abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 februari 2009 @ 11:27:10 #251
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_66077354
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:52 schreef Juk het volgende:

[..]

Het argument dat cola een dusdanige zoete smaak heeft dat het een andere smaak aan je eten kan geven snap ik nog. Maar dat er mensen zijn die het als noodzakelijk zien om alleen wijn of water te drinken tijdens een diner om indruk te maken is nieuw voor me.

Er zullen vast mensen zijn die daar op neer kijken maar ik weet niet of ik daar indruk op wil maken. Uiteindelijk gaat het om wat je kan. Dat je er daarbij ook fatsoenlijke omgangsnormen op nahoud lijkt me duidelijk maar je moet niet overdrijven. Die mensen die jou daarop zouden beoordelen zijn echt niet zover gekomen omdat ze tijdens een diner hun bestek goed wegleggen of omdat ze altijd in armani-pakken lopen. En zo wel vallen ze vanzelf door de mand en heb je voor niks zitten slijmen bij je dan ontslagen manager.

Ik ken 2 mensen in de horeca, 1 heeft een eigen zaak naast een shell kantoor en de ander is kok. Van beide heb ik verhalen gehoord over de zogenaamde zakenelite en hun etiquette tijdens de zakendiners waar TS het over heeft (overigens heb ik het idee dat TS een geheel verkeerd beeld heeft van een zakendiner maar dat terzijde) en dan weet je ook weer dat dat gewoon mensen zijn die soms een boertje niet kunnen onderdrukken of dusdanig veel wijn gieten dat ze het beter bij cola hadden kunnen houden.

Ik denk dat de waarheid uiteindelijk misschien wel in het midden ligt. Maar zoals eerder opgemerkt, nuances op fok! zijn soms ver te zoeken.
QFT

tevens: opgelost, slotje
ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
pi_66079056
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:23 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nu komt de aap uit de mouw
Wat had jij dan gedacht? Dat er een universele wet is dat cola drinken bij een zakendiner niet mag? Natuurlijk niet. Het is echter not done in de betere kringen, en niet toevalligerwijs wordt in die kringen ook het meest aan zakendiners gedaan.
pi_66079145
Dit topic is - zo moge duidelijk zijn - mede geopend met een educatief oogmerk.
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 12:33:42 #254
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_66079160
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dit topic is - zo moge duidelijk zijn - mede geopend met een educatief oogmerk.
Volgens mij heb je er echter nog steeds niks van geleerd.
F.K.A. SuperwormJim
pi_66079242
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:33 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Volgens mij heb je er echter nog steeds niks van geleerd.
Wat zou ik dan moeten leren?
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 12:36:40 #256
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_66079253
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat zou ik dan moeten leren?
Als je dat na zoveel posts nog niet doorhebt, heeft het geen nut meer.
F.K.A. SuperwormJim
pi_66079529
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:36 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Als je dat na zoveel posts nog niet doorhebt, heeft het geen nut meer.
Ik moest even teruglezen, maar volgens mij ben jij er zo eentje van over smaak val niet te twisten. Dat mag je denken, maar als anderen wél willen twisten brengt zo'n standpunt je helemaal nergens. Volgens mij valt er voor jou dus nog een boel te leren.

Hopende uw educatie hiermee te hebben bevorderd,

DD
pi_66081243
En over het gezeik dat zoete cola de smaak beïnvloedt; ik drink alleen maar cola light en dat is echt niet zo zoet als normale
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_66081487
Het valt me echt tegen hoe users hier discussiëren; of eigenlijk het gebrek aan een goede discussie. Het punt is, simpel gezegd, dat het niet echt getuigd van stijl om cola bij een zakendiner (of uberhaupt een beetje stijlvol diner) te bestellen. Netzoals dat je niet met je handen gaat eten.

Bijna alle users gaan er allerlei zaken omheen verzinnen. Zoals rijden met alcohol op (dat is het punt niet van de discussie) of iets met een C&A pak (dat komt al helemaal uit de lucht vallen).

Beperk je nou eens tot de kern van de discussie; is het stijlvol om cola te drinken bij een zakendiner, en waarom wel/niet?

Ik vind dus van niet omdat het niet past; net zoals je niet bijd e McDonalds wel wijn zou drinnken\. Bovendien doet het af aan het goede gerecht van de kok terwijl een glas wijn dat juist kan complimenteren.
  zondag 15 februari 2009 @ 13:39:14 #260
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_66081589
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:31 schreef Beach het volgende:
En over het gezeik dat zoete cola de smaak beïnvloedt; ik drink alleen maar cola light en dat is echt niet zo zoet als normale
Cola light is voor mensen die zittend plassen en costant HIHI roepen. M.a.w. Strand, als jij beschikt over een leuter zit je duidelijk in het verkeerde lichaam.
pi_66085958
Tering, leeft dit topic nog
pi_66086808
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:36 schreef zatoichi het volgende:
Het valt me echt tegen hoe users hier discussiëren; of eigenlijk het gebrek aan een goede discussie. Het punt is, simpel gezegd, dat het niet echt getuigd van stijl om cola bij een zakendiner (of uberhaupt een beetje stijlvol diner) te bestellen. Netzoals dat je niet met je handen gaat eten.

...
Dat is jouw mening.
pi_66086954
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:04 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
Natuurlijk, het is geen universele waarheid, het is slechts een sociale conventie. Zo is het ook een sociale conventie om niet midden op straat je behoefte te doen. Ik wens je veel succes met het doorbreken van dat taboe, maar je moet achteraf natuurlijk niet komen huilen dat andere mensen dat soort gedrag niet apprecieren.
pi_66086986
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk, het is geen universele waarheid, het is slechts een sociale conventie. Zo is het ook een sociale conventie om niet midden op straat je behoefte te doen. Ik wens je veel succes met het doorbreken van dat taboe, maar je moet achteraf natuurlijk niet komen huilen dat andere mensen dat soort gedrag niet apprecieren.
Hee DD wat doe jij eigenlijk op FOK!
Ga weg
pi_66087126
cola
pi_66087248
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Hee DD wat doe jij eigenlijk op FOK!
Tijdverdrijf, met als nevendoel verheffing van de massa.
pi_66087412
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Appels en peren...
pi_66087517
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:23 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Appels en peren...
Serieus: waarom zijn dat appels en peren? Het is echt een op een vergelijkbaar. Allebei worden afgekeurd omwille van een motivering die neerkomt op 'schending sociale conventie!', alleen zal het op straat je behoefte doen sterker afgekeurd worden. Dat doet aan de achtergrond van die afkeuring echter niets af...
pi_66087647
Mensen die hier serieus over discussiëren.
pi_66088444
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Serieus: waarom zijn dat appels en peren? Het is echt een op een vergelijkbaar. Allebei worden afgekeurd omwille van een motivering die neerkomt op 'schending sociale conventie!', alleen zal het op straat je behoefte doen sterker afgekeurd worden. Dat doet aan de achtergrond van die afkeuring echter niets af...
Hap hap hap
pi_66089775
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:55 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Hap hap hap
pi_66090862
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:04 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
De alinea die ik ervoor schreef ging over hoe fokkers discussiëren, en dan kom jij met dit argument om een discussie te voeren.

Natuurlijk is het mijn mening; waarom zouden we anders een discussie voeren. Roepen dat iets jouw mening is, is wel de ultieme dooddoener van een discussie...

Zie ook de laatste alinea in mijn post; ik heb daar notabene ik vind bij gezet precies omdat ik dacht dat sommige mensen het weer verkeerd zouden begrijpen, en dan doe je het nog....
pi_66091310
Als ik deze discussie lees, krijg ik een keiharde ' ' op mijn gezicht.
  zondag 15 februari 2009 @ 18:35:34 #274
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_66091738
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:31 schreef Beach het volgende:
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  zondag 15 februari 2009 @ 18:35:59 #275
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_66091751
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:36 schreef zatoichi het volgende:

Bijna alle users gaan er allerlei zaken omheen verzinnen. Zoals rijden met alcohol op (dat is het punt niet van de discussie) of iets met een C&A pak (dat komt al helemaal uit de lucht vallen).

Beperk je nou eens tot de kern van de discussie; is het stijlvol om cola te drinken bij een zakendiner, en waarom wel/niet?

Ik vind dus van niet omdat het niet past; net zoals je niet bijd e McDonalds wel wijn zou drinnken\. Bovendien doet het af aan het goede gerecht van de kok terwijl een glas wijn dat juist kan complimenteren.
Dat dus.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')