quote:Reizen in de 1e klas:
* Ook met je OV-studentenkaart kan je 1e klas reizen.
* Reis je met korting, dan koop je een overgangskaartje 2-1 tegen gereduceerd tarief.
* Wanneer je “vrij reist”, koop je een overgangskaartje tegen vol tarief.
Klopt, vriendelijke conducteurs willen die ook nog wel eens uitdelen aan passagiers die de hele reis hebben moeten staan in een overvolle treinquote:Op donderdag 5 februari 2009 15:22 schreef jslavenburg het volgende:
Euhm...correctie:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)nkaart#geldigheid-id
[..]
Het overgangskaartje kost slechts het verschil tussen een eerste klas kaartje en een tweedeklas kaartje...quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:43 schreef men_in_red het volgende:
wat raar dat als je vrij reist (dus als je ov geldig is,) en je naar de eerste klas wil je het volledige tarief moet betalen, kan me goed voorstellen dat studenten het gewoon met een kortings overstapkaart proberen.
ja dat weet ik, maar je krijgt daar geen 40% korting op en dat vind ik vreemd.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:31 schreef erikkll het volgende:
[..]
Het overgangskaartje kost slechts het verschil tussen een eerste klas kaartje en een tweedeklas kaartje...
Waarom, die korting geldt alleen in het weekend.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:31 schreef men_in_red het volgende:
[..]
ja dat weet ik, maar je krijgt daar geen 40% korting op en dat vind ik vreemd.
precies. En die geldt dan wél omdat je immers ook al hebt moeten betalen voor het kaartje in de tweede klas.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom, die korting geldt alleen in het weekend.
Stap op vrijdagmiddag op de trein van Groningen naar Utrecht of maandag ochtend van Utrecht naar Groningen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:19 schreef Roosje11 het volgende:
is dat mogelijk? Mag het? ik kan op de kaart zelf er niks over vinden. T zal wel niet he?
En hoeveel moet je dan bijbetalen als je toch eerste klas wilt reizen? gereduceerd tarief? of gewoon volle ritprijs?
Sowieso de trein naar Groningen vanuit Utrecht an-sichquote:Op maandag 9 februari 2009 23:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Stap op vrijdagmiddag op de trein van Groningen naar Utrecht of maandag ochtend van Utrecht naar Groningen.
Dan weet je het.
Misschien bij de gratie van sommige conducteurs maar een officiele policy is er volgens mij niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:37 schreef Kerol het volgende:
Als het druk is in de trein mag je wel 1e klas reizen met een OV
Die is er heus wel. Dat mag niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Misschien bij de gratie van sommige conducteurs maar een officiele policy is er volgens mij niet.
Bron: zoeken op "Eerste klas reizen als er in de tweede klas geen zitplaats is" via de site (url onmogelijk)quote:Eerste klas reizen als er in de tweede klas geen zitplaats is
U mag met een tweede klas vervoerbewijs niet eerste klas reizen. Ook niet als er in de tweede klas geen zitplaats is. Als u in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs voor de tweede klas dan kunt u bij een Servicebalie, Kaartautomaat met aanraakscherm, Wizzl en NS-verkooppunt wel een Overgangsbewijs kopen voor het traject dat u eerste klas wilt reizen.
Dat mag inderdaad als je in het bezit bent van een 2-1 kaartje, anders heb je gewoon uit de 1e klas weg te blijven.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:37 schreef Kerol het volgende:
Als het druk is in de trein mag je wel 1e klas reizen met een OV
gelukkig gaat er vanaf december een extra echte intercity rijden... het is een beginquote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sowieso de trein naar Groningen vanuit Utrecht an-sich!
Klopt. Het komt echter weleens voor dat er zelfs aan staanplaatsen tekort is in 2e klas, en dan ga ik toch echt wel 1e klas staan/zitten.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Die is er heus wel. Dat mag niet.
[..]
Bron: zoeken op "Eerste klas reizen als er in de tweede klas geen zitplaats is" via de site (url onmogelijk)
quote:Op zondag 15 februari 2009 20:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Klopt. Het komt echter weleens voor dat er zelfs aan staanplaatsen tekort is in 2e klas, en dan ga ik toch echt wel 1e klas staan/zitten.
Dat staan, daar zal niemand over klagen. Zitten is een brug te ver.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Klopt. Het komt echter weleens voor dat er zelfs aan staanplaatsen tekort is in 2e klas, en dan ga ik toch echt wel 1e klas staan/zitten.
Nope. Als ik al een keer met de trein ga, betaal ik gewoon 100% voor de 1e klas. Ik heb dan geen behoefte aan stakkers die hun deel van de trein te vol vinden. Als je 1e klas wil reizen heb je er gewoon voor te betalen.quote:
Idd, vooral de lange treinen hebben eigenlijk teveel 1ste klas.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:21 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik wil trouwens niet al te offtopic gaan, maar signaleren meer mensen dat er vaak ongelooflijk veel 1e klas wagons aan een trein in de spits hangen? Intercity Den Haag - Eindhoven bijv., hangen soms in de spits 3 of meer wagons eerste klas aan, terwijl 2e klas stampvol zit. Per 1e klas wagon zitten dan een man of 5
Dat kan. Mag ook, op straffe van een boete (= zwartrijden; rijden zonder geldig vervoersbewijs).quote:Op zondag 15 februari 2009 20:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Klopt. Het komt echter weleens voor dat er zelfs aan staanplaatsen tekort is in 2e klas, en dan ga ik toch echt wel 1e klas staan/zitten.
Balie, automaat, verkooppunt...?quote:Op zondag 15 februari 2009 21:40 schreef Sapstengel het volgende:
Waar vind je die 2-1 overstapkaartjes dan? Ik zie ze nergens staan bij de tarieven. Dus op de dag dat je OV geldig is, heb je zo'n kaartje nodig. Op andere dagen gewoon een 1e klas kaartje met 40% korting?
Bron: website NS, zoeken op "Eerste klas reizen als er in de tweede klas geen zitplaats is".quote:Als u in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs voor de tweede klas dan kunt u bij een Servicebalie, Kaartautomaat met aanraakscherm, Wizzl en NS-verkooppunt wel een Overgangsbewijs kopen voor het traject dat u eerste klas wilt reizen.
Dat kan wel zo zijn, maar je vergeet dat de NS wel een vervoersverplichting heeft... Aan de hand daarvan kun je beargumenteren dat als je zowel in de tweede klas als op het balkon zelfs niet meer kunt staan, je je naar de eerste klas kunt begeven.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:15 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat kan. Mag ook, op straffe van een boete (= zwartrijden; rijden zonder geldig vervoersbewijs).
Het vervoersbewijs is niet gebonden aan een bepaalde trein, wel aan een bepaalde klasse.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar je vergeet dat de NS wel een vervoersverplichting heeft... Aan de hand daarvan kun je beargumenteren dat als je zowel in de tweede klas als op het balkon zelfs niet meer kunt staan, je je naar de eerste klas kunt begeven.
Je koopt een vervoersbewijs. Als de NS vervolgens besluit een trein met alleen eerste klas wagons in te zetten, mag ik toch mee. Ik heb immers een vervoersovk. Hoe de NS dat wil nakomen is hun zorg.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Het vervoersbewijs is niet gebonden aan een bepaalde trein, wel aan een bepaalde klasse.
quote:Uiteraard is alles veel naar je toe te redeneren.
Een conducteur die beweerd dat ik niet in eerste klas mag staan terwijl 2e klas helemaal vol is (zoals diederik zegt), lach ik hem in zn gezicht uit als hij een boete uit wil schrijven. Dan haalt hij de politie er maar bij.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Het vervoersbewijs is niet gebonden aan een bepaalde trein, wel aan een bepaalde klasse.
Uiteraard is alles veel naar je toe te redeneren.
Ik heb nog nooit een trein gezien met louter eersteklascoupés. Dat de verhouding tussen het aantal coupés en het aantal reizigers in de betreffende klasse niet strookt met de werkelijkheid, ben ik met je eens.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je koopt een vervoersbewijs. Als de NS vervolgens besluit een trein met alleen eerste klas wagons in te zetten, mag ik toch mee. Ik heb immers een vervoersovk. Hoe de NS dat wil nakomen is hun zorg.
[..]
quote:Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Een conducteur die beweerdt dat ik niet in eerste klas mag staan terwijl 2e klas helemaal vol is (zoals diederik zegt), lach ik hem in zn gezicht uit als hij een boete uit wil schrijven. Dan haalt hij de politie er maar bij.
Gast, wat denk je dan, dat ik de volgende trein pak omdat de NS zn zaakjes niet op orde heeft? Bovendien ben je dan waarschijnlijk ook niet de enige. Denk maar niet dat de politie, als ze al komen, je voor zoiets gaan bekeuren hoor. Zeker niet als er meerder mensen bij betrokken zijn.quote:
Ja en ik rook gewoon nog in de trein. Halen zu du polisie er maar bij!quote:Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Een conducteur die beweerd dat ik niet in eerste klas mag staan terwijl 2e klas helemaal vol is (zoals diederik zegt), lach ik hem in zn gezicht uit als hij een boete uit wil schrijven. Dan haalt hij de politie er maar bij.
Heb het dan ook over staan in de eerste klas als de tweede klas stampvol is.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:10 schreef eriksd het volgende:
Achja, je betaalt natuurlijk wel voor een vervoersbewijs, maar niet voor een zitplaats
Een conducteur mag jou staande houden en heeft (als BOA) wellicht "politiebevoegdheden"... Ik denk niet dat de (spoorweg)politie wordt opgeroepen, maar als, dan zullen ze komen. Je bent in principe een zwartrijder, in dat geval.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Gast, wat denk je dan, dat ik de volgende trein pak omdat de NS zn zaakjes niet op orde heeft? Bovendien ben je dan waarschijnlijk ook niet de enige. Denk maar niet dat de politie, als ze al komen, je voor zoiets gaan bekeuren hoor. Zeker niet als er meerder mensen bij betrokken zijn.
Een vervoersbewijs in een bepaalde klasse, ja.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:10 schreef eriksd het volgende:
Achja, je betaalt natuurlijk wel voor een vervoersbewijs, maar niet voor een zitplaats
Geloof mij nou maar, er is echt geen conducteur die je daarvoor gaat bekeuren. En wat dan nog, wil ie meerdere mensen staande houden?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:11 schreef baskick het volgende:
[..]
Een conducteur mag jou staande houden en heeft (als BOA) wellicht "politiebevoegdheden"... Ik denk niet dat de (spoorweg)politie wordt opgeroepen, maar als, dan zullen ze komen. Je bent in principe een zwartrijder, in dat geval.
Dat was een extreem voorbeeld om eenvoudig aan te tonen dat er prima redenen voor kunnen zijn om toch mee te reizen ook al kun je niet in de tweede klas terecht.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:03 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een trein gezien met louter eersteklascoupés. Dat de verhouding tussen het aantal coupés en het aantal reizigers in de betreffende klasse niet strookt met de werkelijkheid, ben ik met je eens.
[..]
Erg slecht voorbeeld, je hebt namelijk een vervoersbewijs voor de 2e klas, is er geen 2e klas dan zal je op een trein moeten wachten die er wel een heeft.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat was een extreem voorbeeld om eenvoudig aan te tonen dat er prima redenen voor kunnen zijn om toch mee te reizen ook al kun je niet in de tweede klas terecht.
Ik begrijp je punt, ja. Maar het antwoord op de vraag of het (volgens de regels) is toegestaan is het antwoord: nee. Dat het niet te doen is om iedereen die de regels overtreedt staande te houden - en of dat wenselijk is - is waar.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Geloof mij nou maar, er is echt geen conducteur die je daarvoor gaat bekeuren. En wat dan nog, wil ie meerdere mensen staande houden?
Ik snap je punt overigens wel hoor, absoluut. Ik denk echter niet dat het wenselijk is om naar een extreem strenge regel=regel maatschappij willen. Daar wordt niemand beter van.
De keren dat het mij is overkomen mocht ik trouwens van een conducteur lekker gaan zitten, ipv staan in 1e klas.
Onzin, de NS heeft een dienstregeling, en aan de hand daarvan mag je ook verwachten op bepaalde tijden vervoerd te worden, dat is óók part of the deal (waarom denk je dat ze anders bussen inzetten als er geen treinen rijden, of dat je geld terug kunt krijgen bij vertraging...).quote:Op maandag 16 februari 2009 14:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Erg slecht voorbeeld, je hebt namelijk een vervoersbewijs voor de 2e klas, is er geen 2e klas dan zal je op een trein moeten wachten die er wel een heeft.
Zie de dienstregeling opmerking.quote:Wat is het volgende? Claimen dat een trein met als bestemming Utrecht door moet rijden naar Maastricht omdat je toevallig daarvoor een kaartje hebt? De NS moet het immers maar uitzoeken hoe ze je naar de eindbestemming krijgen, toch?
En de NS hoeft zich niet aan de afspraken te houden? Waar is de wederkerigheid?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:28 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, ja. Maar het antwoord op de vraag of het (volgens de regels) is toegestaan is het antwoord: nee. Dat het niet te doen is om iedereen die de regels overtreedt staande te houden - en of dat wenselijk is - is waar.
Jawel. Staat in de dienstregeling ook dat zich in elke trein zowel 1e klas als 2e klas coupés bevinden, of is dat een aanname op basis van de huidige situatie?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En de NS hoeft zich niet aan de afspraken te houden? Waar is de wederkerigheid?
Staat ergens in de algemene voorwaarden dat ze een 2e klas aan moeten bieden op de tijden dat ze rijden? Indien dat niet het geval is heb je gewoon pech want ze rijden wel en voldoen dus aan de dienstregeling.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Onzin, de NS heeft een dienstregeling, en aan de hand daarvan mag je ook verwachten op bepaalde tijden vervoerd te worden, dat is óók part of the deal (waarom denk je dat ze anders bussen inzetten als er geen treinen rijden, of dat je geld terug kunt krijgen bij vertraging...).
[..]
Zie de dienstregeling opmerking.
De afspraak is dat je vervoerd wordt. In de dienstregeleing staat volgens mij niets over 1e/2e klas coupes, wat ons brengt bij wat in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is: nl dat je met beide kaartjes in een trein kan stappen.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:35 schreef baskick het volgende:
[..]
Jawel. Staat in de dienstregeling ook dat zich in elke trein zowel 1e klas als 2e klas coupés bevinden, of is dat een aanname op basis van de huidige situatie?
Alleen zal je dan in een trein met uitsluitend 1e klas wagons gewoon op het balkon moeten staan met je 2e klas kaartje.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De afspraak is dat je vervoerd wordt. In de dienstregeleing staat volgens mij niets over 1e/2e klas coupes, wat ons brengt bij wat in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is: nl dat je met beide kaartjes in een trein kan stappen.
Dat is lachwekkend. Er staat helemaal niets in die voorwaarden, en je moet dus afgaan op wat gangbaar is. Overigens is er ook altijd nog zoiets als de redelijkheid en billijkheid en de zwarte en grijze lijst...quote:Op maandag 16 februari 2009 14:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Staat ergens in de algemene voorwaarden dat ze een 2e klas aan moeten bieden op de tijden dat ze rijden? Indien dat niet het geval is heb je gewoon pech want ze rijden wel en voldoen dus aan de dienstregeling.
Dat jij te cheap bent om geen 1e klas kaartje te kopen kan de NS weinig aan doen. Je 2e kaartje is de hele dag geldig, dus je kan gewoon de volgende trein pakken, of natuurlijk 1e klas reizen met een 1e klas vervoersbewijs.
Heb ik ooit anders beweerd? Overigens: gezien er in de regel veel meer tweede dan eerste klas reizigers zijn, kun je er wel van uitgaan dat de meerderheid van de te vervoeren mensen niet op het balkon zal kunnen staan.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen zal je dan in een trein met uitsluitend 1e klas wagons gewoon op het balkon moeten staan met je 2e klas kaartje.
Kijk eens in art. 6:236 BW... Of desnoods in art 6:248 BW (in wezen is 6:236 een uitwerking van 6:248).quote:Op maandag 16 februari 2009 14:52 schreef eriksd het volgende:
Ik snap niet hoe deze discussie zo kan verzanden. Punt is gewoon dat je met je OV alleen met bijbetaling in de 1ste klas kan zitten, en als het erg druk is heb je nog steeds geen recht om in de 1ste klas te vertoeven. Dat het onredelijk is, kan, maar je mag er dan alsnog alleen staan bij de gratie van de conducteur. Basta.
Na even na te lezen heb jij dat inderdaad niet direct beweerd, maar aan de hand van de onderstaande quote zou je kunnen argumenteren dat je vind dat regels niet geldig zijn in sommige gevallen.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Heb ik ooit anders beweerd? Overigens: gezien er in de regel veel meer tweede dan eerste klas reizigers zijn, kun je er wel van uitgaan dat de meerderheid van de te vervoeren mensen niet op het balkon zal kunnen staan.
quote:Op maandag 16 februari 2009 11:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar je vergeet dat de NS wel een vervoersverplichting heeft... Aan de hand daarvan kun je beargumenteren dat als je zowel in de tweede klas als op het balkon zelfs niet meer kunt staan, je je naar de eerste klas kunt begeven.
Wat is de kern van de ovk? -> Dat je een geldbedrag betaalt, waarvoor de NS jou als tegenprestatie vervoer levert. Dat is de hoofdregel.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Na even na te lezen heb jij dat inderdaad niet direct beweerd, maar aan de hand van de onderstaande quote zou je kunnen argumenteren dat je vind dat regels niet geldig zijn in sommige gevallen.
[..]
Ah, ik zie dat je nu aan juridische haarkloverij wil doen maar deze kunst nog niet helemaal beheerst. Laten we het erop houden dat de discussie eigenlijk vrij helder is;quote:Op maandag 16 februari 2009 14:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kijk eens in art. 6:236 BW... Of desnoods in art 6:248 BW (in wezen is 6:236 een uitwerking van 6:248).
Hij heeft niets opgeschreven dat niet prima verdedigbaar is, het ging er volgens mij (althans, zo begon de discussie) om of reizen in de eerste klasse met OV kaart al dan niet mogelijk is. Als ik dan constateer dat men zover uitwijdt in hypothetische gevallen met treinen bestaande uit puur 1ste klasse rijtuigen, dan mag ik toch wel opmerken dat de discussie verzandt?quote:Op maandag 16 februari 2009 17:48 schreef GlowMouse het volgende:
Eriksd: heb jij enige juridische achtergrond? Wat DD beweert lijkt me namelijk prima verdedigbaar.
quote:Op maandag 16 februari 2009 11:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar je vergeet dat de NS wel een vervoersverplichting heeft... Aan de hand daarvan kun je beargumenteren dat als je zowel in de tweede klas als op het balkon zelfs niet meer kunt staan, je je naar de eerste klas kunt begeven.
Dit is geen haarkloverij, dit is basic verbintenissenrecht...quote:Op maandag 16 februari 2009 17:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat je nu aan juridische haarkloverij wil doen maar deze kunst nog niet helemaal beheerst.
Wat interesseert mij die discussie? Het gaat me nu juist om de uitzonderingen, die zijn veel interessanter, en dat is ook waarover in dit topic gediscussieerd wordt.quote:Laten we het erop houden dat de discussie eigenlijk vrij helder is;
Men koopt een 1e klasse vervoersbewijs, men neemt plaats in de eerste klas.
Men koopt een 2e klasse vervoersbewijs, men neemt plaats in de tweede klas.
Nee.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:56 schreef pirlo444 het volgende:
en hoe zit het als je nog moet wachtten op je ov kun je de gemaakte kosten dan terugvragen ?
Of een spoorknor.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:47 schreef Repeat het volgende:
Wat doet het ertoe, in de eerste klas ben je nog een pauperige burgerlul
Als ik naar TT kijk icm het originele verloop van het topic lijkt mij die discussie toch het relevant, zo niet het belangrijkste. Dat jij dat niet vindt kan, maar mijn punt dat de discussie verzandde is toch niet volkomen uit de lucht gegrepen.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dit is geen haarkloverij, dit is basic verbintenissenrecht...
[..]
Wat interesseert mij die discussie? Het gaat me nu juist om de uitzonderingen, die zijn veel interessanter, en dat is ook waarover in dit topic gediscussieerd wordt.
Als ik daar zou willen zitten en zij weigert haar tassen weg te halen, zou ik ze eigenhandig verplaatsenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:19 schreef GSbrder het volgende:
Hetzelfde geld voor mensen die denken stoelen te kunnen claimen door hun koffer/tassen erop te kunnen zetten. Maakte ik vanochtend mee, een vrouw die in de spits met mensen staande in het middenpad nog stoïcijns weigerde haar tassen van de 3 stoelen van haar cabine te halen omdat ze er afgesproken had met 3 andere collega's / huishoudbeursvriendinnen
Die mogen van mij echt doodvallen, maar dat is weer een andere discussie
Laat ik voorop stellen dat ik die discussie niet gestart ben. Los daarvan is het wel degelijk relevant: de discussie is of je met een OV in de eerste klas mag zitten. Het correcte antwoord daarop is niet nee, maar: nee, tenzij.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 07:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik naar TT kijk icm het originele verloop van het topic lijkt mij die discussie toch het relevant, zo niet het belangrijkste. Dat jij dat niet vindt kan, maar mijn punt dat de discussie verzandde is toch niet volkomen uit de lucht gegrepen.
Zoals baskick al schreef kun je ze in de kaartautomaat met aanraakscherm vinden; klik linksonder op Overige kaartjes en ze staan in de rechterkolom. Ze zijn er in verschillende varianten: enkele reizen, retourtjes en dagkaartjes. Op dagen dat je geen vrij reizen hebt, maar met korting reist, kun je direct een kaartje voor de eerste klas kopen (natuurlijk het makkelijkst), of een kaartje voor de tweede klas met korting én een overgangsbewijs met korting. Qua prijs maakt dat niet uitquote:Op zondag 15 februari 2009 21:40 schreef Sapstengel het volgende:
Waar vind je die 2-1 overstapkaartjes dan? Ik zie ze nergens staan bij de tarieven. Dus op de dag dat je OV geldig is, heb je zo'n kaartje nodig. Op andere dagen gewoon een 1e klas kaartje met 40% korting?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |