abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65845868
Hey mensen,
ik moet dus voor een onderzoek naar een zwarte kousen dorp!
Dus als je er een weet, gooi het uit

ik woon in de buurt van den haag, dus hoe dichter bij hoe beter, maar ik wil ook wel een stukje reizen.

alvast bedankt

edit::

Graag rekening met afstand en 'kwaliteit' ;D

Poll: Zwarte kousen dorp
  • staphorst
  • veenendaal
  • ouddorp
  • werkendam
  • Haastrecht
  • Goeree-Overflakkee
  • Katwijk
    Tussenstand:
    om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
    Ja toon me deze inhoud
    ik accepteer de cookies.
    meer informatie

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 61% gewijzigd door skitta op 08-02-2009 17:27:45 ]
  • pi_65845940
    Staphorst
    pi_65845974
    op zondag

zorg dat je een groep harley-rijders meekrijgt

Ja doei.
    pi_65846012
    Urk
    #geen
      zondag 8 februari 2009 @ 13:45:00 #5
    192856 -SG-
    PSV Eindhoven!
    pi_65846018
    1 keer is wel genoeg .
    A little knowledge is a dangerous thing.
    pi_65846061
    Veenendaal

Meisjes met een lange spijkerrok, een bodywarmer, en een Oilily tas die ze gratis bij het Kruidvat kregen.
      zondag 8 februari 2009 @ 13:57:29 #8
    27148 raimen
    SPEED IS SWEET
    pi_65846493
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 13:46 schreef Mylene het volgende:
    Veenendaal

Meisjes met een lange spijkerrok, een bodywarmer, en een Oilily tas die ze gratis bij het Kruidvat kregen.
    Amen
    Bruno....Ik zal je missen vriend
    To Protect and to Serve
    U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
    Toezicht is gezond!
    pi_65846498
    Werkendam
      zondag 8 februari 2009 @ 13:58:39 #10
    158518 Sjechov
    Medisch Commercieel Actief!
    pi_65846551
    Katwijk?
    Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
      zondag 8 februari 2009 @ 14:17:46 #12
    54121 JaapB
    °Heel nozel??°
    pi_65847228
    Den Haag!
    Waar zouden we zijn zonder de "on"
      zondag 8 februari 2009 @ 14:19:24 #13
    239053 trifko
    One Minute!
    pi_65847295
    Staphorst..
    The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
    pi_65847304
    In Wouterswoude, maar dat is behoorlijk ver weg.
    pi_65847557
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 13:41 schreef skitta het volgende:
    Hey mensen,

ik woon in de buurt van den haag, dus hoe dichter bij hoe beter, maar ik wil ook wel een stukje reizen.

alvast bedankt
    In 's-Gravenzande zit er ieder geval een zwarte kousen/petten kerk en dat ligt dichtbij Den Haag.. maar het niet echt een gereformeerd dorp..

Bus 31 of 35 van uit Leyenburg... anders is het ongeveer 15 minuten met de auto

[ Bericht 5% gewijzigd door PieterBas op 08-02-2009 14:55:43 ]
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_65848352
    Lekker cliché om Staphorst te gaan roepen. TS vraagt duidelijk om iets IN DE BUURT VAN DEN HAAG. Niet een dorp in Overijsel.

In Zuid-Holland stikt het van de refo/christelijke gemeentes: Gouda, haastrecht, heel Goeree-Overflakkee.
    pi_65848506
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbelgordel

Daar kan je er eentje uitzoeken.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_65848591
    quote:
    foto Op zondag 8 februari 2009 13:41 schreef skitta het volgende:
    Hey mensen,

alvast bedankt
    Katwijk! Je rijdt gewoon de N44 af, A44 eraf bij afslag Leiden Valkenburg Katwijk en je zit er al!
    Half uurtje rijden uiterlijk, meestal red ik het wel in een kwartiertje (rijd het zo'n 3x per week ofzo )

Edit: Als je met het openbaar vervoer moet, gewoon de trein naar Leiden CS nemen en vanaf daar gaan er genoeg bussen naar Katwijk (lijn 32/36/37/38), kost je een uurtje.
    Je kan ook bus 95/90 nemen vanaf CS, die doen er 40/50 minuten over
    pi_65848624
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 14:52 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Katwijk! Je rijdt gewoon de N44 af, A44 eraf bij afslag Leiden Valkenburg Katwijk en je zit er al!
    Half uurtje rijden uiterlijk, meestal red ik het wel in een kwartiertje (rijd het zo'n 3x per week ofzo )
    Vluchtstrookje pakken
    pi_65848670
    quote:
    foto Op zondag 8 februari 2009 14:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Vluchtstrookje pakken
    Neuh, gewoon niet in de spits rijden
    pi_65857307
    Kinderdijk, Krimpen aan den IJssel, Stavenisse, Hardinxveld-Giessendam. Daar zitten flink wat Oud-Gereformeerden. Succes d'r mee

Edit: "zwaarder" vind je volgens mij in Nederland niet
    pi_65857878
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 13:46 schreef Mylene het volgende:
    Veenendaal

Veenendaal is best erg ja!

Maar ik stem natuurlijk op Katwijk!
    <a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
    pi_65861347
    om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
    Ja toon me deze inhoud
    ik accepteer de cookies.
    meer informatie
    pi_65861562
    Wat ga je eigenlijk onderzoeken?
    #geen
    pi_65862009
    Krabbendijke in Zeeland is ook erg zwart, en niet te ver van Den Haag.
    pi_65864631
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 19:15 schreef Lotteh het volgende:

[..]

Veenendaal is best erg ja!

Maar ik stem natuurlijk op Katwijk!
    Wat weet jij daar nu van?

Heb er in de jaren negentig gewoond, valt hartstikke mee.

Vooroordelen enzo.
      Redactie Frontpage zondag 8 februari 2009 @ 23:01:31 #27
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_65865875
    Rouveen, Bunschoten-Spakenburg, Rijssen, Genemuiden, Zwartsluis, Elburg
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
      Redactie Frontpage zondag 8 februari 2009 @ 23:05:05 #28
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_65866009
    Ohja, we hebben natuurlijk ook nog Barneveld en Uddel
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
    pi_65867914
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 23:05 schreef Djeez het volgende:
    Ohja, we hebben natuurlijk ook nog Barneveld en Uddel
    Ja, dan zit je midden in de "Bible belt", maar da's wel een aardig eindje bij Den Haag vandaan
    pi_65867972
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 22:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Vooroordelen enzo.
    't Valt sowieso hartstikke mee, al die plaatsen. De mensen zijn over het algemeen hartstikke vriendelijk in die plaatsen en nog eens gul/vrijgevig ook!
    pi_65868871
    Ik woon in Katwijk.

En ja, hier hebben we een relatief grote groep bonders/"zwarte kousen". Maar Katwijk is in de loop der jaren zo gegroeid (gemeente telt nu 60.000 inwoners) dat het een stuk gemeleerder is geworden. Je zal er meer 'gematigde' kerkgangers (of mensen die helemaal niet naar een kerk gaan) tegen komen dan bonders.

Maar je kan het inderdaad nog steeds een "christelijk dorp" noemen. 10 Hervormde wijkgemeenten, de bonders hebben twee wijkgemeenten (in Hersteld Verband), en verder heel veel andere kerkgemeentes: baptisten, jongerenkerken, gereformeerde kerk vrijgemaakt etc. etc. Het CDA bestrijkt 10 van de 30 zetels in de gemeenteraad en vormt met de SGP en Gemeentebelangen het College van B&W.

En Katwijk ligt redelijk in de buurt van Den Haag.

[ Bericht 13% gewijzigd door marcodej op 09-02-2009 09:32:08 ]
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      maandag 9 februari 2009 @ 11:30:31 #32
    81894 godigita
    Trollercoaster
    pi_65875326
    Vlak Putten niet uit, of Opheusden.
    pi_65875462
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 20:59 schreef HPoi het volgende:
    [ afbeelding ]
    Nonnen zijn niet protestants.
    pi_65875960
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 22:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Vooroordelen enzo.
    Ik ben er best vaak geweest, misschien? En mijn ervaring is dat er in Veenendaal best wel veel zwaar-christelijke mensen zijn.
    <a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
    pi_65876764
    Nunspeet
    pi_65876800
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 11:49 schreef Lotteh het volgende:

[..]

Ik ben er best vaak geweest, misschien? En mijn ervaring is dat er in Veenendaal best wel veel zwaar-christelijke mensen zijn.
    Haha

huilen dit.
    pi_65876830
    quote:
    foto Op maandag 9 februari 2009 00:30 schreef marcodej het volgende:
    Ik woon in Katwijk.

En ja, hier hebben we een relatief grote groep bonders/"zwarte kousen". Maar Katwijk is in de loop der jaren zo gegroeid (gemeente telt nu 60.000 inwoners) dat het een stuk gemeleerder is geworden. Je zal er meer 'gematigde' kerkgangers (of mensen die helemaal niet naar een kerk gaan) tegen komen dan bonders.

Maar je kan het inderdaad nog steeds een "christelijk dorp" noemen. 10 Hervormde wijkgemeenten, de bonders hebben twee wijkgemeenten (in Hersteld Verband), en verder heel veel andere kerkgemeentes: baptisten, jongerenkerken, gereformeerde kerk vrijgemaakt etc. etc. Het CDA bestrijkt 10 van de 30 zetels in de gemeenteraad en vormt met de SGP en Gemeentebelangen het College van B&W.

