abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 februari 2009 @ 03:44:01 #51
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65822735
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 03:32 schreef Freeflyer het volgende:
ik vind het mensonterend
Ik schrijf niet voor nix markt werking pur sang.
Strenge grenzen = *check*
En voor diegene die een grijpstijver willen verdienen = *check*
e.e.a. was geen wurgcontract......soms wel (op het moment dat je ze een eye-opener van de rijkdom laat zien).
  zaterdag 7 februari 2009 @ 03:52:11 #52
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65822795
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 03:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik schrijf niet voor nix markt werking pur sang.
Strenge grenzen = *check*
En voor diegene die een grijpstijver willen verdienen = *check*
e.e.a. was geen wurgcontract......soms wel (op het moment dat je ze een eye-opener van de rijkdom laat zien).
In dubai is het wel een wurgcontract !!!!

je kunt het als werknemer tussentijds niet opzeggen. alleen na een periode van 4 of 5 jaar wanneer zo'n werknemer verplicht het land even uit moet.
Neerkomen wel!
  zaterdag 7 februari 2009 @ 03:57:27 #53
89730 Drugshond
pi_65822836
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 03:52 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

In dubai is het wel een wurgcontract !!!!

je kunt het als werknemer tussentijds niet opzeggen. alleen na een periode van 4 of 5 jaar wanneer zo'n werknemer verplicht het land even uit moet.
In Singapore zaten ze ook vast.... maar niet zo lang.(sommige hadden geen keus). en zeker niet voor de tech.bubble.
Maar uitbuiting is niet vreemd....alleen de schaal waarop.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 04:20:41 #54
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65822959
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 03:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

In Singapore zaten ze ook vast.... maar niet zo lang.(sommige hadden geen keus). en zeker niet voor de tech.bubble.
Maar uitbuiting is niet vreemd....alleen de schaal waarop.
uitbuiting op zich vind ik tot daar aan toe. dat is de marktwerking pur sang en vanuit die werknemer bekeken een keuze die hij gemaakt heeft. ik heb alleen moeite met die periode van 4-5 jaar. ellende in dubai is dat je paspoort door heel veel werkgevers ingenomen wordt en dan kun je dus letterlijk geen kant op. in mijn geval zou dat overigens ook zo zijn. mijn reactie toen was "over mijn lijk". dat kunnen die mensen niet zeggen aangezien ze letterlijk en figuurlijk vast zitten.

genoeg offtopic hier. terug ontopic
Neerkomen wel!
  zaterdag 7 februari 2009 @ 04:29:28 #55
89730 Drugshond
pi_65823005
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 04:20 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

uitbuiting op zich vind ik tot daar aan toe. dat is de marktwerking pur sang en vanuit die werknemer bekeken een keuze die hij gemaakt heeft. ik heb alleen moeite met die periode van 4-5 jaar. ellende in dubai is dat je paspoort door heel veel werkgevers ingenomen wordt en dan kun je dus letterlijk geen kant op. in mijn geval zou dat overigens ook zo zijn. mijn reactie toen was "over mijn lijk". dat kunnen die mensen niet zeggen aangezien ze letterlijk en figuurlijk vast zitten.

genoeg offtopic hier. terug ontopic
De achtergrond is vanuit perspectief belangrijker.
Singapore (10 jr terug) = Dubai (2 jr teurg).
Qua scaalgroote/ambitieuze plannen is Dubia >> Sing (onder liggende kernwaarden iets minder).
quote:
En ook de kernwaarden om hier straks onder vuur.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 10:15:54 #56
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65824166
Drugshond heeft gelijk, je hoeft maar zeg 150 jaar terug te kijken in onze eigen geschiedenis. Zonder wetgeving op het gebied van arbeidsomstandigheden en een markt met veel arbeiders en de werkgevers in een luxepositie ontstaat uitbuiting vanzelf. Mensen werkten toen in fabrieken lange dagen, smerig werk, gevaarlijk werk en zelfs de kinderen moesten werken. Ook woonden mensen toen in kleine huisjes die eigendom van de fabriek waren. Lijkt aardig op de omstandigheden voor immigranten in Dubai die omschreven zijn.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_65825239
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:15 schreef Zero2Nine het volgende:
Drugshond heeft gelijk, je hoeft maar zeg 150 jaar terug te kijken in onze eigen geschiedenis. Zonder wetgeving op het gebied van arbeidsomstandigheden en een markt met veel arbeiders en de werkgevers in een luxepositie ontstaat uitbuiting vanzelf. Mensen werkten toen in fabrieken lange dagen, smerig werk, gevaarlijk werk en zelfs de kinderen moesten werken. Ook woonden mensen toen in kleine huisjes die eigendom van de fabriek waren. Lijkt aardig op de omstandigheden voor immigranten in Dubai die omschreven zijn.
Zonder minimumloon zou Nederland ook afglijden naar dat niveau, kijk maar in Rusland, daar is bittere armoede onder de bevolking zonder werk, en dat zijn er veel nu, dus geen demping van de economische val
pi_65842663
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 01:19 schreef HiZ het volgende:
De schatting is dat de bevolking van Dubai in dit jaar met 8% gaat afnemen. Ik heb het vermoeden dat de vraag naar huisvesting ook wel een beetje minder zal worden.
Die neemt natuurlijk af. De bevolking neemt misschien nog wel meer af. Er zullen ongetwijfeld veel ontslagen vallen en dan zijn mensen weg uit Dubai. Vrijwel niemand zal daar werkloos uit het raam van zijn appartement blijven kijken.
  zondag 8 februari 2009 @ 08:59:47 #59
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65842682
Probleem is ook vaak dat die expats totaal geen reserves hebben opgebouwd en maximale luxe hebben genoten. Elke avond uit eten, elk weekend een tripje naar een ander land en meer van dat soort flauwekul. Met als gevolg dat als de geldstroom ophoudt, die lui ook vrijwel meteen in de problemen komen.

Tsja, aan kleine kinderen worden niet voor niks sprookjes voorgelezen. In de hoop dat ze er later niet in zullen geloven.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65842698
quote:
Op zondag 8 februari 2009 08:59 schreef Lemmeb het volgende:
Probleem is ook vaak dat die expats totaal geen reserves hebben opgebouwd en maximale luxe hebben genoten. Elke avond uit eten, elk weekend een tripje naar een ander land en meer van dat soort flauwekul. Met als gevolg dat als de geldstroom ophoudt, die lui ook vrijwel meteen in de problemen komen.

Tsja, aan kleine kinderen worden niet voor niks sprookjes voorgelezen. In de hoop dat ze er later niet in zullen geloven.
Daarom vertrekken ze ook meteen, aangezien wanbetaling strafbaar is in Dubai. Ze laten hun luxe auto's en appartementen achter en stappen op het eerste de beste vliegtuig naar Europa.

Ik heb nooit begrepen waarom mensen niet bufferen. Dat zijn vaak de lui die bij economische tegenwind als eerste op hun gezich gaan en dan ligt het aan alles en iedereen behalve aan henzelf, terwijl ze zelf toen economisch de wind de goede richting op waaide best een buffer hadden kunnen opbouwen.
  zondag 8 februari 2009 @ 09:08:30 #61
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65842724
Aan de andere kant: als je op die manier aan je (islamitische ) schuldeisers kunt ontkomen en je leventje hier gewoon weer voort kunt zetten, is het ook wel erg slim natuurlijk.
pi_65842765
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:08 schreef Lemmeb het volgende:
Aan de andere kant: als je op die manier aan je (islamitische ) schuldeisers kunt ontkomen en je leventje hier gewoon weer voort kunt zetten, is het ook wel erg slim natuurlijk.
Het is ook wel slim, maar ik vind het laf om eerst de big shot uit te hangen en zo gauw als het aankomt op betalen het eerste vliegtuig te pakken om er elders weer een puinhoop van te maken.

Heb het ook weleens gezien bij "Ik vertrek": http://player.omroep.nl/?aflID=8421905
  zondag 8 februari 2009 @ 09:18:58 #63
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65842798
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is ook wel slim, maar ik vind het laf om eerst de big shot uit te hangen en zo gauw als het aankomt op betalen het eerste vliegtuig te pakken om er elders weer een puinhoop van te maken.

Heb het ook weleens gezien bij "Ik vertrek": http://player.omroep.nl/?aflID=8421905
Tsja, ik heb ook niks met zulke lui. Maar het zijn wel de lui die de grote risico's durven te nemen en die heb je ook nodig. Het is alleen zo jammer dat zoveel mensen in hun praatjes geloven in plaats van zelf eens na te denken.
pi_65842851
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tsja, ik heb ook niks met zulke lui. Maar het zijn wel de lui die de grote risico's durven te nemen en die heb je ook nodig. Het is alleen zo jammer dat zoveel mensen in hun praatjes geloven in plaats van zelf eens na te denken.
Wellicht dat je er een aantal nodig hebt, maar over het algemeen heb je toch meer aan mensen die hun zaakjes wel netjes regelen.

Je zit als bedrijf hier nu toch met een werknemer die een puinhoop heeft achtergelaten in Dubai, daar niet meer mag komen en wellicht hier tot in de lengte der dagen wordt nagezeten door schuldeisers.

Ik vraag me ook af wat je als bedrijf hebt aan iemand die zelf zijn eigen zaakjes niet eens fatsoenlijk kan regelen.
  zondag 8 februari 2009 @ 09:27:31 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65842864
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wellicht dat je er een aantal nodig hebt, maar over het algemeen heb je toch meer aan mensen die hun zaakjes wel netjes regelen.

Je zit als bedrijf hier nu toch met een werknemer die een puinhoop heeft achtergelaten in Dubai, daar niet meer mag komen en wellicht hier tot in de lengte der dagen wordt nagezeten door schuldeisers.

Ik vraag me ook af wat je als bedrijf hebt aan iemand die zelf zijn eigen zaakjes niet eens fatsoenlijk kan regelen.
Dat soort lui doen het vaak juist erg goed bij sollicitaties. Bluffen maar een eind raak zonder het zelf door te hebben. HR-mutsen worden daar drijfnat van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemmeb op 08-02-2009 09:33:12 ]
pi_65842886
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat soort lui doen het vaak juist erg goed bij sollicitaties. Blufen maar een eind raak zonder het zelf door te hebben. H&R-mutsen worden daar drijfnat van.
Dat klopt dan wel weer inderdaad. Dubai hebben ze dan net op tijd verlaten omdat ze de crash daar wel aan zagen komen en ze toe waren aan een andere uitdaging.

Sollicitatiegesprekken moet je ook niet laten doen door HR-mutsen, maar gewoon door managers of collega´s waar men mee samen moet gaan werken. Die kunnen vaak veel beter inschatten wat voor vlees men in de kuip heeft.
pi_65867908
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:58 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Over beide kan ik wel wat zeggen

belastingen
ja, ze zijn nog laag. ik zeg bewust nog aangezien er heel veel veranderingen op stapel staan die voortvloeien uit OECD en IMF verdragen die kort geleden gesloten zijn.

olie inkomsten
iedereen denkt altijd maar dat de olie inkomsten zo belangrijk zijn in dubai maar dat is dus niet waar. ze maken slechts een klein deel uit van die inkomsten. dubai haalt de meeste inkomsten uit onroerend goed, toerisme en trading. met name dat laatste is een erg belangrijke bron van inkomsten.
dubai heeft nog voor een jaartje of 20 olie.

Als de realestate en toerisme dan ook instort heeft het niets meer
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_65868542
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:51 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

er is wereldwijd veel teveel gebouwd door het goedkope geld.
De tijd dat banken verslaafd waren aan geld uitlenen vanwege de ongecontroleerde geldcreatie is echt over.
De banken zullen een hele kluif hebben om al dat geld weer terug te krijgen.
Daarnaast zal door de zelfbeperking door banken op geld uitlenen, zeker de komende twee jaar deflatie ontstaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 09-02-2009 00:27:09 ]
  maandag 9 februari 2009 @ 09:46:08 #69
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65872579
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:51 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

weer iemand die denkt dat olie zo belangrijk is voor dubai
lees je eens een keer in zeg..
Neerkomen wel!
pi_65873803
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:46 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

weer iemand die denkt dat olie zo belangrijk is voor dubai
lees je eens een keer in zeg..
je ziet toch ook realestate en toerisme in mijn post staan.
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  maandag 9 februari 2009 @ 12:07:55 #71
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65876550
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:40 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

je ziet toch ook realestate en toerisme in mijn post staan.
En je vergeet de belangrijkste
Neerkomen wel!
pi_65876810
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:07 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

En je vergeet de belangrijkste
ben wel benieuwd

maar het gaat echt overal kut nu he...is er nog een sector die niet in de problemen zit?
  maandag 9 februari 2009 @ 12:37:02 #73
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_65877247
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:19 schreef thestoryofus2009 het volgende:

[..]

ben wel benieuwd

maar het gaat echt overal kut nu he...is er nog een sector die niet in de problemen zit?

De incasso-branche
pi_65877264
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:37 schreef kibo het volgende:

[..]

De incasso-branche

hahaha, je hebt gelijk
  maandag 9 februari 2009 @ 13:59:23 #75
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65879441
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:19 schreef thestoryofus2009 het volgende:

[..]

ben wel benieuwd

Transport. Dubai heeft 1 van de grootste overslaghavens ter wereld. Door het gunstige belastingklimaat aldaar gaat ontzettend veel handel via dubai omdat de belastingen beperkt kunnen worden.
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')