^ Da's ook een goede kanshebber iddquote:Op zondag 8 februari 2009 23:19 schreef online het volgende:
Welk type moederbord heb je en welke voeding?
Is het geen ATX 2.0 moederbord en ben je vergeten de 4 polige kabel aan te sluiten die je processor aanstuurt?
Maar heb je de 4 polige stekker van de processor aangesloten?quote:Op zondag 8 februari 2009 23:19 schreef Onnoman het volgende:
Heel irritant.. moet eerlijk zeggen dat ik geen antistatisch polsbandje heb gebruikt..
daarnaast schijnt alles het te doen.. de ventilator van de proc doet het.. lampjes branden van binnen.. ook de lampjes van mijn videokaart... alle fans draaien.. komt volgens mij geen geluid uit de schijven... hmmm ...
Dat boeit ook niet, die heb ik nog nooit gedaan en heb ook nooit een defect gehad dat veroorzaakt is door statische electriciteit.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:19 schreef Onnoman het volgende:
Heel irritant.. moet eerlijk zeggen dat ik geen antistatisch polsbandje heb gebruikt..
quote:Op zondag 8 februari 2009 23:43 schreef Iblis het volgende:
Ik zou helemaal opnieuw beginnen eigenlijk: alleen CPU aansluiten, aanzetten checken of je de piep krijgt dat je geen RAM hebt, dan RAM erin, weer checken of hij zeurt over videokaart, dan videokaart erin, kijken of je beeld hebt, dan pas harde schijven aansluiten.
Hoe rond? Als het er zwart verbrand rond uitziet, dan is het niet goed. Had je de koelpasta goed aangebracht?quote:Op zondag 8 februari 2009 23:50 schreef Onnoman het volgende:
processor koeler eraf gehaald.. zit een ronde vlek op mijn processor is dat erg?? :s..
Moet je altijd koelpasta gebruiken? heb ik niet gedaan namelijk...quote:Op zondag 8 februari 2009 23:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hoe rond? Als het er zwart verbrand rond uitziet, dan is het niet goed. Had je de koelpasta goed aangebracht?
er moet altijd koelingspasta op, maar 't kan ook zijn dat dat al onder de processorkoeler zat. Moet je de koeling er even afhalen en kijken of er een witte substantie onder zitquote:Op zondag 8 februari 2009 23:58 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Moet je altijd koelpasta gebruiken? heb ik niet gedaan namelijk...
Dat ligt er maar net aan wat voor koeler je hebt... Als je een stock-koeler gebruikt is het niet nodig, daar zit al pasta op.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:58 schreef Onnoman het volgende:
Moet je altijd koelpasta gebruiken? heb ik niet gedaan namelijk...
Op de socket, zwart of grijs, met en geel stickertje en een uitroepteken en tekst in de zin van: "pas op dat je de pinnetjes niet verbuigd".quote:Op zondag 8 februari 2009 23:37 schreef Onnoman het volgende:
Heb je het plastic beveiligingsclipje van de socket afgehaald?
uhmm.. kweet niet.. waar zit die??
vlekje? Als in donkerbruin of zwart? Dan heb je kans dat je de cpu gefrituurd hebt.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:50 schreef Onnoman het volgende:
processor koeler eraf gehaald.. zit een ronde vlek op mijn processor is dat erg?? :s..
Heb je de pc-speaker dan wel aangesloten (of zit er een onboard)?quote:Op maandag 9 februari 2009 00:07 schreef Onnoman het volgende:
maar computer geeft geen geluidje dus!
PCs zijn wat dat betreft net vrouwen. Je weet nooit waar het probleem precies ziet, het kost je veel moeite om het probleem te achterhalen en je weet slechts dat je een probleem hebt.quote:Op maandag 9 februari 2009 02:40 schreef Onnoman het volgende:
Ik heb zoveel gedaan jongens. echt waar!
Kunnen jullie me alsjeblieft helpen ipv doorverwijzen?
Is een i7 icm Asus P6quote:Op maandag 9 februari 2009 09:08 schreef online het volgende:
Wat is het merk en type moederbord en welke processor heb je er in zitten?
Passen deze wel op elkaar.
Als je het merk en type van mobo en proc geeft kunnen we verder spitten.
De P6T heeft een een voedingsaansluiting links boven de processor. (deze kan ik niet goed zien op de foto's van TS)quote:Op maandag 9 februari 2009 09:40 schreef online het volgende:
[..]
Weet je ook welk type? P6T / DeLuxe /......
asus p6t deluxequote:Op maandag 9 februari 2009 09:40 schreef online het volgende:
[..]
Weet je ook welk type? P6T / DeLuxe /......
Hmmmquote:Op maandag 9 februari 2009 09:40 schreef Onnoman het volgende:
-met afstandsreepjes
-voeding is goed
-ik heb geen onboard videokaart
-1x geheugen kan niet moet minimaal 2
-speaker geeft piep als geheugen er uit is
-zit koelpasta op
een goede cmos clear is een pre toch?
Ik blijf toch een beetje hangen bij de voeding voor de processor, gezien de pc helemaal niets doet. (op de lampjes na dan)quote:Op maandag 9 februari 2009 09:45 schreef online het volgende:
[..]
De P6T heeft een een voedingsaansluiting links boven de processor. (deze kan ik niet goed zien op de foto's van TS)
Moederboord is ook gevoelig betreft het plaatsen van geheugen, alleen in een A1 bank mag een enkele module.
icm met 3 bankjes ook alleen de A1 sloten gebruiken.
Ja, is niet aangesloten.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:48 schreef online het volgende:
[..]
Ik blijf toch een beetje hangen bij de voeding voor de processor, gezien de pc helemaal niets doet. (op de lampjes na dan)
Kan iemand zien of op de foto van TS de 4 of 8 polige stekker voor de processor is aangesloten?
quote:Op maandag 9 februari 2009 09:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja, is niet aangesloten.
Zit net boven de CPU fan.
Op de laatste foto kan je de socket zien zitten.
ik had die kabel er even uit gehaald om beter overzichtelijke foto te makenquote:TS heeft ervaring met Assembleren........![]()
Thanx Netsplitter, weing moeite meer in steken.
Wanneer er een acht pins connector zit, wat denk je zelf?quote:Op maandag 9 februari 2009 10:09 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik had die kabel er even uit gehaald om beter overzichtelijke foto te maken
maar nu de vraag of het 8 of 4 pins moet zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Heb je uberhaupt wel de handleiding aangeraaktquote:Op maandag 9 februari 2009 10:25 schreef Onnoman het volgende:
moet icm met de 8 pins ook een andere jumper setting?
ben gister tot half 3 bezig geweest met het boekje op me schoot;)quote:Heb je uberhaupt wel de handleiding aangeraakt
Wanneer er een 8 pins gevraagt wordt, altijd aansluiten.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:30 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ben gister tot half 3 bezig geweest met het boekje op me schoot;)
http://letmegooglethatforyou.com/?q=%22system+to+halt%22quote:Op maandag 9 februari 2009 10:34 schreef Onnoman het volgende:
als een "system to halt" is.. wat houdt dat in?
Dat denk ik dus ook.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:40 schreef Niesl het volgende:
[..]
http://letmegooglethatforyou.com/?q=%22system+to+halt%22
Als ik wat links daar bekijk, wordt er gesteld dat de voeding niet krachtig genoeg is...
Staat in dat andere topic geloof ik.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:31 schreef Core. het volgende:
Welke Videokaart heeft TS?
Maak dan eens een foto met alle stekkers erin, misschien dat we dan wat zien.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:09 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik had die kabel er even uit gehaald om beter overzichtelijke foto te maken
1000 Watt voeding is zware overkill. Met 800 van een A-merk moet je volgens mij ruim voldoende hebben..quote:Op maandag 9 februari 2009 11:55 schreef Onnoman het volgende:
@bootje84
Ik heb alles gedaan in verschillende samenstellingen! mobo met proc, mobo proc ddr, mobo proc ddr video
vraagje a.d.h.v bootje.. heeft het loskoppelen van hdd/dvd invloed op opstarten?
@klaas @netsplitter
aan 750w heb ik inderdaad ruim voldoende.. als ik een extra 1gb videokaart in zou doen zou 1000 wat op zijn plaats zijn
nog steeds niks..
ik ga ervan uit dat er gewoon wat mis is aan mijn mobo of videokaart:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |