abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 20:01:21 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_65891149
Mijn collega gaat binnenkort met zwangerschapsverlof (en daarna zijn er nog twee aan de beurt, volgens mij zit er iets in het water op mijn werk) en we gaan allemaal een kleinigheidje voor haar kopen.

Nou heb ik geen zin om 1 stom rompertje of een knuffel of iets dergelijks te kopen, want dat zal ze allemaal wel krijgen als de baby er eenmaal is.

Wat is nou een handig of leuk kado, niet te duur (15 euro of zoiets, het moet een kleinigheidje blijven) waar je echt iets aan hebt maar wat je nooit krijgt als je zwanger bent?

Ik heb zelf geen kinderen dus ik heb geen idee wat leuk is om te krijgen als je zwanger bent.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_65891556
Jullie geven het als ze met verlof gaat? Anders en dat vind ik heel gaaf van mijn collega's destijds. Een mooie lijst met daarin het geboortekaartje. Ze hangen allebei bij mijn kinderen op de kamer. Andere optie... een saunabon. Want als kerverse moeder is het best wel prettig om naar iets uit te kijken voor na de kraamweken.
pi_65891585
Ik heb geen ervaring, maar misschien een verwenkado voor de moeder/vader?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65891600
Aandelen Durex?
Judge not lest thee be judged!
  maandag 9 februari 2009 @ 20:13:36 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_65891606
megapak condooms
pi_65891620
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:13 schreef Buschetta het volgende:
megapak condooms
Zeg, hou je op?
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 20:17:23 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_65891764
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:12 schreef chacama het volgende:
Jullie geven het als ze met verlof gaat? Anders en dat vind ik heel gaaf van mijn collega's destijds. Een mooie lijst met daarin het geboortekaartje. Ze hangen allebei bij mijn kinderen op de kamer. Andere optie... een saunabon. Want als kerverse moeder is het best wel prettig om naar iets uit te kijken voor na de kraamweken.
Geboortekaartje is er natuurlijk nog niet Saunabon is misschien wel een optie, volgens mij houdt ze wel van sauna en dat soort dingen. Maar ik zie dat deze 15 euro kost en dan voor 1 persoon, dan moet ze in haar eentje, dat is wat minder.
niet zo tof doen
pi_65891903
Voor de pas zwangere vrouw:

Moderator maandag 9 februari 2009 @ 20:22:38 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_65891979
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:20 schreef Rutger_83 het volgende:
Voor de pas zwangere vrouw:

[ afbeelding ]
Goh wat lollig bijna net zo leuk als die condoomgrapjassen.
niet zo tof doen
  Jubileum moderator maandag 9 februari 2009 @ 20:23:35 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65892009
Ja haha Onzin graag achterwege laten ajb.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65892070
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:17 schreef Karina het volgende:

[..]

Geboortekaartje is er natuurlijk nog niet Saunabon is misschien wel een optie, volgens mij houdt ze wel van sauna en dat soort dingen. Maar ik zie dat deze 15 euro kost en dan voor 1 persoon, dan moet ze in haar eentje, dat is wat minder.
Je vergeet de vader, biologisch gezien heeft die ook meegezwangerd.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65892254
Ik zag vandaag dat knuffeldingetje van 'Het beste idee van Nederland' waar je een speen aan vast kon maken in een winkel liggen. Kost een tientje maar is misschien wel een leuk kado?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65892334
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:22 schreef Karina het volgende:

[..]

Goh wat lollig bijna net zo leuk als die condoomgrapjassen.
Als je de benodigde hersencel had gehad om zelf een kutkadootje van 15 euro te bedenken had het je allemaal bespaard gebleven.

Wat een onrecht he?
pi_65892353
Wat lief dat je er zo over nadenkt!
Een bon in het algemeen kan op zich wel, dan kunnen ouders zelf wat uitzoeken, maar das misschien niet zo heel leuk om te geven.
Pfoe, wel moeilijk. Iets voor de vrouw om naar uit te kijken is inderdaad wel leuk. Zelf zou ik het heerlijk vinden om een pakketje te krijgen met iets van lekkere gezichts- en haarmaskertjes erin en ehm, iets te lezen en noem maar op, beetje relax pakketje. Kun je nog even lekker ontspannen voordat het zwaar wordt allemaal
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65892407
Gezichtsmaskertjes, chicklitboekje (nu nog tijd om te lezen), scrubcreme.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65892434
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:32 schreef huuphuup het volgende:
Wat lief dat je er zo over nadenkt!
Nou, dat werd nog best goed ontvangen

Nee hoor Karina, grapje.

Ik ga gauw weg.
  maandag 9 februari 2009 @ 21:04:58 #17
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65893545
Misschien om samen met een andere collega te doen: http://www.bol.com/nl/p/b(...)004936728/index.html
Lekker douchen!
  maandag 9 februari 2009 @ 21:09:45 #18
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65893739
Van die vermoeide-benen-gel!
Of een megagrote bruisbal, lekker bij opgezwollen voeten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 21:39:29 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_65895018
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:32 schreef Alles_Is_Liefde het volgende:

[..]

Als je de benodigde hersencel had gehad om zelf een kutkadootje van 15 euro te bedenken had het je allemaal bespaard gebleven.

Wat een onrecht he?
Het is moeilijker om iets van 15 euro te bedenken dan iets van 150 euro, en je doet je nick geen recht.

En de rest: bedankt voor de goede suggesties, ik zat inderdaad ook al aan iets te denken voor haar zelf en niet zozeer iets voor de baby (die krijgt al genoeg waarschijnlijk).
niet zo tof doen
  maandag 9 februari 2009 @ 21:40:54 #20
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65895081
Negeer zo'n sufkut.
Wat vind je van de suggesties?

Edit: Ah! Je had al geëdit.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 9 februari 2009 @ 22:22:18 #21
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65896828
Ik kreeg van al mijn collega's samen destijds o.a. het boek 'Oei, ik groei' en ik was er zo blij mee!
'Opperdepop' is ook een een goed idee om te geven en voor 1 persoon betaalbaar
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65896994
Ik kreeg allemaal lekkers van Rituals toen ik met verlof ging
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_65900309
Ik heb eens via een site een voorleesboek gekocht waarin de geboortedag,tijdstip,gewicht, lengte, namen ouders, ziekenhuis etcetera in werd verwerkt.
Dit ging dan over een babietje dat werd geboren en haar zoektocht naar haar knuffel (in haar ledikantje uiteindelijk).

Het boek kostte precies 15 euro en ik vond het eigenlijk wel leuk en origineel.
pi_65903131
Heb je ook al overlegd met de andere collega's? Het lijkt me bijvoorbeeld niet leuk als iedereen dadelijk alleen maar dingen voor moeder heeft gekocht, maar niets voor de baby, vanuit hetzelfde lieve idee als dat je zelf hebt. Tenminste, ik kan me voorstellen dat een beetje voor de baby en een beetje voor jezelf wel leuk is als je met zwangerschapsverlof gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65903163
Juist als je met verlof gaat, vind ik iets voor jezelf wel leuk. De baby komt met de kraamkado's.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_65903178
Maar ook als je dan alleen maar voor jezelf zou krijgen, met voorbijzien van de baby?
Ik geloof dat ik dat niet leuk zou vinden.
  Moderator dinsdag 10 februari 2009 @ 08:29:30 #27
9859 crew  Karina
Woman
pi_65903410
Ik heb overlegd met de collega's de andere dames kopen iets van een knuffel of zo. Ik vind dat receptenboekje wel leuk eigenlijk (opperdepop), dus het wordt of dat of iets van een smeerseltje voor de moeder.
niet zo tof doen
pi_65903879
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 07:59 schreef miss_sly het volgende:
Maar ook als je dan alleen maar voor jezelf zou krijgen, met voorbijzien van de baby?
Ik geloof dat ik dat niet leuk zou vinden.
Ik vond het juist wel leuk Tijdens mijn verlof heb ik heerlijk de tijd genomen om uitgebreid in bad te gaan en mezelf helemaal in te smeren met lekkere creme.
Toen Lis er was kreeg ik ook nog een grote mand met kadootjes voor haar!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:15:45 #29
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65904017
Een lekker tutpakket qua maskertjes en ontspanning.
pi_65904677
Dan zal ik het wel verkeerd zien.
Ik vond het iig fijn dat schaap uit Seattle zowel iets voor mij als iets voor de baby mee had genomen. Ik geloof niet dat ik het leuk had gevonden als hij een van beide niet had gedaan.
pi_65904828
Ja ok, maar als je collega je straks iets geeft als je met verlof gaat, dan vind je het waarschijnlijk sowieso leuk dat je iets krijgt
pi_65904881
En 4, of 6 weken later, krijg je weer kadootjes, en dan waarschijnlijk voornamelijk alleen voor de baby.

ik kreeg met mn verjaardag heel veel babyspul, dat vond ik wel wat minder leuk, maarja, het is lief bedoelt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65905194
Met mijn verlof heb ik niks gehad en na de bevalling iets voor Anna. Iets voor baby erbij is leuk, maar ik vond het juist zo ontzettend lief als mensen ook iets kochten dat niet voor de baby was. Ik geef regelmatig maskertjes e.d. bij kraamcadeaus als extra'tje en dat wordt altijd wel goed ontvangen. Of dat zeggen ze tenminste.
*OUD heilige*
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:14:17 #34
108648 cattie
lieve moeder
pi_65905333
Ik zal dan wel een ontzettend hormonaal tutje zijn, maar ik vond het juist erg leuk om dingen voor de baby te krijgen! Ook voor kerst of mijn verjaardag. Verzorgingsspul vond ik juist weer niet zo fijn, omdat mijn huid dat niet goed kon hebben tijdens de zwangerschap.
Iets met/voor een speen zou ik niet doen, er zijn best wel baby's die geen speen hebben.
Boeken of dvd's vond ik ook fijn. Of als ze creatief is, iets om te handwerken.
pi_65905392
Iets voor de baby krijgen vond ik leuk. Maar twee verjaardagen achter elkaar alleen babyspul vond ik wel iets te.
*OUD heilige*
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:18:42 #36
108648 cattie
lieve moeder
pi_65905459
Oke, als je alleen maar babyspul krijgt lijkt het wel net alsof je alleen maar de verpakking voor de baby bent.
pi_65905551
Ik was met mn verjaardag pas 10 weken zwanger en werd overladen met rompertjes en sokjes en weet ik het wat allemaal. Allemaal dingen waarvan iedereen dacht och goh wat schattig dat neem ik mee dat vindt ze vast leuk. En het is ook leuk, maar ik kreeg helemaal niets voor mezelf. (wel verwend door mn lief natuurlijk!) En dat vond ik niet leuk. Gewoon het idee dat er even voorbij wordt gegaan aan dat ík jarig ben, en niet de baby. Ik had niets boeiends hoeven hebben, maar een maskertje ergens bij had wel leuk geweest.
Van een vriendin heb k een abbo op Viva Mama gekregen, dat vond k dan weer wel leuk, leesvoer.

Maar goed, het zullen ook hier wel weer de hormonen zijn
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65905945
Daarom ze ik dus ook: een beetje voor jezelf en een beetje voor baby.
Dat lijkt mij ideaal, zeker bij een eerste kindje.
pi_65906640
Omdat iedereen dacht: je krijgt al zoveel babykleertjes kreeg ik die dus helemaal niet in de kleine maatjes. Als ik kleertjes kreeg, waren ze in de grotere maten. Ik heb dus direct na de bevalling nog kleertje bij moeten kopen. Van één collega heb ik een truitje maat 50/56 gehad vlak voordat ik met verlof ging en dat vond ik echt ontzettend leuk en is heel goed van pas gekomen.
pi_65906833
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:03 schreef zeemonster het volgende:
Ik heb eens via een site een voorleesboek gekocht waarin de geboortedag,tijdstip,gewicht, lengte, namen ouders, ziekenhuis etcetera in werd verwerkt.
Dit ging dan over een babietje dat werd geboren en haar zoektocht naar haar knuffel (in haar ledikantje uiteindelijk).

Dat klinkt wel heel leuk, weet je nog waar dat was?
Maar ik neem aan dat het gedrukt wordt met die gegevens, dus als cadeau voor een verlof kan dat dan niet.

Wij gaven collega's altijd een pakket met tijschriften of een boek ofzo als er iemand met verlof ging. In de praktijk merk ik dat je er nauwelijks aan toe komt, en ook een smeerseltje blijft bij mij altijd staan. Een saunabon zou het voor mij ook niet zijn, tijdens je zwangerschap heb je daar toch geen zin in (of mag het zelfs niet? of is dat alleen de eerste weken?) en erna heb je er geen tijd voor

Ik zou een boek of iets voor de baby geven. Of een babyboek ofzo.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:11:47 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_65906869
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:09 schreef YPPY het volgende:
Met mijn verlof heb ik niks gehad en na de bevalling iets voor Anna. Iets voor baby erbij is leuk, maar ik vond het juist zo ontzettend lief als mensen ook iets kochten dat niet voor de baby was. Ik geef regelmatig maskertjes e.d. bij kraamcadeaus als extra'tje en dat wordt altijd wel goed ontvangen. Of dat zeggen ze tenminste.
Ze zijn al lang en breed op hier Maar het beviel me zo goed dat ik ze nu regelmatig zelf haal
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66076305
Kleintjes Klassiek.............??Hoewel het eigenlijk voor baby's en peuters bedoelt is kunnen ouders er ook baat bij hebben........Heerlijk ontspannen.............

Wij hebben het pas gehad van de Opa & Oma van Niels. Erg leuk cadeau
pi_66077044
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:03 schreef zeemonster het volgende:

Wow dat moet ik hebben voor een vriendin van me Iemand een website?
  zondag 15 februari 2009 @ 11:09:09 #44
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_66077087
een pot trekzalf voor d'r vent
  zondag 15 februari 2009 @ 11:23:24 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_66077304
quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:06 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Wow dat moet ik hebben voor een vriendin van me Iemand een website?
Google is your friend
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66077349
Dankje!
  zondag 15 februari 2009 @ 11:31:03 #47
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_66077430
Je kan ook met je collega's een potje (met geld dus) en hier van een mand vullen met van alles en nog wat dus zowel voor baby als moeder
Je kan dan iets meer kanten op
een luiertaart is natuurlijk ook altijd een optie met badeendjes en een paar maskertjes voor moeder
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_66077544
Een box waar de benodigdheden voor een gipsafdruk in zitten vonden wij ook leuk om te krijgen (Buik, babyvoetjes/handjes)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 15 februari 2009 @ 11:39:19 #49
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_66077594
Ik vond cadeautjes voor de baby toch eigenlijk altijd wel het leukst. Die kan ik me allemaal nog herinneren, wat ik voor mezelf gekregen heb is niet meer zo blijven hangen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_66077717
Ik kreeg ook een goed gevulde kraammand, met zowel spulletjes voor mezelf als voor de baby. Er zat zoveel in dat ik niet alles meer weet maar wat ik onthouden heb is in ieder geval het boekje van Saskia Noort, Babykoorts, heerlijk leesvoer voor tijdens je verlof. Opperdepop, al genoemd en erg leuk! Verder inderdaad smeerseltjes, een cadeaubon van de slager met de lekkerste filet americain voor na de bevalling, tijdschriften (ouderd van nu, Kekmama maar ook de Linda) en inderdaad zo'n setje voor een gipsafdruk. Erg leuk allemaal!

En na de bevalling kreeg ik ook zo'n gepersonaliseerd boekje, en dan van Nijntje, erg leuk!
  zondag 15 februari 2009 @ 12:26:51 #51
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66078971
Ik zag trouwens bij de Prenatal ook leuke kleine boekjes liggen die het prima zouden doen als cadeautjes.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66089029

leesplezier voor de ecologisch bewuste mama

of

zwangersschapsolie, en dan liefst dat de partner jouw buik verwent met een milde massage

[ Bericht 8% gewijzigd door RockabeIIa op 11-03-2009 17:01:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')