Echt BOEIEND als jij dat denkt hou het voor je, als die "pauper" jeugd dat mooi vindt/ "het willen dragen voor merk" laat ze het lekker kopen. hou het voor je alstjeblieftquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:49 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Die doen dat ook, ja. En nee, niemand vindt dat mooi. Geloof me.
Dat soort reclamezuilen worden over het algemeen gekocht door pauperjeugd die als voornaamste doel hebben het tonen dat zij kleding dragen met een 'merk'. En wat voor merk.!
Maar genoeg hier over.
A&F heeft ook mooie kleding, die niet is bedoeld als advertentie.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:58 schreef PetervTegen het volgende:
[..]
Echt BOEIEND als jij dat denkt hou het voor je, als die "pauper" jeugd dat mooi vindt/ "het willen dragen voor merk" laat ze het lekker kopen. hou het voor je alstjeblieft
Eng he, kritiek op je kledij?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:58 schreef PetervTegen het volgende:
[..]
Echt BOEIEND als jij dat denkt hou het voor je, als die "pauper" jeugd dat mooi vindt/ "het willen dragen voor merk" laat ze het lekker kopen. hou het voor je alstjeblieft
Ik denk dat het gewoon Fierce isquote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:43 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
hee allemaal,
even een vraagje namens mijn vriend (en ook een beetje van mij want ik heb er baat bij): hij vroeg zich af welke geurtje van A&F ze op die kleren spuiten in de winkel? Want alle kleren ruiken hetzelfde en hij vond dat een erg lekker geurtje (en bedacht dit natuurlijk pas toen hij terug in Nederland was ...)
Alvast bedankt!
Nee daar gaat het niet om ik kan er gewoon niet tegen als mensen hun smaak zo erg gaan doordrukkenquote:
Oh ja, inderdaad. Hoe durf ik het in mijn hoofd te halen om op een forum te zeggen wat ik ergens van vind? Stom zeg, dat ik me liet gaan en mijn mening niet voor me hield.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:58 schreef PetervTegen het volgende:
[..]
Abercrombie wil ik nog wel een keer kopen waar t logo groot op staat aangezien het niet zo bekend is in Nederland, het is vrij uniek hier (alhoewel ik t steeds meer ziequote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:38 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Leuk, fungeren als reclamezuil voor A&F.
In godsnaam, wat bezielt sommige mensen?
Je ziet ze... Maar hoeveel handje vol? Ik werk op een school met zo'n 3000 leerlingen en denk dat ik er ongeveer 3 a 4 tot nu toe heb gezien met die kleding... Sowieso is het 100x unieker als G-star...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:21 schreef pumpkinsoup het volgende:
Niet zo bekend.. vrij uniek. Grapjas, ik zie bij mij op school al meisjes in kleding van A&F lopen, ja op mijn school, in een klein dorpje.. dus niet zo bekend en vrij uniek....
Die heb je voor je vakantie wel binnen. Al doen ze in het weekend nooit zo veel heb ik het ideequote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:41 schreef Bulletino het volgende:
Ik heb en vraagje; Ik heb afgelopen nacht ongeveer 14 kleding stukken besteld. Maar het enige probleem is! ik ga volgende week zaterdag op vakantie maar hoelang duurt het voor dat je de spullen daadwerkelijk in huis heb?
Bedankt alvast
Iemand die in een A&F winkel werkt schreef eens op een forum dat de meeste klanten 20 t/m 35 jaar oud zijn, aangezien zij nou éénmaal meer te besteden hebben.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:27 schreef Enchanter het volgende:
Ik zie hier in Amsterdam , als mensen het al aan hebben , meestal eind 20ers , begin 30ers ermee lopen.
Jeugd hier loopt alleen met G-star en Diesel en bontkragen natuurlijk
Mwha in het weekend doen ze niet zoveel... Denk dat je morgen ochtend wel een mailtje hebt dat het wordt verzondenquote:Op maandag 2 maart 2009 18:59 schreef Bulletino het volgende:
Hmm. Afgelopen vrijdag besteld online, maar nog steeds staat de status: in Process.
Ik weet naast mezelf op school (1500 leerlingen) maar 1 iemand die ook wel eens in A&F rondloopt, verder echt nooit iemand.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:21 schreef pumpkinsoup het volgende:
Niet zo bekend.. vrij uniek. Grapjas, ik zie bij mij op school al meisjes in kleding van A&F lopen, ja op mijn school, in een klein dorpje.. dus niet zo bekend en vrij uniek....
Laatste keer heb ik op vrijdag besteld en had ik het op maandag al binnen.quote:Op maandag 2 maart 2009 23:04 schreef Bulletino het volgende:
Hoelang duurt het dan meestal voordat het in Nederland is? ik heb er echt geen ervaring mee, beetje dom van me om en week voor de vakantie te bestellen:P
Zelfde hier.. zit op een school met 1100 leerlingen en denk dat er naast mij nog 3 met A&F rondlopen....quote:Op maandag 2 maart 2009 23:31 schreef booo het volgende:
[..]
Ik weet naast mezelf op school (1500 leerlingen) maar 1 iemand die ook wel eens in A&F rondloopt, verder echt nooit iemand.
Ja lekker rokjes dragen in de winterquote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:15 schreef SatanicWarrior het volgende:
Bij mij aan de Rijksuniversiteit Groningen zie je aardig veel mensen met A&F lopen. Helaas meer jongens dan meiden, want ik zie die meiden wel graag in A&F rokjes lopen.
haha genoeg meiden die het doen, gewoon een warme panty eronder dragen he.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:48 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Ja lekker rokjes dragen in de winter
ja oke, nou, ik draag er een maillot onder, is toch wat warmer. maar, ik vind die rokjes niet zo leuk met een maillot ofzo.. van die spijkerrokjes okee, maar die andere rokjes vind ik wat minder, gewoon zonder maillot, dus gewoon voor de zomerquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:51 schreef SatanicWarrior het volgende:
[..]
haha genoeg meiden die het doen, gewoon een warme panty eronder dragen he.
het is fiercequote:Op zaterdag 28 februari 2009 01:42 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon Fierce is
[ afbeelding ]
als je >120 euro besteld houdt de douane 1 op de X vast voor controle, als je besteld met een cc en aflevert op een ander adres willen ze bij AF ook nog wel s de order op hold zetten om te checkenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:41 schreef Bulletino het volgende:
Ik heb en vraagje; Ik heb afgelopen nacht ongeveer 14 kleding stukken besteld. Maar het enige probleem is! ik ga volgende week zaterdag op vakantie maar hoelang duurt het voor dat je de spullen daadwerkelijk in huis heb?
Bedankt alvast
kan alleen met creditcard.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:28 schreef PetervTegen het volgende:
Hoe betalen jullie bij A&F?
kan je gewoon via bankrekening betalen?
en ik heb geen creditcardquote:
af en hollister hebben afwijkende maten, per model verschilt het maar ook de nederlandse levis diesel etc zijn anders dan af enzo, probeer of je iemand kan vinden hier die 31/34 heeft en zeg ff of t dudes of bettys broeken zijnquote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:26 schreef zomer86 het volgende:
Hoe zitten die broeken, in een pall mall broek heb ik geloof ik 31/34 kan ik dat ongeveer overnemen met A&F?
Voorzover ik weet zijn er alleen in de VS, VK en Canada A&F stores, daar zit Zuid-Afrika niet bij.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:03 schreef eer-ik het volgende:
Ik zag van de week in Kaapstad echt superveel mensen met A&F lopen.
Zowel veel polo's als t-shirts....
Dat spul wordt daar toch niet verkocht of wel? Heb het nergens kunnen vinden in ieder geval.
Kan natuurlijk ook zijn dat er veel Amerikanen rondliepen daar...
Ik wel, maar voornamelijk t-shirts.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:47 schreef Lienzz het volgende:
Ik heb nog nooit kleding van A&F bij the American Today zien liggen (volgens mij mogen ze dat niet eens verkopen daar)
Dan druk je het nog zachtjes uit.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:12 schreef eer-ik het volgende:
Absoluut.
Vind het toch een soort van jammer dat ik het hier ook behoorlijk vaak begin te zien.
Vraagje, aangezien jij bij de FedEx werkt. Die invoerrechten en andere kosten, wie berekent dat nu en zorgt ervoor dat je inderdaad moet betalen. Jullie (de FedEx dusquote:Op dinsdag 17 maart 2009 03:27 schreef Rasher het volgende:
[..]
Dan druk je het nog zachtjes uit.
Ik werk bij FedEx, doe elke dag aangiftes maken. A&F is sinds 2 jaar zo populair geworden dat we elke dag gemiddeld 30 nieuwe klanten krijgen die iets bestellen bij A&F.
In de OP staat trouwens dat voor goederen met een waarde onder de 22 euro geen invoerrechten en btw betaald hoeft te worden. Deze wet is gedeeltelijk aangepast sinds december.
Goederen met een waarde onder de 150 euro zijn invoerrecht vrij geworden. Btw moet nog wel betaald worden. Scheelt toch minimaal 12% aan invoerrechten per zending. Btw ligt op 19%, scheelt dus bijna de helft. Dit geld alleen voor particulieren. En het gaat over de totale waarde van de zending, niet per shirtje ofzo.
Dus een tip als je veel kleding gaat bestellen, reken ff uit of het voordeliger is om in 2 keer te bestellen. Of probeer onder de 150 euro te blijven. Bij 151 euro moet je dus meteen minimaal 12% aan invoerrechten betalen.
Voor meer info:
http://www.douane.nl/part(...)pen-04.html#P89_5906 - die leggen het duidelijker uit dan ik het doe
De douane, FedEx schiet het bedrag alleen maar voor zodat je zending sneller bij jou is. (heb bij DHL gewerktquote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:47 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Vraagje, aangezien jij bij de FedEx werkt. Die invoerrechten en andere kosten, wie berekent dat nu en zorgt ervoor dat je inderdaad moet betalen. Jullie (de FedEx dus) of de douane?
Ik kon dat niet helemaal opmaken uit de brief die ik had gekregen namelijk.
Volgens mij bepaalt de aangever dat. De douane doet niks, behalve mekkeren als wij een fout maken. Zijn ambtenaren hè, die gaan echt niet elke zending voor elk logistiek bedrijf nalopen. Steeksproefgewijs worden er aangiftes uitgepikt om te kijken of ze wel correct zijn aangegeven maar het meerendeel wordt door een computer behandeld.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:58 schreef Japin het volgende:
[..]
De douane, FedEx schiet het bedrag alleen maar voor zodat je zending sneller bij jou is. (heb bij DHL gewerkt)
Als een douanesysteem bepaalt hoeveel er betaald moet worden, dan ligt de verantwoordelijkheid toch bij de douane en niet bij FedEx of bij Abercrombie? Sagitta neemt namelijk niet klakkeloos de waarden van de invoice van Abercrombie over. (in ieder geval, bij mij vaak niet) Logisch natuurlijk dat het geautomatiseerd is en niet iemand van de douane ieder pakketje gaat nalopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:25 schreef Rasher het volgende:
[..]
Volgens mij bepaalt de aangever dat. De douane doet niks, behalve mekkeren als wij een fout maken. Zijn ambtenaren hè, die gaan echt niet elke zending voor elk logistiek bedrijf nalopen. Steeksproefgewijs worden er aangiftes uitgepikt om te kijken of ze wel correct zijn aangegeven maar het meerendeel wordt door een computer behandeld.
FedEx is de aangever. Dus wij vertellen de douane welke producten er in een zendingen zitten. Aan de hand van goederencodes, die de aangever opgeeft, bepaalt een douane systeem (Sagitta) hoeveel invoerrechten er betaalt moeten worden. Dat schiet FedEx voor en betaalt de klant aan FedEx terug.
De douane doet vrij weinig dus. Alleen bij speciale inklaringen wil een ambtenaar nog wel eens kijken wat er binnenkomt.
De verantwoordelijkheid ligt altijd bij de aangever, die maakt de aangifte. Als er een foute aangifte naar Sagitta is verstuurd kan de aangever beboet worden (laatst een mail gekregen dat er zelfs een gevangenis straf tegenover kan staan voor de werknemer, niet de werkgeverquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:35 schreef Japin het volgende:
[..]
Als een douanesysteem bepaalt hoeveel er betaald moet worden, dan ligt de verantwoordelijkheid toch bij de douane en niet bij FedEx of bij Abercrombie? Sagitta neemt namelijk niet klakkeloos de waarden van de invoice van Abercrombie over. (in ieder geval, bij mij vaak niet) Logisch natuurlijk dat het geautomatiseerd is en niet iemand van de douane ieder pakketje gaat nalopen.
america today amsterdam kalvertoren had een jaartje geleden wat AF tees maar ze zijn helemaal ermee gestopt, te duur om zo in de winkel te leggen denk ikquote:Op maandag 16 maart 2009 21:47 schreef Lienzz het volgende:
Ik heb nog nooit kleding van A&F bij the American Today zien liggen (volgens mij mogen ze dat niet eens verkopen daar)
de 5th ave store is een flagstore, 1 vd grootste, er hangen zomers ook altijd modellen buiten, voordeel is wel dat ze bijna alles hebben, aan de westcoast bv hebben ze amper winterkledingquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:24 schreef _Qmars_ het volgende:
Gelukkig in New York wat spul kunnen aanschaffen toen de euro op zijn hoogst was. Maar in Nederland vind ik de kleding van America Today ook wel erg prettig hoor, als vervanger van A&F.
Maar die winkel op 720 5th Avenue is echt gaaf, alleen werd ik na een uur wel gek van het gebrek aan licht en de keiharde pompende muziek. Relaxt winkelen is anders
De kleding is daar sowieso duurder, in Londen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:41 schreef booo het volgende:
En is er al iemand uit of het goedkoper is om in Londen te gaan shoppen (dagje op en neer kost niks) dan te bestellen via de site?
Londen is duur, maar die kosten die erbij komen via de site ook..
Hmm, naja je kunt voor 10 euro op en neer vliegen. Moet je alleen nog een bus+metro naar het centrum nemen, dus dat is niet echt duur. Alleen ik vind die prijzen in de winkel inderdaad zo ongelooflijk hoog..quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:58 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
De kleding is daar sowieso duurder, in Londen.
Dus in Londen ben je retourtje boot/trein/vliegtuig kwijt + de kosten van je kleren in ponden.
En als je bestelt heb je de bestel- en invoerkosten + de kosten van je kleren in dollars.
Pas als je echt voor honderden euro's gaat bestellen (boven die grens bijvoorbeeld) is het goedkoper denk ik.
Als je echt hard gaat shoppen dan heb je aan handbagage niet genoeg dus dan moet je al bagage inchecken (dus bij ryanair + 30 euro) als je in 1 dag heen en weer gaat dan heb je geen overnachtingskosten, anders natuurlijk wel. En dan nog meenemen dat de prijzen in ponden zijn ipv dollars/euro's.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:10 schreef booo het volgende:
[..]
Hmm, naja je kunt voor 10 euro op en neer vliegen. Moet je alleen nog een bus+metro naar het centrum nemen, dus dat is niet echt duur. Alleen ik vind die prijzen in de winkel inderdaad zo ongelooflijk hoog..
En dat die douanekosten (of wat waren het?) omlaag zijn gegaan als je ze bestelt merk je ook niet echt, want die grens van dat bedrag haal je eigenlijk altijd wel
Geen idee hoe je dit terugkrijgt, maar even een tip voor de volgende keer:quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:43 schreef Jim-E het volgende:
Ik heb vandaag direct na ontvangst van de kleding een paar dingen teruggestuurd, omdat ze te klein waren en omdat ik een totaal verkeerd item kreeg.
Nu krijg ik dus binnenkort rekening voor de importbelasting, ook over de spullen die ik terug heb gestuurd. Hoe krijg ik dit terug?
Kijk, dat is nuttige informatie, bedankt!!quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:24 schreef Miffy1 het volgende:
Heb ik ook wel eens gedaan toen ik bij een van mijn eerste bestellingen niet wist of ik S of M nodig had, gewoon alles in beide maten besteld. Als je retour verwerkt is door Abercrombie krijg je een Refund Acknowledgement per mail als het goed is.
Verzoek om teruggaaf kun je bij de douane indienen (Refund Acknowledgement + Sagitta uitdraai erbij doen), ik heb zo de invoerrechten+BTW over de geretourneerde artikelen teruggekregen.
verschilt behoorlijk per polo/t-shirt. zelfs bij die van hetzelfde type in dezelfde maat.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:47 schreef PetervTegen het volgende:
Zou iemand op willen meten bij een A&F heren t-shirt (graag M of S) hoe lang het t-shirt is aan de achterkant van kraag tot onderkant !![]()
Sinds wanneer sturen ze via UPS? Wel via www.abercrombie.com besteld?quote:Op woensdag 1 april 2009 19:22 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Ik heb wat Abercrombie meuk besteld. Dit wordt echter niet via FedEx maar via UPS verzonden. Hoe zit het bij UPS met het betalen van de invoerrechten? Dienen deze aan de deur betaald te worden, of krijg ik hier achteraf een factuur van?
Ik heb het via iemand die ik ken vanuit de States besteld. Hij verstuurd het naar mij via UPS.quote:Op woensdag 1 april 2009 20:35 schreef Arjentjuh86 het volgende:
[..]
Sinds wanneer sturen ze via UPS? Wel via www.abercrombie.com besteld?![]()
Btw via UPS heb je net zo goed invoer rechten ik had zelfs toen ik een keer wat had besteld uit Amerika (geen A&F) had ik veel meer invoerrechten die ik moest betalen... Maar goed het zou wel het zelfde als altijd zijn
Bij FedEx krijg je 'm achteraf, dat zal bij UPS niet anders zijn.quote:Op woensdag 1 april 2009 20:42 schreef JaapTrekhaak het volgende:
[..]
Ik heb het via iemand die ik ken vanuit de States besteld. Hij verstuurd het naar mij via UPS.
En ja, ik weet dat ik zo goed als zeker niet onder die invoerrechten uit kom. Deze invoerrechten heb ik dan ook voor mijzelf al mee berekend bij de totaalprijs. Wat mij vraag echter is/was: dienen deze heffingen direct aan de deur bij de koerier betaald te worden of krijg ik hier later een factuur van via UPS thuis gestuurd?
Die lengte is bij mij, bij standaard maten die ik normaal ook heb en het dus verder prima zit iets boven de knieën. Dus de broek valt wat groot... Het is geen strak model zeg maar... Alleen het zit wel gewoon prima en staat het vet! Ondanks hij groot en lomp aanvoelt als je hem aan hebtquote:Op donderdag 2 april 2009 18:02 schreef PetervTegen het volgende:
[ afbeelding ]
weet iemand hoe het zit met de lengte van deze broek?
Bij UPS krijg je hem inderdaad achteraf... Via TNT wordt het op een rembours achtige manier afgeleverd... Moet je dus gelijk betalen voordat je het pakketje krijgtquote:Op donderdag 2 april 2009 18:36 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Bij FedEx krijg je 'm achteraf, dat zal bij UPS niet anders zijn.
kan wel een maand duren.quote:Op maandag 6 april 2009 15:03 schreef Jim-E het volgende:
Het is alweer 2 weken geleden en ik heb nog geen fanmail gehad van FedEx over de belasting. Duurt dat normaal ook zo lang?
Ik vind het eerder weinig dan veel?quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:53 schreef Yuni het volgende:
Ik heb voor 105 euro besteld en moet nu 30 euro aan FedEx betalen. Is dat niet redelijk veel?
Maten zijn idd wel irritant. Ondanks dat ik 4 keer dezelfde maat heb besteld verschilt het onderling heel erg. Niet echt uitnodigend om nog eens te bestellen. Jammer, want ik vind de kleren wel heel leuk.
ik snap er niks meer van. Naheffingen zijn er toch niet meer tot 150 dollarquote:Op vrijdag 10 april 2009 18:53 schreef Yuni het volgende:
Ik heb voor 105 euro besteld en moet nu 30 euro aan FedEx betalen. Is dat niet redelijk veel?
Maten zijn idd wel irritant. Ondanks dat ik 4 keer dezelfde maat heb besteld verschilt het onderling heel erg. Niet echt uitnodigend om nog eens te bestellen. Jammer, want ik vind de kleren wel heel leuk.
en die BTW is nog is 6%?quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:35 schreef Jim-E het volgende:
Invoerrechten zijn 12% geloof ik. Dat hoef je niet te betalen als je onder de 150 euro zit. BTW dus wel. En FedEx vraagt ook nog 10 euro voor het inklaren.
19 inderdaad. http://douane.nl/particulier/internetaankopen.htmlquote:
Ik heb er 3 , een baxter, een remsen en een premium remsen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:10 schreef Dvm86 het volgende:
Opnieuw de vraag of er ervaring is met de jeans voor mannen... Hoe vallen ze? Toevallig iemand die TH jeans draagt om te vergelijken?
M.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:50 schreef CvR het volgende:
Hoe zit het met de 'fit' van de AnF tees?
Ik draag graag t-shirts die wat strakker zitten, dus body fit!
Ik draag zelf vaak S omdat ik M vaak wat te groot vind betreft de lengte shirt en of wijdte! Meestal shirts Junk de Luxe of Diesel. Diesel wel een M omdat de S te strak vind.
Welke maat T-shirt zou ik dan nemen met omgerekende chest maat van 40 inch, zelf ben ik 1,82 meter lang en weeg 73 kg.
Zelf heb ik toendertijd in US een overhemd gekocht van AnF maat S en een Polo van American Eagle ook een S.
Die zitten goed om mijn chest/shoulders, zou ietsiepietsie ruimer kunnen.
Vandaar de vraag, welke maat T-shirt moet ik bestellen volgens jullie ervaren online bestellers??
S wordt inderdaad wel erg krap... Vriend van mij is 1.78 en weegt 66 kilo en heeft een Sje... Past hem precies maar denk dat het bij jou allemaal in de breedte te klein isquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |