abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65905340
quote:
Bijna 5,3 miljoen Israëli's mogen vandaag hun stem uitbrengen voor een nieuw parlement (Knesset). In totaal strijden 34 partijen om de 120 zetels.

De stembureaus openen op deze nationale vakantiedag hun deuren om 07.00 uur lokale tijd (06.00 Nederlandse tijd) en sluiten om 22.00 uur (21.00 uur). In kleine gemeenten met minder dan 350 inwoners wordt gestemd van 08.00 tot 20.00 uur lokale tijd. Er zijn 9263 stembureaus.

Direct na het sluiten van de stembureaus komen de media met exit polls. De uitslag wordt in de loop van de nacht verwacht. Om in de Knesset te komen moet een partij tenminste 2 procent van de stemmen in de wacht slepen.

De peilingen voorspelden lang een overwining van de rechtse Likud van Benjamin Netanyahu, maar inmiddels verwachten opiniepeilers een nek-aan-nekrace tussen Likud en Kadima van minister van Buitenlandse Zaken Tzipi Livni. De grootste partij levert de kandidaat-premier die 42 dagen krijgt om een regering te vormen.
Israël vandaag naar de stembus

Het ziet er naar uit dat de ultra-rechtse "Bibi" (Netanyahu) de Israëlische verkiezingen gaat winnen.
Geen goede ontwikkeling dit.
quote:
Netanyahu has never accepted the principle of "two states for two peoples." He does not believe in a negotiated solution to the conflict. He has no desire for any talks with the Palestinians. He is opposed to disengagement and he is opposed to withdrawal. He is seeking "might and not weakness," "war and not ingratiation." He is looking for force, and we know that when force doesn't work, use more force.

Bibi has no intention of relinquishing one square millimeter of West Bank land. He wants to do just the opposite, "to annex as much of the open space as possible," something like 50 percent, and to grant limited autonomy to certain towns and densely populated areas because he believes that any land that is evacuated will become a base from which radical Islam can operate against us. Every concession will play into the hands of Iran and Hamas. If we withdraw from the West Bank, Netanyahu says, missiles will threaten Ben-Gurion International Airport. And so Israeli settlements must be expanded, not evacuated, and of course we must retain the Jordan Valley as a security zone in the east.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1062162.html

Benjamin Netanjahoe

Tzipi Livni

Ehoed Barak
pi_65905677
Even meelezen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:23:08 #3
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_65907222
Persoonlijk vind ik Bibi niet eens zo ultrarechts. In de politieke bandbreedte van de Israelische politiek heb je partijen die nog veel rechtser zijn zoals Yisrael Beiteinoe van Lieberman. Ik heb persoonlijk liever niet dat Netanyahu aan de macht komt, maar vind hem wel geschikter om het land te leiden dan Livni of Barak.

Het probleem is echter dat Lieberman muchos stemmen en dus zetels gaat winnen. Het is nog niet duidelijk wie van de grote drie partijen de verkiezingen gaat winnen. Zeer beangstigend echter is dat Lieberman zo goed als zeker in de coalitie opgenomen gaat worden, wat de uitkomst ook is....

Wat ik hier op straat en van vrienden meekrijg is dat er heel veel twijfel is bij de kiezers. Veel wisten tot gister nog niet zeker op welke partij ze gingen stemmen. Het kan dus spannend worden...

[ Bericht 17% gewijzigd door Elkafila op 10-02-2009 11:28:21 ]
pi_65907962
tvp
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65929087
quote:
Exit polls Israel: Kadima grootste partij

Kadima lijkt de Israëlische verkiezingen nipt te gaan winnen. Volgens peilingen bij stembureaus krijgt de partij van de minister van Buitenlandse Zaken Tzipi Livni 28 tot 30 zetels in de Knesset. Likud, de partij van Benjamin Netanyahu, zou uitkomen op 26 tot 28 van de 120 zetels in het parlement.
Exit polls Israel: Kadima grootste partij

pi_65929579
en nu nog een coalitie vormen wat vrijwel onmogelijk is.

anders krijgt Netanyahu opdracht een regering te vormen wat wel goed te doen is.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:08:09 #7
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_65932677
Ligt het aan mij of wordt iedereen die een beetje macht heeft in Israël verdacht van corruptie? Netanyahu, Sharon, Olmert waren er geloof ik allemaal van verdacht.

Is het echt zon corrupte bende of hoe zit dat?
pi_65932821
-edit-

[ Bericht 92% gewijzigd door paddy op 11-02-2009 12:23:00 ]
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_65934203
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:08 schreef Tizitl het volgende:
Ligt het aan mij of wordt iedereen die een beetje macht heeft in Israël verdacht van corruptie? Netanyahu, Sharon, Olmert waren er geloof ik allemaal van verdacht.

Is het echt zon corrupte bende of hoe zit dat?
Absoluut Israel is zelfs met illegale corruptheid gesticht.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:46:10 #10
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_65934237
Livni is nog 10x erger dan Netanyahu. Als zij gekozen wordt zal het slachten van mensen 10x heviger worden geloof me. Livni een extreme zionist in hart en nieren...

http://www.davidduke.com/(...)government_4816.html

- edit -

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 12:22:24 (Suggestieve afbeelding, voegt niks toe) ]
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_65934245
- edit -

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 12:20:14 (Bagger) ]
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65934280
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:46 schreef TeenWolf het volgende:
Livni is nog 10x erger dan Netanyahu. Als zij gekozen wordt zal het slachten van mensen 10x heviger worden geloof me. Livni een extreme zionist in hart en nieren...

[ afbeelding ]
vind je het gek, ze is een Mossad agent, en heeft geen emoties of gevoel wat dan ook..
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:50:35 #13
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_65934376
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 12:20:37 (Bagger) ]
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_65934391
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 12:20:58 (Bagger) ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65934667
Allemaal nazi's . Niet verwonderlijk !
pi_65937537
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Kijk de duivelse blik in der ogen
pi_65939132
Kadima 28, Likud 27. In elk geval een ruk naar rechts dat niet per sé bevorderlijk is voor het vredesproces.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65944902
In plaats van opmerkingen over het uiterlijk en andere bagger, gaan we het maar eens inhoudelijk proberen, lijkt me zo.

Er is nog geen duidelijkheid over de uitslag:
quote:
Zowel Likud als Kadima claimt zege
In Israël lijkt de vorming van een nieuwe regering een moeizame zaak te worden. De leiders van de twee grootste partijen hebben beiden de overwinning bij de verkiezingen van gisteren geclaimd. Volgens de voorlopige uitslagen komt Kadima van Tzipi Livni op 28 zetels en Likud van Benjamin Netanyahu op 27 zetels.

In de peilingen stond de rechtse Likud steeds op winst maar Kadima heeft dat de laatste dagen voor de verkiezingen ingelopen. Minister van Buitenlandse Zaken Livni riep Netanyahu vannacht op om samen een eenheidsregering te vormen, die onder haar leiding moet staan. Maar Netanyahu ziet veel meer in een rechtse regering onder zijn leiding.

Nog dagen wachten
"Vandaag hebben de Israëliërs Kadima gekozen", zei Livni tegen haar aanhang. "Het land Israël behoort niet toe aan rechts, net zo min als de vrede aan links toebehoort." Netanyahu zei dat een coalitie onder leiding van Likud de nieuwe Israëlische regering zal gaan vormen. "Met Gods hulp zal ik de nieuwe regering gaan leiden."

De officiële uitslag kan nog dagen op zich laten wachten. De website van de Israëlische krant Haaretz heeft de uitslagen op basis van getelde stemmen.

Rechts-links
Hoe de uitslag ook wordt, nu al is duidelijk dat de formatie van een coalitieregering bijzonder lastig zal worden. Het rechtse blok, Likud, Yisrael Beiteinu en de kleine religieuze partijen, onder leiding van Netanyahu, beschikt over 63 à 64 zetels. Een centrum-linkse coalitie bestaande uit Kadima, de Arbeidspartij en kleine linkse partijen, onder leiding van Livni, blijft steken op 56 à 57 zetels.
Bron: http://www.nos.nl/nosjour(...)el_verkiezingen.html

Het bovenstaande artikel is slechts een deel van de volledige tekst die je bij de NOS aantreft. Je vindt daar ook meer over de achtergronden, wensen en verhoudingen.
pi_65944984
ik denk dat Netanyahu PM wil worden en een extreemrechts blok gaat smeden met die partij van Lieberman.. De laatste partij wil Dood aan alle Arabieren, met andere worden ze moeten allemaal afgemaakt worden.
pi_65945017
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:20 schreef damian5700 het volgende:
Kadima 28, Likud 27. In elk geval een ruk naar rechts dat niet per sé bevorderlijk is voor het vredesproces.
Nope,

Ik zie hier een interessante parallel met de laatste verkiezingen in Nederland. Links heeft meer dan de helft van de zetels, maar Wouter Bos durfde het niet aan om met de SP in zee te gaan, zelfs niet als dat hem de premiersrol had opgeleverd. Hij was bang dat de PvdA dan de rechtse partij in de regering zou zijn. Nu zitten ze aan de linkerkant en dat is een stuk comfortabeler.

Netanyahu is volgens mij precies het tegenovergestelde. Als hij met alle rechtste partijen in zee gaat, dan is zijn Likud de linkervleugel van het kabinet. Dat zal hem een zorg zijn, als-ie maar premier kan worden.

Ik hoop toch op de nederlandse oplossing, dus Avoda, Kadima en Likud. Dan kan elke partij ook goed tot zijn recht komen zonder last te hebben van de extremen. Helaas zijn Barak en Netanyahu daarvoor teveel haantjes
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:06:25 #21
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65946135
Tvp voor nu, later meer (het zij me vergeven ).
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:16:30 #22
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65946469
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:31 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik hoop toch op de nederlandse oplossing, dus Avoda, Kadima en Likud. Dan kan elke partij ook goed tot zijn recht komen zonder last te hebben van de extremen. Helaas zijn Barak en Netanyahu daarvoor teveel haantjes
Ik ook. Livni als PM, Barak op defensie en Bibi op BuZa (hoewel ik Bibi liever als minister van mondhouden en nietsdoen zie, maar je kan niet alles hebben)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65946852
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik ook. Livni als PM, Barak op defensie en Bibi op BuZa (hoewel ik Bibi liever als minister van mondhouden en nietsdoen zie, maar je kan niet alles hebben)
Netanyahu op Financiën of EZ. Daar schijnt hij in het verleden prima werk te hebben geleverd.

[ Bericht 1% gewijzigd door PhysicsRules op 11-02-2009 13:29:37 (Ik zei Bibi :X ) ]
bron
pi_65948819
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:31 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Nope,

Ik zie hier een interessante parallel met de laatste verkiezingen in Nederland. Links heeft meer dan de helft van de zetels, maar Wouter Bos durfde het niet aan om met de SP in zee te gaan, zelfs niet als dat hem de premiersrol had opgeleverd. Hij was bang dat de PvdA dan de rechtse partij in de regering zou zijn. Nu zitten ze aan de linkerkant en dat is een stuk comfortabeler.

Netanyahu is volgens mij precies het tegenovergestelde. Als hij met alle rechtste partijen in zee gaat, dan is zijn Likud de linkervleugel van het kabinet. Dat zal hem een zorg zijn, als-ie maar premier kan worden.

Sorry, ik was niet helemaal duidelijk zag ik. Ik bedoelde een ruk naar rechts in de Knesset, omdat het centrumrechtse blok een meerderheid heeft behaald. Avoda heeft 1/3 verloren, Meretz de helft en met de Arabische partijen vormt Kadima een blok van 56-58 zetels.

Ik denk niet dat het erg eenvoudig is een coalitie te smeden, omdat ik niet denk dat Netanyahu ten koste van alles premier wil worden en met alle rechtse partijen in zee gaat, want dat laat hem weinig ruimte over te manoeuvreren, zeker op buitenlands beleid.
Kadima en Likud ligt voor de hand, maar dat zal waarschijnlijk alleen met Yisrael Beiteinu kunnen en dan is het maar de vraag wie de formatieopdracht weet te bemachtigen.
pi_65949057
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:26 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Sorry, ik was niet helemaal duidelijk zag ik. Ik bedoelde een ruk naar rechts in de Knesset, omdat het centrumrechtse blok een meerderheid heeft behaald. Avoda heeft 1/3 verloren, Meretz de helft en met de Arabische partijen vormt Kadima een blok van 56-58 zetels.

Ik denk niet dat het erg eenvoudig is een coalitie te smeden, omdat ik niet denk dat Netanyahu ten koste van alles premier wil worden en met alle rechtse partijen in zee gaat, want dat laat hem weinig ruimte over te manoeuvreren, zeker op buitenlands beleid.
Kadima en Likud ligt voor de hand, maar dat zal waarschijnlijk alleen met Yisrael Beiteinu kunnen en dan is het maar de vraag wie de formatieopdracht weet te bemachtigen.
Nee, ik was niet duidelijk. 'Nope' was alleen op je laatste zin gericht, dat het ws niet bevordelijk is voor het vredesproces. (Een negatieve bevestiging )

Aan de andere kant, het was Begin van Likud die vrede sloot met Egypte en Shamir die voor het eerst met Jordanie sprak. Toch zie ik Netanyahu dat niet doen
bron
  woensdag 11 februari 2009 @ 21:10:08 #26
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65963589
Zoals beloofd, hier mijn visie.

Links heeft een enorme klap gekregen. Dat wordt duidelijk op de radio, tv, kranten. Men dient nu uit te zoeken waarom.
Ikzelf denk dat dit komt omdat links niet op de afgelopen desillusionerende acties van de Palestijnen heeft gereageerd, geen nieuw alternatief heeft geboden. Dit is geen flame.
1. Na Oslo is een proces in gang gezet van steeds verdergaande autonomie van de Palestijnen, welke uiteindelijk zou uitmonden in een souvereine Palestijnse staat. Het afwijzen door Arafat van de (in Israelische ogen) zeer verregaande voorstellen van Barak, veroorzaakte desillusie binnen het linkse kamp. Wilde Arafat dan eigenlijk wel vrede?
2. Barak trok in 2000 het Israelische leger terug uit de veiligheidszone in Zuid-Libanon. Dit was overhaast, niet goed gecoördineerd, maar wel een teken dat Israel een nieuwe weg wilde inslaan. Dit werd 'beloond' met beschietingen door Hezbollah en de voorbereiding van de tweede intifadah (deze had veel kenmerken van de guerilla-technieken van Hezbollah en men dacht dat men door dezelfde wijze van strijden Israel uit de Westbank zou kunnen verdrijven, net zoals dat Hezbollah gelukt was met Zuid-Libanon). Het bezoek van Sharon aan de Tempelberg werd aangegrepen om de reeds voorbereidde opstand te laten ontbranden (had Sharon het bezoek afgeblazen, had men wel iets anders gevonden).En zo werd een nieuwe weg die opening zou kunnen bieden tot vrede weer met geweld beantwoord. Deze goed georganiseerde opstand, samen met het afwijzen van Barak's vredesvoorstel, heeft links een enorme klap gegeven. LInks raakte in een identiteitscrisis omdat het leek dat er geen werkelijk serieuze vredespartner was.
3. Sinds het uitbreken van de tweede intifadah is het zuiden van Israel continue met raketten bestookt. Toen Israel zich had teruggetrokken uit de Gaza-strook, werd ook dit beloond met een vermenigvuldiging van beschietingen en geweld. Weer werd een begin om een einde te maken aan bezetting en een opening voor vrede met geweld beantwoord.

Links heeft sinds 2000 geen voorstel gedaan om een nieuwe, misschien wel levensvatbare weg in te slaan om tot vrede te komen. Ze bleven de oude dingen roepen waarvan het electoraat inmiddels zag dat het, behalve tot teleurstellingen, nergens toe geleid heeft.

Is er nu een 'enorme ruk' naar rechts? Nee. De meeste stemmen zijn terechtgekomen bij het centrum met een neiging naar rechts. Bibi extreem rechts noemen geeft aan dat je wieing van de politieke kaart weet. Bibi heeft voor de terugtrekking uit Gaza gestemd, Bibi heeft tot de dag voor de terugtrekking in de regering gezeten en is er daarna uitgestapt om er in de toekomst misschien politieke munt uit te kunnen slaan, Bibi heeft in '96 Hebron aan de PA overhandigd, etc.

Is Lieberman extreem rechts? Hij is rechtser dan Bibi, maar eveneens een geweldige opportunist. Mocht het erom gaan spannen, dan zal ook hij bereid zijn om een Palestijnse staat op te richten.

Shas is al helemaal niet extreem rechts te noemen. Zij hebben twee punten: geld voor de zwakkeren en een ongedeeld Jeruzalem. Voor de rest zo de wind waait waait m'n rokje.

Extreem rechts is Katzele (Ichud Leumi) en die heeft maar 4 zetels.

Ben ik blij met de uitslagen? Geen idee. Het enige dat ik hoop is dat Bibi op Financien komt of anderszins zich met de economie van het land bezighoudt. In zijn vorige periode als Minister van Financien heeft hij harde maatregelen genomen (misschien her en der te hard maar wel noodzakelijk); had hij dat niet gedaan, was het land nu financieel geruineerd geweest. Omdat we nu economisch zeer moeilijke tijden tegemoet gaan, is hij in mijn ogen de beste kandidaat voor die post.

Wil men zowel het land bij elkaar houden als voortgang met de Palestijnen boeken? Dan zou Livni op BZ moeten blijven zitten (ik heb van diverse buitenlandse gesprekspartners begrepen dat ze gewaardeerd wordt om haar combinatie van standvastigheid en schappelijkheid), Bibi op Financien en Barak op Defensie. Een regering van Likud, Kadima en Avoda heeft een meerderheid van 68 zetels achter zich. Probleem is: wie wordt dan premier? Dat zou dan een dubbelbaan voor Bibi of Livni betekenen.

Kan je dan Lieberman, de derde partij nu, aan de kant zetten? M.i. liever wel, maar ik vraag me af of men dat aandurft.

Ik zie drie mogelijke scenario's:
1. Livni als premier van een regering Kadima, Likud, Avoda;
2. Bibi als premier van een regering Likud, Kadima, Avoda en/of Yisrael Beiteinu (Lieberman);
3. Bibi als premier van een regering Likud en alles wat daar rechts van zit.

Op dit moment staat alles nog open. Zoals vanavond iemand zei: we zijn in de unieke situatie dat we bijna 24 na het bekend worden van de uitslagen eigenlijk nog niet weten wie werkelijk gewonnen heeft.

Zoals het er nu naar uitziet zullen de meeste partijleiders aan president Peres het advies geven om Bibi als formateur/beoogd-premier aan te wijzen. Als hij verstandig is, gaat hij voor mijn optie 2, zoveel mogelijk centraal en nationale eenheid. Of dit ideaal is, weet ik niet, wel het meest reëel op grond van de verkiezingsuitslagen.

Tot zover uw correspondent uit Jeruzalem .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_65964731
Thanks Silk Tie

Al met al zal het er moeilijk worden om een regering te vormen.
En met de rol van Liebermann in dit geheel, is een vredesproces ver weg.

Maar ja, het volk heeft gekozen...
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  woensdag 11 februari 2009 @ 22:25:37 #28
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_65967013
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:27 schreef Elfletterig het volgende:
In plaats van opmerkingen over het uiterlijk en andere bagger, gaan we het maar eens inhoudelijk proberen, lijkt me zo.

Er is nog geen duidelijkheid over de uitslag:
[..]

Bron: http://www.nos.nl/nosjour(...)el_verkiezingen.html

Het bovenstaande artikel is slechts een deel van de volledige tekst die je bij de NOS aantreft. Je vindt daar ook meer over de achtergronden, wensen en verhoudingen.
HALLO?!

Waarom haal je mijn post over Livni weg? Ik schrijf alleen de waarheid hoor! Je bent nog pro israelischer dan een Israelier, het heeft met een verkiezingskandidaat te maken.
  woensdag 11 februari 2009 @ 22:27:25 #29
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_65967100
- edit -

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 23:10:29 (Dubbele post) ]
pi_65967270
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:27 schreef TeenWolf het volgende:

[ afbeelding ]
ga eens weg met je anti-semitische david duke linkjes.
  woensdag 11 februari 2009 @ 22:34:02 #31
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_65967420
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:30 schreef Caesu het volgende:

[..]

ga eens weg met je anti-semitische david duke linkjes.
In Nederland kunnen we alles zeggen wat we willen hoor, in Israel misschien niet maar daar zijn we niet.
  woensdag 11 februari 2009 @ 22:42:55 #32
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65967869
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:27 schreef TeenWolf het volgende:

[ afbeelding ]
De voormalige Grand Wizard van de KKK als serieuze bron presenteren. Hoe haal je het in je hoofd.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 11 februari 2009 @ 22:48:25 #33
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_65968093
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

De voormalige Grand Wizard van de KKK als serieuze bron presenteren. Hoe haal je het in je hoofd.
De KKK geeft nog tenminste TOE dat ze extremist zijn. Erger zijn mensen die zeggen dat ze het doen omdat ze het moeten doen onder de mom van 'democratie'. Dan liever ervoor uitkomen.

Bovendien VOORMALIG KKK lid, we kijken naar het heden.
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:01:22 #34
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65968720
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:48 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

De KKK geeft nog tenminste TOE dat ze extremist zijn. Erger zijn mensen die zeggen dat ze het doen omdat ze het moeten doen onder de mom van 'democratie'. Dan liever ervoor uitkomen.

Bovendien VOORMALIG KKK lid, we kijken naar het heden.
Dus dan is het ok? Daarnaast heeft David Duke niets van zijn extremisme verloren. Dit is tevens mijn laatste reactie op jou, tegen zoveel overtuigende argumenten sta ik gewoon met mijn mond vol tanden.
pi_65969148
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:25 schreef TeenWolf het volgende:
HALLO?!
Waarom haal je mijn post over Livni weg? Ik schrijf alleen de waarheid hoor! Je bent nog pro israelischer dan een Israelier, het heeft met een verkiezingskandidaat te maken.
Die post staat er gewoon nog, ik heb alleen die suggestieve foto weggehaald. Voegt naar mijn idee helemaal niks toe.

En wat mij betreft gaan we het hier over wat anders hebben dan die ene website en of die man nog steeds KKK-lid. Het is maar een mening. Daar mag best een keer naar gelinkt worden, maar meer dan één keer is niet nodig.

Graag weer on-topic verder nu, over de verkiezingen in Israël.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 23:12:51 ]
pi_65969264
Ook al heeft Netanyahu verloren van Livni, ik denk toch dat zijn partij een betere onderhandelingpositie heeft gekregen..
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:13:49 #37
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_65969319
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:01 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus dan is het ok? Daarnaast heeft David Duke niets van zijn extremisme verloren. Dit is tevens mijn laatste reactie op jou, tegen zoveel overtuigende argumenten sta ik gewoon met mijn mond vol tanden.
Je snapt het niet. Je hebt landen die andere landen binnenvallen en bezetten en de mensen daar doden. Zogenaamd doen ze het voor de 'democratie' en voor hun 'veilgheid' etc. Terwijl het alleen maar extremisme is. Tuurlijk is het je laatste reactie, dat is wel te begrijpen.

OT. Liever nog Netanyahu, dan weten we tenminste wat we gaan krijgen. Mijn keuze onder 2 slechten.
pi_65973578
quote:
Zege helpt Kadima niet echt vooruit

Tzipi Livni heeft met haar Kadima nipt de Israëlische verkiezingen gewonnen. Of ze ook echt gaat regeren, is nog maar de vraag.

Het verschil tussen Kadima en het Likud van Benjamin Netanyahu bedraagt precies één zetel (28 om 27). Zowel Livni als Netanyahu eiste gisteren de zege op. Livni omdat ze de grootste is (‘Het volk heeft Kadima gekozen’), ‘Bibi’ omdat hij weet dat nationalistisch rechts fors heeft gewonnen.

Als derde kwam, zoals verwacht, het extreem-rechtse Yisraël Beiteinu van Avigdor Lieberman uit de bus. Die veroverde met een sterk anti-Arabische campagne vijftien zetels. De Arbeidspartij van Ehud Barak eindigde op de vierde plaats met dertien zetels, een nieuw dieptepunt voor de partij.

Netanyahu lijkt de beste papieren te hebben om een coalitieregering te vormen. Hij komt met de rechtse en religieuze bondgenoten van Likud (waaronder Yisrael Beitenu en de Shas-partij) makkelijk aan een meerderheid in de 120 zetels tellende Knesset. Voor Livni ziet het er minder rooskleurig uit. De vraag is wat president Shimon Peres gaat doen. Hij moet een (in)formateur aanwijzen.

Wat zeker lijkt, is dat het vredesproces in een impasse belandt. Vooral als het lang gaat duren voordat er een regering is gevormd.
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:27:31 #39
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65987917
uit het vorig topic:
Dasvidanja
  vrijdag 13 februari 2009 @ 00:36:40 #40
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66007858
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:27 schreef Verluste het volgende:
uit het vorig topic:
[ afbeelding ]
Het ziet er naar uit dat hij niet werkeloos zal worden.....
pi_66240969
quote:
Support for Netanyahu

JERUSALEM (CNN) -- Likud Party leader Benjamin Netanyahu has picked up tentative support that could give him the inside track on forming a coalition government and becoming Israel's next prime minister.

Avigdor Lieberman of Yisrael Beytenu, a right-wing party, said he would recommend Netanyahu for the post, but only if he promises to form a broad-based coalition government, a spokesman for the Israeli president's office said Thursday.

In last week's parliamentary elections, no single party won the minimum 61 seats needed to form a government. That means a government of two or more parties is virtually inevitable.

The ruling moderate Kadima Party won the most seats in the Knesset, Israel's parliament. But Kadima, led by Foreign Minister Tzipi Livni, received only one more seat than Netanyahu's conservative Likud Party.

The strong showing of other right-wing parties -- including Yisrael Beytenu and the Orthodox Shas movement -- is thought to give Netanyahu a better chance of forming a coalition government.

Israeli President Shimon Peres began consulting with party leaders Wednesday.
pi_66274070
quote:
Peres to ask Netanyahu to forge coalition

Right-wing leader Benjamin Netanyahu will be asked to form the next government, the office of President Shimon Peres said in a statement on Friday, 10 days after the parliamentary election.

The right-wing Likud party chief was due to meet the head of state at about 2:15 P.M. (1215 GMT) to receive a formal invitation to head the next administration, the statement said.

Netanyahu, who was prime minister in the 1990s, would then have six weeks to forge a coalition cabinet.

Foreign Minister Tzipi Livni earlier on Friday reiterated that her centrist Kadima party will likely join the opposition and not sit in a right-wing coalition headed by Netanyahu.

"A broad coalition has no value if it does not lead the way," said Livni after meeting with President Shimon Peres.

"There is a coalition here based on a lack of political vision," said Livni, "a coalition that will not allow me to exercise the way of Kadima."

Peres on Friday met separately with Likud Chairman Benjamin Netanyahu and with Livni at his official residence in Jerusalem for talks on coalition-building.
  Moderator vrijdag 20 februari 2009 @ 14:02:58 #43
8781 crew  Frutsel
pi_66276093
Twitter
quote:
PM-designate Netanyahu says Iran presents the biggest threat to Israel since the War of Independence; says it needs approach of unity.
Toon is direct weer gezet
  donderdag 26 februari 2009 @ 08:44:35 #44
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_66470168
Sinds Netanyahu de formateursopdracht heeft gekregen, heeft hij geprobeerd een regering van nationale eenheid te vormen (Likud, Kadima, Avoda (Labour)). Helaas, Livn heeft dit afgewezen. Of ze droomt, of ze is te trots, of ze heeft groot gelijk. Ik weet het niet, het lijkt me een combinatie. Ik denk dat ze droomt dat het Netanyahu niet zal lukken, en als het hem lukt dat de regering dan niet lang stand zal blijven houden, zodat zij daarna trots een regering mag vormen. Ik, en velen met mij, denken dat ze door deze beslissing aan het kortste eind zal trekken. Zoals iemand van Kadima zelf al zei: Kadima heeft niet de geschiedenis en traditie om een verblijf in de oppositie te overleven.

Nu is Netanyahu bezig een centrumrechtse regering te vormen, maar zowel Lieberman (Yisrael Béténu) als Yishai (Shas) hebben hun eisen. Dat schiet dus ook niet erg op.

* SilkTie zingt: We sien het wel, we sien het wel, we sullen het wel beleven ...
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:49:59 #45
111528 Viajero
Who dares wins
pi_66473098
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 08:44 schreef SilkTie het volgende:
Sinds Netanyahu de formateursopdracht heeft gekregen, heeft hij geprobeerd een regering van nationale eenheid te vormen (Likud, Kadima, Avoda (Labour)). Helaas, Livn heeft dit afgewezen. Of ze droomt, of ze is te trots, of ze heeft groot gelijk. Ik weet het niet, het lijkt me een combinatie. Ik denk dat ze droomt dat het Netanyahu niet zal lukken, en als het hem lukt dat de regering dan niet lang stand zal blijven houden, zodat zij daarna trots een regering mag vormen. Ik, en velen met mij, denken dat ze door deze beslissing aan het kortste eind zal trekken. Zoals iemand van Kadima zelf al zei: Kadima heeft niet de geschiedenis en traditie om een verblijf in de oppositie te overleven.

Nu is Netanyahu bezig een centrumrechtse regering te vormen, maar zowel Lieberman (Yisrael Béténu) als Yishai (Shas) hebben hun eisen. Dat schiet dus ook niet erg op.

* SilkTie zingt: We sien het wel, we sien het wel, we sullen het wel beleven ...
Ik denk dat Kadima een tijdje oppositie met Livni aan het hoofd beter overleeft dan ondergesneeuwd raken in een coalitie met Likud en Yisrael Beitanu. Ik denk dat Livni geduldig afwacht tot Netanyahu ook geen vrede kan brengen en dan bij de volgende verkiezingen hoopt te groeien en zelf PM te worden.
pi_66507171
Ik ving op de radio vandaag iets op over de poging om een gematigde (volgens Israelische normen dan) regering te vormen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 27 februari 2009 @ 06:19:00 #47
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_66508260
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik denk dat Kadima een tijdje oppositie met Livni aan het hoofd beter overleeft dan ondergesneeuwd raken in een coalitie met Likud en Yisrael Beitanu. Ik denk dat Livni geduldig afwacht tot Netanyahu ook geen vrede kan brengen en dan bij de volgende verkiezingen hoopt te groeien en zelf PM te worden.
Het ging om een coalitie met Avoda, niet met YB. Meer haar richting had niet gekund.
Maar inderdaad, ze wil zelf PM worden en kan het niet verkroppen dat de meerderheid van de fracties voor Netanyahu als formateur gekozen hebben.
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 08:53:06 #48
8781 crew  Frutsel
pi_66509332
Livni praat wel een stuk gematigder over de Palestijnse kwestie dan Benji
pi_66511405
Opmerkelijk artikel in Haaretz over Lieberman:
quote:
Bron

Lieberman: I support creation of viable Palestinian state

Yisrael Beitenu chairman Avigdor Lieberman published an article on Wednesday in the New York weekly newspaper The Jewish Week in which he stated that he advocates the establishment of a Palestinian state.

In the article, Lieberman expresses puzzlement at the fact that he is widely viewed as extremist, and that he has been labeled a member of the "far right" and an "ultra-nationalist."

"I want the State of Israel to remain a Zionist, Jewish and democratic state. There is nothing 'far' or 'ultra' about those ideals. I also advocate the creation of a viable Palestinian state," Lieberman wrote.

Lieberman has stoked controversy by saying Israeli Arabs should pass a loyalty test or lose citizenship. He has also voiced support for the transfer of Israeli Arab towns to Palestinian jurisdiction and the annexation of large Jewish settlements in the West Bank to Israel.

The article deals mostly with the central idea of Yisrael Beitenu's platform - amending the citizenship law by changing criteria for citizenship. "Although 'responsible citizenship' had always been part of our platform, I realized that this was a burning issue that had to take top priority," he wrote.

"Although my stance on responsible citizenship made sense to many Israelis, the intelligentsia could not, as you say in English, get their heads around it. 'Racist' and 'fascist' were the knee-jerk reactions," the Yisrael Beiteinu leader went on to say.

Lieberman explained his "responsible citizenship" platform, comparing his position, which some call racist, to the express policy of nations around the world. "In the U.S., those requesting a Green Card must take an oath that they will fulfill the rights and duties of citizenship," he wrote.

Lieberman concluded the article by saying that "as part of the next government, I look forward to working with President [Barack] Obama. I know that U.S.-Israel relations are as strong as ever, and that our shared values and interests make our friendship unshakeable."

Yisrael Beiteinu officials recently launched a public relations campaign to convince the United States, Europe and the Arab world that there is nothing to fear from Avigdor Lieberman's initiative to add an oath of allegiance to Israel's Citizenship Law.

During a meeting with U.S. Senator Joseph Lieberman on Sunday, the Yisrael Beitenu chairman explained his party's ideas on the oath of allegiance to the state. The senator asked whether the initiative was only directed at Israel's Arabs, and the Israeli answered that the oath would be required of Jewish citizens as well. "We intend to take all international parameters into consideration and to draw on similar laws in other countries," Lieberman said.

Lieberman is expected to receive a ministerial portfolio in a Netanyahu government, perhaps foreign affairs, if a narrow coalition is formed.
Ik vind dit artikel lastig te plaatsen, maar ik vermoed dat Netanyahu achter de schermen druk uitvoert dat Lieberman zijn toon matigt om zo salonfähig te worden.
bron
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 13:28:39 #50
8781 crew  Frutsel
pi_66517240
quote:
AFP: Presumptive Israeli PM Netanyahu say a coalition with Foreign Minister Livni was impossible after the two failed to reach agreement

AFP: "We will be a responsible opposition," Israeli Foreign Minister Tzipi Livni told media in Tel Aviv

AFP: Livni says she won't join Netanyahu in coalition
quote:
In Israël zijn de onderhandelingen over een regering met Likud en Kadima mislukt. Kadima-leider Livni zegt dat ze in de oppositie gaat.

Livni noemt het geschil over de relatie met de Palestijnen het breekpunt. Ze ziet een Palestijnse staat als een voorwaarde voor een vredesregeling, maar daar wil formateur en Likud-leider Netanyahu niet aan meewerken. Hij had Livni twee van de drie belangrijkste ministersposten aangeboden.

Netanyahu zet nu de onderhandelingen met rechts en uiterst rechts voort over een regering. Een regering van nationale eenheid was zijn eerste optie.
Kadima - Likud is dus definitief van de baan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')