Ik vraag me echt nu af hoe het dan zo ver heeft kunnen komen. Wat was die eenzaamheid en was het zo erg dat een stap uit het leven nodig was? Ik zal het nu nooit weten maar ik hoop echt dat ze nu haar rust heeft gevonden.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:08 schreef zeemonster het volgende:
Ik heb geen mooie of verzachtende woorden voor je alleen sterkte en gecondoleerd .
Ik kan me wel indenken hoe je je ongeveer voelt omdat een oom van mij vijf jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.
Voor mij was en is het nog steeds niet echt te begrijpen ,dat een mens zich zo alleen of in de put kan voelen dat het hem/haar lukt om zichzelf te doden.
De natuurlijke drang van een mens is om te overleven en niet om zichzelf te doden, alleen voor sommige mensen niet helaas.
iets met de pyramide van mazlov...quote:Op maandag 9 februari 2009 21:22 schreef Rosbief het volgende:
Hoe stom moet je zijn om zelfmoord te plegen.
Zelfs kinderen in Afrika, die dagelijks op een rijstkorrel moeten teren, zijn dankbaar om te mogen leven.
Totaal geen medelijden dus met dat soort mensen.:{w
quote:Op maandag 9 februari 2009 21:22 schreef Rosbief het volgende:
Zelfs kinderen in Afrika, die dagelijks op een rijstkorrel moeten teren, zijn dankbaar om te mogen leven.
Totaal geen medelijden dus met dat soort mensen.
ga ff lekker weg hier..quote:Op maandag 9 februari 2009 21:22 schreef Rosbief het volgende:
Ik vind niet dat je dat je mensen op deze manier kan vergelijken met elkaar...quote:Op maandag 9 februari 2009 21:22 schreef Rosbief het volgende:
Waarom niet? Het gaat erom dat zij wel waarde aan het leven hechten, hoe weinig ze ook hebben.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:41 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dat je mensen op deze manier kan vergelijken met elkaar...
Wat heerlijk simplistisch weer.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Waarom niet? Het gaat erom dat zij wel waarde aan het leven hechten, hoe weinig ze ook hebben.
Dat er dan mensen zijn in deze westerse die huilie huilie doen omdat ze te weinig aandacht krijgen en dan maar zelfmoord plegen om te ontsnappen vind ik erg laag. Desalniettemin wens ik TS sterkte toe.
Ik snap niet hoe je zoiets kunt zeggen. Er word juist gezegd dat je het niet kon merken dus niks huillie huillie. Die persoon voelt zich zo kut dat hij geen zin heeft om verder te leven en neemt dan ook een heftige beslissing. Dat noem jij laf.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Waarom niet? Het gaat erom dat zij wel waarde aan het leven hechten, hoe weinig ze ook hebben.
Dat er dan mensen zijn in deze westerse die huilie huilie doen omdat ze te weinig aandacht krijgen en dan maar zelfmoord plegen om te ontsnappen vind ik erg laag. Desalniettemin wens ik TS sterkte toe.
heel subtiel van je om hier te posten.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:22 schreef Rosbief het volgende:
-3 respectloosquote:Op maandag 9 februari 2009 21:57 schreef MacorgaZ het volgende:
Had je misschien tóch moeten bellen.
Sterkte.
quote:Op maandag 9 februari 2009 21:57 schreef MacorgaZ het volgende:
Sterkte.
Nee daarom dus. Zelf vond ze zichzelf blijkbaar heel erg eenzaam, waarom laat ze dan niks merken of zorgt ze dat iets van haar leven maakt. Zelfmoord vind ik idd laf, dan toon je weinig karakter. Maargoed, dit gaat misschien te ver offtopic.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:55 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je zoiets kunt zeggen. Er word juist gezegd dat je het niet kon merken dus niks huillie huillie. Die persoon voelt zich zo kut dat hij geen zin heeft om verder te leven en neemt dan ook een heftige beslissing. Dat noem jij laf.
Dat kan ik me niet voorstellen hoor, geen andere uitweg meer zien oké, maar het graag willen ...quote:Op maandag 9 februari 2009 21:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Ze wilde dit graag dus jij hebt niets om je schuldig over te voelen.
Je bent net van een van de laagste users in mijn ogen naar de laagste plek gekomen. Knap van je 14.gif.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:57 schreef MacorgaZ het volgende:
Sterkte.
quote:Op maandag 9 februari 2009 22:01 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Nee daarom dus. Zelf vond ze zichzelf blijkbaar heel erg eenzaam, waarom laat ze dan niks merken of zorgt ze dat iets van haar leven maakt. Zelfmoord vind ik idd laf, dan toon je weinig karakter. Maargoed, dit gaat misschien te ver offtopic.
Levensgeluk uit zich niet alleen in bezit of macht. Ook liefde, seks en vriendschap zijn belangrijke pijlers. Ook je verleden speelt een rol.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Of gebrek aan liefde en vriendschap.....quote:Op maandag 9 februari 2009 22:27 schreef katerwater het volgende:
[..]
Levensgeluk uit zich niet alleen in bezit of macht. Ook liefde, seks en vriendschap zijn belangrijke pijlers. Ook je verleden speelt een rol.
Probeer maar eens zelfmoord te plegen. Wedden dat het niet lukt. Dat vereist moed en wanhoop, in grote hoeveelheden. Zulke mensen zijn niet te benijden.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Nix, het heet niet voor niets zelfmoord en geen moord. All comes from within.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:43 schreef Maisnon het volgende:
Het vervelende aan zoiets is dat iedereen zich heel schuldig eraan gaat voelen. Maarja, wat had je kunnen doen...
Sterkte in ieder geval, vooral ook aan de ouders inderdaad.
Leuke anekdote voor bij de crematie.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:02 schreef Ludacriss het volgende:
Mijn collega is gisteravond gevonden en bleek dus zelfmoord gepleegd te hebben. Ze bleek zich onwijs eenzaam te voelen.
Ik zou haar gisteren nog bellen om iets af te spreken (gewoon vriendschappelijk) maar had vanwege de drukte alleen maar een smsje gestuurd.
Gelukkig maar dat je je dat niet kunt voorstellen.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:02 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen hoor, geen andere uitweg meer zien oké, maar het graag willen ...
Nouja S, je kan je toch wel voorstellen dat als er gezegd wordt dat er uit eenzaamheid zelfmoord is gepleegd, dat iemand die de vriendschap met haar verwaarloosde bijvoorbeeld, zich schuldig gaat voelen. Zelfs TS met het smsje al.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:00 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nix, het heet niet voor niets zelfmoord en geen moord. All comes from within.
't is maar net hoe hard je zoekt..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:21 schreef tijnbrein het volgende:
Sterkte TS.
Ik heb zelf ook met zelfmoord plannen rondgelopen en denk er nu soms ook nog wel eens aan om zelfmoord te plegen. Ik ben blij dat ik geen zelfmoord gepleegd heb het leven kan ook leuk zijn ook al is het soms erg moeilijk. Ten eerste had ik er het lef niet voor om zelfmoord te plegen. Ten tweede was er altijd wel iets wat voor mij het leven leuk maakte hoe klein dat soms ook was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |