Nou dan even mijn verhaaltje, hopelijk werkt het enigzins therapeutisch.
Vanmiddag is het uitgegaan met m'n vriendin, ze is in anderhalf jaar 4 keer vreemdgegaan en een paar keer bijna. Ik heb haar dat allemaal vergeven omdat ik compleet, volledig en absoluut hoteldebotel megaverliefd op haar ben. Ik denk dat ik het haar zelfs zou vergeven als ze mijn familie uitgemoord had en daarna de liefde zou bedrijven met 3 capuchonmarokkanen tegelijk voor mijn ogen. Zo verliefd ben ik.
We hadden altijd wel wat ruzies, maar ik vond het niet bedreigend ofzo, na een uurtje of 2 was het meestal wel weer uitgepraat en konden we lekker knuffelen. Ik wist al vanaf het begin dat zij een meisje is dat erg van aandacht houdt, waarschijnlijk uit onzekerheid. Alles wat ik aan haar mooi vond (alles.) vond zij juist spuuglelijk, en ze vroeg me ook elke dag weer waarom ik toch zo gek op haar was.
In het begin kreeg ze veel aandacht van andere jongens en hoewel ze me vertelde dat ze makkelijk loog en dat ze in vorige relaties om de haverklap vreemdging (op onze eerste date had ze nog een vriend, wat ik dus niet wist) vertelde ze me ook dat ze nu voelde dat ze écht veranderd was. Ik was verliefd, dus ik geloofde haar (natuurlijk).
Alles hartstikke goed, bijna een jaar lang niet veel aan de hand. Ze smste een tijdje heel veel met 1 jongen, en ze bekende ook dat ze hem wel leuk vond, maar ze vond mij leuker en dus stopte ze ermee. Een paar keer dat ze uit was zonder mij en thuisgebracht werd door andere jongens, maar ze bezwoer me elke keer dat er niks gebeurd was en dat ik de enige voor haar was. Ik was verliefd, dus ik geloofde haar.

. Na een tijdje begon ik een beetje achterdochtig te worden (jaloerse persoonlijkheid? voorgevoel? who knows.) en begon ik stiekem haar chatlogs te lezen als ze onder de douche stond oid.. ik weet het, ontzettend fout maar ik moest en zou mijn nieuwsgierigheid bevredigen en erachter komen of ik gelijk had of dat zij gelijk had.
Ik had dus gelijk, en ik las daar over een avontuurtje met 1 jongen, een vriend van een vriendin van haar. Ik ben ontzettend kwaad geworden, misschien niet eens om het vreemdgaan zelf (1 slippertje moet kunnen, en het was maar 1 keer geweest) maar vooral om het consequente gelieg. Het is een uurtje of 3 uitgeweest daarna, maar ik had te veel gevoelens en ze beloofde beterschap en eerlijkheid. Ik vond het moeilijk om ermee om te gaan, gooide het haar vaak voor de voeten, maar á la, zoiets verwerk ik niet in een weekje. Na deze ontdekking is het weer een tijd heel goed geweest, tot ik in een keer in een dronken bui boos was dat ze niet mee naar huis wilde vanuit stappen en ik zei, "een fijn leven nog." wat zij dus opvatte als "het is uit" (zij was ook zo zat als een aap).
Toen heeft ze weer met een andere jongen iets gedaan, en ben ik weer enorm pissed geweest, maar ik vergaf haar alweer. Driewerf hoera voor mijn goede hart. Ik gaf haar de kans om alle dingen die ik niet wist op te biechten, maar ze zei dat er verder niks was. Maandje of anderhalf later lees ik haar chatlogs weer, en ontdek ik dat ze in het begin nog 2 keer is vreemdgegaan.
Dit is echt een druppel die ik niet kon verdragen en het is een week uit. Ze steekt de hand in eigen boezem en zegt dat ze misschien niet klaar is voor iets langdurigs. Aan het eind van de week geef ik haar de laatste kans, als ik ooit ook maar de schijn van vreemdgaan ontdek is het meteen exit. Een fair aanbod, en ze doet echt heel goed hierna. Verwijderd aandacht-gevende jongens van msn/hyves/telefoon en richt zich helemaal op mij. Wat mij betreft de allerbeste periode van de hele relatie.
Alleen door alle aandacht die zij mij gaf begon ze te denken dat ik haar bijna niks gaf. Wat niet zo was, want ik gedroeg me min of meer hetzelfde (misschien had ik meer moeite moeten doen, maar dat is moeilijk als je erachter bent gekomen dat je 4 keer bedrogen bent.). Ze zocht geen aandacht meer op en reageerde er niet op als ze het kreeg (zoals het eigenlijk een beetje zou moeten zijn).
Dit ging prima tot vorige week zaterdag... juist ja, valentijnsdag. We hadden een leuk uitje gepland naar een saunacomplex, en het was ook een fantastische dag. In één van de verschillende sauna's vonden opgietingen plaats.. dit werd dan gedaan door een jonge jongen van 23 die wel erg uitvoerig mijn vriendins lichaam bekeek. Hij zag er niet slecht uit en ik zag ook wel dat mijn vriendin hem wel knap vond. De volgende dag moest ik werken en toen ik 's avonds thuis kwam deed ze anders. Ze klikte haar mail snel weg, haar msn, liet haar telefoon thuis liggen etc.
Achteraf gezien dingetjes die me hadden moeten opvallen, maarja, ik dacht, dat kan gebeuren, hoeft niks achter te zitten (in een poging mijn piekerachtige natuur te overstemmen). Donderdag ging ze uit in een andere stad met een vriendin van haar. Wat ik niet wist, is dat zij meteen die zondag de opgietmeester had opgezocht, toegevoegd op hyves, emailadressen had uitgewisseld en inmiddels fanatiek met hem aan het smsen (het moderne flirten). Het bleek dus dat die opgietmeester in deze stad woonde en die avond geheel toevallig ook uitging daar. Wat een toeval! (not.) Ze hebben die hele avond lekker gepraat en gedanst en hij heeft haar naar het huis van die vriendin gebracht (niet gezoend oid... zegt ze tenminste. weet nietmeer of ik het moet geloven. waarschijnlijk niet

).
De volgende dag reageerde ze anders op me. Noem me een jankerd of een achterdochtig persoon, maar ze stuurde geen kusje (GEEN KUSJE?!) meer in smsjes, iets waar ze normaal heel fel op was. Die avond biechtte ze op dat hij haar (ipv andersom, zoals het echt gegaan was) toegevoegd had. Maar ze had verder niks gedaan en ze zou hem weigeren als ie haar zou toevoegen op msn. (jezus, ik klink wel heel jong met mn ge msn en ge hyves

)
De volgende dag waren we samen naar een verjaardag geweest en we zaten even te ontbijten met de computer aan. Opeens hoor ik het "inkomend msn bericht" geluidje ... en jawel. Meneer de opgietmeester. Ik heb haar 1 keer aangekeken, heb mn spullen gepakt en ben direct naar huis gegaan. Onderweg belt ze me op... of het nu dan echt uit is. Ik zeg ja. Het is voorbij. Daarna praten we even over hoe het allemaal zo gekomen is.
Blijkt dus dat zij zich ontzettend onzeker voelde over al die kleine ruzietjes die in mijn ogen nergens over gingen en dat ze daarom weer de aandacht zocht. Ze snapte zichzelf ook niet, etc etc. maar nu was het dan te laat om het weer goed te maken. Ze wilde niet meer verder.
Nouja, na veel heen en weer gepraat voert ze dat dus aan als echte reden. Ook geeft ze toe dat ze de saunaman heel erg leuk vind en graag een keer met hem wil afspreken (mijn hart.. wat doe je in godsnaammmmm....). Ook biecht ze op dat ze al een week met hem smst en msnd (hoewel ze weet dat ik het absoluut haat en waarschijnlijk uitmaak als ik erachter kom) en dat hij haar superleuk vind. Ook biecht ze het avondje uit in de andere stad op. Hij stuurt haar lieve smsjes en ze denkt vaker aan hem dan aan mij.
Dit voelt als een messteek in mn hart, hoofd, ziel en alles waar je maar enorm veel geestepijn en liefdesverdriet van krijgt. Vooral en met name omdat ik het juist zo goed vond gaan en meer voor haar voelde dan ooit. Tevens vind ik het
enorm wrang dat ze juist op valentijnsdag die andere vent ontmoet.
Het aller aller stomste is nog dat ik haar, ondanks al die kutstreken, al die keren dat ze tegen me loog, al die keren dat ze me verraden heeft, dat ik haar nog gewoon terugwil en eigenlijk al vergeven heb. Ik wil haar gewoon zo graag terug, vooral als ik denk aan al die dingen die we samen deden. We woonden praktisch gezien samen (ik bij haar, terwijl zij nog thuis woont (ze is 18)) en ze laat dus een enorm gat achter zo. Het doet me zo enorm veel pijn dat ze gewoon nu al lieve smsjes uitwisselt met een andere jongen. Terwijl ze nog van mij houdt en mij eigenlijk leuker vind. Ze houdt gewoon enorm van "die spanning" die je voelt bij een nieuw iemand, en daarom doet ze het. Ze zegt, misschien komt het ooit nog goed, wat écht killing is, want zo kan ik er ook geen afsluiting aan geven. Ze zegt dat ze nog van me houdt.
Het valt me gewoon zo rauw op m'n dak. Het ene moment is alles prima, fantastisch, het volgende is het uit en wil ze met iemand anders afspreken.

Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat dit nu gebeurt.
Ik zit al 5 uur lang de valentijnskaart met lieve dingetjes die ze me vorige week zaterdag gaf te lezen, hoewel ie inmiddels doorweekt van de tranen is.
Ik ben er niet best aan toe

EDIT:
jezus, enorm verhaal.