Onzin, een mondelinge overeenkomst is een overeenkomst. Niet betalen zegt helemaal niks.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:18 schreef Brad het volgende:
Bij koop op afstand, maak je de overeenkomst doormiddel van de betaling. In dit geval is er geen overeenkomst. Laat dat bedrijf maar aantonen dat er een overeenkomst is. Op deze manier kan iedereen je een contract aansmeren zonder dat je ergens vanaf weet. Lijkt mij dus dat het niet rechtsgeldig is.
Dom geblaat, de mogelijheid om de opname te beluisteren aanbieden is voldoende, een transcriptie eisen is nutteloos. Dan had je zelf maar een transcriptie moeten maken tijdens het gesprek.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:58 schreef DeHeer het volgende:
Vraag eerst of het gesprek is opgenomen, waarschijnlijk zeggen ze ja.
Vraag daarna of dit gesprek ook wordt opgenomen, antwoord is waarschijnlijk ja.
Dan geef je aan dat je in dat geval recht hebt op een transscriptie van de gesprekken, en die wil je dan graag hebben. Gevolg: de telefonist mag de gesprekken helemaal gaan uitschrijvenVaak gaan ze dan wel overstag.
Dat van het recht op transscriptie is uigesproken door een rechter in 2004, weet even niet meer welke zaak.
Hoezo, er is toch een mondelinge overeenkomst? Waarom aangetekend een contract versturen? Er is 99,99% wel een opname van de overeenkomst, dat is voldoende.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:35 schreef BroesWillems het volgende:
Was het 'contract' wel aangetekend verstuurd dan? Het lijkt me anders niet dat ze aan kunnen tonen dat het 'contract' überhaupt overgekomen is.
Klopt, maar ze zullen dat wel aan moeten tonen, en dat is vaak lastig. Wel betaald hebben zet de wederpartij steviger in hun schoenen, maar niet (nooit) betaald hebben zegt inderdaad niets.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:09 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Onzin, een mondelinge overeenkomst is een overeenkomst. Niet betalen zegt helemaal niks.
[..]
Je hebt recht op een transcriptie, en dat weten zij ook. In plaats van het opstellen ervan geven ze je dan vaak liever je gelijk en stellen ze voor alles terug te draaien. Heb je dus alsnog je resultaat.quote:Dom geblaat, de mogelijheid om de opname te beluisteren aanbieden is voldoende, een transcriptie eisen is nutteloos. Dan had je zelf maar een transcriptie moeten maken tijdens het gesprek.
[..]
quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:21 schreef DeHeer het volgende:
[..]
Klopt, maar ze zullen dat wel aan moeten tonen, en dat is vaak lastig. Wel betaald hebben zet de wederpartij steviger in hun schoenen, maar niet (nooit) betaald hebben zegt inderdaad niets.
[..]
Je hebt recht op een transcriptie, en dat weten zij ook. In plaats van het opstellen ervan geven ze je dan vaak liever je gelijk en stellen ze voor alles terug te draaien. Heb je dus alsnog je resultaat.
Dat klopt wel, als er betaald is dan staat het bedrijf sterker, of de klant minder sterk. De mondelinge overeenkomst is bindend, of er nu wel of niet betaald is.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:21 schreef DeHeer het volgende:
[..]
Klopt, maar ze zullen dat wel aan moeten tonen, en dat is vaak lastig. Wel betaald hebben zet de wederpartij steviger in hun schoenen, maar niet (nooit) betaald hebben zegt inderdaad niets.
[..]
Nee hoor, ze hebben geen recht op een transcriptie. Ze hebben het recht om de opname te beluisteren, dat is wat anders.quote:Je hebt recht op een transcriptie, en dat weten zij ook. In plaats van het opstellen ervan geven ze je dan vaak liever je gelijk en stellen ze voor alles terug te draaien. Heb je dus alsnog je resultaat.
Die "knakker" heeft gezegd dat hij informatie wilde, dat is een opening voor een contract.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:35 schreef JoPiDo het volgende:
als die knakker zeker weet dat hij nooit echt toegezegd heeft voor een contract, stoppen met betalen
quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:10 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Die "knakker" heeft gezegd dat hij informatie wilde, dat is een opening voor een contract.
De verkoper zegt dan dat alle informatie wordt verstuurd nadat de mondelinge overeenkomst is aangegaan en dat 9 dagen na aanmelding alsnog opgezegd kan worden (of iets van die strekking)
Vervolgens wordt de koopt gesloten en gaat er een bevestigingsbriefje de deur uit, met daarop de gegevens, de AV en een flitsend foldertje.
De "knakker" wil het niet hebben en gooit de "informatie" weg, maar vergeet dat er een overeenkomst is aangegaan. Na de bedenktijd zal de verkoper beginnen te factureren en is er geen makkelijke weg terug. Op de band wordt (als het goed is) namelijk vermeld dat het hier gaat om een mondelinge overeenkomst.
Het is een vervelende manier van verkopen, maar uitsluitend vervelend voor mensen die geen belangstelling hebben en dat kan je door de telefoon niet zien als verkoper.
Ik stuur u vandaag nog alle informatie op die u wil hebben, als ik u nu alvast aanmeld kunt u in ieder geval gebruik maken van deze aanbieding en als u de informatie hebt doorgelezen kunt u in ieder geval binnen de ruime bedenkperiode besluiten om er van af te zien, zal ik het voor u regelen?quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:34 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar, als je zegt informatie te willen ga je nooit automatisch een contract aan... ik vermoed dat hij wel toegezegd heeft, maar het zich niet meer kan of wil herinneren en hoopt dat de moeder van TS het voor hem oplost
dus blijft optie twee over: één van beide aanbieders opzeggen en je verlies nemen
De rechter heeft toch anders bepaald, ik zal eens kijken of ik de betreffende zaak kan achterhalen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:27 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat klopt wel, als er betaald is dan staat het bedrijf sterker, of de klant minder sterk. De mondelinge overeenkomst is bindend, of er nu wel of niet betaald is.
[..]
Nee hoor, ze hebben geen recht op een transcriptie. Ze hebben het recht om de opname te beluisteren, dat is wat anders.
Ik als nederlander moet al even dubbel lezen om te zien hoe mooi de zin is ingepakt. Het is dat ik het sneller zou herkennen, maar ik denk dat een buitenlander daar zeker moeite mee heeft en totaal niet doorheeft dat hem op dat moment een overeenkomst is aangesmeerd. Ergens vind ik dat dergelijke verkoop verboden zou moeten worden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:49 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik stuur u vandaag nog alle informatie op die u wil hebben, als ik u nu alvast aanmeld kunt u in ieder geval gebruik maken van deze aanbieding en als u de informatie hebt doorgelezen kunt u in ieder geval binnen de ruime bedenkperiode besluiten om er van af te zien, zal ik het voor u regelen?
Ik ben het met jou eens en de nieuwe wetgeving zal dat ook een beetje moeten ondervangen. Helaas zijn er de verkopende partijen altijd sneller dan de wetgever en hebben hier al weer nieuwe trucjes op verzonnen. Van koude leads in no-time warme leads maken, waardoor de klant weer vogelvrij is.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:58 schreef Brad het volgende:
[..]
Ik als nederlander moet al even dubbel lezen om te zien hoe mooi de zin is ingepakt. Het is dat ik het sneller zou herkennen, maar ik denk dat een buitenlander daar zeker moeite mee heeft en totaal niet doorheeft dat hem op dat moment een overeenkomst is aangesmeerd. Ergens vind ik dat dergelijke verkoop verboden zou moeten worden.
Antwoord consequent "(zoals ik al zei) U mag mij met alle plezier de informatie toesturen hoor" en je krijgt ze hartstikke gek omdat ze je het woordje "JA" niet hebben kunnen ontfutselenquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:49 schreef Dirkh het volgende:
Ik stuur u vandaag nog alle informatie op die u wil hebben, als ik u nu alvast aanmeld kunt u in ieder geval gebruik maken van deze aanbieding en als u de informatie hebt doorgelezen kunt u in ieder geval binnen de ruime bedenkperiode besluiten om er van af te zien, zal ik het voor u regelen?
quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:49 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Toch wel.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:26 schreef JoPiDo het volgende:
alleen het woord 'ja' is niet genoeg, er moet een duidelijke bevestiging zijn dat iemand een contract aangaat en onder welke voorwaarde dat is en dat diegene de voorwaarde accepteert, op deze manier heb je absoluut niet een rechtsgeldige bevestiging
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |