abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66529233
Nou, die tiktherapie komt me heel wat zweveriger over dan EMDR hoor..

http://members.home.nl/ma(...)ik%20Stimulatie.html

En een soort van therapie bij haar vader slaat natuurlijk al helemaal nergens op.

En je hebt nog steeds vragen genegeerd
pi_66529702
TS. Als je zo over je heen laat lopen, verdien je niet beter.
Verklooi maar lekker je eigen leven door dat van een ander proberen te redden. Dat is namelijk een kansloze zaak,

maar om een of andere reden denk ik dat je dat eigenlijk wel lekker vindt....
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:42:48 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66529755
mja, TS wil het blijkbaar niet zo snel opgeven ondanks het verleden en de prognose. TS wanneer denk je dat je taak erop zit?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66530061
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:42 schreef Re het volgende:
mja, TS wil het blijkbaar niet zo snel opgeven ondanks het verleden en de prognose. TS wanneer denk je dat je taak erop zit?
Dat gevoel heb ik ook, maar dan kan hij maar beter die psycho-educatie gaan doen, waar hij totaal niet op heeft gereageerd
pi_66533549
ze blowt nu niet meer, vanaf dat ik er ben... dus dat was waarschijnlijk niet goed overgekomen
pi_66533603
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:42 schreef Re het volgende:

[..]

maar dan ben jij er toch weer om haar op te vangen dus een safenet heeft ze alweer met daarmee een veel makkelijker excuus om weer terug te vallen
dus zo lang ik blijf, denkt ze dat het niet erg is om weer terug te vallen omdat ik er dan ben??

[ Bericht 0% gewijzigd door Tenken op 27-02-2009 20:57:07 ]
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:49:38 #257
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_66533618
Haha zelfs de TT is borderline
Ik wens je een dolfijne dag
pi_66533810
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:24 schreef Xennia het volgende:
Nou, die tiktherapie komt me heel wat zweveriger over dan EMDR hoor..

http://members.home.nl/ma(...)ik%20Stimulatie.html

En een soort van therapie bij haar vader slaat natuurlijk al helemaal nergens op.

En je hebt nog steeds vragen genegeerd
Het is EMDR ze krijgt een koptelefoon op waar bij ze tikken hoort.

en welke vragen heb ik niet beantwoord?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:58:44 #259
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66534043
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:49 schreef Tenken het volgende:

[..]

dus zo lang ik blijf, denkt dat ze het niet erg is om weer terug te vallen omdat ik er dan ben??
yup... waarom veranderen, je zal er altijd zijn om haar op te vangen, dus als je haar wil helpen zul je dat niet vanuit een relatie oogpunt moeten doen anders zal ze dat alleen maar ge/misbruiken.

Wat als ze weer een terugval heeft, naar wie kan ze dan altijd toe om haar gedrag te laten vergeven?
pi_66534582
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:53 schreef Tenken het volgende:

[..]

Het is EMDR ze krijgt een koptelefoon op waar bij ze tikken hoort.

en welke vragen heb ik niet beantwoord?
Of je de waarde van psycho-educatie voor partners ziet en daarvoor open staat? En wat je verder hebt gedaan om je erin te verdiepen.

De vraag naar of ze werkt of studeert heb je intussen beantwoord. Structuur is erg belangrijk voor borderliners, als ze tot geen van 2 in staat is dan moet ze dagbehandeling maar eens gaan overwegen. Ik vind haar erg passief.

En EMDR kan gewoon worden vergoed
pi_66535377
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:58 schreef Re het volgende:

[..]

yup... waarom veranderen, je zal er altijd zijn om haar op te vangen, dus als je haar wil helpen zul je dat niet vanuit een relatie oogpunt moeten doen anders zal ze dat alleen maar ge/misbruiken.

Wat als ze weer een terugval heeft, naar wie kan ze dan altijd toe om haar gedrag te laten vergeven?
en daar kan niet over gepraat worden? ik kan alleen maar weg gaan? ik weet dan dat ze het helemaal opgeeft en daar ben ik bang voor.... zoals toen het 3 maanden uit was heb ik het laten gaan... en in die tijd is ze zwaar naar de klote gegaan... geen vooruitgaan niks.

anyway ze heeft dus linehan therapie gaat maar moest daar mee stoppen omdat ze ging verhuizen. en ze heeft zo'n instelling nu van dat het allemaal niet meer uit maakt dat het toch niet beter word. ze heeft die therapie 1 jaar gedaan ofzo 2x 6 maanden en ze zegt ik weet wel hoe het werkt ik ken dat al, en het heeft ook geholpen hoor zegt ze het was vroeger erger... ze is nu zwaar geiriteerd en kan niks tegen haar zeggen of ze word al boos... ze huilt nu en zegt hulpverlening is gewoon kut oke. ze moet gewoon mee gesleurt worden naar die therapie zodat ze het zelf kan zien dat het wel beter kan gaan.

ik ben nu aan het kijken naar die tiktherapie en psycho-educatie heeft iemand hier ervaring mee en zo ja hoe gaat dat in ze werk?
pi_66535552
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 21:12 schreef Xennia het volgende:

[..]

Of je de waarde van psycho-educatie voor partners ziet en daarvoor open staat? En wat je verder hebt gedaan om je erin te verdiepen.

De vraag naar of ze werkt of studeert heb je intussen beantwoord. Structuur is erg belangrijk voor borderliners, als ze tot geen van 2 in staat is dan moet ze dagbehandeling maar eens gaan overwegen. Ik vind haar erg passief.

En EMDR kan gewoon worden vergoed
ze werkt niet meer, ze deed dat af en toe maar na dat werk was ze helemaal kapot... over die psycho-educatie wil ik gaan op zoeken maar, kan je me vertellen hoe dat prezies in ze werk gaat of ongeveer? kan dat ook 1 op 1 of met mij er bij bijvoorbeeld? ik heb boeken gelezen over het borderline. en me huisarts die verwees me naar het ggz dijk en duin waar ik zou kunnen praten met mensen die ook een vriend/vriendin hebben met borderline.

Structuur i idd heel erg belangrijk en die is er niet vandaar ook dat ze snel naar drank en drugs grijpt... ze wil wel structuur en probeerd ook dingen te doen maar het moeilijste zegt ze is als ze wakker word er aan beginnen.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 21:33:47 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66535576
ik zeg niet dat je weg moet gaan maar je moet wel een emotionele afstand nemen, alleen dan zou je haar echt kunnen helpen.

Ik snap het ook wel hoor, maar je wegcijfergedrag zal je gewoon een keertje terugbijten.
pi_66535923
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 21:33 schreef Tenken het volgende:
ze werkt niet meer, ze deed dat af en toe maar na dat werk was ze helemaal kapot...
Ja vervelend he, heb ik ook iedere dag. Als werk te hoog gegrepen is, kan ze een studie gaan doen of vrijwilligerswerk zodat ze in ieder geval een ritme heeft. Hoe oud is ze en wie betaalt haar rekeningen?
quote:
over die psycho-educatie wil ik gaan op zoeken maar, kan je me vertellen hoe dat prezies in ze werk gaat of ongeveer? kan dat ook 1 op 1 of met mij er bij bijvoorbeeld? ik heb boeken gelezen over het borderline. en me huisarts die verwees me naar het ggz dijk en duin waar ik zou kunnen praten met mensen die ook een vriend/vriendin hebben met borderline.

Dijk en Duin heeft idd psycho-educatie voor partners. Het is juist de bedoeling dat je zonder haar gaat en met andere partners van borderliners in gesprek gaat. Daarnaast zal de ''therapeut'' jullie veel informatie geven over borderline en vooral over hoe je je eigen grenzen kunt bewaken.
quote:
Structuur i idd heel erg belangrijk en die is er niet vandaar ook dat ze snel naar drank en drugs grijpt... ze wil wel structuur en probeerd ook dingen te doen maar het moeilijste zegt ze is als ze wakker word er aan beginnen.
Dan moet ze die avond tevoren een plan maken voor de volgende dag. Bijvoorbeeld iedere dag om 9 uur joggen, of zwemmen. Als je niets gepland hebt, is het zo makkelijk om te blijven liggen.
pi_66536530
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:12 schreef mcwops het volgende:
mijn laatste posting hier want heb t gehad met Tenken.
Ik hoop dat je 1 of meerdere hiervan gaat toepassen, t gaat nu om zelf overleven
1. stuur haar permanent naar haar vader's moeder's huis waar ze structuur krijgt (eten slapen enz)
2. zoek een lange tijd geen contact met haar en reageer niet op signalen van haar
3. geef geen tips, geef geen aanbevelingen, laat nooit jouw zwakke kant zien, laat geen emotie zien, laat wel je zakelijke kant zien.
4. hou een evt contact kort en bondig ga niet in discussie of verweer
5. krijg je signalen van suicide of andere manipulaties: niet op reageren naar haar, doorgeven aan haar ouders cq arts/begeleider.
6. ga snel iedere dag leuke dingen voor je zelf doen bij bijv je eigen vrienden/familie
Na deze post had er een slotje moeten komen. Alles is hiermee gezegd. Tenken reageert er niet eens op. Dan is het aan hem, hij zal er vast wel wat van leren en ik hoop voor hem dat het geen 10 jaar van zijn leven gaat kosten voordat het leerproces voltooid is en dat hij een leuke meid tegenkomt en gewoon gaat genieten ipv energie te stoppen in bodemloze putten.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:09:13 #266
128384 mcwops
gat in je glas
pi_66537255
ik zou het netjes vinden als deze reeks door Tenken wordt afgesloten met een vriendelijk dankjewel voor de ijverige posters die hem aan alle kanten steunen en voorzien van zeer bruikbaar advies.
dat hij ook aangeeft wat hij ZELF nu concreet gaat doen en dan zelf aangeeft om dit topic te sluiten
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_66538938
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 22:09 schreef mcwops het volgende:
ik zou het netjes vinden als deze reeks door Tenken wordt afgesloten met een vriendelijk dankjewel voor de ijverige posters die hem aan alle kanten steunen en voorzien van zeer bruikbaar advies.
dat hij ook aangeeft wat hij ZELF nu concreet gaat doen en dan zelf aangeeft om dit topic te sluiten
Dat dus.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:56:19 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66538982
premature slotjes worden sowieso zelden gezet
pi_66539160
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 21:41 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ja vervelend he, heb ik ook iedere dag. Als werk te hoog gegrepen is, kan ze een studie gaan doen of vrijwilligerswerk zodat ze in ieder geval een ritme heeft. Hoe oud is ze en wie betaalt haar rekeningen?
[..]

Dijk en Duin heeft idd psycho-educatie voor partners. Het is juist de bedoeling dat je zonder haar gaat en met andere partners van borderliners in gesprek gaat. Daarnaast zal de ''therapeut'' jullie veel informatie geven over borderline en vooral over hoe je je eigen grenzen kunt bewaken.
[..]

Dan moet ze die avond tevoren een plan maken voor de volgende dag. Bijvoorbeeld iedere dag om 9 uur joggen, of zwemmen. Als je niets gepland hebt, is het zo makkelijk om te blijven liggen.
ze is 22 en probeert te werken enzo maar na een tijdje word het haar teveel en trekt ze het niet meer en gaat ze daar door er zelf onder door, een baan houden is ook moeilijk. ze heeft een uitkering en haar vader helpt met betalen voor aantal dingen. dat van te voren plannen is ook niet moeilijk maar juist het die volgende dag ook uit voeren wel. dat zegt zij zelf he, ik verdedig haar niet ofzo...

@
Kahlen

ik doe al me best. en ik denk niet dat jij het helemaal begrijpt, ik heb haar nu ff gerust gesteld en gaat al iets beter nu.
maar ze kan nu niet echt lange gespreken hebben dan word het teveel....

ik krijg idd heel veel informatie en ik ben daar iedereen ook heel erg dankbaar voor... maar waarom moet ik nu dit topic sluiten? ik vind het ook fijn om te vertellen hoe het nu gaat, en wat mensen er verder over gaan zeggen.. na de dingen die ik verder mee ga maken. of moet ik daar voor elke keer een nieuwe topic maken?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 23:03:40 #270
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_66539233
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:01 schreef Tenken het volgende:
ik doe al me best. en ik denk niet dat jij het helemaal begrijpt, ik heb haar nu ff gerust gesteld en gaat al iets beter nu.
maar ze kan nu niet echt lange gespreken hebben dan word het teveel....
Gaat het echt beter?
Of krijg je morgen, en overmorgen, en over-overmorgen weer precies dezelfde drama's als het zo doorgaat?
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 21:29 schreef Tenken het volgende:
ze heeft zo'n instelling nu van dat het allemaal niet meer uit maakt dat het toch niet beter word.
Dat laatste dus.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_66539267
quote:

ik krijg idd heel veel informatie en ik ben daar iedereen ook heel erg dankbaar voor... maar waarom moet ik nu dit topic sluiten? ik vind het ook fijn om te vertellen hoe het nu gaat, en wat mensen er verder over gaan zeggen.. na de dingen die ik verder mee ga maken. of moet ik daar voor elke keer een nieuwe topic maken?
Sorry hoor, maar ben je serieus van plan je relatie de rest van je leven in stand te houden met Fok! als achterban? Prima dat je ff hulp wilt als je er niet helemaal uitkomt, maar moeten we nu elk stap die je zet je handje vasthouden?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 23:07:28 #272
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66539353
het eventuele vervolg topic mag best wel zoiets heten als "omgaan met partner met borderline" of iets dergelijks hoor
pi_66539416
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:04 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Prima dat je ff hulp wilt als je er niet helemaal uitkomt, maar moeten we nu elk stap die je zet je handje vasthouden?
Daar komt het wel op neer.
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:07 schreef Re het volgende:
het eventuele vervolg topic mag best wel zoiets heten als "omgaan met partner met borderline" of iets dergelijks hoor
Ik denk meer aan "Oh god Fok mijn vriendin heeft 4 andere kerels gepijpt wat moet ik doen om haar te helpen???" als het zo door gaat.
pi_66539439
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:09 schreef Disorder het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer.
En Re vindt het ook nog een goed plan met zijn vervolgtopic
pi_66545458
quote:

[..]

ze is 22 en probeert te werken enzo maar na een tijdje word het haar teveel en trekt ze het niet meer en gaat ze daar door er zelf onder door, een baan houden is ook moeilijk. ze heeft een uitkering en haar vader helpt met betalen voor aantal dingen. dat van te voren plannen is ook niet moeilijk maar juist het die volgende dag ook uit voeren wel. dat zegt zij zelf he, ik verdedig haar niet ofzo...
Een schop onder haar hol, dat heeft ze nodig maar haar hele omgeving houdt haar problemen in stand.
En ze kan niet te lange gesprekken aan??? Het is geen slachtoffer van een aardbeving of zo..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')