zeer nuttige en goed onderbouwde bijdragequote:Op maandag 16 februari 2009 13:13 schreef MoneyTalks het volgende:
Als je van mbo afkomt zou ik nieteens over universiteit nadenken. Blijkbaar is er ergens in jouw leven besloten dat jij niet op dat niveau thuishoort, en dan zal dat wel met een goede reden gebeurd zijn.
Ben ik het niet mee eens, daar zijn zeker grenzen aan.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zeer nuttige en goed onderbouwde bijdrage
als je iets wilt, dan lukt het ook, maar TS moet niet verwachten dat hij achterover kan gaan leunen, en zal nog harder moeten werken dan de HBO-doorstromers al moeten doen
ja, maar het is niet aan ons om TS te ontmoedigen.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:34 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, daar zijn zeker grenzen aan.
Ik vind dit eigenlijk wel een goede optie.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:40 schreef Technoviking het volgende:
Als je iets ècht wilt moet je er uiteraard voor gaan, maar als je momenteel MBO doet en denkt even snel via het HBO een weg naar de Universiteit te bewandelen zou je nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Waarom doe je geen HBO+schakeljaar+master? Dat kost je 1 jaar langer dan de stappen die je in je OP beschrijft, en levert je iig een bachelor diploma op.
Het hoeft niks te zeggen. Een kennis van me faalde voor zijn MBO opleiding (grafische school, geloof ik), kreeg via een colloquium doctum toegang tot de universiteit en is inmiddels derdejaars geschiedenisquote:Op donderdag 12 februari 2009 09:22 schreef Beauregard het volgende:
MBO doen, dan 3 maandjes HBO en hopla, naar de universiteit.!
Gewoon doen meid! Falen is goed voor je! Word je hard van!
En hoeveel studiepunten heeft hij inmiddels al?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het hoeft niks te zeggen. Een kennis van me faalde voor zijn MBO opleiding (grafische school, geloof ik), kreeg via een colloquium doctum toegang tot de universiteit en is inmiddels derdejaars geschiedenis.
Is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van welke opleiding/studie het betreft.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het hoeft niks te zeggen. Een kennis van me faalde voor zijn MBO opleiding (grafische school, geloof ik), kreeg via een colloquium doctum toegang tot de universiteit en is inmiddels derdejaars geschiedenis.
hij zit in het derde jaar, dus het zal wel goed zittenquote:Op maandag 16 februari 2009 14:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
En hoeveel studiepunten heeft hij inmiddels al?
ken er ook zo een die het erg goed doetquote:Op maandag 16 februari 2009 14:10 schreef duke3d het volgende:
Ken ook iemand mbo > hbo > wo. Hij is goed. Laatbloeiers.
Eeeeh.... hier lopen er genoeg mensen rond die officieel wel 3e jaars zijn maar nog steeds in het 1e jaar zitten hoorquote:Op maandag 16 februari 2009 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
hij zit in het derde jaar, dus het zal wel goed zitten![]()
Dat kan ook enigzins te wijten zijn aan bijvoorbeeld dyslexie of dyscalculie ofzo. Als je absoluut slecht bent in wiskunde, kun je wel erg goed zijn in taal en op dat gebied wel een WO-studie aankunnen, maar op het gebied van beta zo slecht zijn dat je geen VWO diploma kunt halen maar in plaats daarvan Havo of mavo. De kunst is een studie uit te kiezen die goed aansluit bij jouw capaciteiten en interesses.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:12 schreef Maverick_tfd het volgende:
Zo'n geval mbo -> hbo -> wo is trouwens wel echt een ernstige inschattingsfout van de betreffende docent(en)
ik neem aan dat hij bedoelde dat hij derdejaars vakken volgtquote:Op maandag 16 februari 2009 14:12 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Eeeeh.... hier lopen er genoeg mensen rond die officieel wel 3e jaars zijn maar nog steeds in het 1e jaar zitten hoorGeen BSA en zo.
Het was overigens een grapje, vandaar de knipoog.
Dan zeggen we hier: 'ik loop mijn derde jaar' aldus een docent van mijquote:Op maandag 16 februari 2009 14:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik neem aan dat hij bedoelde dat hij derdejaars vakken volgt
die knipoog suggereerde bij mij meer zoiets in de richting van ' ja, maar hij zal wel niet goed genoeg zijn om genoeg punten te hebben naar mijn mening'
Daar ging ik ook vanuit, vandaar ook de knipoog.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
Maar als meneer zegt dat die persoon derdejaars is, ga ik er vanuit, voor het gemak, dat deze persoon (nagenoeg) nominaal loopt en derdejaars vakken volgt. Anders was hij ook niet zo stellig geweest in het bevestigen van dit feit als voorbeeld dat je best MBO --> HBO --> WO kan doen zonder problemen op het WO
Zo is het inderdaadquote:Op maandag 16 februari 2009 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
je hoeft mij niet uit te leggen hoe het zit met het volgen van vakken uit verschillende jaren hoor?
Dat was de vraag ook niet.
Maar als meneer zegt dat die persoon derdejaars is, ga ik er vanuit, voor het gemak, dat deze persoon (nagenoeg) nominaal loopt en derdejaars vakken volgt. Anders was hij ook niet zo stellig geweest in het bevestigen van dit feit als voorbeeld dat je best MBO --> HBO --> WO kan doen zonder problemen op het WO
quote:Op maandag 16 februari 2009 14:13 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat kan ook enigzins te wijten zijn aan bijvoorbeeld dyslexie of dyscalculie ofzo. Als je absoluut slecht bent in wiskunde, kun je wel erg goed zijn in taal en op dat gebied wel een WO-studie aankunnen, maar op het gebied van beta zo slecht zijn dat je geen VWO diploma kunt halen maar in plaats daarvan Havo of mavo. De kunst is een studie uit te kiezen die goed aansluit bij jouw capaciteiten en interesses.
quote:Op maandag 16 februari 2009 14:13 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat kan ook enigzins te wijten zijn aan bijvoorbeeld dyslexie of dyscalculie ofzo. Als je absoluut slecht bent in wiskunde, kun je wel erg goed zijn in taal en op dat gebied wel een WO-studie aankunnen, maar op het gebied van beta zo slecht zijn dat je geen VWO diploma kunt halen maar in plaats daarvan Havo of mavo. De kunst is een studie uit te kiezen die goed aansluit bij jouw capaciteiten en interesses.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |