QFTquote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:52 schreef Juk het volgende:
[..]
![]()
Het argument dat cola een dusdanige zoete smaak heeft dat het een andere smaak aan je eten kan geven snap ik nog. Maar dat er mensen zijn die het als noodzakelijk zien om alleen wijn of water te drinken tijdens een diner om indruk te maken is nieuw voor me.
Er zullen vast mensen zijn die daar op neer kijken maar ik weet niet of ik daar indruk op wil maken. Uiteindelijk gaat het om wat je kan. Dat je er daarbij ook fatsoenlijke omgangsnormen op nahoud lijkt me duidelijk maar je moet niet overdrijven. Die mensen die jou daarop zouden beoordelen zijn echt niet zover gekomen omdat ze tijdens een diner hun bestek goed wegleggen of omdat ze altijd in armani-pakken lopen. En zo wel vallen ze vanzelf door de mand en heb je voor niks zitten slijmen bij je dan ontslagen manager.
Ik ken 2 mensen in de horeca, 1 heeft een eigen zaak naast een shell kantoor en de ander is kok. Van beide heb ik verhalen gehoord over de zogenaamde zakenelite en hun etiquette tijdens de zakendiners waar TS het over heeft (overigens heb ik het idee dat TS een geheel verkeerd beeld heeft van een zakendiner maar dat terzijde) en dan weet je ook weer dat dat gewoon mensen zijn die soms een boertje niet kunnen onderdrukken of dusdanig veel wijn gieten dat ze het beter bij cola hadden kunnen houden.
Ik denk dat de waarheid uiteindelijk misschien wel in het midden ligt. Maar zoals eerder opgemerkt, nuances op fok! zijn soms ver te zoeken.
Wat had jij dan gedacht? Dat er een universele wet is dat cola drinken bij een zakendiner niet mag? Natuurlijk niet. Het is echter not done in de betere kringen, en niet toevalligerwijs wordt in die kringen ook het meest aan zakendiners gedaan.quote:
Volgens mij heb je er echter nog steeds niks van geleerd.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dit topic is - zo moge duidelijk zijn - mede geopend met een educatief oogmerk.
Wat zou ik dan moeten leren?quote:Op zondag 15 februari 2009 12:33 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Volgens mij heb je er echter nog steeds niks van geleerd.
Als je dat na zoveel posts nog niet doorhebt, heeft het geen nut meer.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat zou ik dan moeten leren?
Ik moest even teruglezen, maar volgens mij ben jij er zo eentje van over smaak val niet te twisten. Dat mag je denken, maar als anderen wél willen twisten brengt zo'n standpunt je helemaal nergens. Volgens mij valt er voor jou dus nog een boel te leren.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:36 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Als je dat na zoveel posts nog niet doorhebt, heeft het geen nut meer.
Cola light is voor mensen die zittend plassen en costant HIHI roepen. M.a.w. Strand, als jij beschikt over een leuter zit je duidelijk in het verkeerde lichaam.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:31 schreef Beach het volgende:
En over het gezeik dat zoete cola de smaak beïnvloedt; ik drink alleen maar cola light en dat is echt niet zo zoet als normale
Dat is jouw mening.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:36 schreef zatoichi het volgende:
Het valt me echt tegen hoe users hier discussiëren; of eigenlijk het gebrek aan een goede discussie. Het punt is, simpel gezegd, dat het niet echt getuigd van stijl om cola bij een zakendiner (of uberhaupt een beetje stijlvol diner) te bestellen. Netzoals dat je niet met je handen gaat eten.
...
Natuurlijk, het is geen universele waarheid, het is slechts een sociale conventie. Zo is het ook een sociale conventie om niet midden op straat je behoefte te doen. Ik wens je veel succes met het doorbreken van dat taboe, maar je moet achteraf natuurlijk niet komen huilen dat andere mensen dat soort gedrag niet apprecieren.quote:
Hee DD wat doe jij eigenlijk op FOK!quote:Op zondag 15 februari 2009 16:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk, het is geen universele waarheid, het is slechts een sociale conventie. Zo is het ook een sociale conventie om niet midden op straat je behoefte te doen. Ik wens je veel succes met het doorbreken van dat taboe, maar je moet achteraf natuurlijk niet komen huilen dat andere mensen dat soort gedrag niet apprecieren.
Tijdverdrijf, met als nevendoel verheffing van de massa.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Hee DD wat doe jij eigenlijk op FOK!
Appels en peren...quote:Op zondag 15 februari 2009 16:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk, het is geen universele waarheid, het is slechts een sociale conventie. Zo is het ook een sociale conventie om niet midden op straat je behoefte te doen. Ik wens je veel succes met het doorbreken van dat taboe, maar je moet achteraf natuurlijk niet komen huilen dat andere mensen dat soort gedrag niet apprecieren.
Serieus: waarom zijn dat appels en peren? Het is echt een op een vergelijkbaar. Allebei worden afgekeurd omwille van een motivering die neerkomt op 'schending sociale conventie!', alleen zal het op straat je behoefte doen sterker afgekeurd worden. Dat doet aan de achtergrond van die afkeuring echter niets af...quote:
Hap hap hapquote:Op zondag 15 februari 2009 16:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Serieus: waarom zijn dat appels en peren? Het is echt een op een vergelijkbaar. Allebei worden afgekeurd omwille van een motivering die neerkomt op 'schending sociale conventie!', alleen zal het op straat je behoefte doen sterker afgekeurd worden. Dat doet aan de achtergrond van die afkeuring echter niets af...
quote:
quote:Op zondag 15 februari 2009 13:31 schreef Beach het volgende:
En over het gezeik dat zoete cola de smaak beïnvloedt; ik drink alleen maar cola light en dat is echt niet zo zoet als normale
Dat dus.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:36 schreef zatoichi het volgende:
Het valt me echt tegen hoe users hier discussiëren; of eigenlijk het gebrek aan een goede discussie. Het punt is, simpel gezegd, dat het niet echt getuigd van stijl om cola bij een zakendiner (of uberhaupt een beetje stijlvol diner) te bestellen. Netzoals dat je niet met je handen gaat eten.
Bijna alle users gaan er allerlei zaken omheen verzinnen. Zoals rijden met alcohol op (dat is het punt niet van de discussie) of iets met een C&A pak (dat komt al helemaal uit de lucht vallen).
Beperk je nou eens tot de kern van de discussie; is het stijlvol om cola te drinken bij een zakendiner, en waarom wel/niet?
Ik vind dus van niet omdat het niet past; net zoals je niet bijd e McDonalds wel wijn zou drinnken\. Bovendien doet het af aan het goede gerecht van de kok terwijl een glas wijn dat juist kan complimenteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |