die twee spookploegen blijken te zijn. En vorige week ging hij als eliterenner zonder contract bij Revor-Jartazi aan de slag.
"Ik voel me er ongemakkelijk bij", vertelt Vanhuffel in Het Nieuwsblad. "Maar Revor-Jartazi heeft er alle begrip voor."
Vanhuffel brak door in 2005. Toen reed hij in de Giro mee voorop in de bergen en werd hij uiteindelijk elfde.
Ook in 2006 liet Vanhuffel zich positief opmerken, maar de grote bevestiging kwam er niet. Silence-Lotto liet vorig jaar weten dat hij op zoek moest naar een nieuwe ploeg.
Zo is Vorarlberg al zo goed als zeker van een touruitnodiging en een top 5 positie in Frankrijk.quote:
Ik had het ook niet over het klassement. Daar doen ze sowieso niet vooraan mee. Maar als je kleur wilt geven aan een wedstrijd als de Tour, moet je hele goede benen hebben. Omdat iedereen mee wilt zijn in de ontsnappingen. Als de jongens van Skil zich in het voorjaar willen laten zien, zullen ze in de Tour niet in topvorm zijn. En ze hebben niet de luxe van bijvoorbeeld Rabobank om in het voorjaar een ander team neer te zetten als in de Tour.quote:Op woensdag 11 februari 2009 06:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het gaat hem dan helemala niet om een rol van betekenis in het klassement. Het gaat hem om het kleur geven aan een wedstrijd. Dan is de mentaliteit van een ploeg belangrijk. En die verandert niet zoveel.
Lijkt mij ook.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:25 schreef wimderon het volgende:
Met alle respect voor Skil, maar als je aanvallende jongens wil hebben zijn er genoeg andere (hetzij Franse/hetzij betere) ploegen die ze ook kunnen nemen lijkt me
Monfort dus en niet Martinquote:Op woensdag 11 februari 2009 16:32 schreef TheArt het volgende:
Colom wint het vierde deel van de Mallorca Challenge. Hij had op de streep 56 sec. voorsprong op een groepje van 4 met Boasson Hagen, Pineau, Chavanel en Martin.
Boasson Hagen dus al goed in vorm zo vroeg op het seizoen, want de finale was lastig.
Zeker maar daarom zal de ASO alle opties nog even openhouden. Al was het maar als drukmiddel op die Franse ploegjes.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:25 schreef wimderon het volgende:
Met alle respect voor Skil, maar als je aanvallende jongens wil hebben zijn er genoeg andere (hetzij Franse/hetzij betere) ploegen die ze ook kunnen nemen lijkt me
Mwah, Agritubel is met Feillu, Moreau en Vogondy wel zeker van een plaats hoor. Al was het maar om 'la Fête Nationale' wat kleur te geven met een Franse ontsnapping. Tel daarbij AG2R, Française des Jeux en Bouygues op en alle ''vaste Franse waarden'' zijn aanwezig. Veel druk wordt er op die vier niet uitgeoefend.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeker maar daarom zal de ASO alle opties nog even openhouden. Al was het maar als drukmiddel op die Franse ploegjes.
http://www.cyclinglinks.nl/quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:35 schreef Cavalier1 het volgende:
waar is een goede kalender voor dit seizoen te vinden?
maar Genting Highlands was inderdaad maar een korte etappe waar ze bijna 3u over deden. Wel ene met een zwaar slachtveldquote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:43 schreef -skippybal- het volgende:
5 etappes en nog geen 3 uur op de fiets
quote:UCI weigert wielerteam Jaksche
HAMBURG - De kleine Italiaanse wielerploeg Cinelli krijgt geen proflicentie van de UCI. Dat heeft een woordvoerder van de internationale wielerfederatie vrijdag gezegd.
Het betekent dat kopman Jörg Jaksche zijn rentree weer even moet uitstellen.
De 32-jarige Duitser legde eind juni 2007 een omvangrijke verklaring af over zijn jarenlange gebruik van verboden middelen, waaronder epo en groeihormoon.
Kroongetuige
Hij bood zich vervolgens aan als kroongetuige in het Spaanse dopingschandaal rond de arts Eufemiano Fuentes.
Zijn schorsing liep begin vorig jaar af, maar Jaksche slaagde er pas in december in een werkgever (Cinelli) te vinden. De Duitser, die in 2004 Parijs - Nice won, liet vrijdag nog in het midden of zijn rentree er nog van komt.
''Ik moet eerst weer een ander team vinden. En dat is allemaal niet zo eenvoudig.'
Een heel slecht idee naar mijn mening. Wat een gedevalueerd startveld ga je dan krijgen. Iedereen die ook maar een kans denkt te maken in één van de voorjaarsklassiekers en de Giro gaat dan al niet starten. Plus dat het najaar dan wel heel leeg en saai wordt. Nee, een slecht idee. Wat een argument ook van Zomegan. Voetbal vergelijken met wielrennenquote:Organisatoren willen Vuelta weer in april
(Het Nieuwsblad) De organisatoren van de drie grote ronden - Christian Prudhomme (Tour), Angelo Zomegnan (Giro) en Javier Guillén (Vuelta) - willen dat de Ronde van Spanje verplaatst wordt naar april. 'Het is een grove belediging voor de sport dat de Vuelta in september gepland staat. Alsof je de halve finales van de Champions League speelt na de finale. De juiste volgorde is: Vuelta, Giro, Tour', aldus Zomegan.
Belachelijk inderdaad. Je uitleg bevat genoeg steekhoudende argumentenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Een heel slecht idee naar mijn mening. Wat een gedevalueerd startveld ga je dan krijgen. Iedereen die ook maar een kans denkt te maken in één van de voorjaarsklassiekers en de Giro gaat dan al niet starten. Plus dat het najaar dan wel heel leeg en saai wordt. Nee, een slecht idee. Wat een argument ook van Zomegan. Voetbal vergelijken met wielrennen
quote:Ploeg Mattan-VDB toch in orde
Nico Mattan had blijkbaar gelijk toen hij optimistisch bleef over het voortbestaan van zijn ploeg.
'Zaterdag is er een oplossing', zei hij. En die is er ook. Het team wordt Cinelli-Down Under. In dat continentale team is er zeker plaats voor de vier Belgen: Frank Vandenbroucke, Bert Roesems, Fabio Polazzi en neofiet Jérôme Baugnies.
Vorige week leek het er nog op dat de San Marinese wielerploeg Cinelli naast een UCI-licentie zou grijpen.
Sterker nog: de Vuelta heeft juist meer aandacht gekregen door de verplaatsing naar het najaar.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:47 schreef Leatherface het volgende:
Om dezelfde redenen ben ik het met TheArt eens.
Overigens was de verplaatsing naar het najaar toch al niet zozeer een devaluatie van de Vuelta. Het was toch altijd al de derde grote ronde.
VDB is de Belgische Chuck Norris. Als VDB op de pedalen gaat staan, dan gaat zijn fiets niet vooruit, maar de wereld achteruit. Als VDB nadert gaan de scheve kasseien uit angst weer recht liggen. VDB rijdt geen koers, hij geeft een voorstelling (quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:29 schreef -skippybal- het volgende:
VDB heeft geen ploeg nodig. Die gaat van start tot finish aan kop sleuren en , laten we zeggen, een aanklampende en stervende Cancellara in de sprint op een 15 meter fietsen.
quote:The Tour of America will be one of the largest spectator events in the history of U.S. sports and is expected to become an epic annual event.Each year The Tour of America will invite close to 200 riders from 21 of the world’s elite cycling teams who will compete for their share of a $10 million cash/prize purse, the largest of any international cycling event.
Look for teams to be announced in the coming weeks and months ahead as they will not want to miss this inaugural and historical event.
quote:Op zondag 15 februari 2009 14:51 schreef OProg het volgende:
Ik vroeg me spontaan af hoe het nu precies was afgelopen met die Tour of America waar ze een jaar of wat mee bezig waren en zie hier, het is nog steeds en alle data zijn gewoon aangepast naar 2009.
http://thetourofamerica.com/
En dit is ook nog excact hetzelfde gebleven:
[..]
Ze zijn wel wat realistischer geworden in hun etappes valt mij op. In het begin stonden daar nog etappes van + 300 km ...quote:Op zondag 15 februari 2009 14:51 schreef OProg het volgende:
Ik vroeg me spontaan af hoe het nu precies was afgelopen met die Tour of America waar ze een jaar of wat mee bezig waren en zie hier, het is nog steeds en alle data zijn gewoon aangepast naar 2009.
http://thetourofamerica.com/
En dit is ook nog excact hetzelfde gebleven:
[..]
Dat was de vorige keer op ten duur al aangepast toen. Wat er toen nog wel in stond was dat ze van plan waren een proloog van Central Park naar Ground Zero te gaan doen.quote:Op zondag 15 februari 2009 14:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze zijn wel wat realistischer geworden in hun etappes valt mij op. In het begin stonden daar nog etappes van + 300 km ...
Ene (klim)tijdrit van zo'n 100 kmquote:Op zondag 15 februari 2009 14:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze zijn wel wat realistischer geworden in hun etappes valt mij op. In het begin stonden daar nog etappes van + 300 km ...
Volgens mij scheelt het 3 of 4 uur tussen oostkust en westkust. Elke week overbruggen ze een derde van de afstand, dus in 3 of 4 keer een uur verschil. Lijkt me niet onoverkomelijk.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, waar ze allicht nog nooit over nagedacht hebben : ze rijden van de ene naar de andere kant van de VS : hoe denken ze dat met het uurverschil te regelen ??
Gewoon, met een stopwatch?quote:Op zondag 15 februari 2009 15:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, waar ze allicht nog nooit over nagedacht hebben : ze rijden van de ene naar de andere kant van de VS : hoe denken ze dat met het uurverschil te regelen ??
Jep. Het is geen officiële koers, maar er doen genoeg profs aan mee.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:36 schreef -skippybal- het volgende:
Wint 'ie nou gewoon z'n eerste (Ja, niet echt) wegkoers?
Netjes! Heb je toevallig een uitslag?quote:Op zondag 15 februari 2009 15:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep. Het is geen officiële koers, maar er doen genoeg profs aan mee.
Als ik het goed begrijp uit het onderstaande stuk is ploeggenoot Michael Van Stayen tweede geworden en Manuel Cardoso derde.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:42 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Netjes! Heb je toevallig een uitslag?
EDIT: De reactie van Verhoeven zegt veel:quote:Theo Bos imparável na Prova de Abertura
jornalciclismo.com/?p=2461
Gisteren was trouwens de echte openingskoers, dit was de Trofeu RTP.
Theo Bos (Rabobank continental) venceu hoje o XX Troféu RTP/Prova de Abertura, sendo o mais rápido no sprint com que terminaram os 160 quilómetros de uma corrida com partida e chegada a Faro. O segundo foi outro ciclista da Rabobank continental, o belga Michael van Stayen. Manuel Cardoso (Liberty Seguros) foi o terceiro classificado. A equipa laranja venceu colectivamente.
O regresso do pelotão profissional português fez-se de forma bastante movimentada, com muitos homens a tentarem dar nas vistas. As muitas escaramuças resultaram numa corrida assaz movimentada. De uma escapada que chegou a ter doze elementos mas que foi perdendo unidades devido aos esticõe sucessivos, saltou em solitário aquele que foi o herói da jornada, Tiago Machado (Madeinox-Boavista).
O jovem boavisteiro rolou sozinho durante cerca de 40 quilómetros, sendo alcançado quando faltavam menos de 10 mil metros para o final. A absorção só foi possível porque no pelotão acabaram por entender-se três formações nacionais: Liberty Seguros, Palmeiras Resort-Prio-Tavira e CC Loulé-Louletano-Aquashow. O esforço nacional não seria, contudo, premiado no resultado da prova, pois a Rabobank dominou, fazendo uma dobradinha em Faro.
O vencedor é um velocista de créditos firmados, especialmente na pista, onde já alcançou cinco títulos mundiais.
Cândido Barbosa (Palmeiras Resort-Prio-Tavira), um dos ilustres do pelotão, começou mal a nova temporada. Pouco depois da passagem pela cidade sede da equipa desistiu por aconselhamento médico. “Estava com boas sensações, mas de repente comecei a ter sensações esquisitas: arrepios de frio, dores articulares, dores musculares. É um princípio de gripe. Vamos ver se consigo recuperar até à Volta ao Algarve”, explicou o corredor.
quote:Theo Bos siert debuut op met overwinning
Theo Bos boekt bij zijn debuut voor het Rabo Continental Team in Portugal direct een overwinning.
Theo Bos (foto) is flitsend begonnen aan zijn eerste wegseizoen bij het Rabo Continental Team. De sprinter won zondag in Portugal de Trofeu RTP, een semiklassieker over 160 vlakke kilometers. Bos klopte in de sprint zijn Belische ploegmakker Michael van Staeyen. De nummer drie finishte op enkele meters achterstand van het door de ploeg perfect gelanceerde Raboduo.
Ploegleider Nico Verhoeven is niet snel tevreden, maar zondagmiddag klonk zelfs hij uitbundig. 'De eerste koers zo toeslaan, met zoveel overmacht, is prachtig. Een en twee. Het doet goed, ook al was hier niet de Europese top present', juichte Verhoeven, die zijn ploeg vrijwel de hele koers alert zag reageren. Bij drie van de vier belangrijkste ontsnappingen waren Raborenners betrokken. De vierde was een vlucht van een eenzame Portugees, maar die was kansloos tegen de overmacht en werd op acht kilometer van de meet ingerekend.
Drie kilometer verder namen de Rabo's het heft in handen. Het tempo werd opgetrokken en ook de aanwezige Portugese profs hadden geen antwoord. Dennis van Winden zette zich als laatste op kop, met Theo Bos en Michael van Staeyen in het wiel. 'Dennis trok door tot de laatste bocht, maar toen zat de rest van het peloton al op tien, vijftien meter', had Verhoeven gezien. 'Ze hebben het vervolgens met twee vingers in de neus onder elkaar uit kunnen maken.'
Rabosport
Mooie top 10 inderdaad. Jammer dat Posthuma net niet heeft gewonnen, maarja het seizoen is nog lang. Ik hoop dat hij dit seizoen nog een mooie overwinning pakt.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:36 schreef TheArt het volgende:
Uitslag Proloog Ruta del Sol:
1 Xavier Tondo Volpini Spanje ACA 00u08'31''
2 Joost Posthuma Nederland RAB op 0'01''
3 Martin Velits Slowakije MRM op 0'03''
4 Jürgen Roelandts België SIL op 0'05''
5 Pablo Lastras Garcia Spanje GCE z.t
6 Filippo Pozzato Italië KAT op 0'06''
7 Jens Mouris Nederland VAC z.t
8 Davide Rebellin Italië SDA op 0'10''
9 Servais Knaven Nederland MRM op 0'11''
10 Linus Gerdemann Duitsland MRM op 0'12''
Veel Nederlands volk in de top-10. Zonde van Posthuma. Bijna de zege.
Rest van de uitslag hier.
en ook nog omhoog, terwijl hij juist een vlakke baan (of omlaagstortend) sprinten gewend isquote:Op zondag 15 februari 2009 16:55 schreef TheArt het volgende:
Ziet er toch erg simpel uit:
[ afbeelding ]
Nogal jaquote:Op zondag 15 februari 2009 16:55 schreef TheArt het volgende:
Ziet er toch erg simpel uit:
[ afbeelding ]
zo'n Cardoso of Barbosa hebben ook wel eens sprintjes gewonnen van sprinters met naam vooral in Portugal. Dus 3e rangs sprinters zijn het nu ook weer niet.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu de tegenstand durf ik dan ook zelfs nog geen derderangs maar vierderangsspurters noemen , maar het is wel hoopgevend dat je al wint natuurlijk ...
De Vuelta is voor vrijwel niemand nog een doel. Qua grote rondes het ongewenste nakomertje. Ofwel enkel een aanloop voor het WK waarbij de helft van de serieuze renners eens test en afstapt, ofwel een troostkoers nadat de Tour is mislukt door falen/startverbod/blessure. Het is een ronde geworden zonder gezicht die volledig in functie staat van andere dingen en moeiteloos wordt opzij gegooid als 't moet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sterker nog: de Vuelta heeft juist meer aandacht gekregen door de verplaatsing naar het najaar.
Weliswaar voor een deel voor renners die zich voorbereiden op het WK en renners die in de Giro of Tour hun doelen niet gehaald hebben. Maar je kunt zeker niet zeggen dat de Vuelta een zwakker deelnemersveld gekregen heeft door de verplaatsing.
Inderdaad, maarja niets beter dan eerste worden tochquote:Op zondag 15 februari 2009 18:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu de tegenstand durf ik dan ook zelfs nog geen derderangs maar vierderangsspurters noemen , maar het is wel hoopgevend dat je al wint natuurlijk ...
Nu heb je tenminste nog renners die een seizoen goed willen maken in de Vuelta. Ik denk dat het in het voorjaar zelfs voor de Spanjaarden niet een doel is als er andere dingen nog te winnen zijn. Maar die argumenten heb ik hier ook al aangehaald zien worden.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De Vuelta is voor vrijwel niemand nog een doel. Qua grote rondes het ongewenste nakomertje. Ofwel enkel een aanloop voor het WK waarbij de helft van de serieuze renners eens test en afstapt, ofwel een troostkoers nadat de Tour is mislukt door falen/startverbod/blessure. Het is een ronde geworden zonder gezicht die volledig in functie staat van andere dingen en moeiteloos wordt opzij gegooid als 't moet.
Dat was vroeger veel minder het geval, toen was het op zijn minst nog een doel voor de meeste Spanjaarden.
Ik doe het nog ouderwetsch op rolletjes.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:42 schreef beertenderrr het volgende:
Even een vraagje aan alle wielrenhelden hier
Ik ben opzoek naar een hometrainer waarmee ik mijn conditie ga verbeteren. Met een hometrainer bedoel ik het volgende apparaat
[ afbeelding ]
Nu vroeg ik me af of het noodzakelijk was om ook een wielondersteuner te hebben of niet. Of eventueel nog andere accessoires.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen
Tuurlijk , het toont toch aan dat hij al het principe om een massaspurt te winnen in zich heeft. Nog wat oefenen tegen sparringpartners als deze en dan maar eens ergens zien hoe hij de echte spurters verteert ...quote:Op zondag 15 februari 2009 20:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Inderdaad, maarja niets beter dan eerste worden toch
Jepsquote:Op zondag 15 februari 2009 22:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tuurlijk , het toont toch aan dat hij al het principe om een massaspurt te winnen in zich heeft. Nog wat oefenen tegen sparringpartners als deze en dan maar eens ergens zien hoe hij de echte spurters verteert ...
Heeft 'ie het toch wat bijgesteld, hij dacht eerst aan het podiumquote:Op zondag 15 februari 2009 17:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wuyts denkt nog steeds dat Devolder top 10 kan rijden in de tour. Zie ik toch niet gebeuren.
Daar zijn ze bij Rabobank ook echt niet vies van. Er was op Rabosport.tv ook eens een item dat ze het parcours van de proloog in de Eneco Tour aan het afstruinen waren naar afsnijmogelijkheden. Hadden ze een hele mooie gevonden, bleek die op D-Day toch afgezet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:16 schreef HocBarr het volgende:
Ik las in het Algemeen Dagblad dat Joost erg kwaad was. Het schijnt dus dat die Tondo een stuk heeft afgesneden op een rotonde; ipv de rotonde helemaal rond te rijden, nam hij een vluchtheuvel waardoor hij won.
er zullen wel schermen staan, of anders wel in een plaatselijke kroeg op TV kijken. Indien niet is het alleen maar wachten. van het centrum naar de st nicolas is wel genoeg tijd voor aangezien ze eerst naar bastenaken rijden. Maar hoe wil je van het centrum naar de st nicolas? trein, bus, auto ander vervoer?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:44 schreef Roycoooooo het volgende:
Vanwege mijn gesloten topic maar hier:
Ik ga met 4 vrienden naar Luik-Bastenaken-Luik ! Gisteren ff een hotelletje geboekt in t centrum van Luik!![]()
Zaterdag met de auto naar Luik knallen (2,5 tot 3 uur rijden), daar ff centrumpje pakken overdag en 's avonds café in!
Zondag de wedstrijd aanschouwen maar nu vroeg ik me af of er hier mensen eerder zijn geweest? We zijn van plan om eerst in t centrum te gaan staan om daarna te verkassen naar Saint Nicolas (waar t natuurlijk allemaal gebeurd). Iemand hier ervaring mee qua drukte/afstand?
Staan daar grote schermen waar je de wedstrijd kunt volgen of is t wachten, wachten, wachten...?
Etapa:quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:21 schreef Bartoli het volgende:
2e rit Ruta del Sol
1. Gert Steegmans (Katusha)
2. Danilo Napolitano (Katusha)
3. Wim Stroetinga (Milram)
4. Borut Bozic (Vacansoleil)
5. Jurgen Roelandts (Silence-Lotto)
Geen verrassend nieuws, maar wat mij betreft wel jammer.quote:Rebellin en Di Luca missen Amstel Gold Race
MAASTRICHT - Oud-winnaars Danilo Di Luca (LPR Brakes) en Davide Rebellin (Serramenti PVC Diquigiovanni) verschijnen op zondag 19 april niet aan de start van de Amstel Gold Race. De ploegen van beide Italiaanse renners kregen geen wildcard voor de wielerklassieker.
De Zwitserse ploeg Cervélo Testteam, van ploegleider Jean-Paul van Poppel, en de Belgische formatie Landbouwkrediet-Colnago kregen de laatste twee wildcards, zo maakte de organisatie op de eigen website bekend.
Eerder hadden Skil Shimano, Vacansoleil en Topsport Vlaanderen al startrecht gekregen. De achttien teams uit de ProTour, de hoogste categorie, zijn automatisch toegelaten.Rebellin won de Nederlandse klassieker in 2004, Di Luca was een jaar later zijn opvolger.
bij di luca is het zijn ploeg schuld omdat ze geen wildcard status aangevraagd hebben bij de UCI, en bij Serramenti is het wel jammer maar aan andere kant ook wel weer begrijpbaar dat Cervelo de voorkeur krijgt. wat de meerwaarde van LBK of Topsport in de Amstel is weet ik niet evenmin als de meerwaarde van Skil in Vlaanderen of LBL.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Geen verrassend nieuws, maar wat mij betreft wel jammer.
Nou, we hadden ff via internet gezocht en t is ongeveer 5 a 6 km vanaf t centrum naar St Nicolas! Dus we hadden bedacht om dat te lopen aangezien je toch aardig veel tijd hebt of is dat niet te doen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:26 schreef Bartoli het volgende:
[..]
er zullen wel schermen staan, of anders wel in een plaatselijke kroeg op TV kijken. Indien niet is het alleen maar wachten. van het centrum naar de st nicolas is wel genoeg tijd voor aangezien ze eerst naar bastenaken rijden. Maar hoe wil je van het centrum naar de st nicolas? trein, bus, auto ander vervoer?
Steegmans trok de sprint aan overigens. Mentale kneus is het toch ookquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:21 schreef Bartoli het volgende:
2e rit Ruta del Sol
1. Gert Steegmans (Katusha)
2. Danilo Napolitano (Katusha)
3. Wim Stroetinga (Milram)
4. Borut Bozic (Vacansoleil)
5. Jurgen Roelandts (Silence-Lotto)
quote:Losgeslagen locomotief
Het beproefde recept van Gert Steegmans: de sprint zo hard aantrekken voor een kopman, dat die er niet meer over geraakt. Het overkwam Tom Boonen in de Tour van 2007 en het gebeurde dit jaar in de Tour Down Under, toen Robbie McEwen het wiel van zijn ploegmaat liet voor wat het was en naar de tweede plaats bolde. Danilo Napolitano is de derde die mag ondervinden dat superknecht Steegmans niet altijd een grote luxe is. De Italiaan doet er duidelijk nog alles aan om de tweede rit in de Ruta del Sol te winnen, maar de lepe Limburger bolt al over finish met het duimpje in de lucht.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Vanuit Luik naar de Redoute kun je heel makkelijk de trein pakken. is een uurtje fietsen![]()
![]()
quote:Armstrong schakelt Twitter in voor traceren fiets
SAN FRANCISCO - In een poging zijn gestolen tijdritfiets terug te vinden heeft Lance Armstrong de hulp van de gebruikers van Twitter ingeschakeld.
De zevenvoudig winnaar van de Tour heeft op de internetdienst een bericht achtergelaten met een foto van het rijwiel.
Armstrong heeft meer dan 100.000 leden op zijn Twitter.''Er is maar een zo'n fiets als deze in de wereld. Het is daarom zwaar om hem kwijt te zijn. Er is een beloning voor de vinder'', aldus Armstrong.
Gestolen
De fiets van Armstrong werd tijdens de Ronde van Californië gestolen uit de vrachtwagen van zijn team Astana. Ook drie andere fietsen werden ontvreemd.
Typisch Oscarito weer...quote:Gesink op het podium in Californië
MODESTO - Hoewel hij anoniem in het peloton finishte, stond Robert Gesink woensdag met bloemen in de hand op het podium in de Ronde van Californië.
De Rabobankrenner werd na de derde etappe als ’stand-in’ gebruikt voor zijn Spaanse ploegmaat Oscar Freire, die tweede was geworden achter de Noor Thor Hushovd.
De voormalig wereldkampioen was in het hotel gaan douchen in de veronderstelling dat alleen de winnaar gehuldigd zou worden. Maar in Californië is het gebruikelijk om de eerste drie te fêteren.
,,De organisatie vroeg me om de bloemen van Oscar in ontvangst te nemen,’’ schrijft Gesink op zijn website. ,,Ik heb het uiteindelijk onder protest maar gedaan. Mocht iemand foto’s tegenkomen van mij op een podium met Thor Hushovd en Mark Renshaw, dan hierbij de verklaring.’’
(ANP)
zou oscarito daar een boete van de ploeg voor krijgen? of zou hij privileges hebben tov de restquote:
Vind je dat boetewaardig dan?quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:54 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zou oscarito daar een boete van de ploeg voor krijgen? of zou hij privileges hebben tov de rest
Als hij ook een beetje met druk om zou kunnen gaan...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Steegmans trok de sprint aan overigens. Mentale kneus is het toch ook![]()
[..]
[ afbeelding ]
Ze hebben het er maar moeilijk mee, daar op Sporza.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:57 schreef Tommeke het volgende:
http://sporza.be/cm/sporz(...)yens_ziek_rutadelsol
Joost z'n broer Joop doet het toch goed daar
ze hebben hem ook al eens Koos Posthuma genoemd daarquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze hebben het er maar moeilijk mee, daar op Sporza.
Vandaar mijn reactie.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:05 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ze hebben hem ook al eens Koos Posthuma genoemd daar
Spanjaardenquote:Valverde krijgt hulp van Spaanse rechter
ROME/MADRID - Het Italiaans olympisch comité CONI mag geen gebruikmaken van uit Madrid verkregen bewijsmateriaal, waaronder bloedstalen, tegen de Spaanse wielrenner Alejandro Valverde.
Dat heeft de Spaanse onderzoeksrechter Antonio Serrano, die belast is met de zaak 'Operacion Puerto', woensdag verklaard.
Valverde moet zich in Italië verantwoorden voor mogelijke betrokkenheid bij de dopingaffaire.
Het verhoor bij het CONI is verplaatst naar donderdag. Eerder had Valverde om uitstel gevraagd naar vrijdag om zijn advocaat in de gelegenheid te stellen zich terdege voor te bereiden.
Eufemiano Fuentes
Hij krijgt nu hulp van de onderzoeksrechter in Madrid, die stelt dat de bewijsmaterialen niet ter beschikking van het CONI hadden mogen worden gesteld.
Serrano leidt het heropende onderzoek naar het dopingschandaal rond de arts Eufemiano Fuentes, waabij tal van wielrenners maar ook veel andere sporters betrokken zouden zijn.
Het CONI zou over bewijs beschikken dat Valverde een van de klanten van Fuentes is geweest.
Rome
De wielrenner moet zich donderdag in Rome komen verantwoorden. Hij liet na de interventie van Serrano open of hij daadwerkelijk in Italië verschijnt.
''Valverde zal met zijn advocaten overleggen en dat doen wat zij hem aanraden'', verklaarde zijn manager Paco Sánchez.
Bloedstalen
Volgens de Spaanse onderzoeksrechter mogen de Italiaanse dopingjagers de bloedstalen uit het laboratorium van Fuentes niet gebruiken, omdat die dienen als bewijsmateriaal in de zaak tegen de dopingarts.
Zo lang daarin geen uitspraak is gedaan, kan het materiaal niet in een andere zaak worden gebruikt. Daarbij stelt Serrano dat het CONI geen juridische instelling is.
Manzano
Van oud-ploeggenoot Jesus Manzano hoeft Valverde het in ieder geval niet te hebben.
Manzano bevestigde woensdag in de Spaanse sportkrant AS dat dopingpraktijken bij de ploeg Kelme in 2002 en 2003 gemeengoed waren.
Basso
''Ze dienden Valverde dezelfde middelen toe als mij'', verklaarde Manzano, die zei inmiddels door het CONI te zijn verhoord. ''In Italië pakken ze de zaken serieus aan.
Als Ivan Basso bestraft moet worden, doen ze dat gewoon. Als er in Spanje een grote naam bij betrokken is, wordt de zaak gewoon gesloten.''
Daarom had meneer dus constant uitstel nodig, z'n Spaanse holmaatjes moesten even een en ander regelenquote:
Geen theo bos, zo te zien, in de top 10...quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:46 schreef TheArt het volgende:
Algarve:
1º Heinrich Haussler (Cervelo), 4h31m43s
2º Dennis Van Winden (Rabobank), mt
3º Koldo Fernandez (Euskaltel), mt
4º Hans Dekkers (Garmin), mt
5º Alexandre Blain (Cofidis), mt
6º Bernhard Eisel (Columbia), mt
7º Wouter Weylandt (Quick-Step), mt
8º Bruno Lima (Madeinox-Boavista), mt
9º Peter Wrolich (Milram), mt
10º Wouter Mol (Vacansoleil), mt
Het wordt echt tijd dat Van Winden overstapt. Het is nota bene iemand voor de zwaardere koersen. Hij is nu echt een type Valverde, Cunego. Kan heel goed omhoog en heeft ook nog eens een hele goede sprint zoals hij hier laat zien.
bos verloor bijna 3.00quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:37 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Geen theo bos, zo te zien, in de top 10...
Theo Bos moest op een heuveltje lossen en deed daarom niet mee in de massasprint.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:15 schreef Dpadnul het volgende:
Wat ik niet snap is waarom ze voor die uitreiking van die bloemen van alle Rabo's uitgerekend Gesink pakken. Die lijkt totaal niet op Oscar, hadden ze beter Horillo kunnen nemen.
Jammer dat Bos enigzins teleurstelt in Algarve, vraag me af waarom hij zo'n achterstand had (als een van de weinigen).
Gesink was er toch al, om de jongerentrui in ontvangst te nemen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:15 schreef Dpadnul het volgende:
Wat ik niet snap is waarom ze voor die uitreiking van die bloemen van alle Rabo's uitgerekend Gesink pakken. Die lijkt totaal niet op Oscar, hadden ze beter Horillo kunnen nemen.
Ik begrijp dat een Cervélo Test Team qua naam een meer aansprekende ploeg in Noordwest Europa is omdat zij Sastre, Gerrans en Hushovd in de gelederen hebben maar vanuit raceperspectief vind ik het een slechte keuze van de AGR. Diquigiovanni was een betere keuze geweest. Rebellin is altijd goed in de Ardennen-klassiekers en Diquigiovanni heeft verder met Bertolini en Ginanni ook twee renners die goed van voren mee kunnen. Wat heeft Cervélo nou aan heuvelspecialisten in huis? Die komen met Klier, Gomez Marchante, Cuesta en wat jonge gasten zoals Reimer en Pujol aanzetten.quote:Amstel Gold wild cards to Cervélo and Landbouwkrediet
The Amstel Gold Race has issued its final wild card invitations to Cervélo TestTeam and Landbouwkrediet-Colnago. The earlier wild cards went to Skil-Shimano, Vacansoleil and Topsport Vlaanderen. The five Professional Continental teams will join the 18 ProTour teams, who have automatic invitations.
The wild card invitations mean that two previous winners, Davide Rebellin and Danilo Di Luca, will not be at the race. Rebellin, who won in 2004, now rides for Diquigiovanni, while Di Luca, winner in 2005, is with LPR Brakes. Neither team was invited.
This year's Amstel Gold Race is scheduled for Sunday, April 19, and will feature 23 teams with a total of 182 riders.(Cyclingnews - february 18, 2009)
Inderdaad en halverwege de Redoute staat een paviljoen met een groot schermquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:55 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik zou naar de Redoute gaan, in Remouchamps. Geweldig steil klimmetje waar de finale begint.
Daarna is het nog 40 km oid. Tijd genoeg om ergens een scherm te vinden.
hoop voor hem en Rabo dat het meevaltquote:Óscar Freire na valpartij afgevoerd naar ziekenhuis
Óscar Freire (foto) is woensdag in de Ronde van Californië afgevoerd naar het ziekenhuis. De Spanjaard van Rabobank was al vroeg in de vierde etappe betrokken bij een valpartij. Zittend op de grond greep hij naar de linkerkant van zijn ribbenkast. Of het voorseizoen van de tweevoudig winnaar van Milaan-San Remo in gevaar komt, is nog onduidelijk.
quote:Slecht nieuws voor Oscar Freire en Kim Kirchen. De twee toprenners gingen zwaar onderuit tijdens de vierde etappe in de Tour of California en moesten de strijd staken.
De tuimelperte was te wijten aan een regenjas. Het draaide tussen de wielen van een van de deelnemers, die nog vijf andere renners in zijn val meesleurde. Ook Robert Gesink en Floyd Landis waren betrokken partij, maar konden hun weg wel verderzetten.
In het ziekenhuis te Fresno werden bij Freire (foto) twee gebrokken ribben geconstateerd. Rabobank verliest met de Spanjaard wellicht haar kopman voor Tirreno-Adriatico én Milaan-Sanremo, want de drievoudige wereldkampioen moet een drietal weken recupereren. "En Oscar kan niet met vier koersdagen in de benen aan Milaan-Sanremo beginnen."
Ook Kirchen kwam er niet zomaar vanaf. Bij de Luxemburgse tijdritkampioen werd immers een sleutelbeenbreuk vastgesteld. De renner van Team Columbia, vorig jaar de beste in de Waalse Pijl, moet wellicht het voorjaar laten schieten.
WVcycling.com
Kut, Oscaritoquote:
quote:(Californië) Val Freire domper voor Raboploeg
Oscar Freire en Robert Gesink vallen zwaar op de vijfde dag. Freire breekt daarbij twee ribben.
Oscar Freire is woensdag op de vijfde dag van de Tour of California zwaar ten val gekomen (zie foto met ploegleider Erik Breukink). De Spanjaard werd direct overgebracht naar het ziekenhuis in Fresno. Onderzoek wees uit, dat hij aan de linkerkant van zijn lichaam twee ribben heeft gebroken. Verder mankeert hij niks. Freire mocht na het onderzoek naar het hotel van de ploeg. Hij reist mogelijk al voor het weekeinde terug naar Europa. De Tour of California duurt nog tot en met zondag.
Ook Robert Gesink was bij de val betrokken. Hij kwam met de schrik vrij en schaafwonden aan de knie. Pedro Horrillo leek de zwarte dag voor Rabo nog een beetje te kleuren met een aanval in de laatste kilometer, maar hij werd op minder dan 200 meter van de meet weer ingehaald. Mark Cavendish won uiteindelijk de massasprint.
Volgens de artsen in het ziekenhuis in Fresno zal Freire zeker drie weken last houden van zijn gebroken ribben. Onduidelijk is vooralsnog wat dat betekent voor de eerste topklassieker, Milaan-Sanremo op 21 maart. 'De Tirreno is de ideale voorbereiding voor Milaan-Sanremo en de Tirreno begint al op 11 maart. Dat is heel kort dag', ontdekte ploegleider Erik Breukink. 'En Oscar kan niet met vier koersdagen in de benen aan Milaan-Sanremo beginnen. Het wordt even passen en meten en afwachten hoe het genezingsproces zich ontwikkelt. Het kan meevallen. Laten we het hopen.'
Jasje tussen de spaken
Freire en Gesink werden buiten hun schuld slachtoffer van een ongelukje met een jasje. Een renner voor hen verloor zijn regenjasje, dat bij een ander tussen de spaken terecht kwam. Daarbij kwamen vervolgens zes renners ten val. Freire en Kirchen waren de voornaamse slachtoffers. De Luxemburgse kampioen liep een gebroken sleutelbeen op.
De algemeen directeur van de Rabo Wielerploegen, Harold Knebel, noemde de val van Freire 'een domper op een hele goede trend.' Daarbij doelde hij niet alleen op Californië, maar ook op de prestaties van de ploegen in de Ruta del Sol en de twee Portugese koersen van deze week. 'Het was tot op heden een prachtige week', constateerde de directeur. 'De renners laten op meerdere fronten zien wat we hen hebben gevraagd. Strijdlust en opvallend en aanvallend koersen. Dat gaat hier al de hele week goed. Maar vandaag laten de Continentals in Portugal ook zien hoe het moet. Theo Bos haakt even af en dan staat er weer een ander klaar. In de Ruta del Sol hebben we nog steeds de leiderstrui. Ik ben buitengewoon tevreden, maar vandaag valt er natuurlijk een schaduw, waar niemand iets aan kan doen.'
Laatste uitval
Knebel zag tot zijn verbazing dat het team in Californië ook woensdag weer veerkracht toonde. Ondanks de tegenslag rond Freire had Pedro Horrillo in de straten van finishplaats Clovis nog voldoende power en bezieling om een laatste aanval te plaatsen. Het maatje van Oscar sneuvelde in het zicht van de finish. Harold Knebel: 'Pedro gaf alles. Het is symptomatisch van hoe de ploeg hier koerst. Hij zei direct na afloop dat hij iets te vroeg was gegaan en dat er in de finale net te weinig bochten lagen. Hij kwam niet uit het zicht. Maakt niet uit. Met deze instelling komen de successen vanzelf.'
quote:Fiets Armstrong gevonden
CLOVIS - De gestolen tijdritfiets van Lance Amstrong is terecht. Het bijzondere rijwiel werd bij de politie in Sacramento afgeleverd. Er is niet bekendgemaakt wie de fiets van de zevenvoudig tourwinnaar heeft teruggevonden. De politie is nog bezig met het onderzoek naar de diefstal.
De fiets van Armstrong werd afgelopen weekeinde tijdens de Ronde van Californië uit de vrachtwagen van zijn ploeg Astana ontvreemd.
Er werden ook fietsen van andere renners meegenomen. Armstrong schakelde eerder deze week de hulp van de gebruikers van de internetdienst Twitter in om zijn rijwiel terug te krijgen. De fiets van de Amerikaan is uniek.
Aandacht
Het is onduidelijk of zijn oproep op Twitter een rol heeft gespeeld bij het terugvinden van de fiets. ''Maar het heeft zeker tot meer aandacht voor de zaak geleid'', aldus een woordvoerder van de politie.
en zelfs met al die knechten redt Posthuma het op die 11 km lange klim niet. Posthuma zal zelf eraf moeten.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:42 schreef TheArt het volgende:
Posthuma zal de Ruta del Sol wel niet winnen. Ook Tankink is namelijk afgestapt. Blijven 3 knechten over, waarvan ook Flecha ziek is. Dus houden we Langeveld en Menchov over. Voor Langeveld is die 11 km. lange klim op het einde gewoon te zwaar en dan houden we dus alleen Menchov over, die nog niet in vorm is. Kortom, Posthuma staat er alleen voor.
Dat denk ik ook niet, maar je weet het nooit zo vroeg op het seizoen. Posthuma is zelf goed in vorm, dus dan is er vaak veel mogelijk in deze tijd van het jaar.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:44 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en zelfs met al die knechten redt Posthuma het op die 11 km lange klim niet. Posthuma zal zelf eraf moeten.
Ja OK maar niet tegen mannen in vorm als een Tondo of andere Rebellinsquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, maar je weet het nooit zo vroeg op het seizoen. Posthuma is zelf goed in vorm, dus dan is er vaak veel mogelijk in deze tijd van het jaar.
Als de finish direct boven was, had ik je helemaal gelijk gegeven. Nu is er daarna 14 km. tot de streep. Ik durf niets uit te sluiten.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:56 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja OK maar niet tegen mannen in vorm als een Tondo of andere Rebellins
nee okeej das ook weer zo.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als de finish direct boven was, had ik je helemaal gelijk gegeven. Nu is er daarna 14 km. tot de streep. Ik durf niets uit te sluiten.
quote:Freire kan zeker weten niet starten in de Tirreno en Milaan-San Remo, ook de maand April lijkt (half) verloren. Hij is minstens 4 tot 6 weken uitgeschakeld, aldus Biciciclismo.
en hij kon profiteren wellicht van de 3 Diqui's met Scarponi, Simoni en Rebellinquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:50 schreef TheArt het volgende:
Posthuma heeft toch de ronde gewonnen! Geweldig!
De slotrit ging naar Rebellin. Het zag er op een gegeven moment penibel uit toen Tondo virtueel leider was.
Het lijkt me gewoon dat Joost een geweldige afdaling heeft gereden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:51 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en hij kon profiteren wellicht van de 3 Diqui's met Scarponi, Simoni en Rebellin
mij nietquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon dat Joost een geweldige afdaling heeft gereden.
Hèhè, de tweede Nederlandse zege in een UCI-wedstrijd is een feit nadat eerder Geert Dijkshoorn al won op Cuba, maar daar vertel ik jou natuurlijk niets nieuws mee
Bos overigens laatste op 12 minuten maar dat is niet zo verassend nogquote:Op donderdag 19 februari 2009 17:10 schreef TheArt het volgende:
Uitslag tweede etappe Algarve:
1º 31 FERNANDEZ, Koldo ESP EUSKALTEL-EUSKADI 4:56:54 10"
2º 164 CARDOSO, Manuel POR LIBERTY SEGUROS mt. 6"
3º 92 CIOLEK, Gerald GER TEAM MILRAM mt. 4"
4º 101 MCEWEN, Robbie AUS TEAM KATUSHA mt.
5º 136 HAUSSLER, Heinrich GER CERVELO TEST TEAM mt.
6º 21 GILBERT, Philippe BEL SILENCE-LOTTO mt.
7º 208 VAN WINDEN, Dennis NED RABOBANK mt.
8º 8 WEYLANDT, Wouter BEL QUICK STEP mt.
9º 88 REYNES, Vicente ESP T. COLUMBIA-HIGH ROA mt.
10º 47 MEERSMAN, Gianni BEL FRANCAISE DES JEUX mt.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:20 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Bos overigens laatste op 12 minuten maar dat is niet zo verassend nog
Is die gestolen fiets niet gewoon een reclamestunt voor dat stomme Twitter gedoe?quote:
quote:Freire vier tot zes weken aan de kant
Oscar Freire zal definitief niet deelnemen aan de Tirreno-Adriatico en Milaan-San Remo. De Spaanse renner van Rabobank kwam in de Tour of California zwaar ten val en staat vier tot zes weken aan de kant.
Zijn broer en woordvoerder liet weten: "Men hoopt op een herstel binnen drie weken, maar dat is uitgesloten. Hij staat vier tot zes weken buitenspel. Dus geen topwedstrijden in maart en zelfs april wordt een moeilijke zaak. Ik heb met hem gesproken en hij vertelde me, dat hij enorme pijnen heeft."
In principe kun je met gebroken ribben wel gewoon een beetje doortrainen en in het begin en naarmate je verder herstelt steeds intensiever. Het is dus niet dat hij 4 weken niks kan doen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:15 schreef Wombcat het volgende:
Als iemand met 4 koersdagen in de benen Milaan-San Remo kan rijden, dan is het Ocar Freire wel.
Dat viel dus nog reuze mee.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:42 schreef TheArt het volgende:
Posthuma zal de Ruta del Sol wel niet winnen. Ook Tankink is namelijk afgestapt. Blijven 3 knechten over, waarvan ook Flecha ziek is. Dus houden we Langeveld en Menchov over. Voor Langeveld is die 11 km. lange klim op het einde gewoon te zwaar en dan houden we dus alleen Menchov over, die nog niet in vorm is. Kortom, Posthuma staat er alleen voor.
quote:Freire hoopt nog op Tirreno
Breukink wist voorts te melden dat het een dag na zijn val redelijk gaat met Oscar Freire. `Hij loopt weer goed rond, al was de nacht natuurlijk geen comfortabele.` Freire keert vrijdag terug naar Zwitserland, waar hij snel hoopt te herstellen van zijn twee gebroken ribben. De hoop op een start in de Tirreno-Adriatico op 11 maart aanstaande is nog niet opgegeven.
Logisch. Dat parcours van vandaag was sowieso te zwaar geweest voor hem.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:39 schreef ElYefe het volgende:
Theo afgestapt![]()
Theo Bos afgestapt in Ronde van de Algarve
precies hij heeft gewoon nog een lange weg te gaan. zou me niet verbazen als hij in Olympias Tour al constant meedoet voorinquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Logisch. Dat parcours van vandaag was sowieso te zwaar geweest voor hem.
Theo komt er wel. Over een half jaar zal hij al veel verder staan.
Die is ook al een stuk vlakker dan daar in Portugalquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:54 schreef Bartoli het volgende:
[..]
precies hij heeft gewoon nog een lange weg te gaan. zou me niet verbazen als hij in Olympias Tour al constant meedoet voorin
Jep, dit jaar voor het eerst.quote:
Dat gaat hij niet halen. Ginnani of Rebellin pakken de zege wel in de spurt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:19 schreef Bartoli het volgende:
Scarponi heeft nog 22 seconden met 9 km te gaan
Ginanni heeft een hele grote kans op deze manier.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:23 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dat gaat hij niet halen. Ginnani of Rebellin pakken de zege wel in de spurt.
nouw ja Art! zoals verwacht? hij hoorde bij de favorieten maar om het dan verwacht te noemen met andere snelle mannen die ook meededen. Maar goed die jongen heeft een gouden toekomst zal volgend jaar wel in een ProTour team rijden vermoed ik. Liquigas of Lampre ofzo.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:32 schreef TheArt het volgende:
En ja hoor, Ginanni wint zoals verwacht.
Ik had het nota bene net gezegdquote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:34 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nouw ja Art! zoals verwacht? hij hoorde bij de favorieten maar om het dan verwacht te noemen met andere snelle mannen die ook meededen. Maar goed die jongen heeft een gouden toekomst zal volgend jaar wel in een ProTour team rijden vermoed ik. Liquigas of Lampre ofzo.
Benieuwd of Ginanni dat ook nog zou kunnen als de koers 100 km langer is in de Primaveraquote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik had het nota bene net gezegdNee, Ginanni is gewoon snel en zijn sprint schat ik na zo'n koers gewoon hoger in dan die van Pozzato. Dus logisch dat hij hem klopt.
type Rebellin maar dan een betere sprint vermoed ikquote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:37 schreef Ereinion het volgende:
Wat voor type is Ginanni eigenlijk? Heb hem vorig jaar een beetje over het hoofd gezien, maar ik zie wel dat hij een paar erg goede resultaten heeft neergezet.
Dat verwacht ik nog niet, maar het zou me ook weer niet gigantisch verbazen, mocht hij opeens na de Poggio mee vooraan zitten.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Benieuwd of Ginanni dat ook nog zou kunnen als de koers 100 km langer is in de Primavera
Francisco Perez volgens mijquote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:24 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb de finish gemistWie heeft er gewonnen in Frankrijk?
was dat geen Astana op 2? slecht te zien. knap staaltje sprinten van die Caisse rider dat welquote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:27 schreef TheArt het volgende:
Perez voor twee man van Française des Jeux. Pittig sprintje bergop, maar Perez hield het knap.
Jep, dé Perez die in de Ronde van Romandië, toen ie strak van de dope stond, verkeerd reed.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Is dat dé Perez trouwens ??
die van Milaneza-Maia destijds jaquote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Is dat dé Perez trouwens ??
quote:Tour du Haut-Var - 1re étape: victoire de l'Espagnol Luis Leon Sanchez
GRIMAUD (Var), 21 fév 2009 (AFP), 15:35
L'Espagnol Luis Leon Sanchez (Caisse d'Epargne) a remporté au sprint samedi la première étape du 41e Tour cycliste international du Haut-Var, courue sur 160 km entre Saint-Raphaël et Grimaud, devant le Finlandais Jussi Veikkanen et son coéquipier français Mathieu Ladagnous (Française des Jeux).
Lieuwequote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:43 schreef Bartoli het volgende:
Lieuwe "ut beest" Westra nu 2e in de tijdrit in de Algarve. Op 19 seconden van Konovalovas. De toppers moeten wel nog komen.
Die is weer enorm op weg naar een sterk voorjaar lijkt het.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:16 schreef Bartoli het volgende:
Chavanel nu 3 seconden sneller dan Kloden
Inderdaad, hele matige tijd. Nog langzamer dan renners als Devenyns en Lagutin, die ook al van nature geen te beste tijdrit hebben.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:22 schreef Bartoli het volgende:
Cunego heeft ook nog wat te schaven aan zijn tijdrit met het oog op de Giro. Ik las dat deze tijdrit een test voor hem was. Ik denk niet dat hij er zeer tevreden mee zal zijn. 2.30 toegeven op CHavanel
Nee, Colom wordt 11e in de tijdrit. Je vergist je in de minuten. Colom verliest bijna anderhalve minuut op Contador hier.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:29 schreef Bartoli het volgende:
Colom 45.32, ook een nette tijd van hem. Colom dus 2e. In de stand wisselen ze om
je bent te snel, heb me al verbeterdquote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, Colom wordt 11e in de tijdrit. Je vergist je in de minuten. Colom verliest bijna anderhalve minuut op Contador hier.
45 hè, niet 44. Gezien de kleine verschillen van gisteren zullen wel wat meer over hem heen gaan denk ik.quote:
en dan te bedenken dat hij maar wat aan het "warmlopen" is voor alles wat later komt en de Tour uiteraardquote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:30 schreef Ereinion het volgende:
Contador weer van een andere planeet. Niet normaal wat die gast hier laat zien.
quote:Een virtuele superster
30 mei 2002 was de grote dag in de wielercarrière van Addy Engels. Op die datum werd in de Giro de belangrijkste Dolomieten-etappe verreden.
Toen zijn kopman Michael Boogerd uit de Groep der Favorieten moest lossen, wilde Engels op hem wachten. Boogerd riep echter: ‘Ga maar, jij bent sterker!’ Engels eindigde die dag als tiende, tussen renners als Escartin, Hamilton en Popovych.
‘Boogerds opvolger’
Pers en publiek in Nederland smachtten op dat moment al jaren naar een nieuw groot klimtalent. Het gevolg was, dat op deze prestatie een veel te zware symbolische waarde werd geplakt: ‘Boogerds opvolger, De Nieuwe Nederlandse Topklimmer, was opgestaan.’
Ik moet bekennen dat Engels tijdens die Giro ook mij definitief als fan heeft gewonnen. Tegen iedereen die me in juni 2002 om een tip voor z’n Tourtoto vroeg, riep ik: ‘Addy Engels natuurlijk! Let maar op: Zijn superieure klimstijl verraadt dat hij misschien wel een palmares à la Steven Rooks bij elkaar kan gaan fietsen!’
Hoe liep het af met die profetie? Bleek ik de Nostradamus van de wielerwereld te zijn? De indrukwekkendste prestaties die ik Addy Engels vervolgens zag leveren, vonden plaats tijdens de Tour van 2004. In bijna alle bergetappes danste hij weg van favorieten als Ullrich, Beloki, Basso en Mancebo. Alsof die stilstonden. Hij won drie etappes en de bergtrui.
Armstrong
Helaas vonden die Tour-etappes slechts plaats op mijn pc, nadat ik in een wielergame de naam Lance Armstrong had veranderd in Addy Engels. Ik besefte inmiddels dat dit de enige manier was om mijn voorspellingen uit te laten komen
In werkelijkheid was Engels eind 2003 al gedumpt door Rabobank en reed hij in 2004 voor de kleine Bankgiroloterij-ploeg. Ondertussen was hij veelvuldig getroffen door ziektes en blessures.
Daarnaast moest hij constant vechten tegen de onredelijk hoge verwachtingen die ploegleiding, pers en publiek hadden, op basis van een paar sterke Giro-ritten. Engels twijfelde eind 2004 hardop of het nog zin had om zo door te fietsen.
Rennerstekort
De ommekeer in zijn carrière kwam in 2005. Door een samenloop van omstandigheden had de sterrenformatie van Quick-Step aan het begin van dat seizoen plotseling een rennerstekort. Als noodoplossing besloten ze Addy Engels te contracteren.
Bij dit topteam werd slechts één ding van Engels verwacht: Hij moest zich voluit leegrijden voor z’n kopmannen. Deze roeping bleek vele malen beter bij hem te passen, dan zijn vroegere status als ‘het grote klimtalent dat zich moet bewijzen.’
Voortaan werd hij niet meer afgerekend op z’n uitslag aan de finish, maar aan het aantal kilometers dat renners als Bettini, Garate en Visconti onderweg in zijn slipstream konden zitten.
Tot volle tevredenheid van zowel Engels als de ploegleiding begint hij in 2009 al aan z’n vijfde seizoen in de Belgische succesploeg.
Proosten
Als fan heb ik mijn verwachtingen aangepast aan deze situatie. Wanneer een kopman van Quick-Step het knechtenwerk van Addy Engels succesvol afrondt, vier ik dat tegenwoordig als een overwinning van Engels. Dat bevalt me uitstekend: Ik heb hierdoor de afgelopen jaren veelvuldig mogen proosten op een overwinning van Addy Engels. Terwijl hij officieel nog nooit een profkoers heeft gewonnen…
En ach, als ik Engels toch nog weer een keer zelf als ’superster’ wil zien schitteren, met verschroeiende demarrages op de flanken van l’Alpe d’Huez of de Mont Ventoux, dan zoek ik onderin m’n bureaula gewoon een bepaalde cd-rom op en druk die in m’n computer…
Hij zal wel op het strand hebben gelegen afgelopen weekquote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat hij maar wat aan het "warmlopen" is voor alles wat later komt en de Tour uiteraard
Ja , tussen de wespers en de kevers en met een gesneden brood ...quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij zal wel op het strand hebben gelegen afgelopen week
Aardig Nederlandstalige kopgroep inderdaad.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:16 schreef Bartoli het volgende:
[..]
handig dat ze nederlands kunnen spreken onderling
Schröder kan het volgens mij ook een beetjequote:Op zondag 22 februari 2009 13:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Aardig Nederlandstalige kopgroep inderdaad.
Weet je zeker dat dit Algarve is en niet een Vlaamse koers?quote:Op zondag 22 februari 2009 13:10 schreef TheArt het volgende:
Even Bart-style
Algarve 5e etappe
Kopgroep
Johnny Hoogerland (Vacansoleil)
Huub Duyn (Garmin)
Steven van Vooren (Sean Kelly Team)
Johan Coenen (Topsport Vlaanderen)
Bjorn Schroder (Milram)
Peloton op 5'30" met nog 90 km. te gaan.
klinkt idd meer als een vroege ontsnapping in de ronde van vlaanderenquote:Op zondag 22 februari 2009 13:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dit Algarve is en niet een Vlaamse koers?
hij heeft een palmares waar menig renner jaloers op is, dus ja het is wat je c-koersen noemt. Je hoeft geen fan van hem te zijn maar je kan ook niet ontkennen dat het een pannekoek is.quote:Op zondag 22 februari 2009 16:58 schreef Ereinion het volgende:
Nou ja, klasbak. Hij is natuurlijk wel een beetje de koning van de c-koersen. Als het serieus wordt is hij nergens te bekennen.
Dat doet 'ie ook niet. Jij welquote:Op zondag 22 februari 2009 16:59 schreef Bartoli het volgende:
maar je kan ook niet ontkennen dat het een pannekoek is.
ik zeg ook niet dat hij dat doet, maar ik ben de andere alvast voor die hem een prutser willen noemenquote:
Nee, je noemt 'm zelf (onbedoeld) een prutser. Je schrijft namelijk dat je niet kunt ontkennen dat hij een pannekoek is. Oftwel: hij is een pannekoek.quote:Op zondag 22 februari 2009 20:12 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat hij dat doet, maar ik ben de andere alvast voor die hem een prutser willen noemen. dat heb ik namelijk ook al vaak gehoord (niet op dit forum).
ah ja bedoelde te zeggen dat hij dus geen pannekoek is, mea culpa me eigen lompheid dusquote:Op zondag 22 februari 2009 20:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, je noemt 'm zelf (onbedoeld) een prutser. Je schrijft namelijk dat je niet kunt ontkennen dat hij een pannekoek is. Oftwel: hij is een pannekoek.
Ik snap het ook nietquote:Op maandag 23 februari 2009 21:07 schreef Dpadnul het volgende:
Wuyts heeft duidelijk weer een klap van de molen gehad.
Devolder gaat niet alleen top 10 rijden in de tour dit jaar, hij gaat ook nog eens Parijs-Roubaix winnen.
Voor de rest heeft hij niet zo'n belachelijk verwachtingspatroon van de belgen, "Ons Volderke" heeft duidelijk een snaar geraakt bij Michel.
Maar ondertussen moet hij dus wel ff Parijs-Roubaix winnen, lijkt me dat je dat niet doet zonder dat je je ook daar op richt. Wil Devolder ooit top 10 gaan rijden dan zal echt zijn jaar daarop moeten africhten, hij heeft niet de kwaliteiten van een Valverde die een LBL kan winnen en ook nog top 5 Tour rijden.quote:Hij is in staat om de top tien te halen. Hij zal beter voorbereid aan de start komen en een goede derde week rijden.
Als mannen als Vandevelde, Kirchen en Valjavec top-10 kunnen eindigen kan Devolder dat ook. Probleem vorig jaar was dat hij bij de Ronde en PR al top was en in de Ronde van België ook alweer.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:07 schreef Dpadnul het volgende:
Wuyts heeft duidelijk weer een klap van de molen gehad.
Devolder gaat niet alleen top 10 rijden in de tour dit jaar, hij gaat ook nog eens Parijs-Roubaix winnen.
Voor de rest heeft hij niet zo'n belachelijk verwachtingspatroon van de belgen, "Ons Volderke" heeft duidelijk een snaar geraakt bij Michel.
Maar daarom werd ook die combinatie niet mogelijk genoemd voor Devolder. Én P-R winnen én top-10 in de Tour. Dat kan gewoon niet, in ieder geval hij niet. Dan moet hij toch echt gaan kiezen.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als mannen als Vandevelde, Kirchen en Valjavec top-10 kunnen eindigen kan Devolder dat ook. Probleem vorig jaar was dat hij bij de Ronde en PR al top was en in de Ronde van België ook alweer.
Vandevelde en Kirchen zijn ook veel betere klimmers dan Devolder, en ook betere tijdrijders. Dit jaar zal het deelnemersveld natuurlijk nog een stuk sterker zijn, wat de kans op een top 10 van Devolder helemaal minimaliseert. Zelfs Valjavec heeft een fantastisch rondepalmares vergeleken met Devolder.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als mannen als Vandevelde, Kirchen en Valjavec top-10 kunnen eindigen kan Devolder dat ook. Probleem vorig jaar was dat hij bij de Ronde en PR al top was en in de Ronde van België ook alweer.
Dat waag ik toch te betwijfelen. Zowel qua klimmen, als zeker qua tijdrijden.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:07 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Vandevelde en Kirchen zijn ook veel betere klimmers dan Devolder, en ook betere tijdrijders.
Klopt, maar nu Vandevelde vorig jaar die prestatie geleverd heeft, kunnen we hem toch zeker wel hoger inschatten dan Devolder. Vandevelde liet in ieder geval in de jaren voor vorig jaar zien dat hij moeiteloos een grote ronde uit kan rijden, waar Devolder nog steeds problemen mee heeft. Devolder is zelfs nog onregelmatig in een rittenkoers van een week.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:20 schreef DutchSL het volgende:
Vandevelde had ik voor de Tour van vorig jaar nooit hoger ingeschat dan Devolder (niet dat ik Devolder erg hoog heb zitten, maar Vandevelde was gewoon een grotere afwijking-van-normaal dan alle Kohls en Ricco's bij elkaar).
quote:Gesink: 'Armstrong kon het in Californië bijna niet bijbenen'
In de dinsdageditie van het Noordhollands Dagblad blikt wielrenner Robert Gesink (foto) terug op de Ronde van Californië. Hij werd net als in 2007 en 2008 gekroond tot beste jongere en was dus tevreden. ‘Het was een goede ronde, zeker ook voor de ploeg.’ De Raborenner was het echter ook opgevallen dat Lance Armstrong nog niet in heel goede doen was. ‘Hij werd er echt niet voor zijn plezier afgereden.’
‘Ik had Armstrong net iets beter verwacht, zeker in de tijdrit had ik verwacht dat hij zou uithalen,’ zegt Gesink, die tijdens de race tegen de klok één tel sneller was dan de Amerikaan. ‘In de slotetappe werd hij er op de zwaarste beklimming ook afgereden. Hij reed niet met de rem erop, aan de manier waarop hij op zijn fiets zat zag je dat hij maximaal reed. Maar voor de Tour zal hij heus wel weer goed in orde zijn.’
Over zijn eigen koers was Gesink zeer te spreken. De 22-jarige renner merkte dat hij ten opzichte van vorig jaar vooruitgang had geboekt. ‘Ik heb een goede tijdrit gereden, we reden op exact hetzelfde parcours als een jaar geleden en ik was 45 seconden sneller, mooi dus. In het klassement ben ik ook vrij goed geëindigd (8e, red),’ besluit een tevreden Gesink. (LvS)
Dan nog lijkt die gok realistischer dan zijn Tour-verwachtingen, Van den Broeck top 10, Van Avermaet een rit en Boonen groen? Hm.quote:Op woensdag 25 februari 2009 08:31 schreef Beregd het volgende:
niets zo interessant als de mening van renaat: http://www.sporza.be/cm/s(...)ielerseizoen_schotte
zijn winnaar voor AGR
ik mis toch de naam van Cancellera bij MSR en Roubaixquote:Op woensdag 25 februari 2009 09:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan nog lijkt die gok realistischer dan zijn Tour-verwachtingen, Van den Broeck top 10, Van Avermaet een rit en Boonen groen? Hm.
Van den Broeck gaat volgens mij dit jaar niets bijzonders presteren, Van Avermaet kan mogelijk een (semi-)klassieker winnen, maar ik zie 'm niet opvallend rijden in de Tour en ik zie Bennati eigenlijk groen halen (en trouwens ook Milaan - San Remo winnen).
VDB2 ik blijf het een mooie term vindenquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:50 schreef wimderon het volgende:
De top-10 van VDB2 is lachwekkender inderdaad.
Als je het leest, lijkt het me ook niet heel ernstig bedoeld.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:50 schreef wimderon het volgende:
De top-10 van VDB2 is lachwekkender inderdaad.
Dat lijkt me sowieso niet, Renaat kennendequote:Op woensdag 25 februari 2009 13:53 schreef Beregd het volgende:
[..]
Als je het leest, lijkt het me ook niet heel ernstig bedoeld.
quote:Dieven voorzien het op Zabriskie
AMSTERDAM - Dieven hebben het huis van wielrenner David Zabriskie leeggeroofd. Uit het huis van de Amerikaan in Salt Lake City verdwenen diverse fietsen en een aantal souvenirs die de renner van de Olympische Spelen in Beijing meenam.
Alle gestolen spullen hadden bij elkaar een waarde van ruim 120 duizend euro. De diefstal werd maandag ontdekt, maar werd waarschijnlijk gepleegd tijdens Zabriskies deelname aan de Ronde van Californië.
Onder de vermiste artikelen is ook de fiets waarop Zabriskie in Beijing de olympische tijdrit aflegde. Verder werden een horloge en een ring en diverse medailles die de renner won, gestolen. Daarnaast namen de dieven een aantal fietsen mee die Zabriskie van zijn team kreeg en ander materiaal. Een deel daarvan is niet in de winkel te koop.
De 30-jarige Zabriskie is een tijdritspecialist. In 2006 won hij zilver tijdens het WK tijdrijden en in 2008 pakte hij het brons. Bovendien won hij in alledrie de grote rondes een etappe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |