abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66116860
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:13 schreef MoneyTalks het volgende:
Als je van mbo afkomt zou ik nieteens over universiteit nadenken. Blijkbaar is er ergens in jouw leven besloten dat jij niet op dat niveau thuishoort, en dan zal dat wel met een goede reden gebeurd zijn.
zeer nuttige en goed onderbouwde bijdrage

Voor de meeste mensen geldt: als je iets wilt, dan lukt het ook, maar TS moet niet verwachten dat hij achterover kan gaan leunen, en zal nog harder moeten werken dan de HBO-doorstromers al moeten doen

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 16-02-2009 13:39:41 ]
Ja doei.
pi_66117199
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

zeer nuttige en goed onderbouwde bijdrage

als je iets wilt, dan lukt het ook, maar TS moet niet verwachten dat hij achterover kan gaan leunen, en zal nog harder moeten werken dan de HBO-doorstromers al moeten doen
Ben ik het niet mee eens, daar zijn zeker grenzen aan.
pi_66117284
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:34 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, daar zijn zeker grenzen aan.
ja, maar het is niet aan ons om TS te ontmoedigen.

Het is ook nooit goed hier he?

alleen universiteit is goed

vervolgens leert iemand zich de tering om dit ook te halen

en dan mag het niet of is het ' bij voorbaat gedoemd te falen ' .

Iemand die zo te lezen zijn best doet, vergelijkend warenonderzoek doet en alle opties bekijkt, heeft sowieso meer kans dan slagen dan een ' doorsnee ' MBO-er die al kauwgomkauwend met 6-en een of andere Microsoft helpdeskje voor het locale naaiclubje gaat opzetten
Ja doei.
pi_66117359
Ik ben helemaal niet iemand die zulke vooroordelen over hbo/universiteit heeft, maar je kan ook onrealistisch zijn. Iemand die niet goed is met wiskunde kan met alle wil en moeite van de wereld nog geen studie natuurkunde/wiskunde afronden. Zeggen dat dat wel kan valt misschien onder het kopje motiveren maar ik vind het misleiding.
pi_66117371
Als je iets ècht wilt moet je er uiteraard voor gaan, maar als je momenteel MBO doet en denkt even snel via het HBO een weg naar de Universiteit te bewandelen zou je nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Waarom doe je geen HBO+schakeljaar+master? Dat kost je 1 jaar langer dan de stappen die je in je OP beschrijft, en levert je iig een bachelor diploma op.
pi_66117380
ik heb al genuanceerd naar: voor de meeste mensen geldt, als je iets wilt, dan lukt het

want ja, sommige mensen KUNNEN bepaalde dingen gewoon niet (ik kan bijvoorbeeld niet dansen )

maargoed, ik denk wel dat de meeste mensen, mits grote inspanningen, tot heel veel in staat zijn.
Ja doei.
pi_66117940
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:40 schreef Technoviking het volgende:
Als je iets ècht wilt moet je er uiteraard voor gaan, maar als je momenteel MBO doet en denkt even snel via het HBO een weg naar de Universiteit te bewandelen zou je nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Waarom doe je geen HBO+schakeljaar+master? Dat kost je 1 jaar langer dan de stappen die je in je OP beschrijft, en levert je iig een bachelor diploma op.
Ik vind dit eigenlijk wel een goede optie.

Ik zou zeggen, TS, bekijk eerst eens even hoe het HBO je bevalt en zie daarna verder.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_66118125
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:22 schreef Beauregard het volgende:
MBO doen, dan 3 maandjes HBO en hopla, naar de universiteit. !

Gewoon doen meid! Falen is goed voor je! Word je hard van!
Het hoeft niks te zeggen. Een kennis van me faalde voor zijn MBO opleiding (grafische school, geloof ik), kreeg via een colloquium doctum toegang tot de universiteit en is inmiddels derdejaars geschiedenis .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_66118175
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het hoeft niks te zeggen. Een kennis van me faalde voor zijn MBO opleiding (grafische school, geloof ik), kreeg via een colloquium doctum toegang tot de universiteit en is inmiddels derdejaars geschiedenis .
En hoeveel studiepunten heeft hij inmiddels al?
pi_66118268
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van welke opleiding/studie het betreft.
pi_66118351
Ken ook iemand mbo > hbo > wo. Hij is goed. Laatbloeiers.
pi_66118358
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:06 schreef Ewelina het volgende:

[..]

En hoeveel studiepunten heeft hij inmiddels al?
hij zit in het derde jaar, dus het zal wel goed zitten
Ja doei.
pi_66118369
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:10 schreef duke3d het volgende:
Ken ook iemand mbo > hbo > wo. Hij is goed. Laatbloeiers.
ken er ook zo een die het erg goed doet
Ja doei.
pi_66118417
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

hij zit in het derde jaar, dus het zal wel goed zitten
Eeeeh.... hier lopen er genoeg mensen rond die officieel wel 3e jaars zijn maar nog steeds in het 1e jaar zitten hoor Geen BSA en zo.

Het was overigens een grapje, vandaar de knipoog.
pi_66118422
Zo'n geval mbo -> hbo -> wo is trouwens wel echt een ernstige inschattingsfout van de betreffende docent(en)
pi_66118460
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:12 schreef Maverick_tfd het volgende:
Zo'n geval mbo -> hbo -> wo is trouwens wel echt een ernstige inschattingsfout van de betreffende docent(en)
Dat kan ook enigzins te wijten zijn aan bijvoorbeeld dyslexie of dyscalculie ofzo. Als je absoluut slecht bent in wiskunde, kun je wel erg goed zijn in taal en op dat gebied wel een WO-studie aankunnen, maar op het gebied van beta zo slecht zijn dat je geen VWO diploma kunt halen maar in plaats daarvan Havo of mavo. De kunst is een studie uit te kiezen die goed aansluit bij jouw capaciteiten en interesses.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ewelina op 16-02-2009 14:19:08 ]
pi_66118501
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:12 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Eeeeh.... hier lopen er genoeg mensen rond die officieel wel 3e jaars zijn maar nog steeds in het 1e jaar zitten hoor Geen BSA en zo.

Het was overigens een grapje, vandaar de knipoog.
ik neem aan dat hij bedoelde dat hij derdejaars vakken volgt

die knipoog suggereerde bij mij meer zoiets in de richting van ' ja, maar hij zal wel niet goed genoeg zijn om genoeg punten te hebben naar mijn mening'
Ja doei.
pi_66118606
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik neem aan dat hij bedoelde dat hij derdejaars vakken volgt

die knipoog suggereerde bij mij meer zoiets in de richting van ' ja, maar hij zal wel niet goed genoeg zijn om genoeg punten te hebben naar mijn mening'
Dan zeggen we hier: 'ik loop mijn derde jaar' aldus een docent van mij Er zijn hier heel veel mensen die niet meteen door mogen met 2e en 3e jaars vakken (daarvoor is hier dezelfde ingangseis). Heel veel mensen doen dan officieel voor het derde jaar de studie, maar lopen bij lange na niet nominaal of mogen geen derdejaars vakken volgen.
pi_66118677
je hoeft mij niet uit te leggen hoe het zit met het volgen van vakken uit verschillende jaren hoor?

Dat was de vraag ook niet.

Maar als meneer zegt dat die persoon derdejaars is, ga ik er vanuit, voor het gemak, dat deze persoon (nagenoeg) nominaal loopt en derdejaars vakken volgt. Anders was hij ook niet zo stellig geweest in het bevestigen van dit feit als voorbeeld dat je best MBO --> HBO --> WO kan doen zonder problemen op het WO
Ja doei.
pi_66118785
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
Maar als meneer zegt dat die persoon derdejaars is, ga ik er vanuit, voor het gemak, dat deze persoon (nagenoeg) nominaal loopt en derdejaars vakken volgt. Anders was hij ook niet zo stellig geweest in het bevestigen van dit feit als voorbeeld dat je best MBO --> HBO --> WO kan doen zonder problemen op het WO
Daar ging ik ook vanuit, vandaar ook de knipoog.

Ken zelf overigens geen voorbeelden van MBO naar WO, zowel positief als negatief. Ik ken 1 iemand die vanaf de mavo naar het WO is gekomen dmv een HBO P, maar hoe die het doet qua resultaten weet ik niet.
pi_66118832
die knipoog kwam niet echt ' grappig ' over in ieder geval
Ja doei.
pi_66118928
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
je hoeft mij niet uit te leggen hoe het zit met het volgen van vakken uit verschillende jaren hoor?

Dat was de vraag ook niet.

Zo is het inderdaad . Verder verschillen de slagingskansen niet per vooropleiding (grosso modo natuurlijk wel), maar per persoon: er zijn VWO'ers die na een jaar aan een universiteit voor een HBO opleiding kiezen en er zijn Mavo-klanten die uiteindelijk cum laude afstuderen in bijv. Engelse taal en cultuur.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_66119053
klopt: dit geldt dan ook meer dan een ' schooladvies ' : ieders talenten liggen ergens anders, maar helaas worden soms de verkeerde kinderen naar de verkeerde vooropleidingen gestuurd
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:13 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat kan ook enigzins te wijten zijn aan bijvoorbeeld dyslexie of dyscalculie ofzo. Als je absoluut slecht bent in wiskunde, kun je wel erg goed zijn in taal en op dat gebied wel een WO-studie aankunnen, maar op het gebied van beta zo slecht zijn dat je geen VWO diploma kunt halen maar in plaats daarvan Havo of mavo. De kunst is een studie uit te kiezen die goed aansluit bij jouw capaciteiten en interesses.
Ja doei.
pi_66242954
HBO toegepaste psychologie is voor niemand een gepaste studie. Er zijn elk jaar 300 mensen die in LHA aan de opleiding beginnen en van degenen die afstuderen zijn er weinigen die een gepaste job vinden.

Als bedrijven een functie open hebben in die richting zullen ze bijna altijd op zoek gaan naar iemand met een universitair diploma. Jobs waarvoor een HBO diploma voldoet zullen zich beperken tot bijvoorbeeld het afnemen van enquêtes of sollicitatiegesprekken. Vaak zijn er instellingen, zoals bijvoorbeeld het leger, die zelfs daarvoor al een universitair diploma vereisen.

Een HBO diploma zal je kansen op de arbeidsmarkt natuurlijk nooit verlagen, maar als je echt geïnteresseerd bent in een gerespecteerde job in die sector dan zal een universitair diploma nodig zijn. Ik heb iemand gekend met het Belgische equivalent van een HBO diploma toegepaste psychologie die na lang zoeken en veel frustratie werk moest aannemen als winkelpersoneel van Metro. Duidelijk niet de ambitie van iemand die aan hogere studies begint.

Een leuke en interessante studie is daarvoor nog geen nuttige studie. Je zou al stilaan moeten beslissen in welke richting je graag zou werken en op basis daarvan je studie bepalen. Als je al weet welke job je graag zou doen en welk diploma daarvoor nodig is dan zal je motivatie daarvoor veel hoger liggen. En motivatie is het belangrijkste, in meeste richtingen vaak nog veel belangrijker dan intelligentie.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:51:25 #75
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_66245367
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:13 schreef Ewelina het volgende:

[..]

pi_66340371
quote:
Als je van mbo afkomt zou ik nieteens over universiteit nadenken. Blijkbaar is er ergens in jouw leven besloten dat jij niet op dat niveau thuishoort, en dan zal dat wel met een goede reden gebeurd zijn.
Dat inderdaad. Als je een goede Hbo'er zou zijn geweest was ik naar de universiteit gegaan, maar aangezien je van het Mbo komt.. zelfoverschatting is ook een vak.
pi_66340788
quote:
Mocht je dit serieus bedoelen:

Ik zie zelf inderdaad op mijn eigen studie (natuurkunde) dat al veel mensen van het HBO die overswitchten naar WO het niet haalden. Maar er zijn zeker mensen bij die het wel redden: een studiegenootje van me komt van het MBO en studeert straks af als technisch natuurkundige, en een vriend van me is als beginnend MBO'er nu alweer een paar jaar chemisch technoloog (ook WO). En het mooiste voorbeeld wat ik ken is een dorpsgenoot van me, en goede vriend van m'n broer: (klein dorp, iedereen kent mekaar )
quote:
Als echte Fries blijft Klaas Schotanus er nuchter onder. Toch wordt de student nu al genoemd in Nature, hét wetenschappelijke tijdschrift.

Klaas Schotanus (26) uit Friesland heeft het voor elkaar: hij staat met zijn naam in Nature, het meest prestigieuze wetenschappelijke tijdschrift op aarde. Dankzij een stage aan de Amerikaanse topuniversiteit Princeton, waar hij onderzoek deed naar ééncelligen. Menig hoogleraar zou een moord doen voor zo’n publicatie.

Toch vindt Schotanus, die nu weer in de Nijmeegse collegebanken zit, al die belangstelling overdreven. ‘Nu ontstaat het beeld of ik dat artikel in mijn eentje schreef,’ vertelt de zesdejaars moleculaire levenswetenschappen. ‘Maar het was een hele groep, van professor Laura Landweber en Marius Nowacki. Eigenlijk zat ik op een ander project, maar toen zij naar een congres gingen, heb ik het afgemaakt. Een beetje mazzel dus.’

In cyberspace noemen zijn Friese vrienden – die net als zijn ouders apetrots zijn – hem bij wijze van grap een ‘eeuwige student’. Onzin, reageert hij. En dat hij ooit ‘zestig seconden onder de biertap gehangen had’ moeten we natuurlijk ook met een korrel zout nemen. Schotanus kwalificeert zichzelf als ‘serieus’. Sterker nog, hij wordt pas echt enthousiast als het over het onderzoek gaat. ‘Heb je het artikel niet gelezen?’

Hij doceert. ‘Eencelligen lijken op planten, dieren en mensen, maar zijn minder complex. Daardoor kun je makkelijker onderzoek doen.’ Zo’n eencellige heeft een grote en een kleine kern. Het erfelijk materiaal (DNA) in de grote kern is de werkkopie, die wordt afgelezen en later vertaald in eiwitten. Maar bij een celdeling wordt die grote kern vernietigd.

De vraag is hoe de erfelijke code desondanks goed wordt doorgegeven. Het RNA blijkt als een soort back-up te fungeren, zo bewezen ze in Princeton. Schotanus: ‘Ik heb gekeken of de volgorde van het DNA veranderde, nadat we veranderd RNA in de cel hadden gebracht. Dat bleek zo te zijn.’ Een precisiewerkje, onder de microscoop.

Negen maanden zat hij in de Verenigde Staten. ‘De mentaliteit is anders dan in Nederland, ze werken er altijd. Het leuke is dat iederéén daar buitenlander is. Dus na het werk gingen we met zijn allen eten en een drankje doen. Zo heb ik er wel wat contacten aan overgehouden.’ Deze zomer hoopt de Fries af te studeren, om meteen door te gaan in de wetenschap. ‘Ik vind het erg leuk om op het lab te werken.’
Hij kreeg als advies VBO mee op de basisschool, maar heeft zich omhooggewerkt. Met als resultaat een publicatie in Nature op z'n 26e.

Schooladviezen zijn lang niet altijd juist. Je moet wel realistisch blijven, maar dit soort in-de-grond-boorderij op basis van een schooladvies is kortzichtig. Ik kreeg zelf overigens een MAVO-HAVO advies mee en promoveer nu
  zondag 22 februari 2009 @ 14:55:56 #78
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_66340823
Dat er ooit is besloten dat iemand niet thuishoort op een bepaald niveau hoeft niet te betekenen dat het rest van de leven vast staat. Er zijn ook mensen die nog flink doorontwikkelen en hogere niveaus weten te bereiken. Niet alle mensen van het HBO, MBO of zelfs VWO trekken WO. De mensen die oorspronkelijk van het MBO kwamen en doorstudeerden onderscheidde zich van andere MBO'ers door hogere ambitie en inzet, dat zijn de mensen die nog verder vooruit komen op HBO of WO. Niet de mensen die zich ergens bijleggen en zo zeker van zijn dat anderen ook zo'n instelling moeten hebben.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_66340887
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik ben helemaal niet iemand die zulke vooroordelen over hbo/universiteit heeft, maar je kan ook onrealistisch zijn. Iemand die niet goed is met wiskunde kan met alle wil en moeite van de wereld nog geen studie natuurkunde/wiskunde afronden.
Ik had nipt een 5,5 als eindcijfer voor mijn wiskunde op het VWO
pi_66344037
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:58 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik had nipt een 5,5 als eindcijfer voor mijn wiskunde op het VWO
Maar je cijfers zeggen niet alles over je capaciteiten(helemaal niet op 't VWO), als je je 5.5 hebt gehaald met minimale inzet kan je nogsteeds goed zijn in wiskunde
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_66346220
En dat is ongeveer het punt wat ik wilde maken Ook op de basisschool trouwens.
pi_69111570
tjah ik ga sowieso na mijn mbo naar het hbo. Heb mij ingeschreven voor toegepaste psychologie en mwd.
bij beide krijg ik de kans om te zien hoe ik het op hbo doe.
als mij dat al zwaar valt. qua theorie dan kies ik er waarschijnlijk voor hbo te blijven doen.
bij toegepaste psychologie. dat schijnt mix van hbo/academisch niveau te zijn, als ik daar terecht kom blijf ik daar.
Bij mwd word het een twijfelaar en gok ik misschien mijn kansen om op te stromen.

maarja, soms lees ik erover en dan bedenk ik mij toch.
Om een vak echt tot op een hoog niveau te kunnen uitoefenen, moet je ook voor de titel toch
je universiteit hebben.
En het is wetenschappelijk, kijk, daar gaat eigenlijk alles verder en zijn er nog hoofdstukken onbeantwoord.
dus dan kun je op allerlei vlakken van je werk je bezighouden met dingen die andere zelfs nog niet onderzocht hebben.

Je bent zelfstandig bezig, je gaat je eigen weg op ALS je dat wilt. Je doet dat wat je wilt. Je leert over verschillende theorieën. Je word als individu benaderd
Op hbo oefen je uit wat je is aangeleerd. Je bent geprogrammeerd volgens de boeken. Zelf nadenken over relevante onderwerpen is minder gemotiveerd. als groep word je benaderd?
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:55 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mocht je dit serieus bedoelen:

Ik zie zelf inderdaad op mijn eigen studie (natuurkunde) dat al veel mensen van het HBO die overswitchten naar WO het niet haalden. Maar er zijn zeker mensen bij die het wel redden: een studiegenootje van me komt van het MBO en studeert straks af als technisch natuurkundige, en een vriend van me is als beginnend MBO'er nu alweer een paar jaar chemisch technoloog (ook WO). En het mooiste voorbeeld wat ik ken is een dorpsgenoot van me, en goede vriend van m'n broer: (klein dorp, iedereen kent mekaar )
[..]

Hij kreeg als advies VBO mee op de basisschool, maar heeft zich omhooggewerkt. Met als resultaat een publicatie in Nature op z'n 26e.

Schooladviezen zijn lang niet altijd juist. Je moet wel realistisch blijven, maar dit soort in-de-grond-boorderij op basis van een schooladvies is kortzichtig. Ik kreeg zelf overigens een MAVO-HAVO advies mee en promoveer nu

[ Bericht 3% gewijzigd door Lenrel op 17-05-2009 11:06:32 ]
pi_69112008
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:00 schreef Lenrel het volgende:

Op hbo oefen je uit wat je is aangeleerd. Je bent geprogrammeerd volgens de boeken. Zelf nadenken over relevante onderwerpen is minder gemotiveerd. als groep word je benaderd?
[..]
Ik denk dat je daar HBO verward met MBO.
Wat wil je gaan doen na je opleiding?
  zondag 17 mei 2009 @ 11:49:24 #84
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_69112648
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:19 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar HBO verward met MBO.
Wat wil je gaan doen na je opleiding?
Ik denk dat de omschrijving wel klopt voor HBO in vergelijking met het WO. Als je er onderscheid in wil maken, zit 't 'm daar wel in. Maar op 't HBO is ook heus nog wel ruimte om 'zelf na te denken' natuurlijk...
In een vergelijking van HBO met MBO kun je het HBO juist beter niet zo omschrijven, want dan maak je het onderscheid niet goed... Omdat je dan dingen noemt die juist op het MBO en HBO ongeveer hetzelfde zijn.

Denk ik.

Ik kan 't misschien niet helemaal goed uitleggen, wat ik bedoel.
*Think outside the box*
pi_69114891
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:49 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Ik denk dat de omschrijving wel klopt voor HBO in vergelijking met het WO. Als je er onderscheid in wil maken, zit 't 'm daar wel in. Maar op 't HBO is ook heus nog wel ruimte om 'zelf na te denken' natuurlijk...
In een vergelijking van HBO met MBO kun je het HBO juist beter niet zo omschrijven, want dan maak je het onderscheid niet goed... Omdat je dan dingen noemt die juist op het MBO en HBO ongeveer hetzelfde zijn.

Denk ik.

Ik kan 't misschien niet helemaal goed uitleggen, wat ik bedoel.
Het komt inderdaad niet helemaal over, het puur leren werken volgens een methodiek hoort op het HBO niet thius, dat is echt MBO niveau. Een HBO student leert zelf een afweging te maken tussen de methodieken door de wetenschappelijke achtergrond en praktische resultaten te beoordelen. Vervolgens hoort de HBO'er zelf de afweging te maken om volgens die methodiek aan de slag te gaan of een eigen werkwijze samen te stellen.
  zondag 17 mei 2009 @ 14:06:45 #86
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_69116601
Op de site van de Universiteit van Tilburg staat een mooie pagina over de voornaamste verschillen tussen HBO en WO.

Tabelletje:
HBO: Hogeschool - WO: Universiteit
gestructureerd onderwijs - persoonlijke invulling
veel lesuren - minder lesuren (colleges)
toepassen van bestaande kennis - genereren van nieuwe kennis
meer druk en controle op studeren - zelfstandigheid, discipline, eigen initiatief
beroepsgericht, nadruk op praktijk en vaardigheden - theoretisch en abstract
gerichte opdrachten - onderzoeksmatig (wetenschappelijk)
oplossingsgericht (vragen beantwoorden) - analytisch vermogen (vragen stellen)
stages gedurende de hele opleiding - afsluitende afstudeerstage of onderzoek
studieduur 4 jaar (bachelor), gemiddeld afgerond in 4 1/2 jaar - studieduur 4 jaar (bij 1-jarige master), gemiddeld afgerond in 5 1/2 jaar
bron
Oh really?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')