Bron+verdere analyse:quote:Fears over Dubai send European shares tumbling
Almost £44 billion was wiped off London's biggest companies today amid growing fears the UK financial sector could be heavily exposed to Dubai World, the state-owned conglomerate which yesterday asked for a standstill on its $60 billion (£36 billion) debt pile.
The FTSE 100 tumbled 170.68 points or more than 3 per cent to 5194.1in its biggest one-day percentage fall since the market plunged to six-year lows in March.
Investors had been hoping the British financial sector had worked through much its toxic debt, which included exposure to America's sub-prime mortgage market.
However, Credit Suisse estimates European banks are exposed to about half of Dubai's $80 billion borrowings, naming Barclays and Royal Bank of Scotland (RBS) as the UK lenders most at risk from the Emirates worsening debt problems.
tuurlijk wout en nout hebben nog wel watquote:Op donderdag 26 november 2009 19:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Bron+verdere analyse:
http://business.timesonli(...)s/article6933664.ece
Voel ik daar nieuwe injecties van de belastingbetalers aankomen?
Daar tegenover staat wel dat je zwaar de lul bent als je daar met schulden blijft zitten, dan kun je toch de bak in draaien?quote:Op donderdag 26 november 2009 21:11 schreef CoqAuVin het volgende:
Het schijnt dat je daar je schulden gewoon zonder gevolgen achter je kunt laten. Je neemt het vliegtuig terug naar Europa en prompt ben je overal vanaf.
Had ik dat maar eerder geweten. Dan had ik me er helemaal over de kop geleend, alles overgemaakt naar een Nederlandse bankrekening en toedeledokieeeeeeee!
Maarja, achteraf...
Je bent zwaar de lul als je daar blijft zitten en niet aan je contractuele verplichtingen voldoet. Dan draai je gewoon de bak in. Maar dat doe je natuurlijk niet.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:12 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Daar tegenover staat wel dat je zwaar de lul bent als je daar met schulden blijft zitten, dan kun je toch de bak in draaien?
En toen ging je twintig jaar later op vakantie naar Thailand en moest je vliegtuig ivm een mankement in een Arabisch land landen, leveren ze je zo uit en mag je de bak in Dubai bekijkenquote:Op donderdag 26 november 2009 21:11 schreef CoqAuVin het volgende:
Het schijnt dat je daar je schulden gewoon zonder gevolgen achter je kunt laten. Je neemt het vliegtuig terug naar Europa en prompt ben je overal vanaf.
Had ik dat maar eerder geweten. Dan had ik me er helemaal over de kop geleend, alles overgemaakt naar een Nederlandse bankrekening en toedeledokieeeeeeee!
Maarja, achteraf...
Volgens mij zijn de straffen daar wel wat minder mild dan de bak in draaien.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:12 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Daar tegenover staat wel dat je zwaar de lul bent als je daar met schulden blijft zitten, dan kun je toch de bak in draaien?
Je moet gewoon zorgen dat je er nooit meer komt. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, lijkt me.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En toen ging je twintig jaar later op vakantie naar Thailand en moest je vliegtuig ivm een mankement in een Arabisch land landen, leveren ze je zo uit en mag je de bak in Dubai bekijken
Groeit die hand weer aan dan?quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:22 schreef HarryP het volgende:
[..]
Hand kwijt en een hoop stokslagen. Maar dat is allemaal alweer genezen tegen de tijd dat je uit de gevangenis komt.
Zullen de kaboutertjes dan zeker wel weer geweest zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:07 schreef Drugshond het volgende:
De meeste banken hebben donderdag gezegd dat het risico dat zij lopen op leningen aan Dubai en Dubai World klein is, of gaven geen commentaar.
Volgens mij zie je het iets te rooskleurig in. Er zijn vorig jaar duizenden met name Britten het land letterlijk uitgevlucht. Ga daar eens op het vlieveld kijken dan staan daar tientallen auto's met de sleutels en een briefje voor de schuldeisers er nog in.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:11 schreef CoqAuVin het volgende:
Maarja, achteraf...
Hoe "zie ik het dan iets te rooskleurig"? Die Britten doen toch precies wat ik zeg? Alleen zijn die zo stom geweest om hun geleende geld allemaal op te maken aan dure auto's en andere consumptiegoederen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:20 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij zie je het iets te rooskleurig in. Er zijn vorig jaar duizenden met name Britten het land letterlijk uitgevlucht. Ga daar eens op het vlieveld kijken dan staan daar tientallen auto's met de sleutels en een briefje voor de schuldeisers er nog in.
Wel een wereldstad willen zijn, maar nog steeds de Islamitische wetten naleven.
Nu kan je daar een nieuwe Porsche 997 Turbo kopen voor 480000 AED, is minder dan 90.000 euro. Je moet 'm alleen wel Nederland binnen krijgen. Mooi als je als inwoner van Dubai een dergelijke auto al een jaar in bezit hebt en dan terug verhuist naar Nederland, kan je je auto als inboedel meenemen....quote:Op woensdag 29 april 2009 17:53 schreef massachusetts_avenue het volgende:
Dubai is overigens best interessant op dit moment om in te investeren. De waarde van bijvoorbeeld auto's daalt daar een stuk harder dan in de rest van de wereld domweg omdat de rijkere lieden geen zin hebben om auto's over te shippen naar betere plaatsen.
Maar kom je in dat geval wel zo makkelijk weg? Wellicht zullen ze je niet met een rode loper het vliegtuig in laten stappen.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:17 schreef CoqAuVin het volgende:
[..]
Je bent zwaar de lul als je daar blijft zitten en niet aan je contractuele verplichtingen voldoet. Dan draai je gewoon de bak in. Maar dat doe je natuurlijk niet.
Ik denk niet dat er bij de douane wordt gekeken of je nog schulden open hebt staan, anders zul je wel niet zo makkelijk wegkomen idd.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:34 schreef Toewan het volgende:
[..]
Nu kan je daar een nieuwe Porsche 997 Turbo kopen voor 480000 AED, is minder dan 90.000 euro. Je moet 'm alleen wel binnen krijgen. Mooi als je als inwoner van Dubai een dergelijke auto al een jaar in bezit hebt en dan terug verhuist naar Nederland, kan je je auto als inboedel meenemen....
(Moet je alleen wel nog een jaar in die auto rijden hier in NL voordat je 'm mag verkopen.)
[..]
Maar kom je in dat geval wel zo makkelijk weg? Wellicht zullen ze je niet met een rode loper het vliegtuig in laten stappen.
Jawel hoor. Dat is precies wat al die Engelsen doen. Die maxen alles uit en dan stappen ze op het vliegtuig. Niemand die hen tegenhoudt. En dat zou ook wat wezen, als expats ineens zou worden verboden om naar hun eigen land terug te gaan.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:34 schreef Toewan het volgende:
Maar kom je in dat geval wel zo makkelijk weg? Wellicht zullen ze je niet met een rode loper het vliegtuig in laten stappen.
Schijnbaar wel als ik de eerste postings erbij neem.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:34 schreef Toewan het volgende:
Het gaat ook niet om de schulden. Alles en iedereen in Dubai heeft schulden. Het gaat erom dat je die schulden + rente in de toekomst niet meer denkt te kunnen terugbetalen. Maar zolang het nog niet zover is, kun je vertrekken wanneer je wil.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:36 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er bij de douane wordt gekeken of je nog schulden open hebt staan, anders zul je wel niet zo makkelijk wegkomen idd.
Exact.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Schijnbaar wel als ik de eerste postings erbij neem.
Je zegt gewoon dat je op werkbezoek gaat and fly away.
Dubai staat niet op de nominatie als een land met een uitleveringsverdrag. Als je ballen hebt of nu had had je daar alle ruimte om flink keet te trappen. Wat sommige mensen ook gedaan hebben.
Ah, de Nederlandse belastingbetaler draagt ook weer zijn steentje bij aan het subsidieren van decadente Arabieren.quote:'Nederlandse staat loopt risico op Dubai'
(Novum/Dow Jones) - De Nederlandse staat heeft enkele honderden miljoenen euro's aan kredietgaranties gegeven voor transacties van Nederlandse bedrijven, schrijft Het Financieele Dagblad (FD) vrijdag op zijn voorpagina.
De krant meldt dat een woordvoerder van het ministerie van Financiën heeft aangegeven dat voor driekwart van dat bedrag inmiddels een betalingsregeling is getroffen.
Die regeling is deze zomer al getroffen, toen duidelijk werd dat Dubai World in moeilijkheden was.
Volgens de woordvoerder voldoet Dubai tot dusverre aan deze betalingsregeling.
De Nederlandse overheid verzekert volgens het FD grote langjarige exportcontracten van Nederlandse bedrijven voor onder andere politieke betalingsrisico's.
QFT!quote:Op donderdag 26 november 2009 19:17 schreef luckyb1rd het volgende:
Ik had Dubai altijd zo'n zielloze stad gevonden. Puur opgeleukt en gehyped. Het grootste, mooiste en duurste moesten ze hebben. Maar cultureel 0,0.
Lekker voor ze, ik gun hun die ellende van harte!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |