ze heeft toch naar haar primaire impulsen gehandeld en is haar vriend glad vergeten? En dat meer dan eensquote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:07 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen alleen iets denken en iets denken en er vervolgens naar handelen.
Als je er Niks van snapt kan je beter je Mond houden.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:20 schreef Xennia het volgende:
[..]
Zelfs als ze mentaal gezond was, zou ze denken hmm ik ga keer op keer vreemd, hij neemt me keer op keer terug zonder consequenties, waarom zou ik mijn gedrag veranderen?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:15 schreef Tenken het volgende:
Als je er Niks van snapt kan je beter je Mond houden.
Ze weet dat ik haar niet keer op keer terug neem.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:55 schreef Tenken het volgende:
vertelde ze me dat ze weer met die exen naar bed was geweest (2)...
Welja, beloon haar gedrag nog een beetje. Proostquote:zoals dat ik vanavond gewoon ff een klein flesje wijn voor haar haal. omdat het al moeilijk genoeg is. en ze verdient het.
Naar de rest van jouw reacties in dit topic kijkend had ik t niet verwacht, maar ik ben het met je eensquote:Op donderdag 26 februari 2009 01:10 schreef Xennia het volgende:
[..]
[..]
[..]
Welja, beloon haar gedrag nog een beetje. Proost
Volgens mij liggen al mijn reacties in lijn met de laatstequote:Op donderdag 26 februari 2009 01:14 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Naar de rest van jouw reacties in dit topic kijkend had ik t niet verwacht, maar ik ben het met je eens
Nja, met je vorige reacties was ik het niet eens, en met deze welquote:Op donderdag 26 februari 2009 01:28 schreef Xennia het volgende:
[..]
Volgens mij liggen al mijn reacties in lijn met de laatste
Volgens mij zijn borderliners vaak heel goed in manipuleren. Ik ben van mening dat je borderliners vooral moet behandelen als gewone mensen, en dus ook gewone grenzen moet stellen. Uiteindelijk zijn beide partijen daar het meest bij gebaat.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:17 schreef Sonja27 het volgende:
Ik merk zelf in mijn situatie dat mensen die er geen verstand van hebben dat wel vaak zo zien. Vaak gehoorde dingen:
- hij speelt met je gevoelens
- hij maakt misbruik van de situatie
- hij maakt je opnieuw gek
etc.....
Je wordt heel slecht begrepen, tenminste dat is dan mijn ervaring... Heb constant het gevoel te moeten verantwoorden waarom ik hou van een borderliner.... Terwijl iemand met borderline ook maar gewoon een mens is.
Ergens wou ik dat dat zo was, maar nee je hebt het mis.quote:Op maandag 23 februari 2009 13:27 schreef Olle. het volgende:
[..]
als je er verstand van had, had je dat er niet neer gezet
Is wel de moeite hoorquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:27 schreef Xebrozius het volgende:
Heb het topic totaal niet gelezen
Lul.quote:Op donderdag 26 februari 2009 02:27 schreef Xebrozius het volgende:
Heb het topic totaal niet gelezen maar heeft ze al zelfmoord gepleegd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
Mwoah, waarom o ze zijn zo zielig? Ik heb borderline maar vind mezelf niet zielig hoorquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:03 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
Ergens wou ik dat dat zo was, maar nee je hebt het mis.
Toch wel jammer dat als je niet mee wilt gaan met de o ze zijn zo zielig stroming, je gelijk als iemand die het allemaal niet snapt wordt gezien.
Vriendelijkquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:27 schreef Xebrozius het volgende:
quote:Op donderdag 26 februari 2009 02:30 schreef PP. het volgende:
[..]
Lul.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
Nou ik vind het wel rot voor borderliners, maar ik vind ze ook niet zielig in de zin van ze kunnen er niks aan doen, laat ze hun gang maar gaan.quote:Op donderdag 26 februari 2009 02:37 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Mwoah, waarom o ze zijn zo zielig? Ik heb borderline maar vind mezelf niet zielig hoorKan ook prima leven zonder dat mensen me zielig vinden... Vind 't overigens wel onzin dat mensen op de een of andere manier vinden dat ze maar ver bij een borderliner uit de buurt moeten blijven wat betreft relaties enzo. We zijn niet gevaarlijk, we bijten niet, en zijn eigenlijk hele normale mensen, ok, met wat aparte trekjes, maar goed, welk mens heeft nou geen aparte trekjes? Overigens is er met therapie en in sommige gevallen medicatie en heel belangrijk steun (dus geen medeleiden en oh wat zijn ze zielig gedoe) van vrienden prima mee te leven.
[..]
Xebroquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:27 schreef Xebrozius het volgende:
Waarom zou het beter zijn voor mensen om dat wel te doen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 02:53 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
Nou ik vind het wel rot voor borderliners, maar ik vind ze ook niet zielig in de zin van ze kunnen er niks aan doen, laat ze hun gang maar gaan.
Over dat uit de buurt blijven: misschien is het beter voor mensen om dat wel te doen? Dat is een makkelijke oplossing. Maar daar mee bedoel ik niet dat je dat ook moet doen. Het is een afweging die je moet maken. Net als bij ieder ander persoon, want die kunnen net zo goed lelijke trekjes hebben
Ik denk dat jij alles geprobeerd hebt. Wat zou je nu nog kunnen doen? Het houdt ook een keer op he.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:23 schreef Tenken het volgende:
Het is Allemaal niet Makelijk nee, en nu Gebeurt weer het Zelfde wat Elke keer gebeurd..
Dat ze nergens meer in Geloofd, Dat ze het allemaal niet meer weet.. Ze is nu Heel erg Depri en voelt zich heel erg rot... Twijfelt over alles...Gaat helemaal niet goed... Alleen ik kan niks doen want ben op werk... tot 9uur en dat is echt Klote
Waarom blijf je niet uit de buurt?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:23 schreef Tenken het volgende:
Het is Allemaal niet Makelijk nee, en nu Gebeurt weer het Zelfde wat Elke keer gebeurd..
Dat ze nergens meer in Geloofd, Dat ze het allemaal niet meer weet.. Ze is nu Heel erg Depri en voelt zich heel erg rot... Twijfelt over alles...Gaat helemaal niet goed... Alleen ik kan niks doen want ben op werk... tot 9uur en dat is echt Klote
Even heel hard. Een borderliner is een emotionele parasiet. Hij (meestal zij) parasiteert op de gevoelens van haar gastheer, omdat ze zelf geen normale gevoelens heeft.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:00 schreef Tenken het volgende:
Ze weet Ook dat het moet veranderen... Dit is een Moment waarop ik kan Zeggen ik Ga ik Wil dit niet ik geef het op... Of ik kan haar proberen te helpen hier door heen te komen. we hadden het weer heel leuk maar ik wist dat het gevecht weer zou komen.. Omdat ze toen ik kwam gelijk gestopt was met blowen en drinken doet ze ook niet meer zoveel.. dus die nuchterheid komt ook hard aan, al die gevoelens komen tegelijk... waarom zou ik haar nu Los laten juist nu het zo kut Gaat? Ik wil niet alleen bij haar zijn als het goed gaat... maar wil er ook voor haar zijn als het slecht gaat.
Die naam bestaat al: codependency.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:26 schreef RM-rf het volgende:
grappig... mn allereerste reactie in dit topic was dat ik het vermoedde had dat het probleem erder lag bij de TS die op ziekelijke wijze een totaal onverantwoordelijk persoon wilde 'verzorgen', dr 'beter maken' en 'helpen' en kennelijk op ongezonde wijze aan haar blijft hangen.
de reacties die TS tot nu gegeven heeft, hebben die indruk vooral versterkt...
Het gaat imho hier niet om het probleem van Borderline... maar vooral om een ziekelijke neiging aan anderen te blijven hangen ondanks dat je zelf niks uit die relatie haalt en enkel met de nadelen geconfronteerd wordt ...
Net als bv. een vrouw die door haar man geslagen wordt, maar toch bij hem blijft want 'hij meent het niet zo'.
daarvoor zouden ze eens een leuk diagnose-termpje moeten verzinnen, dan hebben die mensen ook een 'naam'.
Schrijf jij in codetaal met je gepaste en ongepaste hoofdletters of ben ik nu paranoiaquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:23 schreef Tenken het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |