abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65902883
Door ervaringen uit mijn jeugd (vroeger, weet je wel) heb ik een gruwelijke hekel aan kleurpotloden die slecht kleuren. Als Anna potloden krijgt, gooi ik ze weg als ik ze vervelend vind. Je kleurt dan, maar ziet er bijna niks van op je papier. Potloden van bruynzeel kleuren goed, dus die koop ik voortaan.

Met stiften heb je ook dat sommige merken snel op gaan, terwijl anderen het juist lang en goed doen. Hier ben ik nog niet zo in thuis, wacht ik nog wel even mee.

Lijm is ook zoiets. Tijd terug heb ik een potje met kwastje gekocht van de hema. Anna krijgt dat bijna niet op het papier gesmeerd en na het drogen zie je veel restlijm zitten. Ben ik over gestapt op de hema potjes met doorzichtige lijm... die doet het ook niet goed, moet je heel hard op het flesje duwen. De lijm van de supermarkt is tot nu toe goed bevonden.

Wat zijn jullie tips en trucs met knutselmateriaal?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65902945
Potloden en gum aan de kant smijten en volwassen worden.. Dat is mijn tip.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_65903052
Ik heb voor Mikael idd ook goeie potloden en goeie (peuter)stiften. Lijn gebruiken we van de Action. Is doorzichtig en zit in een fles. Maar als Mikael wil plakken doe ik iets in een potje met een kwarstje erbij. Wij hadden eerst de plkasel van Bart Smid maar dat was ook heel erg hard en kregen we niet eens goed op papier.
Verder neem ik heel vaak dingen mee waarvan ik denk dat hij die wel kan plakken. Bij hema hadden ze van die stof figuurtjes en die vind ie ook helemaal geweldig. Voor de rest haal ik het meestal bij Heutink!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65903159
Wat voor kwastjes gebruik je dan? Tip: de kwasten van de action verharen snel, maar kunnen wel in de vaatwasser. Al worden ze dan wel wat korter, maar ze kosten toch niks.
En welk merk zijn de peuterstiften? Zijn het van die dikke?

Het crepepapier van het kruidvat (3 voor zoveel) een tijdje terug was niet fijn, je kunt er niet goed mee scheuren, het gaat steeds in de lengte en dat is niet handig voor een propjes schilderij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_65903970
Stockmar bijenwaskrijtblokjes!!!!

HIer ook heeeeeel veeel potloden die gewoon niet kleuren. Dus dan is er ook niets aan.
Een paar dagen terug die stockmar blokjes gekocht en pepijn vind ze geweldig
ook dat ze in een metalen blikje zitten waar je ze leuk in en uit kunt doen

Dikke peuterstifen hebben we ook, maar dan zit vooral Pepijn onder en de tafel. Nog niet zo'n succes dus.
pi_65904262
wij gebruiken voor lijm gewoon altijd behangerslijm, ik bewaar potjes van de appelmoes (die kleintjes) en daar schenk ik het in. is het op maken we nieuwe, smeert het niet lekker, te dik dan lengen we het wat aan. Uitwasbaar, vlekt niet, goed van tafels etc af te krijgen (en uit haren, neusgaten etc)
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:33:10 #7
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65904365
Is het geen tip om fotolijm te gebruiken ipv hobbylijm? Ik doe dat zelf altijd en je kunt de restjes altijd zo goed wegrollen. En uit je kleren halen .
P_iglet, waar koop je die blokjes?
De waskrijtjes van de Hema zijn waardeloos, die kleuren niet goed.

En ik koop ook wel eens bij de Hornbach van die linnen spanramen in de aanbieding. Veel voor weinig en altijd leuk als cadeautje (wanneer vakkundig ondergekliederd door een 1-jarige natuurlijk...)
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65904446
van die spanramen enzo hebben ze bij Xenos ook. Voor heel weinig. Bij de fotolijstjes en spiegels. (kwaliteit zal ongetwijfeld iets minder zijn...)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65904479
ik gebruik ook altijd behanglijm.
Hier trouwens ook veel van die foamstickers van de zeeman, kost geen bal en ze is er uren zoet mee.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65904527
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:33 schreef Memmel het volgende:

P_iglet, waar koop je die blokjes?
ikh eb ze gekocht bij matruschka een speelgoedwinkeltje op het anna paulownaplein in den haag.
pi_65904556
gewoon een britstick gebruiken als lijm

[ Bericht 0% gewijzigd door PushyGurl op 10-02-2009 10:48:01 ]
pi_65904778
ik ben ook niet zo'n fan van die witte potjes hema-lijm, vooral omdat het gewoon niet goed genoeg plakt. behanglijm is wel een goed idee als alternatief! wij gebruiken meestal ook maar van die tubes foto-lijm, maar ik vind 't leuker als ze ook met kwast & potje kunnen lijmen. ik zal eens vragen wat ze op school gebruiken.

verder hebben we meestal flink wat knutselspullen op voorraad, zoals: stiften, papier in veel kleuren, vouwblaadjes, (plakkaat)verf, allerlei foam-/vilten figuurtjes om op te plakken, pompoentjes, veertjes, vlechtstroken, letters, diamantstickers, van die chenille buigdraden, glitterlijm, een nietapparaat met gekleurde nietjes, een prikblok.
pi_65904852
vingerverf hebben we ook maar ik vind 't nogal tegenvallen hoe makkelijk je dat weer af kunt wassen. vingerverfvlekken zijn de enige die ik niet uit het (plastic!) tafelkleed krijg, en ook om de kleur echt goed van de handen af te krijgen moeten ze echt een tijdje in bad weken. idioot toch.
pi_65905132
Vingerverf vind ik vervelend. Het gaat inderdaad nergens uit en het is best een troep. Ik had juist verwacht dat alles makkelijk schoon te maken zou zijn.

Behangplak is een idee. Staat zelfs nog in de schuur.

Die krijtjes heb ik zien liggen bij de Dolfijn p_iglet, maar ik heb ze niet gekocht. Maar ze zijn wel ok dus.
*OUD heilige*
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:22:39 #15
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65905572
Het ligt er geloof ik ook aan wat voor vingerverf je hebt..

Ik had een soort plakaatverf van de Hema (stond er ook echt op dat het plakkaatverf was) en die is dus idd niet uitwasbaar. Het voelt ook vreemd slijmerig aan.

Ik heb daarna een setje van SES gekocht en die is een stuk beter!
Uitwasbaar, eventueel te verdunnen waar het even moet (potjes zijn nu onderhand bijna 5 jaar oud maar nog steeds in gebruik!)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65905650
plakkaatverf (ook HEMA) is hier juist wel redelijk makkelijk uitwasbaar. maar da's weer wat anders dan vingerverf.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:18:42 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_65907065
Ruben heeft sinds de verjaardag van zijn neefje (die werd 2) ook interesse in papier en kleurpotloden, maar jullie snappen al wel dat dat echt gewoon nog niet werkt.

Die krijtjes waar p_iglet het over heeft, zijn die ook al te gebruiken als ze net 1 zijn?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65907312
Van Stockmar hebben ze krijtjes en krijtblokjes. Pepijn heeft nu de blokjes.
De krijtjes worden pas vanaf kleuter leeftijd aangeraden geloof ik.
Ik denk dat ruben wel met die blokjes overweg kan hoor. Ze zijn iig niet giftig bij in de mond stoppen enzo.
En geven snel resultaat.
pi_65907392
anna vond kleuren/krassen toch wel al heel lang leuk hoor, volgens mij wel voor ze anderhalf was. inderdaad met wasco-achtige krijtjes (al moet je een beetje uitkijken of ze er niet teveel van opeten ).
ook verven (met kwast) vond ze al vroeg leuk. op deze foto is ze 17 maanden:

straks in de zomer, lekker stoepkrijten!
pi_65908524
Geen kleine-kinderhandjes-potloden van Bruynzeel kopen als je wilt dat ze er lang mee kunnen kleuren. Ze zijn erg klein, vind ik niet zo goed over nagedacht. Ze zijn wel wat dikker dan de gewone potloden en ze zijn dus beter vast te houden, maar na een aantal keer slijpen zijn ze zo kort, dat dat juist weer NIET handig is! Niet zo slim dus...

Verder kleuren ze wel heel goed, net als Yppy zegt.

Qua stiften - geen idee, we hebben alleen nog maar stiften gekregen eigenlijk. Maar ik heb er slechte ervaringen mee tot nu toe, stift blijft in de tafel zitten... is er zelfs met een schuursponsje niet uit te krijgen. Idem met de vloer. En tja, het knoeien gaat heel snel. Emma mag er niet meer mee die is gelijk een clown na 5 minuten kleuren met stiften. Arm kind, ze vindt het zo leuk om te doen. Maar dan verf ik nog liever met ze, stukken beter overal vanaf te krijgen!

Lijmen doen wij met een prittstift, met vloeibare lijm plus kwastje wordt er overal op gesmeerd, en soms zelfs in de mond gedaan (Julia). Pritt gaat tot nu toe goed, maar alleen bij Noa (4 jaar), want Emma en Julia vinden het te lastig. Dus voor hen maar voorlopig niet te vaak lijmen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:41:27 #21
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65911324
Wij hebben die nijntje krijtjes gekocht, maar dat vind ik niks. Ze breken vlug, zeker met een kindje dat gooit met krijtjes.
Momenteel is de klei een grote hit, van Ses. Per kleur in een bakje verpakt. Het duurt niet al te lang of we hebben 10 bakjes met dezelfde vieze gemengde kleur, maar och, we vermaken ons er prima mee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65911895
Ronja heeft sinds ze een jaar is stockmarkrijtjes, troel, en dat gaat prima
Ik vind het grote voordeel dat ze mooi helder kleuren, de meeste waskrijtjes zijn te flets naar mijn zin. En ze ruiken zo lekker naar bijenwas
pi_65912263
* Jelief zet stockmar op boodschappenlijstje, én kneedwas,
denk niet dat Emma daar al veel mee kan maar een kaars versieren moet lukken.

Emma mag thuis niet met stiften kleuren, ze kalkt haar gezicht onder 'kijk mama schmink!' en haar handen en de inboedel.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:43:57 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_65913322
OK, krijtjes gaan het worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65922759
Pastelkrijt is ook leuk, bijv van action. Goed uitwasbaar, geeft heel goed af dus met weinig druk heb je al een mooie kras op 't papier. Houtskoolpotlood en aquarelpotlood is ook leuk.
Waterverf vinden ze ook leuk. Groot voordeel is weer de uitwasbaarheid. En dat geldt ook voor Bic viltstiften, en whiteboardmarkers voor de witte kant van 't Ikea schoolbord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')