Zal wel meevallen, ik doe het al jaren, ben er nog nooit dood aan gegaan.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:25 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
Ff opgezocht, maar lijkt me toch niet. Waarom zou ik dat hebben, ben verder gewoon gezond. En dat komt voornamelijk voor bij ouderen en dikke mensen toch.quote:
Dokter? Lijkt me een beetje overdreven. Hij ziet me al aankomen: 'ik drink te veel water'.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:28 schreef B.E.D het volgende:
Ga naar de dokter.
Zeer zeker niet.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:41 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
En dat komt voornamelijk voor bij ouderen en dikke mensen toch.
[..]
Omdat je 7 liter water per dag drinkt ofzoquote:
Op je Diabetes na ben je hartstikke gezond.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:41 schreef Schuifpui het volgende:
ben verder gewoon gezond.
Nee hoor, type 1 vooral bij jongerenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:41 schreef Schuifpui het volgende:
En dat komt voornamelijk voor bij ouderen en dikke mensen toch.
Mja ik zal er eens over denken, net de wiki erover gelezen, klinkt niet echt ok.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:48 schreef Pyjama het volgende:
Maarre, ik zou toch maar even naar de dokter gaan. Te veel dorst hebben is een goede reden hoor. Word je ook midden in de nacht wakker omdat je dorst hebt?
Sommige mensen met diabetes hebben pas na jaren door dat ze het hebben, het is een sluipende aandoening en de wat ergere symptomen kunnen pas veel later de kop opsteken. De dokter kan met een simpel bloedtestje meteen zien of je het hebt. Waarom het risico nemen?
Niet eens een heel buisjequote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:36 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Ik drink ook best veel water en thee. Zal ook wel een paar liter zijn denk ik. Ik word echt bang van dit topic want ik ben vind bloed prikken echt superkut. En de laatste paar dagen word ik wakker met een heel droge mond, maar ik ben dan te lui om op te staan en water te drinken, en als ik eenmaal wakker ben word het wel minder. Ik zal morgen eens bijhouden hoeveel liter het is. Ik denk wel 2 liter thee en 2 liter water/sap op een dag.
En hoeveel buisjes moet je prikken voor een diabetes test?
Schuifpui, je had iets beter moeten googelen denk ik. Die tweede heeft namelijk niets met suikerziekte te maken, wel veel met jouw klachten lees dit eens.quote:
Ik zou me nog niet al te druk maken, wie weet heeft je dorst een heel andere redenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:47 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Maar diabetes kan je daar volledig van genezen? Of moet je de rest van je leven aan de medicijnen? En hoelang duurt het voordat je de uitslag hebt van zo'n test?
Neen, soms is het wel in de hand te houden met dieetaanpassingen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:47 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Maar diabetes kan je daar volledig van genezen?
Ligt er dus aan hoe erg het is, maar meestal wordt het erger waardoor iedereen uiteindelijk aan de medicijnen gaat en een aanzienlijk deel ook aan de insuline.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:47 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Of moet je de rest van je leven aan de medicijnen?
Een bloedglucose uit het capillaire bloed van je vingertop weet je binnen 20 seconden. Nadeel is dat het niet erg betrouwbaar is. Maar als die nuchter normaal-laag is en na het eten niet boven de 11 uitkomt heb je vrijwel zeker geen suikerziekte.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:47 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
En hoelang duurt het voordat je de uitslag hebt van zo'n test?
Dat is dus niet helemaal waar.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:53 schreef Pyjama het volgende:
Mensen met diabetes moeten insuline spuiten, en wel hun hele leven ja.
Ik zou eens zoeken naar de diabetes site, daar vindt je vast veel antwoorden.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:47 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Maar diabetes kan je daar volledig van genezen? Of moet je de rest van je leven aan de medicijnen? En hoelang duurt het voordat je de uitslag hebt van zo'n test?
Ben je alleen bang of heb je ook klachten?quote:Op zondag 8 februari 2009 00:01 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Ja sporten en werken hebben bij mij (nog) geen prioriteit. Ik heb het een en ander opgezocht over alcohol en drugs in combinatie met diabetes en daarover maak ik me meer zorgen.
Ga nou eerst eens naar de dokter.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:01 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Ja sporten en werken hebben bij mij (nog) geen prioriteit. Ik heb het een en ander opgezocht over alcohol en drugs in combinatie met diabetes en daarover maak ik me meer zorgen.
Jup, maar het zou hier ook om type 2 kunnen gaan en dan is jouw uitleg beter toepasbaar.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:00 schreef starla het volgende:
[..]
Of had je het over type 1? Dan klopt je verhaal natuurlijk wel
Ja ik ga maandag meteen een afspraak maken. Ik maak me gewoon te snel zorgen om zulke dingen.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:03 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ga nou eerst eens naar de dokter.
Goed idee. En zet het nou maar even uit je hoofd dan, want misschien is er wel helemaal niets aan de handquote:Op zondag 8 februari 2009 00:04 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
[..]
Ja ik ga maandag meteen een afspraak maken. Ik maak me gewoon te snel zorgen om zulke dingen.
Maar plas je ook veel meer dan?quote:Op zondag 8 februari 2009 00:03 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Nou ik drink erg veel en ik word de laatste week wakker met een droge mond. Als ik rook krijg ik ook heel snel een droge mond.
quote:Op zondag 8 februari 2009 00:14 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Ja als ik diabetes heb ga ik stoppen :p En ik plas ook wel redelijk veel de laatste tijd. Maar ja ik ga me geen zorgen meer maken tot ik bij de dokter ben geweest.
Djeez, hoe fucking druk kun je je maken door een topic. Ik vind 4L nou niet echt schrikbarend hoog en je hebt het over de laatste paar dagen, dat kun je toch niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:36 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Ik drink ook best veel water en thee. Zal ook wel een paar liter zijn denk ik. Ik word echt bang van dit topic want ik ben vind bloed prikken echt superkut. En de laatste paar dagen word ik wakker met een heel droge mond, maar ik ben dan te lui om op te staan en water te drinken, en als ik eenmaal wakker ben word het wel minder. Ik zal morgen eens bijhouden hoeveel liter het is. Ik denk wel 2 liter thee en 2 liter water/sap op een dag.
En hoeveel buisjes moet je prikken voor een diabetes test?
Nou, bijna 6 liter op een dag drinken omdat je zoveel dorst hebt is gewoon niet normaal. Zelfs als de huisgenoten er iets van gaan zeggen moet je toch ook wel doorhebben dat je beter even naar je huisarts kan gaan?quote:Op zondag 8 februari 2009 09:42 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Djeez, hoe fucking druk kun je je maken door een topic. Ik vind 4L nou niet echt schrikbarend hoog en je hebt het over de laatste paar dagen, dat kun je toch niet serieus nemen.![]()
Ik zal misschien eens overwegen om zo'n test te laten doen, maar eigenlijk vind ik het nog steeds beetje overdreven om voor zoiets naar de dokter te gaan. Eigenlijk had ik het zelf niet eens echt door dat ik zoveel dronk. Sinds kort is m'n wasbak om m'n kamer stuk en moet ik naar de keuken of de badkamer en gisteren was dus de 3e huisgenoot die er een opmerking overmaakte.
Wat ik overigens niet doe, is chronisch medicijnen gebruiken, nergens voor. Dus al zou ik iets hebben, dan verandert er nog niets, want medicijnen weiger ik.
Het is niet overdreven om voor zoiets haar de dokter te gaan. Diabetes insipidus, wat zoals ik al eerder schreef geen zak met suikerziekte te maken heeft maar wel veel lijkt op waar jij last van hebt, is meestal gewoon lastig maar kán een symptoom van ernstigere aandoeningen zijn.quote:Op zondag 8 februari 2009 09:42 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik zal misschien eens overwegen om zo'n test te laten doen, maar eigenlijk vind ik het nog steeds beetje overdreven om voor zoiets naar de dokter te gaan.
Dit vind ik toch altijd zo'n bullshit. En naderhand wel tegen iedereen huilen hoe fucked je leven is doordat je geen medicijnen gebruikt. Maar tegelijk ben je wel o zo stoer omdat je geen medicijnen gebruikt.quote:Op zondag 8 februari 2009 09:42 schreef Schuifpui het volgende:
Wat ik overigens niet doe, is chronisch medicijnen gebruiken, nergens voor. Dus al zou ik iets hebben, dan verandert er nog niets, want medicijnen weiger ik.
Is dat wanneer je hele grote eieren gaat leggen?quote:Op zondag 8 februari 2009 13:41 schreef eleusis het volgende:
Er is sprake van een milde vorm van het Struthio camelus syndroom. Gelukkig gaat dit meestal vanzelf over wanneer zich ernstiger symptomen voordoen.
En??quote:Op zondag 8 februari 2009 00:04 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
[..]
Ja ik ga maandag meteen een afspraak maken. Ik maak me gewoon te snel zorgen om zulke dingen.
Het is wel altijd. Heb begin april ws tijd om een keer langs de dokter te gaan. Moet sowieso nog een keer langs om een stuk metaal uit m'n arm te laten verwijderen, dus misschien als ik zin dat ik dan ga en het eventueel vraag. Maar ik durf er nog steeds om te wedden dat het niets is.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:19 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Leuk iemand diabetes aanpraten_!
![]()
TS er is niks met je aan de hand je lichaam moet zich gewoon herstellen..
Heb je dit elke dag of...? Dan zou ik wel even naar de huisarts gaan.
Veel water drinken (oftewel: dorst hebben) is een symptoom van diabetes. Ga naar een dokter. Geloof me, er zijn mensen die er voor minder heen gaan. Daarbij ziet de dokter jou liever 10 keer voor niets dan 1 keer te laat.quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:03 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Het is wel altijd. Heb begin april ws tijd om een keer langs de dokter te gaan. Moet sowieso nog een keer langs om een stuk metaal uit m'n arm te laten verwijderen, dus misschien als ik zin dat ik dan ga en het eventueel vraag. Maar ik durf er nog steeds om te wedden dat het niets is.
Hey 2CV, zullen wij samen ook van die principes doen van 'ik slik geen medicijnen'? En dan wedstrijdje doen wie er het eerste dood is? Ik wed dat jij wint!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 00:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
Veel water drinken (oftewel: dorst hebben) is een symptoom van diabetes. Ga naar een dokter. Geloof me, er zijn mensen die er voor minder heen gaan. Daarbij ziet de dokter jou liever 10 keer voor niets dan 1 keer te laat.
En ik wil die weddenschap wel met je aan gaan. Wat zetten we er tussen ? ¤100,- ? Of meer ? Geloof mij, ik zie regelmatig een dokter. Vaker dan me lief is zeg maar.
Nee, ik zei ook begin april heb ik misschien tijd, anders in de zomer op z'n vroegst, maar ik ga niet alleen voor dat naar de dokter. Als ik ooit nog iets krijg, zal ik het gelijk laten checken. Ik ga niet naar een dokter als het niet perse moet, tot nu toe ben ik er altijd slechter vandaan gekomen dan toen ik er heen ging.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:42 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ben je al naar een arts geweest?
Voorspelling reactie TS:quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:36 schreef egeltje1985 het volgende:
Hier, test het zelf: http://beslist.bellatio.nl/?page=list-details&id_product=14085
Ik zie het domme even niet. Ik denk dat er wel iets aan de hand is. Ik hoop van niet natuurlijk, maar ik ben wel realistisch.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:49 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Hey 2CV, zullen wij samen ook van die principes doen van 'ik slik geen medicijnen'? En dan wedstrijdje doen wie er het eerste dood is? Ik wed dat jij wint!
Hoe dom kun je zijn zeg
heuj, ik leef best gezond, dat geld zou me niet boeien, de moeite wel, heb het druk genoeg.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:41 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Voorspelling reactie TS:
Ja dag, ik ga geen 17.90 euro uitgeven aan mijn gezondheid!![]()
Misschien dat het gewoon iets simpels zou kunnen zijn. Ik wil geen enge ziektes hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:53 schreef ioko het volgende:
TS is zo eigenwijs, dat ik me afvraag waarom hij eigenlijk een topic opent.
Ja en al jaren eigenlijk. Ik kan trouwens wel zonder water voor een tijdje, alleen is dat gewoon niet fijn, geeft hoofdpijn e.d.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:44 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
heb je het nog steeds of niet?
Doe ik ook wel, maar het is niet iets dat heel veel haast heeft. Het is al jaren zo, dus een paar maanden maakt het verschil echt niet. Verder ben ik uit principe tegen levensreddende ingrepen en chronisch medicijn gebruik.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik zie het domme even niet. Ik denk dat er wel iets aan de hand is. Ik hoop van niet natuurlijk, maar ik ben wel realistisch.
Maar om te 'bewijzen' dat er al of niet iets aan de hand is, moet TS wel naar de dokter gaan he
Je bent suicidaal?!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:33 schreef Schuifpui het volgende:
Verder ben ik uit principe tegen levensreddende ingrepen en chronisch medicijn gebruik.
Nope totaal niet gelovig, gewoon pro evolutie, ben tegen verzwakking van de mensheid door iedereen maar beter te maken en vervolgens lekker door te laten neuken waardoor die zwakke genen behouden blijven.quote:
Dan hoop ik stiekempjes dat je toch diabetes hebt, dat rare gedrag van jouquote:Op zaterdag 21 maart 2009 00:29 schreef Schuifpui het volgende:
ben tegen verzwakking van de mensheid door iedereen maar beter te maken en vervolgens lekker door te laten neuken waardoor die zwakke genen behouden blijven.
Veel dorst kan duiden op suikerziektequote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:23 schreef Schuifpui het volgende:
Eigenlijk al een paar lang drink ik behoorlijk veel water. De meeste mensen proberen altijd meer water te drinken, maar ik probeer juist een beetje te minderen. Ik heb het vandaag eens bijgehouden en zojuist heb ik voor de 11e keer een half liter flesje gevuld, dat is nu dus al 5.5L water en de dag is nog niet voorbij. Hij is nu weer bijna leeg, maar ik heb nog steeds behoorlijk dorst. Hoe zou het kunnen komen? Op zich maakt me het niet zo veel uit, behalve dat ik ook wel heel regelmatig moet pissen. En dat is best irritant.
Dank je. Ik snap niet waarom je zo doet, ik val er niemand lastig mee. Anderen doen maar waar ze zin in hebben, I don't care. Als ik wel gelovig zou zijn en anderen perse mijn ideeen op wil leggen zou het wel goed zijn?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 00:37 schreef starla het volgende:
[..]
Dan hoop ik stiekempjes dat je toch diabetes hebt, dat rare gedrag van jou
Misschien omdat je zei dat je tegen bent dat zieke mensen -met zwakke genen- behandeld worden, opdat de mensheid zwakker zou worden?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 00:43 schreef Schuifpui het volgende:
Ik snap niet waarom je zo doet
Dat maak jij ervan. Ik ben tegen behandelen, niet tegen zieke mensen. Als anderen behandeld willen worden doen ze dat maar, maar ik wil dat zelf niet. Ik leg niemand iets op.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 00:46 schreef starla het volgende:
[..]
Misschien omdat je zei dat je tegen bent dat zieke mensen -met zwakke genen- behandeld worden, opdat de mensheid zwakker zou worden?
78kg lengte 182quote:Op zaterdag 21 maart 2009 04:40 schreef portable het volgende:
IK heb zelf type 1.
Aan TS:
Hoe is je gewicht?
Nope, ik slaap altijd wel doorquote:Moet je snachts vaak plassen/drinken?
Nee geen last van, sport ook gewoon regelmatig e.d.quote:Heb je het gevoel dat je niet echt energiek bent?
Dat wel.quote:Heb je vaak last van een droge mond?
Nah goed, het blijft raar hoor. Ik ben benieuwd of je nog zo fanatiek tegen 'behandelen' bent als iemand in je naaste omgeving een ziekte krijgt.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 00:53 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Ik ben tegen behandelen, niet tegen zieke mensen. Als anderen behandeld willen worden doen ze dat maar, maar ik wil dat zelf niet. Ik leg niemand iets op.
Dus mocht je een keer bijvoorbeeld kanker krijgen wat op dat moment nog te genezen is laat je het ook maar zn gang gaanquote:
Neh, doe dan een pijnsyndroom zonder dat ze de oorzaak kunnen vinden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 00:37 schreef starla het volgende:
[..]
Dan hoop ik stiekempjes dat je toch diabetes hebt, dat rare gedrag van jou
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |