abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2009 @ 00:36:40 #26
243463 credendo_vides
Out, you demons of stupidity!
pi_65787524
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:12 schreef BlueMage het volgende:
als die man niks terugstuurde betekende dit dat ie toestemde en dat er dus 'n contract was afgesloten.
Mits toestemming op bijvoorbeeld voicelog.
quote:
Die kerel van de helpdesk beweerde dat dit legaal was en had 't over 'kopen op afstand' ofzoiets. Hij zei wel dat 't weer opgezegd kon worden door 'n brief te versturen
Mits binnen 8 dagen.
pi_65787558
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:36 schreef credendo_vides het volgende:
Mits binnen 8 dagen.
7 werkdagen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 00:45:11 #28
243463 credendo_vides
Out, you demons of stupidity!
pi_65787646
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:39 schreef r_one het volgende:

[..]

7 werkdagen.
Ik heb het even opgezocht, klopt.
pi_65787703
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Toch wel.

ok, geloven we beide in ons eigen gelijk
  vrijdag 6 februari 2009 @ 01:44:28 #30
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_65788240
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:26 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

alleen het woord 'ja' is niet genoeg, er moet een duidelijke bevestiging zijn dat iemand een contract aangaat en onder welke voorwaarde dat is en dat diegene de voorwaarde accepteert, op deze manier heb je absoluut niet een rechtsgeldige bevestiging
Wat een onzin, een knikje of een handdruk kan al voldoende zijn.
pi_65788514
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:49 schreef JoPiDo het volgende:
ok, geloven we beide in ons eigen gelijk
Fijn he

Ik kan het onderbouwen, jij ook?
TEL07-1721
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65788537
tvp
pi_65788542
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 02:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Fijn he

Ik kan het onderbouwen, jij ook?
TEL07-1721

toevallig wel

ik heb zelf in een callcenter gewerkt waar dubieuze producten werden aangeboden, daar werden alle bandjes met contract-afsluiting 2 keer afgeluisterd voordat het contract daadwerkelijk werd afgesloten, omdat ze bang waren dat er geen luid en duidelijk 'ja' werd gezegd op zowel de vraag 'wilt u een contract afsluiten?' als 'bent u het eens met de voorwaarde?'

dat zou dat bedrijf nooit doen als je met een kuchje al officieel ja zou zeggen
pi_65788774
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 02:50 schreef JoPiDo het volgende:
toevallig wel

ik heb zelf in een callcenter gewerkt waar dubieuze producten werden aangeboden, daar werden alle bandjes met contract-afsluiting 2 keer afgeluisterd voordat het contract daadwerkelijk werd afgesloten, omdat ze bang waren dat er geen luid en duidelijk 'ja' werd gezegd op zowel de vraag 'wilt u een contract afsluiten?' als 'bent u het eens met de voorwaarde?'

dat zou dat bedrijf nooit doen als je met een kuchje al officieel ja zou zeggen
Hey tof

Voorwaarde (welke voorwaarde dan?) of voorwaarden (de algemene voorwaarden?)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65788845
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 04:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Hey tof

Voorwaarde (welke voorwaarde dan?) of voorwaarden (de algemene voorwaarden?)

scherp van je zeg


ooit lik je mijn reet in de hel, en dat is dan een straf voor mij
pi_65788896
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 05:24 schreef JoPiDo het volgende:
scherp van je zeg


ooit lik je mijn reet in de hel, en dat is dan een straf voor mij
Pardon
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65790147
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 06:20 schreef r_one het volgende:
Pardon
Je hebt hem op het internet gewezen op een onduidelijkheid, dan kan je deze reactie toch verwachten?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_65790578
Sorry ik was weg gisteravond, dit topis is uitgegroeid tot 'n interessante discussie. Ik vermoed idd dat er zoiets aan de hand is geweest als Dirkh zegt dat die verkoper met veel mooie woorden heeft gezegd dat ie dus alvast 'n contract opstuurt. Smerige truc maar wel legaal vrees ik. Het contract is schriftelijk opgezegd voorzover ik van m'n moeder heb begrepen dus veel was er niet aan de hand. En tsja d'r is 'n verschil tussen de Nederlandse taal machtig zijn om je gewoon in 't dagelijks leven prima te kunnen redden of gladde verkooppraatjes volledig doorzien.

Maar goed bij deze dus 'n tvp, ff blijven volgen hoewel ik vermoed dat Dirkh 't bij 't rechte eind heeft hier.

M.
Hallon!
pi_65790621
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:49 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ik ben het met jou eens en de nieuwe wetgeving zal dat ook een beetje moeten ondervangen. Helaas zijn er de verkopende partijen altijd sneller dan de wetgever en hebben hier al weer nieuwe trucjes op verzonnen. Van koude leads in no-time warme leads maken, waardoor de klant weer vogelvrij is.
Maar daar staat ook tegenover dat een inwoner van nederland geacht wordt om de nederlandse taal machtig te zijn, of handelingsbekwaam te zijn. Het is namelijk niet mogelijk om iemand te bellen, je vervolgens een buitenlands accent hoort en dan moet zeggen: Sorry u bent buitenlander, ik ga u niks verkopen.

Maar het is een "smerige" truc, maar het is alleen smerig als de koper het zelf niet heeft gewild.
Ik ben niet zo op de hoogte van aankomende aanpassing in de wet, maar zoals iemand onder je al zei dat ze je een "JA" proberen te ontfutselen, vind ik het jammer dat ze dan niet simpel stellen dat bij telefonische verkoop een "JA" niet voldoende is. In mijn ogen zou de koper iets dergelijks moeten zeggen als "JA, ik ga een abbonement/contract aan met". Voor hetzelfde geld wordt er met een opname technisch gerommeld en zeg je opeens "JA" omdat je dat eerder gezegd hebt in het gesprek op iets anders.
pi_65796574
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:26 schreef Brad het volgende:

[..]

Ik ben niet zo op de hoogte van aankomende aanpassing in de wet, maar zoals iemand onder je al zei dat ze je een "JA" proberen te ontfutselen, vind ik het jammer dat ze dan niet simpel stellen dat bij telefonische verkoop een "JA" niet voldoende is. In mijn ogen zou de koper iets dergelijks moeten zeggen als "JA, ik ga een abbonement/contract aan met". Voor hetzelfde geld wordt er met een opname technisch gerommeld en zeg je opeens "JA" omdat je dat eerder gezegd hebt in het gesprek op iets anders.
Het woordje JA is niet voldoende. Er is vast wel een contract aangesmeerd, maar onder het mom dat de klant nergens aan vast zit. Dat klopt natuurlijk ook.
Er worden allerlei gegevens doorgenomen, aan de hand van een dichtgespijkert script, en aan het eind raffelt de verkoper er snel allerlei verplichte voorwaarder uit. Dus: Wij sturen u alle gegevens op en als u niet binnen zeven dagen reageert is deze overeenkomst bindend jadadiejadieja, zo snel dat de klant het of niet hoort, begrijpt of er tussen kan komen.
Helemaal aan het einde wordt de nieuwe klant bedankt voor alles en als er vragen zijn kunt u altijd contact met ons openemen, dáááág. Klik.

In de eerste instantie is de klant akkoord gegaan met de op te sturen informatie, waar ie hoogstwaarschijnlijk mee akkoord is gegaan om van het telefoontje af te komen. De koper kan dan al bijna niet meer terug, maar krijgt de informatie pas als er "even" een mondelinge overeenkomst wordt aangegaan, want dan is de op te sturen informatie "precies aangepast op de klant" en kunt u precies zien wat u bespaart. De klant is na twee dagen alweer vergeten dat er een nietszeggend briefje en een pakket aan glimmende folders op de deurmat komt te vallen. Het nietszeggende briefje is het contract en wordt niet gelezen, de glimmende folders worden even doorgebladert en als de klant het niks vindt, dan gooit ie het pakket weg en zit na 7 werkdagen vast aan de overeenkomst. Het is dus niet alleen een "JA", het is geraffineerd te werk gaan en te wijten aan de onoplettendheid en ook een beetje gemakzucht van de klant zelf.

Ik heb zelf nooit gehoord dat bedrijven de opname manipuleren, wel dat dat door de klant gezegd wordt, maar ja, hoe wil een klant het bewijzen. Ik moet ook zeggen dat ik er ook niet zo in geloof dat het gebeurt, misschien dat het wel eens voorgevallen is, maar vast niet structureel.
pi_65799411
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:47 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Het woordje JA is niet voldoende. Er is vast wel een contract aangesmeerd, maar onder het mom dat de klant nergens aan vast zit. Dat klopt natuurlijk ook.
Er worden allerlei gegevens doorgenomen, aan de hand van een dichtgespijkert script, en aan het eind raffelt de verkoper er snel allerlei verplichte voorwaarder uit. Dus: Wij sturen u alle gegevens op en als u niet binnen zeven dagen reageert is deze overeenkomst bindend jadadiejadieja, zo snel dat de klant het of niet hoort, begrijpt of er tussen kan komen.
Helemaal aan het einde wordt de nieuwe klant bedankt voor alles en als er vragen zijn kunt u altijd contact met ons openemen, dáááág. Klik.

In de eerste instantie is de klant akkoord gegaan met de op te sturen informatie, waar ie hoogstwaarschijnlijk mee akkoord is gegaan om van het telefoontje af te komen. De koper kan dan al bijna niet meer terug, maar krijgt de informatie pas als er "even" een mondelinge overeenkomst wordt aangegaan, want dan is de op te sturen informatie "precies aangepast op de klant" en kunt u precies zien wat u bespaart. De klant is na twee dagen alweer vergeten dat er een nietszeggend briefje en een pakket aan glimmende folders op de deurmat komt te vallen. Het nietszeggende briefje is het contract en wordt niet gelezen, de glimmende folders worden even doorgebladert en als de klant het niks vindt, dan gooit ie het pakket weg en zit na 7 werkdagen vast aan de overeenkomst. Het is dus niet alleen een "JA", het is geraffineerd te werk gaan en te wijten aan de onoplettendheid en ook een beetje gemakzucht van de klant zelf.

Ik heb zelf nooit gehoord dat bedrijven de opname manipuleren, wel dat dat door de klant gezegd wordt, maar ja, hoe wil een klant het bewijzen. Ik moet ook zeggen dat ik er ook niet zo in geloof dat het gebeurt, misschien dat het wel eens voorgevallen is, maar vast niet structureel.
Ja ik denk idd dat 't zo gegaan is, volledige legaal (ik had er eerlijk gezegd niet aan gedacht dat zo gauw als 'n mondelinge overeenkomst op band staat het natuurlijk vrij makkelijk allemaal te bewijzen is en dus rechtsgeldig) maar wel erg smerig. 't Verstandigste is natuurlijk om te zeggen dat je geen belangstelling hebt als ze met zo'n praatjes aan de telefoon komen en dan de hoorn erop gooien. Waarom dat in dit geval niet is gebeurd? Misschien is de man nog niet zo alert op dit soort dingen of komt 't er toch door dat dit z'n moedertaal niet is. Trouwens, Nederlanders trappen er ook in als dat niet zo was zouden ze al lang gestopt zijn met deze flauwekul.

Welke nieuwe wetgeving gaat deze manier van verkopen minder makkelijk maken, trouwens?

M.
Hallon!
pi_65801480
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:11 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja ik denk idd dat 't zo gegaan is, volledige legaal (ik had er eerlijk gezegd niet aan gedacht dat zo gauw als 'n mondelinge overeenkomst op band staat het natuurlijk vrij makkelijk allemaal te bewijzen is en dus rechtsgeldig) maar wel erg smerig. 't Verstandigste is natuurlijk om te zeggen dat je geen belangstelling hebt als ze met zo'n praatjes aan de telefoon komen en dan de hoorn erop gooien. Waarom dat in dit geval niet is gebeurd? Misschien is de man nog niet zo alert op dit soort dingen of komt 't er toch door dat dit z'n moedertaal niet is. Trouwens, Nederlanders trappen er ook in als dat niet zo was zouden ze al lang gestopt zijn met deze flauwekul.

Welke nieuwe wetgeving gaat deze manier van verkopen minder makkelijk maken, trouwens?

M.
De nieuwe telecomwet die in juli intreedt. Op het moment dat iemand dan aangeeft dat hij/zij niet meer gebeld wil worden, dan zal dat geregistreerd moeten worden, je kan dat ook zelf doen. Dat heet het "bel me niet" register, het vroegere tandloze infofilter.
Hierdoor wordt het koud gebeld worden praktisch onmogelijk gemaakt.
Ik meende dat ook de wijze waarop het gesprek dient te verlopen aangepast zou worden, maar dat kan ik zo even niet meer terugvinden. Maar het agressieve zal verminderen, omdat een callcenter als de dood is dat een klant zegt dat ie niet meer gebeld wil worden, zij zijn dan verplicht om dat te melden.
pi_65811480
Ja lijkt me wel 'n goed plan die nieuwe wetgeving, hopelijk maakt dat callcenters wat minder agressief met hun verkoopmethoden.

M.
Hallon!
pi_65813828
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:08 schreef jeroen25 het volgende:
Je hebt hem op het internet gewezen op een onduidelijkheid, dan kan je deze reactie toch verwachten?
Oww
Right
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')