abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66429466
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:07 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen alleen iets denken en iets denken en er vervolgens naar handelen.
ze heeft toch naar haar primaire impulsen gehandeld en is haar vriend glad vergeten? En dat meer dan eens
pi_66452178
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:20 schreef Xennia het volgende:

[..]

Zelfs als ze mentaal gezond was, zou ze denken hmm ik ga keer op keer vreemd, hij neemt me keer op keer terug zonder consequenties, waarom zou ik mijn gedrag veranderen?
Als je er Niks van snapt kan je beter je Mond houden.

Ze weet dat ik haar niet keer op keer terug neem. ik heb geen eens zien om alles aan jouw uit te leggen,
ze weet dat dit niet kan en ze wou dat het nooit gebeurd was ze houd van mij en wil alleen mij. en die andere kerels kent ze al heel lang 1 daar van al 10 jaar. en borderliners hebben niet echt vrienden ofzo. en ik wou op het begin niet dat zij contact met hen had. vooral niet met die ene die in de drugs zat dealde en gebruikte zelf.. hij is met haar geweest en haar zusje daarna... mijn vriendin(de borderliner) heeft hem vergeven omdat hij ook borderline heeft alleen geeft hij het niet toe... maar mijn vriendin weet prezies hoe hij is want ze heeft het zelf ook gedaan bij andere.. en daarom vergeeft zij hem... maar heb het nu ff over de ander die ze al 10 jaar kent dat was meer vriendschap voor haar.. alleen die kerel was zwaar verliefd op haar. en gunt haar wel het beste.

Maarja dat is dus de eerste ex die ik misschien vanavond spreek... die staat er ook wel voor open.

anyway over dat gedrag ze wil helemaal niet zo zijn. ze wil mij en wil nuchter zijn enzo... en daar doe we nu ons best voor, ze is al paar dagen gestopt met blowen. en drinken doen we af en toe zoals dat ik vanavond gewoon ff een klein flesje wijn voor haar haal. omdat het al moeilijk genoeg is. en ze verdient het.
pi_66460643
borderline wijven moet je voor wegrennen. jah, ze zijn makkelijk te pakken

maar ze vreten je energie. In het begin is die aandacht leuk. maar als iemand 6x per dag bevestiging wilt word je knettergek. Jaloezie en irrationeel gedrag hebben ze.

en ohja, een soa test doen he, goed oppassen met dat soort slettebakken!

[ Bericht 39% gewijzigd door Synthesist op 25-02-2009 21:56:12 ]
pi_66467205
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 17:15 schreef Tenken het volgende:
Als je er Niks van snapt kan je beter je Mond houden.

Ze weet dat ik haar niet keer op keer terug neem.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:55 schreef Tenken het volgende:
vertelde ze me dat ze weer met die exen naar bed was geweest (2)...
quote:
zoals dat ik vanavond gewoon ff een klein flesje wijn voor haar haal. omdat het al moeilijk genoeg is. en ze verdient het.
Welja, beloon haar gedrag nog een beetje. Proost
  donderdag 26 februari 2009 @ 01:14:50 #130
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66467284
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 01:10 schreef Xennia het volgende:

[..]

[..]

[..]

Welja, beloon haar gedrag nog een beetje. Proost
Naar de rest van jouw reacties in dit topic kijkend had ik t niet verwacht, maar ik ben het met je eens
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_66467496
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 01:14 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Naar de rest van jouw reacties in dit topic kijkend had ik t niet verwacht, maar ik ben het met je eens
Volgens mij liggen al mijn reacties in lijn met de laatste
  donderdag 26 februari 2009 @ 01:42:53 #132
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66467660
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 01:28 schreef Xennia het volgende:

[..]

Volgens mij liggen al mijn reacties in lijn met de laatste
Nja, met je vorige reacties was ik het niet eens, en met deze wel
  donderdag 26 februari 2009 @ 01:58:18 #133
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_66467849
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:17 schreef Sonja27 het volgende:
Ik merk zelf in mijn situatie dat mensen die er geen verstand van hebben dat wel vaak zo zien. Vaak gehoorde dingen:

- hij speelt met je gevoelens
- hij maakt misbruik van de situatie
- hij maakt je opnieuw gek

etc.....

Je wordt heel slecht begrepen, tenminste dat is dan mijn ervaring... Heb constant het gevoel te moeten verantwoorden waarom ik hou van een borderliner.... Terwijl iemand met borderline ook maar gewoon een mens is.
Volgens mij zijn borderliners vaak heel goed in manipuleren. Ik ben van mening dat je borderliners vooral moet behandelen als gewone mensen, en dus ook gewone grenzen moet stellen. Uiteindelijk zijn beide partijen daar het meest bij gebaat.

Dat betekent echt niet dat je dan niet extra meelevend mag zijn, of iemand zijn buien niet mag vergeven, maar iemand gewoon een vrijbrief geven voor slecht gedrag is het andere uiterste.

Wat Pien zei: Er is een groot verschil tussen alleen iets denken en iets denken en er vervolgens naar handelen. Dat lijkt me een belangrijk punt. Ook een borderliner beseft best dan zijn gedrag niet kan. Probeer diegene nou te helpen om de impulsen te weerstaan, in plaats van ze te verdedigen met 'hij denkt zo'.

* hij kan ook zij zijn, maar das logisch
ik heb ook altijd pech.. :'(
  donderdag 26 februari 2009 @ 02:03:31 #134
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_66467896
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:27 schreef Olle. het volgende:

[..]

als je er verstand van had, had je dat er niet neer gezet
Ergens wou ik dat dat zo was, maar nee je hebt het mis.
Toch wel jammer dat als je niet mee wilt gaan met de o ze zijn zo zielig stroming, je gelijk als iemand die het allemaal niet snapt wordt gezien.
pi_66468157
Heb het topic totaal niet gelezen maar heeft ze al zelfmoord gepleegd?
pi_66468183
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 02:27 schreef Xebrozius het volgende:
Heb het topic totaal niet gelezen
Is wel de moeite hoor
pi_66468192
quote:
Lul.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  donderdag 26 februari 2009 @ 02:37:18 #138
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66468279
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 02:03 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Ergens wou ik dat dat zo was, maar nee je hebt het mis.
Toch wel jammer dat als je niet mee wilt gaan met de o ze zijn zo zielig stroming, je gelijk als iemand die het allemaal niet snapt wordt gezien.
Mwoah, waarom o ze zijn zo zielig? Ik heb borderline maar vind mezelf niet zielig hoor Kan ook prima leven zonder dat mensen me zielig vinden... Vind 't overigens wel onzin dat mensen op de een of andere manier vinden dat ze maar ver bij een borderliner uit de buurt moeten blijven wat betreft relaties enzo. We zijn niet gevaarlijk, we bijten niet, en zijn eigenlijk hele normale mensen, ok, met wat aparte trekjes, maar goed, welk mens heeft nou geen aparte trekjes? Overigens is er met therapie en in sommige gevallen medicatie en heel belangrijk steun (dus geen medeleiden en oh wat zijn ze zielig gedoe) van vrienden prima mee te leven.
quote:
Vriendelijk
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 02:30 schreef PP. het volgende:

[..]

Lul.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  donderdag 26 februari 2009 @ 02:53:09 #139
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_66468487
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 02:37 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Mwoah, waarom o ze zijn zo zielig? Ik heb borderline maar vind mezelf niet zielig hoor Kan ook prima leven zonder dat mensen me zielig vinden... Vind 't overigens wel onzin dat mensen op de een of andere manier vinden dat ze maar ver bij een borderliner uit de buurt moeten blijven wat betreft relaties enzo. We zijn niet gevaarlijk, we bijten niet, en zijn eigenlijk hele normale mensen, ok, met wat aparte trekjes, maar goed, welk mens heeft nou geen aparte trekjes? Overigens is er met therapie en in sommige gevallen medicatie en heel belangrijk steun (dus geen medeleiden en oh wat zijn ze zielig gedoe) van vrienden prima mee te leven.
[..]
Nou ik vind het wel rot voor borderliners, maar ik vind ze ook niet zielig in de zin van ze kunnen er niks aan doen, laat ze hun gang maar gaan.
Over dat uit de buurt blijven: misschien is het beter voor mensen om dat wel te doen? Dat is een makkelijke oplossing. Maar daar mee bedoel ik niet dat je dat ook moet doen. Het is een afweging die je moet maken. Net als bij ieder ander persoon, want die kunnen net zo goed lelijke trekjes hebben
  donderdag 26 februari 2009 @ 07:42:17 #140
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_66469605
quote:
Xebro
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:57:23 #141
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66473316
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 02:53 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Nou ik vind het wel rot voor borderliners, maar ik vind ze ook niet zielig in de zin van ze kunnen er niks aan doen, laat ze hun gang maar gaan.
Over dat uit de buurt blijven: misschien is het beter voor mensen om dat wel te doen? Dat is een makkelijke oplossing. Maar daar mee bedoel ik niet dat je dat ook moet doen. Het is een afweging die je moet maken. Net als bij ieder ander persoon, want die kunnen net zo goed lelijke trekjes hebben
Waarom zou het beter zijn voor mensen om dat wel te doen?
pi_66476037
Het is Allemaal niet Makelijk nee, en nu Gebeurt weer het Zelfde wat Elke keer gebeurd..

Dat ze nergens meer in Geloofd, Dat ze het allemaal niet meer weet.. Ze is nu Heel erg Depri en voelt zich heel erg rot... Twijfelt over alles...Gaat helemaal niet goed... Alleen ik kan niks doen want ben op werk... tot 9uur en dat is echt Klote
pi_66476527
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:23 schreef Tenken het volgende:
Het is Allemaal niet Makelijk nee, en nu Gebeurt weer het Zelfde wat Elke keer gebeurd..

Dat ze nergens meer in Geloofd, Dat ze het allemaal niet meer weet.. Ze is nu Heel erg Depri en voelt zich heel erg rot... Twijfelt over alles...Gaat helemaal niet goed... Alleen ik kan niks doen want ben op werk... tot 9uur en dat is echt Klote
Ik denk dat jij alles geprobeerd hebt. Wat zou je nu nog kunnen doen? Het houdt ook een keer op he.
pi_66476536
quote:

Waarom blijf je niet uit de buurt?
Wat haal je eigenlijk uit deze relatie?
'Er zijn ook leuke momenten' ? Fijn voor je.
Borderliners teren op de emoties van anderen. Zij parasiteert op jouw gevoelens omdat ze die van zichzelf niet normaal kan beheersen.
Therapie is een fantasie. Een lokkertje om het moment dat jij het echt niet meer aan kunt uit te stellen.
Zolang ze een gastheer heeft zal ze altijd voor de korte termijn bevrediging kiezen, en niet voor therapie.
Waarom? Om te beginnen moet ze bij therapie toegeven dat ze moet veranderen.

Waarom kies je niet voor jezelf?
Er zijn ook relaties met normale mensen, die je niet emotioneel leegzuigen.

[ Bericht 7% gewijzigd door mgerben op 26-02-2009 12:57:03 ]
pi_66477227
Ze weet Ook dat het moet veranderen... Dit is een Moment waarop ik kan Zeggen ik Ga ik Wil dit niet ik geef het op... Of ik kan haar proberen te helpen hier door heen te komen. we hadden het weer heel leuk maar ik wist dat het gevecht weer zou komen.. Omdat ze toen ik kwam gelijk gestopt was met blowen en drinken doet ze ook niet meer zoveel.. dus die nuchterheid komt ook hard aan, al die gevoelens komen tegelijk... waarom zou ik haar nu Los laten juist nu het zo kut Gaat? Ik wil niet alleen bij haar zijn als het goed gaat... maar wil er ook voor haar zijn als het slecht gaat.
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:06:19 #146
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66479529
Het Tenken, ik vind eigenlijk dat je een beetje te veel doet wat zij wil, te veel medeleiden toont, vervelend hoor, borderline, maar voor mijn gevoel maakt ze er gruwelijk gebruik van dat jij het haar elke keer weer vergeeft.
pi_66480270
grappig... mn allereerste reactie in dit topic was dat ik het vermoedde had dat het probleem erder lag bij de TS die op ziekelijke wijze een totaal onverantwoordelijk persoon wilde 'verzorgen', dr 'beter maken' en 'helpen' en kennelijk op ongezonde wijze aan haar blijft hangen.

de reacties die TS tot nu gegeven heeft, hebben die indruk vooral versterkt...

Het gaat imho hier niet om het probleem van Borderline... maar vooral om een ziekelijke neiging aan anderen te blijven hangen ondanks dat je zelf niks uit die relatie haalt en enkel met de nadelen geconfronteerd wordt ...
Net als bv. een vrouw die door haar man geslagen wordt, maar toch bij hem blijft want 'hij meent het niet zo'.

daarvoor zouden ze eens een leuk diagnose-termpje moeten verzinnen, dan hebben die mensen ook een 'naam'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_66480497
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:00 schreef Tenken het volgende:
Ze weet Ook dat het moet veranderen... Dit is een Moment waarop ik kan Zeggen ik Ga ik Wil dit niet ik geef het op... Of ik kan haar proberen te helpen hier door heen te komen. we hadden het weer heel leuk maar ik wist dat het gevecht weer zou komen.. Omdat ze toen ik kwam gelijk gestopt was met blowen en drinken doet ze ook niet meer zoveel.. dus die nuchterheid komt ook hard aan, al die gevoelens komen tegelijk... waarom zou ik haar nu Los laten juist nu het zo kut Gaat? Ik wil niet alleen bij haar zijn als het goed gaat... maar wil er ook voor haar zijn als het slecht gaat.
Even heel hard. Een borderliner is een emotionele parasiet. Hij (meestal zij) parasiteert op de gevoelens van haar gastheer, omdat ze zelf geen normale gevoelens heeft.
Hoe gaat dit in zijn werk? Door manipulatie.
De parasiet borderliner manipuleert haar gastheer om twee zaken: ten eerste om gevoelens op te roepen, ten tweede om niet weg te lopen.
Die manipulatie gebeurt door te alles te zeggen wat nodig is.

Heeft ze het nodig dat iemand aan haar voeten ligt en belooft zijn leven in dienst van haar te stellen, dan houdt ze een zielig verhaal over hoeveel ellende ze heeft, dat niemand om haar geeft en dat ze op het punt staat om zelfmoord te plegen.
Een andere (meer gebruikte) manier is om heel kwaad te worden en al haar woede op haar gastheer te richten. Die schrikt van zoveel woede en smeekt om vergeving. Op die manier krijgt ze haar fix: haar gastheer smeekt haar te mogen helpen.

Wanneer haar gastheer dreigt te vertrekken vertelt ze hem alles wat hij wil horen; behalve dat ze (eventjes) lief, leuk en aardig is, weet ze ineens dat het probleem bij haar ligt (maar ze doet er natuurlijk niets aan), belooft ze aan zichzelf te werken (lege belofte), heeft ze je nodig, gaat het zoveel beter, enzovoorts.
Als je maar blijft. En geduld toont natuurlijk, veel geduld. Want ze weet wel dat het aan haar ligt, maar je kunt natuurlijk niet verwachten dat ze 1-2-3 verandert.
En als je weer hebt toegegeven komt de volgende wispelturige bui al weer aandrijven, waarin ze zonder remmingen of mededogen al haar emoties (die ze zelf niet in de hand heeft) op jou botviert.

Wat ze nodig heeft is een therapeut.
Dat ben jij niet. Ten eerste ben jij daar niet voor opgeleid, ten tweede ben jij emotioneel betrokken.
Jij bent haar gastheer van dit moment. Niet meer, niet minder.
pi_66480714
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:26 schreef RM-rf het volgende:
grappig... mn allereerste reactie in dit topic was dat ik het vermoedde had dat het probleem erder lag bij de TS die op ziekelijke wijze een totaal onverantwoordelijk persoon wilde 'verzorgen', dr 'beter maken' en 'helpen' en kennelijk op ongezonde wijze aan haar blijft hangen.

de reacties die TS tot nu gegeven heeft, hebben die indruk vooral versterkt...

Het gaat imho hier niet om het probleem van Borderline... maar vooral om een ziekelijke neiging aan anderen te blijven hangen ondanks dat je zelf niks uit die relatie haalt en enkel met de nadelen geconfronteerd wordt ...
Net als bv. een vrouw die door haar man geslagen wordt, maar toch bij hem blijft want 'hij meent het niet zo'.

daarvoor zouden ze eens een leuk diagnose-termpje moeten verzinnen, dan hebben die mensen ook een 'naam'.
Die naam bestaat al: codependency.
pi_66480784
quote:

Schrijf jij in codetaal met je gepaste en ongepaste hoofdletters of ben ik nu paranoia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')