De bron van je informatie noemen bedoel je? Da's toch een referentie? In sommige vakgebieden zetten ze die in voetnoten maar in andere vakgebieden doen ze dat op andere manieren, bijv. de naam van de auteur en jaartal in de tekst en aan het eind van je paper een lijst. (Heel handig als je verschillende dingen studeert en elke docent beweert dat zijn gewoonte echt dé manier is die alle wetenschappers gebruiken.) Maar goed, hoe dan ook moet je wel je bronnen citeren natuurlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel echt voetnoten. Ik moet bij elk werkstuk wat ik maak, elke zin zo ongeveer verantwoorden
AFAIK is in de meeste journals de referentie (naam, jaar) gebruikelijk. Maar het gaat uiteindelijk om het citeren van je bronnen, ja.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:47 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
De bron van je informatie noemen bedoel je? Da's toch een referentie? In sommige vakgebieden zetten ze die in voetnoten maar in andere vakgebieden doen ze dat op andere manieren, bijv. de naam van de auteur en jaartal in de tekst en aan het eind van je paper een lijst. (Heel handig als je verschillende dingen studeert en elke docent beweert dat zijn gewoonte echt dé manier is die alle wetenschappers gebruiken.) Maar goed, hoe dan ook moet je wel je bronnen citeren natuurlijk.
Wow, een TVP met inhoud...
Bij mijn studie zijn ze nogal miereneukerig daarinquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:47 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
De bron van je informatie noemen bedoel je? Da's toch een referentie? In sommige vakgebieden zetten ze die in voetnoten maar in andere vakgebieden doen ze dat op andere manieren, bijv. de naam van de auteur en jaartal in de tekst en aan het eind van je paper een lijst. (Heel handig als je verschillende dingen studeert en elke docent beweert dat zijn gewoonte echt dé manier is die alle wetenschappers gebruiken.) Maar goed, hoe dan ook moet je wel je bronnen citeren natuurlijk.
Wow, een TVP met inhoud...
Jezus christ, ik zeg alleen dat ik het vreemd vindquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
serieus
ik dacht dat je misschien INHOUDELIJK geïnteresseerd was, maar het énige waar je op gaat zitten kankeren zijn 'voetnoten'. Zeg dan niets
maar het inhoudelijke hoef ik nu ook niet meer te horen in ieder geval
ben erg blij met mijn 8,5 uitgedeeld door de onderwijsdirecteur en een van de meest mierenneukerige docenten waarbij zijn hoofdvak door slechts 40% in één keer wordt gehaald (wat ik overigens in één keer met een 7 heb gehaald vorig jaar)
het was een essay waarin ik in EIGEN woorden met behulp van een áántal bronnen moest laten zien wat ik had geleerd in mijn EERSTE jaar.
Geen voetnoten, maar wel boven elk stukje dat ik heb gebruikt "dit komt uit" en vervolgens in de bronnen de volledige uitleg hiervan
Ik vond het goed, mn docent vond het goed, en jij gaat zitten miepen over voetnoten, kommop zeg
Ik weet niet eens wat dat is! Morgen ga ik naar de bank en dan vraag ik datquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:48 schreef Tinkepink het volgende:
HOi Ewelina! Lees je pm evenIk heb je BIC en IBAN nodig!
Dat kun je gewoon opzoeken bij online bankieren.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:53 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat dat is! Morgen ga ik naar de bank en dan vraag ik dat
Ja, dat is zo'n toffe cdquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:00 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Ik ook! Ik ook!
En die CD van Jon solo vonnik ook wel cool.
Queen of New Orleans.
Hahahahahaquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:51 schreef Greys het volgende:![]()
![]()
![]()
MUISSSSSSSSSSSSS!!!! JE BENT KLAARRRRRRR!!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
McArmy:
Wie wil er met me zoenen?
Ik! Ik! Ik! Ik!
Sorry, alleen Mighty Mouse krijgt kusjes vandaag!
[ afbeelding ]
Voor zover ik weet ook ja, in de psychologie- en medische literatuur in elk geval wel, maar toen ik geschiedenisvakken deed vond men dat ik voetnoten moest gebruiken want dat vonden zij weer de normale manier. Zij zullen misschien weinig te maken hebben met literatuur uit andere vakgebieden, waardoor ze nooit hun systemen gelijkgetrokken hebben. Wat zij willen, potato potato.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
AFAIK is in de meeste journals de referentie (naam, jaar) gebruikelijk. Maar het gaat uiteindelijk om het citeren van je bronnen, ja.
Je verdraait mijn woorden. Ik zei, dat ik hier geen voldoende voor gehad zou hebben- en dat komt dus omdat mijn studie gewoon hele andere eisen daarmee stelt.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:53 schreef motorbloempje het volgende:
je zei niet dat je het 'vreemd vind', je zei dat je niet kan geloven dat ik hier een voldoende voor heb gehad en begint te kankeren over voetnoten
als je écht wat inhoudelijks te melden had, dan had je gezegd "goh, interessant! ik vond dit leuk, maar dit stukje ben ik het niet mee eens... Oh, en trouwens, moeten jullie geen voetnoten gebruiken?'
pardon? ik zie niet wat de rest met mijn relaas tegen Ewelina van net te maken heeft? Of voel je jezelf aangesproken?quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:54 schreef loveli het volgende:
Kleine tip: reageer af op Ewelina wat je haar aanrekent, maar leef de rest van je frustraties alstjeblieft niet op de verkeerde uit.
Waar?quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat kun je gewoon opzoeken bij online bankieren.
Dat dusquote:
het kwam in ieder geval erg onaardig je strot toetsenbord uit om meteen daarover te gaan lopen zanikenquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je verdraait mijn woorden. Ik zei, dat ik hier geen voldoende voor gehad zou hebben- en dat komt dus omdat mijn studie gewoon hele andere eisen daarmee stelt.
Ik weet niet hoe het bij de alfa-wetenschappen zit maar in de biomedische wereld word je best wel afgerekend op hoe vaak je artikelen geciteerd worden dus als iemand dan iets van je gebruikt wil je ook wel even genoemd worden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En oeh, voetnotendiscussie. Ik snap dat MoBlo een beetje pissig is dat ze commentaar krijgt op zoiets 'perifeers' als voetnoten, want het gaat tenslotte toch om de inhoud, maar feit is toch dat er (overdreven? daar kun je over discussiëren) veel belang wordt gehecht aan correcte verwijzingen binnen de academische wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |