abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65893443
Ik ben net gebelt door de moeder van een collega/goede vriendin van mij. Mijn collega is gisteravond gevonden en bleek dus zelfmoord gepleegd te hebben. Ze bleek zich onwijs eenzaam te voelen. Als er iets wat ik niet aan zag komen dan was dit het wel Ze was onwijs gezellig, leuk en bracht veel vrolijkheid bij ons in het team. Ik zou haar gisteren nog bellen om iets af te spreken (gewoon vriendschappelijk) maar had vanwege de drukte alleen maar een smsje gestuurd. Ik voel me nu onwijs klote terwijl ik er natuurlijk gewoon niks aan kan doen.

Kort berichtje maar ik moest het even kwijt! Kutzooi...
  maandag 9 februari 2009 @ 21:03:07 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_65893479
Sterkte er mee. Tuurlijk kon jij er niets aan doen
pi_65893511
dat is altijd klote om te horen ja. Sterkte!
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_65893629
Oef, heel veel sterkte!

Bij dergelijke situaties denk je altijd, had ik maar... je kon er uiteraard niets aan doen.
Oh, and that's a bad miss!
pi_65893672
Ik heb geen mooie of verzachtende woorden voor je alleen sterkte en gecondoleerd .

Ik kan me wel indenken hoe je je ongeveer voelt omdat een oom van mij vijf jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.
Voor mij was en is het nog steeds niet echt te begrijpen ,dat een mens zich zo alleen of in de put kan voelen dat het hem/haar lukt om zichzelf te doden.

De natuurlijke drang van een mens is om te overleven en niet om zichzelf te doden, alleen voor sommige mensen niet helaas .
  maandag 9 februari 2009 @ 21:12:31 #6
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_65893857
Wat naar
pi_65893888
mensen zijn eenzaam in hun hoofd... Daar kan je echt helemaal niks aan doen.. Feitelijke eenzaamheid (echt niemand hebben) en het beleven van een beklemmende eenzaamheid, kunnen totaal verschillend zijn, en ogenschijnlijk niet aanwezig...
Ze kan elke dag mensen om zich heen hebben gehad, en toch voor haar gevoel dodelijk eenzaam. Dat was ze vermoedleijk nog, al had je haar in je armen op het moment zelf. Echt!
Het enige dat je kan doen is een soort van respect voor haar keuze vinden. (eigenlijk is het best knap, de meeste mensen lukt het niet,) geen idee hoe ze het heeft gedaan, maar als het niet onder de trein springen was, zit er vermoedelijk een heel proces aan vooraf, dat is niet iets waar je vermoedelijk (nog) enige invloed op had.
Sterkte voor jou en je collega's in ieder geval.
Het is overigens menselijk om jezelf verwijten te maken, maar nogmaals, vermoedelijk, was niemand belangrijk genoeg om het niet voor te doen. Dus ook jij niet. Wat je ook had gedaan. Wat in mensen hun hoofd zit, kan je niet altijd verklaren of verder beinvloeden.
Ik val wat in herhaling, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen. Poog respect voor haar keuze te hebben. En verwijt jezelf niet teveel. Nogmaals sterkte...!
sub/
pi_65893917
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:08 schreef zeemonster het volgende:
Ik heb geen mooie of verzachtende woorden voor je alleen sterkte en gecondoleerd .

Ik kan me wel indenken hoe je je ongeveer voelt omdat een oom van mij vijf jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.
Voor mij was en is het nog steeds niet echt te begrijpen ,dat een mens zich zo alleen of in de put kan voelen dat het hem/haar lukt om zichzelf te doden.

De natuurlijke drang van een mens is om te overleven en niet om zichzelf te doden, alleen voor sommige mensen niet helaas .
Ik vraag me echt nu af hoe het dan zo ver heeft kunnen komen. Wat was die eenzaamheid en was het zo erg dat een stap uit het leven nodig was? Ik zal het nu nooit weten maar ik hoop echt dat ze nu haar rust heeft gevonden.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:20:03 #9
19142 tslh
Never at ease.....
pi_65894178
Sterkte man..... Als het een troost is: de kans is erg klein dat jij het had kunnen voorkomen. De signalen zijn niet altijd duidelijk in dit soort gevallen en ALS er al signalen zijn denkt iedereen: "gaat wel weer over"... tot het te laat is. Zij heeft nu in elk geval ook rust: vreselijk dat voor sommigen het leven te zwaar is.
Life is funny. Well, yours is. To me.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:20:11 #10
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65894188
Klote voor je! En voor haar
pi_65894234
Damn! Sterkte!
A reality is just what we tell each other it is.
Did everything just taste purple for a sec?
  maandag 9 februari 2009 @ 21:22:43 #12
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65894282
Hoe stom moet je zijn om zelfmoord te plegen.
Zelfs kinderen in Afrika, die dagelijks op een rijstkorrel moeten teren, zijn dankbaar om te mogen leven.
Totaal geen medelijden dus met dat soort mensen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_65894352
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:22 schreef Rosbief het volgende:
Zelfs kinderen in Afrika, die dagelijks op een rijstkorrel moeten teren, zijn dankbaar om te mogen leven.
Totaal geen medelijden dus met dat soort mensen.:{w
iets met de pyramide van mazlov...
sub/
pi_65894552
Sterkte Ludacriss!
Ik ben ook wel depressief, hoewel niet zo extreem. En mensen zien het aan mij ook niet.
Geef jezelf dus niet de schuld dat je het had kunnen zien.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65894554
quote:
Nee laten we het even met kinderen in Afrika vergelijken .
  maandag 9 februari 2009 @ 21:35:33 #16
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65894855
quote:
ga ff lekker weg hier..
pi_65895125
quote:
Ik vind niet dat je dat je mensen op deze manier kan vergelijken met elkaar...

Als iemand tijd doorbrengt met anderen mensen wil niet zeggen dat diegene zich niet eenzaam voelt...
iig sterkte met het verlies van je collega en vriendin..
  maandag 9 februari 2009 @ 21:48:45 #18
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65895388
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:41 schreef Jonathon het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je dat je mensen op deze manier kan vergelijken met elkaar...
Waarom niet? Het gaat erom dat zij wel waarde aan het leven hechten, hoe weinig ze ook hebben.
Dat er dan mensen zijn in deze westerse die huilie huilie doen omdat ze te weinig aandacht krijgen en dan maar zelfmoord plegen om te ontsnappen vind ik erg laag. Desalniettemin wens ik TS sterkte toe.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:53:54 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65895642
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Waarom niet? Het gaat erom dat zij wel waarde aan het leven hechten, hoe weinig ze ook hebben.
Dat er dan mensen zijn in deze westerse die huilie huilie doen omdat ze te weinig aandacht krijgen en dan maar zelfmoord plegen om te ontsnappen vind ik erg laag. Desalniettemin wens ik TS sterkte toe.
Wat heerlijk simplistisch weer.
Dat TS aangeeft dat het ging om een gebrek aan 'aandacht' en het 'eenzaam' voelen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat die meid dát als hoofdreden zag om er een eind aan te maken.
Ik geloof ook niet dat het een gemakkelijke keuze is om zelfmoord te plegen, voor zover ik me daar al bij kan inleven natuurlijk.

Maar kut voor je TS, veel meer kan ik er ook niet van maken.
pi_65895698
quote:

[..]

Ik snap niet hoe je zoiets kunt zeggen. Er word juist gezegd dat je het niet kon merken dus niks huillie huillie. Die persoon voelt zich zo kut dat hij geen zin heeft om verder te leven en neemt dan ook een heftige beslissing. Dat noem jij laf.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_65895708
quote:
heel subtiel van je om hier te posten.

ts: wat vreselijk..heel veel sterkte in deze tijd,,life sucks sometimes.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:57:28 #22
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_65895812
Sterkte.

[ Bericht 77% gewijzigd door MacorgaZ op 09-02-2009 22:23:39 ]
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_65895824
Sterkte, kan me voorstellen dat je je heel lullig voelt maar iemand die dit echt graag wilt houd je echt niet tegen.
Ze wilde dit graag dus jij hebt niets om je schuldig over te voelen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65895898
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:57 schreef MacorgaZ het volgende:
Had je misschien tóch moeten bellen.

Sterkte.
-3 respectloos
pi_65895926
quote:

Sterkte.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 9 februari 2009 @ 22:01:37 #26
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65895983
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:55 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je zoiets kunt zeggen. Er word juist gezegd dat je het niet kon merken dus niks huillie huillie. Die persoon voelt zich zo kut dat hij geen zin heeft om verder te leven en neemt dan ook een heftige beslissing. Dat noem jij laf.
Nee daarom dus. Zelf vond ze zichzelf blijkbaar heel erg eenzaam, waarom laat ze dan niks merken of zorgt ze dat iets van haar leven maakt. Zelfmoord vind ik idd laf, dan toon je weinig karakter. Maargoed, dit gaat misschien te ver offtopic.
  maandag 9 februari 2009 @ 22:02:03 #27
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65895999
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Ze wilde dit graag dus jij hebt niets om je schuldig over te voelen.
Dat kan ik me niet voorstellen hoor, geen andere uitweg meer zien oké, maar het graag willen ...
pi_65896028
Sterkte!
pi_65896077
quote:

Sterkte.
Je bent net van een van de laagste users in mijn ogen naar de laagste plek gekomen. Knap van je 14.gif.

Ontopic:

Kun jij natuurlijk niks aan doen, praat met mensen die ook in haar omgeving stonden maar ga vooral verder met je dagelijkse bezigheden, afleiding is goed.

En voor die kneus die dit vergelijkt met Afrikaanse hongerkindjes, dat staat volledig los van vergaande depressiviteit, daar hoeft niet eens een reden voor te zijn maar dat kan gewoon komen door een zware verstoring van de serotoninehuishouding. Dus als jij je respectloze bek even dichthoud in dit topic kun je je gelijk even inlezen voor je zulke domme dingen zegt.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 februari 2009 @ 22:04:12 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65896091
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:01 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Nee daarom dus. Zelf vond ze zichzelf blijkbaar heel erg eenzaam, waarom laat ze dan niks merken of zorgt ze dat iets van haar leven maakt. Zelfmoord vind ik idd laf, dan toon je weinig karakter. Maargoed, dit gaat misschien te ver offtopic.
pi_65896483
Dank voor jullie steun. Doet me goed, hoop dat ik dit ooit een goed plekje kan geven. Verder gaan mijn zorgen nu meer naar haar ouders toe, hoop dat zij het aankunnen. Moet wel heel erg zijn om je eigen kind weg te brengen in plaats van andersom.
pi_65896510
Zuur zeg.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_65896821
ludacriss: wens haar ouders sterkte alsjeblieft. Mijn zus is verongelukt en ik weet hoeveel verdriet ouders kunnen hebben.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65897058
quote:

[..]

Levensgeluk uit zich niet alleen in bezit of macht. Ook liefde, seks en vriendschap zijn belangrijke pijlers. Ook je verleden speelt een rol.
pi_65897228
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:27 schreef katerwater het volgende:

[..]

Levensgeluk uit zich niet alleen in bezit of macht. Ook liefde, seks en vriendschap zijn belangrijke pijlers. Ook je verleden speelt een rol.
Of gebrek aan liefde en vriendschap.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 9 februari 2009 @ 22:31:11 #36
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_65897247
Sorry voor mijn vorige bericht, ik wens je serieus echt veel sterkte, dit is echt een vervelende situatie. Ook veel sterkte voor haar ouders.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_65897474
quote:

[..]

Probeer maar eens zelfmoord te plegen. Wedden dat het niet lukt. Dat vereist moed en wanhoop, in grote hoeveelheden. Zulke mensen zijn niet te benijden.

Sterkte.
  maandag 9 februari 2009 @ 22:42:17 #38
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_65897746
Wat kut zeg.
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_65897789
Het vervelende aan zoiets is dat iedereen zich heel schuldig eraan gaat voelen. Maarja, wat had je kunnen doen ...

Sterkte in ieder geval, vooral ook aan de ouders inderdaad.
pi_65898474
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:43 schreef Maisnon het volgende:
Het vervelende aan zoiets is dat iedereen zich heel schuldig eraan gaat voelen. Maarja, wat had je kunnen doen ...

Sterkte in ieder geval, vooral ook aan de ouders inderdaad.
Nix, het heet niet voor niets zelfmoord en geen moord. All comes from within.
pi_65898582
-edit- off topic

[ Bericht 96% gewijzigd door Re op 09-02-2009 23:26:38 ]
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  maandag 9 februari 2009 @ 23:25:54 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65899303
zelfmoord haalt altijd het tegenstrijdige in de mensen naar boven.

het is kut, voor de een een oplossing voor de ander het ultieme vluchtgedrag en voor de andere compleet onbegrijpelijk... daar doe je weinig aan, maar respecteer elkaars mening een beetje

sterkte TS, je kan er gewoon niets aan doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_65899497
Ik vind het ultiem vluchtgedrag...mijn vriendin heeft ook zelfmoord gepleegd, ik neem het haar nog steeds kwalijk dat ze niets tegen ons gezegd heeft waardoor wij haar hadden kunnen helpen. Dat is het ontzettende frustrerende eraan...ik weet niet of ik haar had kunnen helpen of niet.
Ik snap dat het veel moed vereist zelfmoord te plegen, don't get me wrong, maar toch vind ik het aan de ene kant ontzettend laf. Jij bent dan misschien van alle ellende af, maar een ander zit ermeer opgescheept

(En ik hoop dat mensen me nu niet gaan aanvallen ofzo vanwege deze mening...ik bedoel er niets kwaads mee... )
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_65899616
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:02 schreef Ludacriss het volgende:
Mijn collega is gisteravond gevonden en bleek dus zelfmoord gepleegd te hebben. Ze bleek zich onwijs eenzaam te voelen.

Ik zou haar gisteren nog bellen om iets af te spreken (gewoon vriendschappelijk) maar had vanwege de drukte alleen maar een smsje gestuurd.
Leuke anekdote voor bij de crematie.
I was an atheist until I realized I was God
pi_65899621
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:02 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat kan ik me niet voorstellen hoor, geen andere uitweg meer zien oké, maar het graag willen ...
Gelukkig maar dat je je dat niet kunt voorstellen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65899730
Djinn , Ik denk dat je het mooi verwoordt hebt wat jouw gevoel betreft.
Zoals Re het al zei: In jouw geval vindt jij het vluchtgedrag , ik vind het weer onbegrijpelijk.

Ik kan mij niet indenken dat hoe donker het gat ook is waar je inzit , dat je geen licht meer kan zien .
Mijn vaders broer heeft zichzelf doodgeschoten , ik heb mijn vader nog nooit zien huilen en dit was de eerste keer dat ik hem moest troosten ipv dat hij er altijd voor mij is. Dan zie je wat zelfmoord met naasten doet.

Ts probeer erover te praten en het los te laten dat je wat had kunnen doen.
Ze had ook mensen om hulp kunnen vragen of elke andere beslissing kunnen nemen behalve zelfdoding.
Ts , als jij een besluit neemt dan is dat jouw beslissing. Dit is de hare geweest .
  maandag 9 februari 2009 @ 23:42:04 #47
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65901558
Sterkte TS.
Over het hoe en waarom van de zelfmoord kan je eindeloos debatteren maar tenzij je die persoon zelf bent kan je er geen zinnig oordeel over vellen. Dus dat is ook volstrekt zinloos.
Respecteer haar keuze en steun haar familie dat is alles wat je kan doen.

Ik heb zelf ook met zelfmoord plannen rondgelopen en denk er nu soms ook nog wel eens aan om zelfmoord te plegen. Ik ben blij dat ik geen zelfmoord gepleegd heb het leven kan ook leuk zijn ook al is het soms erg moeilijk. Ten eerste had ik er het lef niet voor om zelfmoord te plegen. Ten tweede was er altijd wel iets wat voor mij het leven leuk maakte hoe klein dat soms ook was.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65901604
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nix, het heet niet voor niets zelfmoord en geen moord. All comes from within.
Nouja S, je kan je toch wel voorstellen dat als er gezegd wordt dat er uit eenzaamheid zelfmoord is gepleegd, dat iemand die de vriendschap met haar verwaarloosde bijvoorbeeld, zich schuldig gaat voelen. Zelfs TS met het smsje al.
pi_65901724
Het is altijd triest als dit je enige uitweg is.. Maarja, als het een weloverwogen beslissing is geweest , was het waarschijnlijk het beste. Op het moment dat je het écht opgeeft, heb je het waarschijnlijk al op 300 manieren geprobeerd aan te pakken. We kunnen nou eenmaal niet allemaal vooraan zitten
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 01:21 schreef tijnbrein het volgende:
Sterkte TS.
Ik heb zelf ook met zelfmoord plannen rondgelopen en denk er nu soms ook nog wel eens aan om zelfmoord te plegen. Ik ben blij dat ik geen zelfmoord gepleegd heb het leven kan ook leuk zijn ook al is het soms erg moeilijk. Ten eerste had ik er het lef niet voor om zelfmoord te plegen. Ten tweede was er altijd wel iets wat voor mij het leven leuk maakte hoe klein dat soms ook was.
't is maar net hoe hard je zoekt..
pi_65901752
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:24 schreef mantamanta het volgende:

[..]

iets met de pyramide van mazlov...
pyramide van Maslow.

Sterkte, erg naar voor je en natuurlijk ook voor al je collegae en andere nabestaanden.
pi_65901797
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 01:26 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Nouja S, je kan je toch wel voorstellen dat als er gezegd wordt dat er uit eenzaamheid zelfmoord is gepleegd, dat iemand die de vriendschap met haar verwaarloosde bijvoorbeeld, zich schuldig gaat voelen. Zelfs TS met het smsje al.
Ja, is naar.
Maar zo'n schuldgevoel is niet meer dan zelfmedelijden om het verlies van diegene. De keuze om uit het leven te stappen wordt gemaakt door de zelfmoordenaar, niet door anderen.
De emotie van verdriet zou oprecht zijn, schuld niet.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 01:58:16 #53
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_65901803
FUBAR, sterkte!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_65901813
Sterkte. Jammer dat voor sommige mensen de wereld gewoon te kut is om in te leven.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_65901854
Iedereen sterft alleen
pi_65905348
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb in ieder geval een kut nacht gehad, misschien een uurtje kunnen slapen. Gelukkig gaat het nu wel weer en ga ik straks bij haar ouders op bezoek. Zal wel even een pittig middagje worden.
pi_65905448
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:01 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Je moet zelfmoord op dezelfde manier zien als een ziekte.
pi_65905638
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 01:56 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ja, is naar.
Maar zo'n schuldgevoel is niet meer dan zelfmedelijden om het verlies van diegene. De keuze om uit het leven te stappen wordt gemaakt door de zelfmoordenaar, niet door anderen.
De emotie van verdriet zou oprecht zijn, schuld niet.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je op een andere manier naar andere mensen gaat kijken. Wat goed is, mijns inziens. Maar schuldig is onverstandig idd. Je deed wat je op dat moment met de informatie en wijsheid die je toen had het beste leek.
pi_65907295
quote:

[..]

Misschien gaan depressieve mensen in Afrika sowieso wel dood, omdat ze bijv. minder doen om aan eten te komen dan mensen die niet depressief zijn. Ik zeg maar wat hoor, maar ik vind je vergelijking een beetje raar.

Zolang je niet weet hoe het voelt om dood te willen of zulke eenzaamheid te voelen, zou ik me er gewoon lekker niet mee bemoeien.

Overigens staat al een tijdje vast dat eenzaamheid in principe iets is wat in je genen zit. Het zijn vaak meerdere mensen in een gezin die zich eenzaam voelen, of bijv. tweelingen die dat allebei hebben.

En zeggen dat je je eenzaam voelt (afgezien van het feit dat het 'not done' is, want iedereen 'moet' het leuk hebben tegenwoordig en 'perfect' zijn - toegeven dat dat niet zo is, is moeilijker dan het lijkt...) helpt ook geen moer. Want het heeft niet te maken met de situatie of de mensen om je heen, dat gevoel zit in jezelf.
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:32:48 #60
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65907523
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:32 schreef DjinN het volgende:
Ik vind het ultiem vluchtgedrag...mijn vriendin heeft ook zelfmoord gepleegd, ik neem het haar nog steeds kwalijk dat ze niets tegen ons gezegd heeft waardoor wij haar hadden kunnen helpen. Dat is het ontzettende frustrerende eraan...ik weet niet of ik haar had kunnen helpen of niet.
Ik snap dat het veel moed vereist zelfmoord te plegen, don't get me wrong, maar toch vind ik het aan de ene kant ontzettend laf. Jij bent dan misschien van alle ellende af, maar een ander zit ermeer opgescheept

(En ik hoop dat mensen me nu niet gaan aanvallen ofzo vanwege deze mening...ik bedoel er niets kwaads mee... )
Eens, vind het bovendien enorm egoistisch.
Huisgenote van mij heeft ook zelfmoord gepleegd. Dat kreng had van d'r laatste geld kadootjes gekocht voor familie en vrienden. Nee daar ben je blij mee!
En omdat ik haar al vervelend vond zat ik idd ook nog met een enorm schuldgevoel...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:38:03 #61
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65907654
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:32 schreef DjinN het volgende:
Vaak zijn de achterblijvenden die dit denken ("waarom heeft hij/zij niks tegen me gezegd") ook onderdeel van het "probleem" van diegene die zelfmoord heeft gepleegd. Niet zo gek dus dat die niks heeft gezegd, blijkbaar was het vertrouwen er gewoon niet. En uiteraard zul jij dat dan als onterecht ervaren, want waarschijnlijk heb je vanuit jouw optiek nooit iets verkeerd gedaan.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65908469
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Vaak zijn de achterblijvenden die dit denken ("waarom heeft hij/zij niks tegen me gezegd") ook onderdeel van het "probleem" van diegene die zelfmoord heeft gepleegd. Niet zo gek dus dat die niks heeft gezegd, blijkbaar was het vertrouwen er gewoon niet. En uiteraard zul jij dat dan als onterecht ervaren, want waarschijnlijk heb je vanuit jouw optiek nooit iets verkeerd gedaan.
Dat heeft ook niet altijd te maken met de omgeving hoor. Zoals ik al zei, dit soort ideeen zitten in je hoofd en staan soms volledig los van je omgeving. Als heb je de leukste, liefste familie en vrienden van de hele wereld die van je houden en alles voor je zouden doen en je oprecht zouden willen helpen als je vertelde over je problemen, als er in je hoofd zit dat niemand om je geeft en niemand je kan helpen en dat het allemaal nooit meer goed komt, dan ga je toch geen hulp vragen.

Overigens moeten mensen ook eerlijk zijn: stel je voor dat een collega naar je toe komt met het verhaal "ja hoi, ik voel me heel eenzaam en depressief, wil je me helpen?", hoe zou je dan reageren? Ik denk dat veel mensen eerder afstand nemen, dan dat ze echt zouden helpen.
Sanity is (not) statistical
pi_65909741
quote:
misschien is het in extreme omstandigheden wel makkelijker.
dan worden dingen als vriendschap, trouw en liefde veel belangrijker.
dan kun je weinig eten hebben maar is de band met mensen om je heen veel sterker.

het is maar waar je als mens in het leven waarde aan hecht, sommigen komen niet verder dan oppervlakkige contacten en het nastreven van genot. heel fijn als dat voor je werkt maar sommige mensen denken anders en dan is het in een westerse consumptiemaatschappij niet makkelijk.

een oud huisgenoot van mij was ook een persoon die er last van had. meest vriendelijke jongen maar zonderde zich wel af en leefde in zijn eigen wereldje. zei wel eens tegen hem dat hij moest oppassen omdat het anders wel eens verkeerd kon gaan. dacht er later zelf ook niet meer zo over na.
totdat we een half jaar nadat die verhuist waren een niet zo leuke kaart van zijn ouders kregen.

je kunt gewoon niet veranderen hoe die mensen denken, je kunt je alleen afvragen wie er ziek is, die mensen of de wereld om hun heen...

en ja, zulke mensen kunnen heel vrolijk doen alsof er niks aan de hand is.
maar vaak kun je aan de ogen zien dat ze een masker op hebben ...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:22:02 #64
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65917060
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:04 schreef Maeghan het volgende:
Als heb je de leukste, liefste familie en vrienden van de hele wereld die van je houden en alles voor je zouden doen en je oprecht zouden willen helpen als je vertelde over je problemen, als er in je hoofd zit dat niemand om je geeft en niemand je kan helpen en dat het allemaal nooit meer goed komt, dan ga je toch geen hulp vragen.
Precies, dat bedoel ik. In het hoofd van die persoon is de familie dan gewoon "onderdeel van het probleem", terwijl die familie zich dan waarschijnlijk van geen kwaad bewust is. Maar ik zeg verder ook niet dat het iemands 'schuld' is ofzo.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66064205
Mijn neef heeft zelfmoord gepleegd. Hij was schizofreen en de medicatie die hij kreeg hielpen 'm niet meer. Hij is van 'n flat gesprongen. Hoewel 't niet als 'n verrassing kwam heeft het m'n oom & tante veel pijn gedaan, maar je kunt er niks aan doen.

Sterkte, TS.

M.
Hallon!
pi_66085025
Ik vind juist mensen die boos worden op diegene die zelfmoord heeft gepleegd eerder egoïstisch. Als je van iemand echt houdt en je weet dat die persoon niet meer wil leven, waarom zou je dat dan niet accepteren? Als iemand het echt niet meer ziet zitten om op aarde rond te lopen, waarom zou je die persoon in leven laten houden. Alleen maar om zijn/haar vrienden een plezier te doen. Het is daarom ook zo dubbel. Je wilt niet dat je vrienden/familie verdriet hebben, maar dat gun je jezelf ook niet.
ROBODEMONS..................|:(
pi_66085172
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:05 schreef Morrigan het volgende:
Ik vind juist mensen die boos worden op diegene die zelfmoord heeft gepleegd eerder egoïstisch. Als je van iemand echt houdt en je weet dat die persoon niet meer wil leven, waarom zou je dat dan niet accepteren? Als iemand het echt niet meer ziet zitten om op aarde rond te lopen, waarom zou je die persoon in leven laten houden. Alleen maar om zijn/haar vrienden een plezier te doen. Het is daarom ook zo dubbel. Je wilt niet dat je vrienden/familie verdriet hebben, maar dat gun je jezelf ook niet.
Het mes snijdt hier aan twee kanten. Aan de ene kant kon de persoon die zelfmoord gepleegd heeft hulp zoeken bij familie/vrienden en professionele hulp. Aan de andere kant had de familie en vrienden ook meer contact een aandacht aan die pesoon die zelfmoord heeft gepleegd kunnen geven.
Maar uit eindelijk is toch de persoon die zelfmoord pleegt verantwoordelijk voor zijn daad. En daar kan je soms niks aan veranderen ook al zou je dat willen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 16 februari 2009 @ 05:06:38 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66108839
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:04 schreef Maeghan het volgende:
Overigens moeten mensen ook eerlijk zijn: stel je voor dat een collega naar je toe komt met het verhaal "ja hoi, ik voel me heel eenzaam en depressief, wil je me helpen?", hoe zou je dan reageren? Ik denk dat veel mensen eerder afstand nemen, dan dat ze echt zouden helpen.
Ik denk dat er maar weinig depressievelingen (let op: niet mensen die gewoon aandacht tekort komen) op een collega of vriend afstappen met die woorden. Da's namelijk onderdeel van het probleem, denken dat niemand je kan helpen en dat er niets meer aan te doen is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_66133872
quote:
Op maandag 16 februari 2009 05:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk dat er maar weinig depressievelingen (let op: niet mensen die gewoon aandacht tekort komen) op een collega of vriend afstappen met die woorden. Da's namelijk onderdeel van het probleem, denken dat niemand je kan helpen en dat er niets meer aan te doen is.
Dat ja. En Tijnbrein, veel depressieve mensen zeggen niks, juist omdat ze denken dat ze hopeloos zijn. Dan kan je ook niet als vriend of als familie weten dat het zo erg is.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66135540
Sterkte TS!
Life is Music
  maandag 16 februari 2009 @ 21:14:22 #71
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_66136025
@rosbief
Wat ben jij voor een botte lul? Als we toch gaan vergelijken met Afrika kan je het ook zo bekijken, ze weten toch wel dat ze niet lang leven (aids, malaria, infecties, te weinig eten, drinken medische zorg) dus wat voor nut heeft het om zelfmoord te plegen? Met het vooruitzicht dat je de 30 toch niet haalt?
pi_66137430
quote:
Zelfmoord vind ik idd laf, dan toon je weinig karakter
pi_66142474
Bedankt voor al jullie steun! Inmiddels heeft de crematie al plaats gevonden na een erg mooie plechtigheid. Een betere afsluiting had er niet kunnen zijn, nu is het tijd voor het verwerken al gaat dat erg moeilijk. Op de een of andere manier zal ik toch verder moeten en inmiddels zijn er al lange momenten dat ik er totaal niet aan denk. Vergeten zal ik in ieder geval niet...
pi_66326310
Sterkte Ludacriss!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:18:50 #75
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_66328233
quote:
Op maandag 16 februari 2009 05:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Of het gaat om mensen met psychische aandoeningen die niet overgaan of steeds weer terugkomen.
Je kunt wel om hulp vragen, maar dat betekent niet dat iemand je ook daadwerkelijk kan helpen.

Ik heb een aantal mensen gezien die in zo'n situatie zaten. En dan kun je iemand wel vertellen dat ie echt wel weer gelukkig zal zijn, ooit. Maar waarom zou diegene dat geloven als ie zich geen eens een moment van geluk kan herinneren?
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_66329741
Sterkte.
pi_66329793
~Sterkte!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_66384398
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:18 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Of het gaat om mensen met psychische aandoeningen die niet overgaan of steeds weer terugkomen.
Je kunt wel om hulp vragen, maar dat betekent niet dat iemand je ook daadwerkelijk kan helpen.

Ik heb een aantal mensen gezien die in zo'n situatie zaten. En dan kun je iemand wel vertellen dat ie echt wel weer gelukkig zal zijn, ooit. Maar waarom zou diegene dat geloven als ie zich geen eens een moment van geluk kan herinneren?
Ik heb zo'n hulp gehad dat ik weer wist dat ik ooit gelukkig was en dat ik ook weer gelukkig kon zijn. Ik denk dat mensen met hulp zich wel een moment van geluk kunnen herinneren.
Mijn ervaring met depressie is dat je wanhopig word omdat je denkt dat het nooit beter kan worden.
Mijn depressie valt relatief mee.
Maar ik denk dat als je meemaakt dat professionele hulp echt werkt, dat je wanhoop dan minder wordt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66554458
heel veel sterkte..
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
pi_66582363
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:05 schreef Morrigan het volgende:
Ik vind juist mensen die boos worden op diegene die zelfmoord heeft gepleegd eerder egoïstisch. Als je van iemand echt houdt en je weet dat die persoon niet meer wil leven, waarom zou je dat dan niet accepteren?
Hoeft niet egoistisch te zijn. Je kunt ook boos zijn omdat je ziet hoeveel verdriet hij zijn ouders, of zijn kinderen, met zijn actie heeft gedaan. En je geeft om die mensen nu eenmaal ook, je geeft niet alleen om de zelfmoordenaar.
pi_66583348
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:13 schreef mantamanta het volgende:
mensen zijn eenzaam in hun hoofd... Daar kan je echt helemaal niks aan doen.. Feitelijke eenzaamheid (echt niemand hebben) en het beleven van een beklemmende eenzaamheid, kunnen totaal verschillend zijn, en ogenschijnlijk niet aanwezig...
Ze kan elke dag mensen om zich heen hebben gehad, en toch voor haar gevoel dodelijk eenzaam. Dat was ze vermoedleijk nog, al had je haar in je armen op het moment zelf. Echt!
Het enige dat je kan doen is een soort van respect voor haar keuze vinden. (eigenlijk is het best knap, de meeste mensen lukt het niet,) geen idee hoe ze het heeft gedaan, maar als het niet onder de trein springen was, zit er vermoedelijk een heel proces aan vooraf, dat is niet iets waar je vermoedelijk (nog) enige invloed op had.
Sterkte voor jou en je collega's in ieder geval.
Het is overigens menselijk om jezelf verwijten te maken, maar nogmaals, vermoedelijk, was niemand belangrijk genoeg om het niet voor te doen. Dus ook jij niet. Wat je ook had gedaan. Wat in mensen hun hoofd zit, kan je niet altijd verklaren of verder beinvloeden.
Ik val wat in herhaling, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen. Poog respect voor haar keuze te hebben. En verwijt jezelf niet teveel. Nogmaals sterkte...!
Mooi gezegd
Jusqu'ici tout va bien...
pi_66859007
Sterkte, TS.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_66862766
Volgens mij is het ook de leegte waar veel mensen niet tegenkunnen, maar dan gaan leegte en eenzaamheid ook hand in hand met elkaar. Zo is er altijd een dosis leegte in een mensenleven denk ik, zoals vast en zeker al zal zijn aangekaart dat iemand in een groep van 20 nog steeds alleen zijn met een eigen belevingswereldje. Dat sociaal overkomen kan dan misschien ook meer uit verplichting zijn inplaats van dat het geluk betekend. Hier komt leegte wel eens naar voren als ik stil sta bij het leven, maar dan ga ik maar snel wat anders doen anders raakt het in een stroomversnelling.

In ieder geval sterkte ermee.
Genieten is toegestaan!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')