abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65902883
Door ervaringen uit mijn jeugd (vroeger, weet je wel) heb ik een gruwelijke hekel aan kleurpotloden die slecht kleuren. Als Anna potloden krijgt, gooi ik ze weg als ik ze vervelend vind. Je kleurt dan, maar ziet er bijna niks van op je papier. Potloden van bruynzeel kleuren goed, dus die koop ik voortaan.

Met stiften heb je ook dat sommige merken snel op gaan, terwijl anderen het juist lang en goed doen. Hier ben ik nog niet zo in thuis, wacht ik nog wel even mee.

Lijm is ook zoiets. Tijd terug heb ik een potje met kwastje gekocht van de hema. Anna krijgt dat bijna niet op het papier gesmeerd en na het drogen zie je veel restlijm zitten. Ben ik over gestapt op de hema potjes met doorzichtige lijm... die doet het ook niet goed, moet je heel hard op het flesje duwen. De lijm van de supermarkt is tot nu toe goed bevonden.

Wat zijn jullie tips en trucs met knutselmateriaal?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65902945
Potloden en gum aan de kant smijten en volwassen worden.. Dat is mijn tip.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_65903052
Ik heb voor Mikael idd ook goeie potloden en goeie (peuter)stiften. Lijn gebruiken we van de Action. Is doorzichtig en zit in een fles. Maar als Mikael wil plakken doe ik iets in een potje met een kwarstje erbij. Wij hadden eerst de plkasel van Bart Smid maar dat was ook heel erg hard en kregen we niet eens goed op papier.
Verder neem ik heel vaak dingen mee waarvan ik denk dat hij die wel kan plakken. Bij hema hadden ze van die stof figuurtjes en die vind ie ook helemaal geweldig. Voor de rest haal ik het meestal bij Heutink!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65903159
Wat voor kwastjes gebruik je dan? Tip: de kwasten van de action verharen snel, maar kunnen wel in de vaatwasser. Al worden ze dan wel wat korter, maar ze kosten toch niks.
En welk merk zijn de peuterstiften? Zijn het van die dikke?

Het crepepapier van het kruidvat (3 voor zoveel) een tijdje terug was niet fijn, je kunt er niet goed mee scheuren, het gaat steeds in de lengte en dat is niet handig voor een propjes schilderij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_65903970
Stockmar bijenwaskrijtblokjes!!!!

HIer ook heeeeeel veeel potloden die gewoon niet kleuren. Dus dan is er ook niets aan.
Een paar dagen terug die stockmar blokjes gekocht en pepijn vind ze geweldig
ook dat ze in een metalen blikje zitten waar je ze leuk in en uit kunt doen

Dikke peuterstifen hebben we ook, maar dan zit vooral Pepijn onder en de tafel. Nog niet zo'n succes dus.
pi_65904262
wij gebruiken voor lijm gewoon altijd behangerslijm, ik bewaar potjes van de appelmoes (die kleintjes) en daar schenk ik het in. is het op maken we nieuwe, smeert het niet lekker, te dik dan lengen we het wat aan. Uitwasbaar, vlekt niet, goed van tafels etc af te krijgen (en uit haren, neusgaten etc)
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:33:10 #7
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65904365
Is het geen tip om fotolijm te gebruiken ipv hobbylijm? Ik doe dat zelf altijd en je kunt de restjes altijd zo goed wegrollen. En uit je kleren halen .
P_iglet, waar koop je die blokjes?
De waskrijtjes van de Hema zijn waardeloos, die kleuren niet goed.

En ik koop ook wel eens bij de Hornbach van die linnen spanramen in de aanbieding. Veel voor weinig en altijd leuk als cadeautje (wanneer vakkundig ondergekliederd door een 1-jarige natuurlijk...)
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65904446
van die spanramen enzo hebben ze bij Xenos ook. Voor heel weinig. Bij de fotolijstjes en spiegels. (kwaliteit zal ongetwijfeld iets minder zijn...)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65904479
ik gebruik ook altijd behanglijm.
Hier trouwens ook veel van die foamstickers van de zeeman, kost geen bal en ze is er uren zoet mee.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65904527
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:33 schreef Memmel het volgende:

P_iglet, waar koop je die blokjes?
ikh eb ze gekocht bij matruschka een speelgoedwinkeltje op het anna paulownaplein in den haag.
pi_65904556
gewoon een britstick gebruiken als lijm

[ Bericht 0% gewijzigd door PushyGurl op 10-02-2009 10:48:01 ]
pi_65904778
ik ben ook niet zo'n fan van die witte potjes hema-lijm, vooral omdat het gewoon niet goed genoeg plakt. behanglijm is wel een goed idee als alternatief! wij gebruiken meestal ook maar van die tubes foto-lijm, maar ik vind 't leuker als ze ook met kwast & potje kunnen lijmen. ik zal eens vragen wat ze op school gebruiken.

verder hebben we meestal flink wat knutselspullen op voorraad, zoals: stiften, papier in veel kleuren, vouwblaadjes, (plakkaat)verf, allerlei foam-/vilten figuurtjes om op te plakken, pompoentjes, veertjes, vlechtstroken, letters, diamantstickers, van die chenille buigdraden, glitterlijm, een nietapparaat met gekleurde nietjes, een prikblok.
pi_65904852
vingerverf hebben we ook maar ik vind 't nogal tegenvallen hoe makkelijk je dat weer af kunt wassen. vingerverfvlekken zijn de enige die ik niet uit het (plastic!) tafelkleed krijg, en ook om de kleur echt goed van de handen af te krijgen moeten ze echt een tijdje in bad weken. idioot toch.
pi_65905132
Vingerverf vind ik vervelend. Het gaat inderdaad nergens uit en het is best een troep. Ik had juist verwacht dat alles makkelijk schoon te maken zou zijn.

Behangplak is een idee. Staat zelfs nog in de schuur.

Die krijtjes heb ik zien liggen bij de Dolfijn p_iglet, maar ik heb ze niet gekocht. Maar ze zijn wel ok dus.
*OUD heilige*
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:22:39 #15
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65905572
Het ligt er geloof ik ook aan wat voor vingerverf je hebt..

Ik had een soort plakaatverf van de Hema (stond er ook echt op dat het plakkaatverf was) en die is dus idd niet uitwasbaar. Het voelt ook vreemd slijmerig aan.

Ik heb daarna een setje van SES gekocht en die is een stuk beter!
Uitwasbaar, eventueel te verdunnen waar het even moet (potjes zijn nu onderhand bijna 5 jaar oud maar nog steeds in gebruik!)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65905650
plakkaatverf (ook HEMA) is hier juist wel redelijk makkelijk uitwasbaar. maar da's weer wat anders dan vingerverf.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:18:42 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_65907065
Ruben heeft sinds de verjaardag van zijn neefje (die werd 2) ook interesse in papier en kleurpotloden, maar jullie snappen al wel dat dat echt gewoon nog niet werkt.

Die krijtjes waar p_iglet het over heeft, zijn die ook al te gebruiken als ze net 1 zijn?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65907312
Van Stockmar hebben ze krijtjes en krijtblokjes. Pepijn heeft nu de blokjes.
De krijtjes worden pas vanaf kleuter leeftijd aangeraden geloof ik.
Ik denk dat ruben wel met die blokjes overweg kan hoor. Ze zijn iig niet giftig bij in de mond stoppen enzo.
En geven snel resultaat.
pi_65907392
anna vond kleuren/krassen toch wel al heel lang leuk hoor, volgens mij wel voor ze anderhalf was. inderdaad met wasco-achtige krijtjes (al moet je een beetje uitkijken of ze er niet teveel van opeten ).
ook verven (met kwast) vond ze al vroeg leuk. op deze foto is ze 17 maanden:

straks in de zomer, lekker stoepkrijten!
pi_65908524
Geen kleine-kinderhandjes-potloden van Bruynzeel kopen als je wilt dat ze er lang mee kunnen kleuren. Ze zijn erg klein, vind ik niet zo goed over nagedacht. Ze zijn wel wat dikker dan de gewone potloden en ze zijn dus beter vast te houden, maar na een aantal keer slijpen zijn ze zo kort, dat dat juist weer NIET handig is! Niet zo slim dus...

Verder kleuren ze wel heel goed, net als Yppy zegt.

Qua stiften - geen idee, we hebben alleen nog maar stiften gekregen eigenlijk. Maar ik heb er slechte ervaringen mee tot nu toe, stift blijft in de tafel zitten... is er zelfs met een schuursponsje niet uit te krijgen. Idem met de vloer. En tja, het knoeien gaat heel snel. Emma mag er niet meer mee die is gelijk een clown na 5 minuten kleuren met stiften. Arm kind, ze vindt het zo leuk om te doen. Maar dan verf ik nog liever met ze, stukken beter overal vanaf te krijgen!

Lijmen doen wij met een prittstift, met vloeibare lijm plus kwastje wordt er overal op gesmeerd, en soms zelfs in de mond gedaan (Julia). Pritt gaat tot nu toe goed, maar alleen bij Noa (4 jaar), want Emma en Julia vinden het te lastig. Dus voor hen maar voorlopig niet te vaak lijmen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:41:27 #21
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65911324
Wij hebben die nijntje krijtjes gekocht, maar dat vind ik niks. Ze breken vlug, zeker met een kindje dat gooit met krijtjes.
Momenteel is de klei een grote hit, van Ses. Per kleur in een bakje verpakt. Het duurt niet al te lang of we hebben 10 bakjes met dezelfde vieze gemengde kleur, maar och, we vermaken ons er prima mee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65911895
Ronja heeft sinds ze een jaar is stockmarkrijtjes, troel, en dat gaat prima
Ik vind het grote voordeel dat ze mooi helder kleuren, de meeste waskrijtjes zijn te flets naar mijn zin. En ze ruiken zo lekker naar bijenwas
pi_65912263
* Jelief zet stockmar op boodschappenlijstje, én kneedwas,
denk niet dat Emma daar al veel mee kan maar een kaars versieren moet lukken.

Emma mag thuis niet met stiften kleuren, ze kalkt haar gezicht onder 'kijk mama schmink!' en haar handen en de inboedel.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:43:57 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_65913322
OK, krijtjes gaan het worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65922759
Pastelkrijt is ook leuk, bijv van action. Goed uitwasbaar, geeft heel goed af dus met weinig druk heb je al een mooie kras op 't papier. Houtskoolpotlood en aquarelpotlood is ook leuk.
Waterverf vinden ze ook leuk. Groot voordeel is weer de uitwasbaarheid. En dat geldt ook voor Bic viltstiften, en whiteboardmarkers voor de witte kant van 't Ikea schoolbord.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:29:31 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65923553
Uitwasbare stiften van de Hema Per 6 in doosje.
Zijn iets dikker dus goed vast te houden, de punt is lekker zacht maar niet té, drogen niet snel uit.

Ik vind het echt heerlijke stiften.. jammer dat er maar 6 kleuren zijn.

en stickers. zodra er een sticker in huis is moet ie op een blaadje geplakt worden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65924944
Wij hebben de plakkaatverf van de action, die vind ik wel fijn.

Van bruynzeel hebben we de gewone potloden Suzanna, die kleintjes heb ik niet eens over nagedacht. Aquarelpotloden heb ik ook nog, dat is leuk voor als ze wat groter is.

Waterverf gaat niet zo goed, dat is of allemaal water of het is droge verf met Anna's geduld.

De schoolbordverf of de achterkant van de kastjes blijft populair en het getekende is er zo vanaf geveegd.

Stickers gaan ook zo hard. Die zijn ook handig, want de kleintjes kunnen ze al plakken.
*OUD heilige*
pi_65932288
Die lijm met kwast in potje van hema is echt troep zeg!

Moet dus nog goede lijm vinden dus. Want Kim wil graag plakken, heeft ze op psz geleerd.
Handig topic hoor!
pi_65937871
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:18 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft sinds de verjaardag van zijn neefje (die werd 2) ook interesse in papier en kleurpotloden, maar jullie snappen al wel dat dat echt gewoon nog niet werkt.

Die krijtjes waar p_iglet het over heeft, zijn die ook al te gebruiken als ze net 1 zijn?
Je zou eens moeten kijken voor een magna doodle of de nijntje tekenmat.
Eva heeft ze allebei.
De magna doodle zit in haar little people straatje. En ze kan zelf tekenen en weet ook dat je moet wissen door het hendeltje omlaag te doen.
En de nijntje tekenmat zit een stift bij waar je water in kunt doen. Daarmee teken je op de mat en dan droogt het vanzelf op en dan is het weg.
Vindt ze helemaal geweldig. (die mat heb je ook van andere merken hoor)
pi_65947875
Van die goedkope zeemanstickers zijn hier idd ook erg populair. Liefst geplakt op mama's gezicht.
Ik vind het alleen telkens zo'n gedoe omdat papiertje aan de achterkant eraf te frutten. Kunnen jullie kinderen dat zelf dan?

Verder hebben wij klei en vingerverf van het Kruitvat, voldoen beide prima. Voor de verf laat ik echter wel kwasten (van de Action) gebruiken. Maar klei ga ik toch voortaan via school bestellen. Daar hebben we zóóóóo'n fijne klei (wel heel duur, 35euro per emmer geloof ik). Oh, en Bruynzeelkleurpotloden, van die kleintjes. maar erg vaak zijn ze nog niet geslepen, Thies prefereert de dikke stiften van de Action. Krijtjes hebben we nog niet. Ik zal eens op zoek gaan naar die bijenwasdingen. Tnx voor detip!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65948055
Meike kleurt het meest met wasco. Van die kleine dikkertjes, en laatst wat gehaald bij de Aldi, die doen het ook goed.
Plaksel vooral niet halen van SES, wat waardeloos. na het plakken lijkt het net of er een vogel op heeft gescheten.
En waar haal ik papieren plakfiguurtjes???
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_65948135
gelukkig kunnen ze het nu zelf ja, moonah (dat afpeuteren van 't stickervelletje). maar dat heeft bij anna ook best een tijd geduurd hoor.

amaranta, dat soort tekenborden is inderdaad ook handig. geen geknoei. alleen zitten er vaak wel kleine figuurtjes bij (bij die van ons dan) die ik nog niet zo snel aan hele kleintjes zou geven.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:24:30 #33
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65948734
qua klei zweer ik bij Play-doh
Dat is de enige klei die zacht blijft, die je niet eerst 1000x hoeft door te kneden als moeder voor het weer een beetje soepel is..
Moet alleen wel na gebruik weer in de potjes met de deksel dicht
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:08:41 #34
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_65952640
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:11 schreef Jelief het volgende:
* Jelief] zet stockmar op boodschappenlijstje, én [url=http://www.tientalenten.nl/node/214]kneedwas[/url ,
denk niet dat Emma daar al veel mee kan maar een kaars versieren moet lukken.

Emma mag thuis niet met stiften kleuren, ze kalkt haar gezicht onder 'kijk mama schmink!' en haar handen en de inboedel.
Wij hebben ook Stockmar bijenkneedwas maar daar is geen doorkomen aan. Eerst moet het zacht worden in een bak met heet water en dan pas kleien. Dan is meestal de klei-zin wel weer weg. Nog eens proberen op de verwarming, of het dan beter wil, maar voor 4 jarige knuistjes is bijenwas veel te hard.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_65953834
Kleine tip voor de kleintje waar lijm misschien nog net niet kan, gebruik koffiemelk
Plakt prima, is goed uit kleren te krijgen, en tis vriendelijk voor de kleintjes.
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:03:55 #36
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65954819
Die bijenwaskrijtje zijn ook erg goed voor de motoriek. Als je jonge kinderen een potlood geeft dwing je ze al vrij vroeg in een bepaalde pengreep. Bij die waskrijtjes is dat anders, gaat het meer vanzelf. Wij gebruiken ze ook nog op school bij de kleuters die nog geen goede pengreep hebben.
Ander voordeel is ook dat de jongere kinderen het krijt er niet af kunnen pulken, dat deed Lott steeds en dat lukt met deze krijtjes niet.
De klei van school is idd beter!
pi_65955087
koffiemelk??? dat is dan niet voor knutselwerk dat je wil bewaren neem ik aan?
pi_65958872
@ Bixi, nee dat spreekt voor zich dat de kleine onderdeeltjes daar niet geschikt voor zijn.
Overigens heeft Evas doodle dat niet.
Ze heeft net wel dr aquamat naar de filistijnen geholpen door er met haar vettige handjes aan te ziitten. achja.
pi_65958977
koffiemelk? gaat dat niet stinken?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65959132
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:10 schreef bixister het volgende:
koffiemelk??? dat is dan niet voor knutselwerk dat je wil bewaren neem ik aan?
Jawel
Kan makkelijk, heb Sander's eerste kunst/knutselwerkje ook nog in de kast liggen, en nee er zijn niet spontaan paddestoelen bij gekomen
pi_65961773
Play-doh klein is inderdaad erg fijn. Die hebben we al lang en hij doet het nog steeds goed. Anna moet hem wel steeds in de goed bakjes terugstoppen, dus het ziet er zelfs nog netjes uit.

Bedoel je die dikkere stickers Moonah? Bij de hema hebben ze ook zoiets. Die krijgt Anna ook niet zelf los. Van een velletje lukt het nu wel, maar die losse moet ik doen.

Bij de action liggen nu trouwens vellen met magneetjes (prinsessen en zeerovers) die je moet kleuren. Dat is niks. Na 3 dagen drogen (gewoon de stiften die erbij zaten gebruikt) ga de inkt nog af.

Bedoel je die losse beestjes en vormpjes ed Karin? Die bestellen wij bij uitgeverij Stam, maar dat kan alleen via een bedrijf. Stickers bestellen we daar ook.

Koffiemelk. Gaan we proberen.

Goed dat je het zegt ik80 klinkt wel logisch van het vasthouden. Heb je misschien een tip wat de beste manier is om Anna een schaartje vast te laten houden?
*OUD heilige*
  woensdag 11 februari 2009 @ 21:38:18 #42
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65964776
Schaar vasthouden is lastig, je kan het met een dubbelschaar proberen (waar je met mee kan knippen) maar ik weet niet of je die zo kunt kopen. Verder zou ik ook daar weer zo lang mogelijk mee wachten (net als prikken).
Scheuren is wel heel goed voor de motoriek!
(ik denk dat mijn moeder Lotte ook wel eerder leert knippen dan ikzelf zou doen die is daar wat vlotter mee, en dan nog ieder kindje is anders. Kijk wel goed naar de wel/niet aanwezige voorkeurshand niet forceren, een linkse schaar knipt niet rechts en ook andersom lukt niet)
pi_65965496
Prikken vindt ze juist leuk. Scheuren ook, maar dan frustreert ze zichzelf omdat het steeds kleiner moet.
*OUD heilige*
pi_65966985
Wij hebben gewoon zulke scharen

Myrthe gebruikt een schaar met puntige hoeken, Juliette afgeronde hoeken.
Wat is dan een dubbelschaar? Zo'n schaar als op 't plaatje, of een heel ander soort?
  donderdag 12 februari 2009 @ 11:09:40 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_65978775
Owja! Stam! *is ineens weer blij dat ze elk jaar een rekening van de kvk krijgt*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65983953
Nog vergeten:
Badkamerkrijtjes van de HEMA. Ge-wel-dig!
En Playmais, ook een erg groot succes.
pi_65984501
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:29 schreef Moonah het volgende:

Badkamerkrijtjes
Huh?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_65985076
Echt leuk Jarno! Thies maakt altijd hele lange lijnen van de ene kant van de douche naar de andere. En liefst ook zo hoog mogelijk. Prachtig natuurlijk, zo'n enorm groot teken'vel'.
Ga maar eens zoeken, Anna zal het vast ook leuk vinden.
Bovendien is het na het tekenen ook weer leuk poetsen, voor Thies dan, alleen de ondergetekende voegen moet ik zelf schoonmaken.
pi_65985239
Maar het zijn gewoon krijtjes die 'houden' op natte ondergronden ofzo? Moeilijk schoonmaken of wat?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_65985364
Het zijn speciale krijtjes voor in de badkamer. Geen idee eigenlijk wat precies het materiaal is. Weet me van de verpakking alleen te herinneren dat erop staat dat de voegen moeilijker schoon te maken zijn. Van de tegels heb je (of je kind dus ) het zo afgewassen.
pi_65985520
Wij hebben daar verf van gehad. Ook leuk.
  donderdag 12 februari 2009 @ 14:28:50 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_65985935
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65986031
Moonah, vanaf welke leeftijd kunnen ze wat met de playmais?
Het lijkt me enorm leuk spul.

en vooral dat het biologisch afbreekbaar ook weer weg te gooien is lijkt me erg handig
pi_65986484
P_iglet, ik weet eigenlijk niet vanaf hoe oud. Zal wel zoals bij alles vanaf 3 jaar zijn.
Ik heb het in mijn klas, en toen bedacht ik me dat Thies het vast ook erg leuk zou vinden. Ja dus.
Het is erg makkelijk. Je wrijft zo'n stukje over een vochtig doekje en voilá, het plakt!
Pepijn zal het vast ook al kunnen hoor. Alleen zorgen dat hij het niet opeet. Doen sommige kinderen in mijn groep zelfs nog.
pi_65988938
jarno die badkrijtjes/verf heb je ook bij de kruidvat of hema of weet ik veel waar.

ik heb het potje lijm met kwastje van SES gehaald.
gewone goedkope plakaatverf van de top1toys volgens mij. ooit gehaald om een cadeau voor papa te maken en hij is makkelijk uit te wassen.
wasco heb ik goedkope van de blokker waren 2 euro, doen het prima.
stiften en kleurtjes van nijntje.
knippen en stickers doen we nog maar niet vanwege het in de mond stoppen.

zo een tekenmagneetbord is heel handig. bij de action voor 2,59. die heb ik gehaald omdat ze aoudste altijd kwam met haar tekenzin als ik bezig was met de jongste.
het is nu al weer dikke 3 maand een grote hit.

binnenkort maar eens leuke knutselspullen halen.
mama van 3 kids!
pi_66002839
Al zolang ik me kan herinneren hadden we thuis een zak met toiletrolletjes, boterkuipjes en dat soort dingen. Misschien is dat iets voor wat oudere kinderen, maar ik vind het een aanrader, we hadden altijd dingen om mee te knutselen!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66004447
Om 11 u met brooddeeg knutselen en dat om 12u opeten is natuurlijk ook leuk. Croissantdeeg uit een blikje is ook heel makkelijk, heeft ah bijv van het eigen merk.
pi_66004594
wij hebben ook van die badkamerkrijtjes. maar ik vind 't wel een beetje troep, sommige kleuren geven zo vreselijk af, als die perongeluk in bad vallen heb je meteen blauw badwater bijvoorbeeld.
pi_66004623
poemojn! goede ideeën weer!
pi_66004682
krakkemieke, wij sparen ook van alles om mee te knutselen inderdaad. wc-rolletjes e.d. boterkuipjes had ik nog niet aan gedacht, maar hey, die kunnen ook best van pas komen inderdaad!
pi_66010396
Denk deze
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:02:40 #62
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_66010692
Wij bewaren altijd de eierdozen. Je kunt er mee knutselen, maar je kunt ze ook gebruiken als wegwerp-verfbakjes .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_66011477
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:02 schreef MaLo het volgende:
Wij bewaren altijd de eierdozen. Je kunt er mee knutselen, maar je kunt ze ook gebruiken als wegwerp-verfbakjes .
goede tip. dadelijk maar eens doen want de boer wilde de stapel niet terug hebben.
mama van 3 kids!
pi_66012043
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:08 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Wij hebben ook Stockmar bijenkneedwas maar daar is geen doorkomen aan. Eerst moet het zacht worden in een bak met heet water en dan pas kleien. Dan is meestal de klei-zin wel weer weg. Nog eens proberen op de verwarming, of het dan beter wil, maar voor 4 jarige knuistjes is bijenwas veel te hard.
Ik weet nog van vroeger dat ik inderdaad heel lang met de was tussen mijn handen zat en dan blazen om het zacht te krijgen. Maar kleine stukjes om op een kaars te plakken moet lukken. Op de verwarming leggen is ook wel een optie ja.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_66022281
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 08:45 schreef amaranta het volgende:
Denk deze
[ afbeelding ]
Wat grappig, die had ik nog nooit eerder gezien.
pi_74482489
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:13 schreef p_iglet het volgende:
Stockmar bijenwaskrijtblokjes!!!!

Verjaardagcadeautje en het zijn inderdaad heel fijne dingen. Ze kleuren fijn en zijn goed vast te houden.

Waterverf is inmiddels helemaal hot. En knippen ook. Met een iets kleiner dan normale peuterschaar (lobbes). Daarmee kan ze zelf knippen. Heel. Veel. Kleine. Snippertjes.
*OUD heilige*
pi_74484354
De allerbeste kleurpotloden vind ik deze:

kleurpotloden van Lyra Ferby
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74507100
Hebben jullie behalve fotolijm en behanglijm nog tips voor goede lijm?
pi_74516262
Waar koop je die snoopy? Bij een gewone speelgoedwinkel?
*OUD heilige*
pi_74516752
Hier vind je ze bij de 'betere' speelgoedzaken die ook vaak houten speelgoed etc. verkopen.

En ze kleuren goddelijk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74517345
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:48 schreef snoopy het volgende:
Hier vind je ze bij de 'betere' speelgoedzaken die ook vaak houten speelgoed etc. verkopen.

En ze kleuren goddelijk
Check, ga ik niet bij de bart smit kijken dus.
*OUD heilige*
  zondag 8 november 2009 @ 20:10:28 #72
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_74517723
Niet bij de Kruidvat/Trekpleister badkamer-krijtjes halen hoor, je krijgt die troep amper van je voegen (staat duidelijk op de verpakking, dus we hebben het toen gelijk in personeelstoilet geprobeerd op de tegels, we zeggen het er ook altijd duidelijk bij)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zondag 8 november 2009 @ 20:17:37 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74518003
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:55 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hebben jullie behalve fotolijm en behanglijm nog tips voor goede lijm?
technicol , die hadden wij vroger op school altijd en nu ook een flesje gescoord bij kantoorwinkel
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 9 november 2009 @ 05:00:24 #74
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_74531180
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:02 schreef YPPY het volgende:

[..]

Check, ga ik niet bij de bart smit kijken dus.
Grotere boekhandelgebeuren heeft ze ook vaak.

En lijm...bluh, dat hebben we echt al in 20923239 soorten gehad maar tis altijd wel wat. Laat los of plakt kindervingertjes direct aan elkaar. Droogt uit, gat te groot, leeggelopen in etui. Gaat niet meer van het kwastje af, je ziet het overal doorheen al smeer je dun. Bladieblaaaa.
pi_74531848
Wij hebben sinds kort Stabilo woody 3-in-1 en die vind ik ook wel erg prettig omdat ze lekker diepe, stevige kleuren hebben en wat zachter zijn waardoor Ronja met veel meer kleur en vlakken kan tekenen inplaats van met alleen dunne lijntjes.aar
En je ze met een vochtig doekje zo af wassen.
Oke, niet van een structuurmuur . Maar wel van alle wat gladdere oppervlakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')