En Katwijk ligt redelijk in de buurt van Den Haag.
    40.000 inwoners schat, je waagt het niet om Rijnsburg en Valkenburg mee te rekenen, bah
    pi_65878060
    Ik woon in Rijnsburg, het is vreselijk (Katwijk en Valkenburg ook, daar niet van). En ook redelijk christelijk, maar voor de zwaar-gereformeerden zul je toch naar bepaalde kerkgemeentes in Katwijk aan Zee moeten.
    I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
    pi_65878233
    quote:
    foto Op maandag 9 februari 2009 13:04 schreef nimarad het volgende:
    Ik woon in Rijnsburg, het is vreselijk (Katwijk en Valkenburg ook, daar niet van). En ook redelijk christelijk, maar voor de zwaar-gereformeerden zul je toch naar bepaalde kerkgemeentes in Katwijk aan Zee moeten.
    Rijnsburg is inderdaad vreselijk ! Goed dat de Rijnsburgers dat ook zien .

En tegenover mij woont trouwens zo'n zwaar christelijk gezin, hebben iets van 6 kinderen ofzo (allemaal ontspoord, wel blij dat te zien! met hun 12 jaar op brommers rijden tegen mijn moeders auto enzo ) en ik heb hun moeder nog nooit in broek gezien! Altijd een lange rok.
    Verder veel gezinnen hier met 12 kinderen, geen tv/radio/computer (zoiets bedoel je?)
    pi_65878883
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 13:10 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Rijnsburg is inderdaad vreselijk ! Goed dat de Rijnsburgers dat ook zien .
    Er zijn genoeg Rijnsburgers die dat niet zien.
    pi_65878947
    quote:
    foto Op maandag 9 februari 2009 13:30 schreef nimarad het volgende:

[..]

Er zijn genoeg Rijnsburgers die dat niet zien.
    Nog wel altijd beter dan Valkenburg, dat wel (en Katwijk heerscht gewoon omdat strand enzo )
    pi_65879313
    Katwijk is ook een k*tdorp. Maar goed, ik geef geen aars om een strand.
    pi_65879462
    quote:
    foto Op maandag 9 februari 2009 13:49 schreef nimarad het volgende:
    Katwijk is ook een k*tdorp. Maar goed, ik geef geen aars om een strand.
    Ik verhuis ook zo snel mogelijk naar Den Haag hoor . Maar kutdorp valt reuze mee, lekker strand en strandtentjes (niet zo achterlijk duur als in Scheveningen en ook niet zo druk), leuke restaurantjes, winkels waar je alles kan halen dat je nodig hebt (al doe ik dat ook liever in Den Haag/Zoetermeer). Katwijk is niet zo kut, maar beter Den Haag dan Katwijk
      maandag 9 februari 2009 @ 14:01:13 #44
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_65879503
    Barneveld met twee (!) nieuwbouwkerken naast elkaar, met elk ruimte voor zo'n 4000 (!) mensen.

En verder zijn er in bijv. Krimpen ad IJssel, Capelle a/d IJssel genoeg zwarte-kousen gemeenschappen te vinden. De halve buurt hier heeft bijv. geen tv in huis en de vrouwen mogen hun haar niet knippen
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_65879529
    Uit eigen ervaring:
    * Staphorst (Lived there)
    * Rijssen
    * Hardenberg
    * Urk
    * Volendam
    * Putten
    pi_65879549
    quote:
    foto Op maandag 9 februari 2009 14:01 schreef E.T. het volgende:
    Barneveld met twee (!) nieuwbouwkerken naast elkaar, met elk ruimte voor zo'n 4000 (!) mensen.

En verder zijn er in bijv. Krimpen ad IJssel, Capelle a/d IJssel genoeg zwarte-kousen gemeenschappen te vinden. De halve buurt hier heeft bijv. geen tv in huis en de vrouwen mogen hun haar niet knippen
    Jij wint
    pi_65879958
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 11:30 schreef godigita het volgende:
    Vlak Putten niet uit, of Opheusden.
    Opheusden inderdaad!

Enkele quotes van wikipedia:

"In Opheusden staat, gemeten naar het aantal zitplaatsen, de grootste kerk van Nederland. Het betreft de nieuwe kerk van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland.
    Het gebouw telt 2650 zitplaatsen en wordt vanaf 2008/2009 uitgebreid naar 2850 plaatsen. Verder zijn er een grote Hersteld Hervormde Kerk (2161 leden) en een grote Gereformeerde Gemeente (1899 leden)."

Opheusden telt ongeveer 6000 inwoners...

"Dat Opheusden sterk reformatorisch is, kan ook worden afgelezen aan de uitslag van de verkiezingen....In het dorp Opheusden zelf behaalt de SGP zelfs de absolute meerderheid."

Zelf ken ik ook Veenendaal goed, maar deze plaats geeft naar mijn mening niet het echte zwarte kousen dorpsgevoel. Veenendaal is vrij groot en is tegenwoordig meer een stad dan een dorp. Dit terwijl Opheusden echt een dorpje is.
    pi_65882620
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 21:05 schreef DuchessX het volgende:
    Wat ga je eigenlijk onderzoeken?
    de gemiddelde behaardheid van de poesjes daar
    pi_65882808
    Opheusden
    Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
      maandag 9 februari 2009 @ 15:38:23 #50
    179735 UnderTheWingsOfLove
    Imperio. Crucio. Avada Kedavra
    pi_65882839
    Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
    5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
    Ja, breng me naar de shop