abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66282114
ze zegt nu als ik gewoon vrienden kanz ijn en jouw heb hoef je niet meer bang te zijn... ik hoef niet meer te liegen,juist doordat ik ze niet zag is het gebeurd. omdat het stiekem moest.
pi_66282322
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

'We'?
Het is toch je ex?
Het is 1/2 weken Uit ofzo, maar ik probeer het nog te redden...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:09:51 #103
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66283767
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:18 schreef Olle. het volgende:
goedzo

hou ons op de hoogte hoe het gaat!
en pien het hoeft niet altijd vervelend te zijn een relatie te hebben met iemand die borderline heeft
het scheelt dat ze zich er erg van bewust is, en terapieen heeft.

Maar voor de toekomst is het koffiedik kijken uiteraard, maar ik zie geen problemen
Dat weet ik, heb zelf ook borderline én een relatie Dus het kan best
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 18:48:32 #104
245446 truth_hurts
Be original, dont die a copy!
pi_66286783
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:23 schreef Tenken het volgende:
ze zegt nu als ik gewoon vrienden kanz ijn en jouw heb hoef je niet meer bang te zijn... ik hoef niet meer te liegen,juist doordat ik ze niet zag is het gebeurd. omdat het stiekem moest.
hmmm ik denk persoonlijk niet dat het daarmee opgelost is. Maar heb je al goed met haar gesproken over afspraken?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 19:23:46 #105
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_66288099
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:04 schreef Tenken het volgende:
ik Vraag me af hoe we aan die Angsten kunnen werken... die Bindings angsten, dat gevoel wat ze krijgt als ze me mist... afhankelijk voelen van een ander...
Lijkt me wel makkelijk, een partner die al mijn problemen als zijn verantwoordelijkheid ziet.
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_66288309
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:23 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Lijkt me wel makkelijk, een partner die al mijn problemen als zijn verantwoordelijkheid ziet.
Als je gek bent op elkaar of erg van elkaar houdt, is het geen verantwoordelijkheid meer, maar een vanzelfsprekendheid, een logisch iets dat je doet zonder er bij stil te staan toch?
Ik bedoel een verantwoordelijkheid klinkt zo plichtmatig, en dat is het in dit geval dus niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door het-ero op 20-02-2009 19:35:52 ]
De waarheid bestaat niet, er zijn alleen interpretaties.
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
  vrijdag 20 februari 2009 @ 19:58:25 #107
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_66289561
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:28 schreef het-ero het volgende:

[..]

Als je gek bent op elkaar of erg van elkaar houdt, is het geen verantwoordelijkheid meer, maar een vanzelfsprekendheid, een logisch iets dat je doet zonder er bij stil te staan toch?
Ik bedoel een verantwoordelijkheid klinkt zo plichtmatig, en dat is het in dit geval dus niet.
Ja, maar je kunt het jezelf makkelijker permitteren om bindingsangst en borderline en bla bla bla te hebben als je partner dat op zo'n wijze oppikt.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:01:20 #108
245446 truth_hurts
pi_66289654
tenken probeert ook gewoon te doen wat hij denkt dat goed is, en dat is juist heel lief van hem. Teken van bescherming, misschien een beetje té, maar das de liefde.
pi_66289776
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:58 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Ja, maar je kunt het jezelf makkelijker permitteren om bindingsangst en borderline en bla bla bla te hebben als je partner dat op zo'n wijze oppikt.
Ik snap je denk ik; dan is er altijd iets aan de hand, of iets te zeuren omdat de ander het zich onmiddelijk aan zal trekken. De ondergrens cq drempel gaat lager liggen automatisch, er wordt ,misschien misbruik van gemaakt zelfs, maar dat is hier niet het geval waarschijnlijk.
De waarheid bestaat niet, er zijn alleen interpretaties.
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:08:11 #110
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_66289867
Ik vind het ook wel heel lief van Tenken, maar ik denk dat zowel hij als zijn ex-vriendin er weinig mee opschiet.
En volgens mij is misbruik maken zo ongeveer het eerste wat borderliners doen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:13:28 #111
245446 truth_hurts
pi_66290035
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:08 schreef B1nulnul het volgende:
Ik vind het ook wel heel lief van Tenken, maar ik denk dat zowel hij als zijn ex-vriendin er weinig mee opschiet.
borderliners hebben o.a. structuur nodig en regels. Dat is bewezen. En hij geeft constant toe waardoor zij vrijspel krijgt. (ja borderliners zijn ook mensen dat weet ik) maar ik kan uit ervaring spreken.
TOT HIER EN NIET VERDER, dat zou hij moeten zeggen. Duidelijk krijgen en uitspreken wat hij wilt en wat zij wilt en IK WEET HET NIET, is niet voldoende.
pi_66337324
Ik lees hier veel dingen die mij bekend voorkomen, alleen had ik dus een vriend met borderline. Het komt minder vaak voor, maar ook mannen kunnen borderline hebben.
Een relatie met een borderliner is heftig, en ik vind het ontzettend knap als mensen dat kunnen. Ik heb er na een jaar van veel strijd een punt achter gezet. Ik was gewoon op, echt letterlijk helemaal op. Deze jongen is vreselijk onzeker en dat mag je heel extreem zien want het was extreem. En daardoor ontzettend bang voor intimiteit. Dus ik werd onderhand een jojo... vooral alles doen om mij weg te duwen uit zijn leven. Maar ik ben koppig en liet mij nooit zomaar wegduwen. Ik was alles voor hem maar kon ook beter zover mogelijk uit zijn buurt blijven. Hij vroeg (en kreeg!) veel aandacht van mij en als het dan weer te serieus werd allemaal dan werd ik weer keihard weggeduwt. Mijn omgeving had dit eerder door dan ikzelf. Kan je nagaan hoe ver je er in kan zitten.

Eind november is de bom gebarsten. Ik zou het allemaal verkeerd zien, er was niets tussen ons.... Alles wat tussen ons is gebeurd en wat hij mij gezegd had het zou allemaal niets te betekenen hebben... Het was de druppel en ik heb voor mezelf de beslissing genomen dat ik hem niet meer wil zien. Dat resulteerde bij hem weer in paniek want hij wilde me wel blijven zien want ik was alles voor hem... maar dan gewoon een vriendin (yeah right) We spreken elkaar nog weleens via msn of mail (hij woont gelukkig ver weg ) en langzaam aan ging het gewoon beter... ik kwam zelfs ineens totaal onverwachts een andere leuke gozer tegen (juist wanneer je het niet verwacht... cliché maar waar!).

Hij kwam dat te weten en vond het geweldig leuk te horen. Er is niets tussen die nieuwe jongen en mij dat wil ik niet, want ik wil eerst mijn verhaal van vorig jaar rustig verwerken. Tot gisteren op msn met die ex zeg maar.... Ik zit nog steeds in zijn hart en dat hij mij inderdaad heel bewust heeft weggeduwd, hij hield wel van me, het was er wel, maar ik ben hem ontglipt door eigen toedoen. Hij hoopt dat ik heel gelukkig wordt met die ander (als hij het kon hij zou me letterlijk in de armen van die ander duwen) zolang wij maar wel gewoon vrienden kunnen zijn want nu er een ander is ben ik zeg maar veilig... Kan hij toch bij me zijn, van mij houden zonder dat het intiem wordt. Hoe ingewikkeld kan je het voor jezelf maken?

Resultaat is wel dat ik weer helemaal van de kaart ben. Hij wordt vriendelijk bedankt *not* want ik was aardig op weg mijn leven bij elkaar te graaien en verder te gaan... maar zo wordt het lastig los te laten omdat ik weet dat hij dus toch echt wel net zoveel van mij houdt als ik van hem... maar die rotziekte maakt het gewoon ontzettend moeilijk. En voor mij blijft het een big no! Ondanks dat mijn gevoel wat anders zou willen. Mijn verstand blijft zegevieren.

Ik ga hem regelmatig ook wel wat bewust uit de weg, dan kom ik een paar dagen niet op msn bijvoorbeeld omdat ik dan gewoon even geen zin heb in contact met hem. Een maand terug was hij daardoor (na 3 dagen stilte van mijn kant) zo ongerust dat hij dacht dat er weet ik veel wat was gebeurd dat hij me gewoon wakker ging bellen, bestoken met mail... Gelukkig woon ik ver weg, anders zou hij zeker aan de deur staan.

Weet je het is makkelijk om als buitenstaander te zeggen: laat hem gaan, hij is het niet waard. Maar dat is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan. Je houdt nu eenmaal veel van iemand... want ondanks de vele klote momenten zijn er ook heel veel mooie dingen geweest en die mis ik heel erg. Maar bij mij is het punt geweest: tot hier en niet verder. Ik pak de draad op van het leven en krabbel langzaam overeind maar dit heeft gewoon tijd nodig... Ik was echt heel goed op weg tot hij gisteren de hele boel toch weer overhoop wist te halen.

Maar goed ik heb dus wederom besloten (en dat ook gezegd!) ik wil hem niet zien! Ik wil niet verder met hem. Hij hoopt op een mooie vriendschap maar ook dat zie ik totaal niet zitten. We hebben een gezamenlijke hobby zo kennen we elkaar, dus we zullen elkaar ongetwijfeld nog weleens tegenkomen. Maar dat is op neutraal terrein en tegen dan zijn we alweer een heel eind verder. Maar that's it. Tis over voor mij. Ik zal hem vast nog weleens spreken op msn, maar verder moet ie mij met rust laten. Tis zijn eigen schuld dat het kapot is. Hij heeft dit enkel en alleen aan zichzelf te danken. Hij heeft inmiddels prof hulp en ik hoop dat het ooit goed komt met hem, maar om heel eerlijk te zijn.... ik denk dat hij nooit gelukkig gaat worden met een lieve vrouw.

Wow deze reply is uiteindelijk langer geworden dan ik eigenlijk van plan was
  zondag 22 februari 2009 @ 13:29:54 #113
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66338238
quote:
Vind je het heel erg als ik het niet met je eens ben?
  maandag 23 februari 2009 @ 13:27:03 #114
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_66371432
quote:
als je er verstand van had, had je dat er niet neer gezet
A man's got to do what a man's got to do
pi_66387752
Ik merk zelf in mijn situatie dat mensen die er geen verstand van hebben dat wel vaak zo zien. Vaak gehoorde dingen:

- hij speelt met je gevoelens
- hij maakt misbruik van de situatie
- hij maakt je opnieuw gek

etc.....

Je wordt heel slecht begrepen, tenminste dat is dan mijn ervaring... Heb constant het gevoel te moeten verantwoorden waarom ik hou van een borderliner.... Terwijl iemand met borderline ook maar gewoon een mens is.
  maandag 23 februari 2009 @ 22:18:46 #116
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66389975
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:17 schreef Sonja27 het volgende:
Ik merk zelf in mijn situatie dat mensen die er geen verstand van hebben dat wel vaak zo zien. Vaak gehoorde dingen:

- hij speelt met je gevoelens
- hij maakt misbruik van de situatie
- hij maakt je opnieuw gek

etc.....

Je wordt heel slecht begrepen, tenminste dat is dan mijn ervaring... Heb constant het gevoel te moeten verantwoorden waarom ik hou van een borderliner.... Terwijl iemand met borderline ook maar gewoon een mens is.
Das precies wat veel mensen vergeten, dat borderliners ook mensen zijn
pi_66407124
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:48 schreef truth_hurts het volgende:

[..]

hmmm ik denk persoonlijk niet dat het daarmee opgelost is. Maar heb je al goed met haar gesproken over afspraken?
Ik heb goed maar haar gesproken ze is er zelf Kapot van dat het gebeurd is, ze kan er zich ook weinig van herinderen... Ze wil ook dat dit niet meer gebeurt. een van die exen kent ze al 10 Jaar en dat was meer vriendschap voor haar al hoe wel hij wel verliefd was op haar... maar die ex Spreek ik binnekort over alles wat er gebeurd is en ik hoop dat die het ook begrijpt en een beetje mee helpt... wat het is Ik kan haar aan maar die ex vriendjes niet, als zij zegt ga weg rot op ik wil je niet meer zien. gaan ze huilend weg.... terwijl ik blijf en haar probeer te helpen. net zoals dat ik gewoon zeg als ik zie dat ze teveel drinkt ofzo.. en als hun dat zeggen gaat zij er ook tegen in... zegt ze nou en. en dan zeggen hun niks meer omdat zij sterker is dan hun..

Maarja dat Gesprek komt Binnekort dus, En ik ben vanaf Zaterdag alweer bij haar, zijn we Zondag uit eten geweest en de Bios, en Gister ben ik met haar gaan zwemmen. en ze zegt dat ze zich gelukig voelt en blij is dat ik haar niet heb opgegeven. het eten gaat bij haar nog moeilijk en slapen ook zonder te blowen... ze heeft wel medicijnen die ze slikt en die helpen ook wel. maar ik ga er vanavond weer heen
pi_66417087
Knap Tenken! Ik bewonder je doorzettingsvermogen! En hopenlijk komen er nog veel mooie tijden voor jullie en komt alles ooit in een rustiger vaarwater!
pi_66417851
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:49 schreef Tenken het volgende:

[..]

Ik heb goed maar haar gesproken ze is er zelf Kapot van dat het gebeurd is, ze kan er zich ook weinig van herinderen... Ze wil ook dat dit niet meer gebeurt. een van die exen kent ze al 10 Jaar en dat was meer vriendschap voor haar al hoe wel hij wel verliefd was op haar... maar die ex Spreek ik binnekort over alles wat er gebeurd is en ik hoop dat die het ook begrijpt en een beetje mee helpt... wat het is Ik kan haar aan maar die ex vriendjes niet, als zij zegt ga weg rot op ik wil je niet meer zien. gaan ze huilend weg.... terwijl ik blijf en haar probeer te helpen. net zoals dat ik gewoon zeg als ik zie dat ze teveel drinkt ofzo.. en als hun dat zeggen gaat zij er ook tegen in... zegt ze nou en. en dan zeggen hun niks meer omdat zij sterker is dan hun..

Maarja dat Gesprek komt Binnekort dus, En ik ben vanaf Zaterdag alweer bij haar, zijn we Zondag uit eten geweest en de Bios, en Gister ben ik met haar gaan zwemmen. en ze zegt dat ze zich gelukig voelt en blij is dat ik haar niet heb opgegeven. het eten gaat bij haar nog moeilijk en slapen ook zonder te blowen... ze heeft wel medicijnen die ze slikt en die helpen ook wel. maar ik ga er vanavond weer heen
Whehehe dus je hebt geaccepteerd dat je vanaf nu een open relatie hebt?

Blowen is trouwens niet echt een goed idee voor een borderliner
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:45:47 #120
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66421105
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:08 schreef Xennia het volgende:

[..]

Whehehe dus je hebt geaccepteerd dat je vanaf nu een open relatie hebt?

Blowen is trouwens niet echt een goed idee voor een borderliner
En jij hebt natuurlijk heel veel kennis van borderline enzo?
pi_66424850
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:45 schreef Pien85 het volgende:

[..]

En jij hebt natuurlijk heel veel kennis van borderline enzo?
Zelfs als ze mentaal gezond was, zou ze denken hmm ik ga keer op keer vreemd, hij neemt me keer op keer terug zonder consequenties, waarom zou ik mijn gedrag veranderen?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 22:39:55 #122
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66425690
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:20 schreef Xennia het volgende:

[..]

Zelfs als ze mentaal gezond was, zou ze denken hmm ik ga keer op keer vreemd, hij neemt me keer op keer terug zonder consequenties, waarom zou ik mijn gedrag veranderen?
Als ze gezond was geweest had ze waarschijnlijk vriendschap niet verward met seksuele aantrekkingskracht en was het gewoon niet gebeurd
Maar goed, denk dr over zoals je wil
pi_66426221
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:39 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Als ze gezond was geweest had ze waarschijnlijk vriendschap niet verward met seksuele aantrekkingskracht en was het gewoon niet gebeurd
Maar goed, denk dr over zoals je wil
Als ze daar niet eens toe in staat is, kan ze dus geen gelijkwaardige monogame relatie hebben en kan TS beter verder kijken
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:07:08 #124
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66426867
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:52 schreef Xennia het volgende:

[..]

Als ze daar niet eens toe in staat is, kan ze dus geen gelijkwaardige monogame relatie hebben en kan TS beter verder kijken
Er is een groot verschil tussen alleen iets denken en iets denken en er vervolgens naar handelen.
pi_66426995
Aldus onze borderliner
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')