quote:Seizoen lijkt voorbij voor Romero
AZ lijkt het seizoen af te moeten maken zonder Sergio Romero. De keeper van de Alkmaarse ploeg heeft na een geslaagde operatie te horen gekregen dat hij zes weken de tijd nodig heeft om te herstellen van zijn gebroken hand, maar coach Louis van Gaal verwacht de Argentijn in realiteit nog langer kwijt te zijn. “Ik denk zelf dat hij er de rest van het seizoen uit ligt”, zei de oefenmeester op de website van zijn werkgever.
Romero brak zijn hand nadat hij zijn frustraties had botgevierd op een kleedkamermuur. “Dat is nou Argentijns temperament”, zei Van Gaal op het wekelijkse perspraatje. “Het is niet slim van Sergio om zijn frustraties op deze manier te uiten; hij was niet in staat om het te managen. Hij benadeelt op deze manier het team en de club. Ik kijk echter naar de totale mens, in plaats van slechts de voetballer. Emoties en culturele dimensies spelen in dit geval ook een rol.”
“Bij hem zie ik wel vaker de kogeltjes in zijn ogen branden”, vervolgde de oefenmeester. “Hij was niet zozeer boos om het verlies of de uitschakeling, maar meer om het feit dat zijn blunder zo’n grote rol heeft gespeeld bij de nederlaag. Zo’n blunder is niet des Sergio’s. Na afloop zat hij huilend in de kleedkamer. Sergio was direct al schuldbewust richting mij. Of ik hem vandaag al heb gebeld? Nee, ik denk niet dat hij nu op mijn stem zit te wachten.”
Joey Didulica zal de aankomende weken de taken van Romero overnemen, te beginnen met de uitwedstrijd tegen NEC. Van Gaal: “Hij weet wat ik verlang van een keeper en nu is het aan hem om te bewijzen wat hij waard is. Didulica is een mentaal sterke speler. Het feit dat hij na een moeilijke periode weer in het gelid is geraakt, bewijst dat. Een keeper heeft echter grote invloed op een verdediging. Joey is weer heel anders dan Sergio. De verdediging moet nu weer op elkaar ingespeeld raken. We kunnen helemaal van voor af aan beginnen.”
Niklas Moisander keert zondag waarschijnlijk terug in de wedstrijdselectie. “Maar dat weet ik nog niet zeker”, benadrukte Van Gaal. “Ik ga vanmiddag bij de training kijken hoe mijn team ervoor staat. Sébastien Pocognoli is normaliter fitter dan Jeremain Lens en Moisander.” Gill Swerts is ook een twijfelgeval voor het duel met NEC.
Het is eigenlijk gewoon zo lachwekkend.quote:Ik denk zelf dat hij er de rest van het seizoen uit ligt”
Bij Volendam zou ie elke week een gat in de muur slaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:15 schreef sjimz het volgende:
Als Jeroen Verhoeven dit zou doen dan kon je een nieuwe muur voor in de kleedkamer bestellen
Gaten in de Dijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bij Volendam zou ie elke week een gat in de muur slaan.
Nouquote:Op maandag 2 maart 2009 19:37 schreef RayMania het volgende:
Eigenlijk weet ik geen eens of Romero een goede keeper is, want AZ heeft zo'n goede verdediging, dat Romero bijna nooit in actie hoeft te komen,
Idd. En PSV de 5e op rij!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:07 schreef DeVinger het volgende:
Te mooi als AZ nu de titel gaat verspelen...
quote:“Het is niet slim van Sergio om zijn frustraties op deze manier te uiten; hij was niet in staat om het te managen.
3 ploegen hopen op een kampioenschap omdat er ineens een keeper geblesseerd isquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:49 schreef RayMania het volgende:
Drukte gelijk in dit topic. Er lijkt wel of er iets aan de hand is.
Je ziet het niet hequote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:10 schreef Prosac het volgende:
[..]
3 ploegen hopen op een kampioenschap omdat er ineens een keeper geblesseerd is
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:49 schreef RayMania het volgende:
Drukte gelijk in dit topic. Er lijkt wel of er iets aan de hand is.
quote:Romero keept vanavond weer
Door Jeroen de Laat
Maandag, 20 april 2009, 09:05
Sergio Romero maakt maandagavond zijn rentree bij AZ. De doelman staat op doel bij de Beloften in het duel met RKC Waalwijk.
De Argentijnse international brak zijn hand nadat hij op 15 maart zijn woede over de bekeruitschakeling afreageerde op de kleedkamermuur. Romero blunderde in het duel met NAC Breda (1-2).
Romero zat overigens afgelopen zaterdag alweer op de bank bij het eerste van AZ. De goalie zag zijn college Joey Didulica twee goals om de oren krijgen tegen Vitesse, goed voor een 1-2 nederlaag.
Ik zie het nu pas.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je ziet het niet he
Het is nogal voor de hand liggend
quote:Juventus aast op Romero
ALKMAAR - Juventus heeft naast Moussa Dembélé ook sterke interesse voor AZ-ploeggenoot Sergio Romero. De Italianen volgen de keeper al langere tijd en vinden de Argentijn temeer interessant, daar hij ook een Italiaans paspoort bezit. Juventus is de belangrijkste gegadigde voor zijn handtekening, al heeft een hele rits clubs uit de Serie A belangstelling voor de talentvolle keeper.
Telegraaf
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |