abonnement Unibet Coolblue
pi_65750146


Hoi, welkom in het VBL-subforum! Zoals in de Index beschreven staat; hier vind je voetbal en alles wat daarmee te maken heeft. Van strafschop tot schwalbe en van de Nederlandse Eredivisie tot de Peruaanse competitie; het kan allemaal in dit forum worden besproken!

Allereerst geldt de algemene FOK! FAQ & Policy. Daar dien je je in het algemeen aan te houden, maar VBL heeft ook wat aandachtpunten die specifiek voor VBL gelden.

We gaan normaal met elkaar om.

VBL is een druk subforum met veel users en iedereen support wel een bepaalde club. Dat kan af en toe wel eens botsen. Met rivaliteit is helemaal niks mis, maar we gaan wel gewoon met respect met elkaar om. Sfeerverziekende posts (schelden, ziektes posten, doodverwensingen, racisme etc.) zien wij het liefst zo min mogelijk en deze zullen wij dan ook wijzigen, als het ons opvalt. Tuurlijk spelen emoties mee tijdens bijvoorbeeld live wedstrijden en daar houden wij natuurlijk rekening mee.

Valse tussenstanden.

Sinds vorig jaar is het niet toegestaan om valse tussenstanden te plaatsen in de live wedstrijden topics. Voor de wedstrijdvolgers zonder beelden is het irritant en niet grappig. Niet doen dus, het levert een ban op van 48 uur.

Help, ik zoek een topic!

Veel topics van bijvoorbeeld clubs, competities, spelers en trainers zijn geplaatst in het handige-linkjes-topic. Kijk eerst eens daar en gebruik de zoektips die in de OP staan om jouw gezochte topic te vinden.

Nieuwstopics openen en centrale topics.

De laatste tijd is er wat onduidelijkheid over nieuwstopics en centrale topics binnen VBL. Wij hebben daar niet echt een duidelijke regel voor, daar zit wat flexibiliteit in. Geopende topics naar aanleiding van een nieuwsbericht kunnen goede discussies opleveren en kunnen ook meer users aantrekken. Het ligt aan het type nieuwsbericht of een apart topic de moeite waard kan zijn.

Bij dit voorbeeld is het gelijk duidelijk dat het bericht makkelijk in het NAC Breda-topic geplaatst kan worden. Bij dit voorbeeld is eenvoudig in te schatten dat er veel reacties komen en dat een apart topic handig is naast het Ajax-topic.

Naast deze voorbeelden heb je de twijfels, waarvan dit een goed voorbeeld is. Het is niet altijd eenvoudig om van tevoren de nieuwswaarde van een bericht in te schatten en of een apart topic de moeite waard is. Daarom kijken we het eerst een tijdje aan en daarna kan alsnog besloten worden of het topic gemerged wordt met een centraal topic.



Naast dit Feedbacktopic zijn de VBL-mods op meerder manieren te bereiken.

RayMania (PM),
Gordon _Shumway (PM),
Prosac (PM),
BliksemSchigt (PM),

Verder is er een centrale VBL-mods PM Inbox die te bereiken is door een PM te sturen naar VblMods.


Valt je iets op dat niet in VBL thuis hoort, maak dan gebruik van de topicreport (, kan anoniem). VBL is zoals gezegd erg druk, dus niet alles kan altijd gezien worden. Het wordt op prijs gesteld als gebruik wordt gemaakt van de topicreport (werkt het snelste). Verder kun je dit Feedback topic gebruiken voor op -en aanmerkingen, suggesties, complimenten, kritiek enzovoort.



Hier is de OP te vinden.
  Trouwste user 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 23:27:49 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_65751255
quote:


Kan een modje de laatste leuke inbreng van Terrorobie posten in VBL.

Ik ben slapen.

Lees het morgen wel

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_65751289
quote:
Moeten we dit huillie topic nou serieus nemen?
pi_65751369
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:28 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Moeten we dit huillie topic nou serieus nemen?
Doe er mee wat je wil, Rob. Als jij er lekker lol aan beleefd om overal tegen aan te schoppen en lekker te jennen, dan merk je van zelf hoe er uit verschillende kanten mee omgegaan wordt.

Voor ons is het een oplossing om het voor de grote meerderheid weer leuker te maken, aangezien er een hoop onderlinge frustratie en irritatie is. Dan valt die kleine minderheid die lekker wil zeiken, zeuren en jennen vanzelf weg of krijgt het in ieder geval minder aandacht.
pi_65751601
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Doe er mee wat je wil, Rob. Als jij er lekker lol aan beleefd om overal tegen aan te schoppen en lekker te jennen, dan merk je van zelf hoe er uit verschillende kanten mee omgegaan wordt.

Voor ons is het een oplossing om het voor de grote meerderheid weer leuker te maken, aangezien er een hoop onderlinge frustratie en irritatie is. Dan valt die kleine minderheid die lekker wil zeiken, zeuren en jennen vanzelf weg of krijgt het in ieder geval minder aandacht.
Wat is de oplossing dan? Ik zie alleen een jankverhaal met een kinderachtige slotzin.. (Wederzijds respect anynone? ) gepost door iemand die net anderhalve week mod is. Wat is de oplossing?
pi_65751765
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:39 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Wat is de oplossing dan? Ik zie alleen een jankverhaal met een kinderachtige slotzin.. (Wederzijds respect anynone? ) gepost door iemand die net anderhalve week mod is. Wat is de oplossing?
Dat ik het post en open, betekent niet dat ik de enige ben die er zo over denkt. Een van de andere drie had hem net zo goed kunnen openen en precies hetzelfde verhaal kunnen posten, aangezien we er alle vier zo over denken en achterstaan.

Het is verder geen jankverhaal naar mijn mening, maar meer een reactie op wat er de afgelopen maand is gebeurd en hoe er de afgelopen maand is gepost in VBL. Voor veel mensen is de lol er van af en wij proberen aan te geven hoe je daar mee om kan gaan om het voor iedereen leuker te maken. Hoe users dat gaan oppakken, is een tweede verhaal, maar wij denken dat met zo'n post het wellicht een deel aanzet tot wat meer nadenken voordat men post en minder snel hapt, waardoor iedereen gewoon normaal kan discussiëren zonder een stortvloed aan trols, bagger en onzin als reacties te krijgen.

En ach - die laatste zin. Het leek af en toe net een kleuterklas de laatste tijd, dus vandaar die laatste zin met een lichtelijk sarcastisch tintje.
pi_65752485
Waarde moderators,

Ik probeer gewoon gezellig en leuk te chatten in het Slowchattopic, en begroet Denthemen.
Hij heeft echter al de hele tijd zo'n blauw tekentje bij zijn naar (7 minuten na mijn post) maar hij weigert mij gedag te zeggen. Ik vraag fatsoenelijk hoe het met hem gaat enz, maar hij zegt niks terug. Ik hoop dat hier iets meegedaan gaat worden, want ik zit er serieus mee in mijn maag dat hij mij negeert.

[VBL-SC #17] Polak award te koop

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,

ADO
pi_65752625
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:08 schreef Adothehague het volgende:
Waarde moderators,

Ik probeer gewoon gezellig en leuk te chatten in het Slowchattopic, en begroet Denthemen.
Hij heeft echter al de hele tijd zo'n blauw tekentje bij zijn naar (7 minuten na mijn post) maar hij weigert mij gedag te zeggen. Ik vraag fatsoenelijk hoe het met hem gaat enz, maar hij zegt niks terug. Ik hoop dat hier iets meegedaan gaat worden, want ik zit er serieus mee in mijn maag dat hij mij negeert.

[VBL-SC #17] Polak award te koop

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,

ADO
We kunnen niemand verplichten om op je te reageren, hoe fatsoenlijke de reactie ook is en hoe geïnteresseerd je ook in zijn persoonlijke situatie bent. Als hij wil reageren, komt er vanzelf een reactie. Misschien is denthemen ook wel offline gegaan, dat kunnen wij niet controleren.

Neem het niet te zwaar en persoonlijk op.
pi_65752660
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

We kunnen niemand verplichten om op je te reageren, hoe fatsoenlijke de reactie ook is en hoe geïnteresseerd je ook in zijn persoonlijke situatie bent. Als hij wil reageren, komt er vanzelf een reactie. Misschien is denthemen ook wel offline gegaan, dat kunnen wij niet controleren.

Neem het niet te zwaar en persoonlijk op.
Oke niks aan te doen dan.
Bedankt voor het reageren i.i.g.
Ik zal het gezellig houden in de slowchat en ermee leven dat hij mij (om wat voor reden dan ook) negeert.
pi_65756624
Ik lees hier ook weer mee.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65760880
Hebben jullie nog een schepje voor me? Die van mij is gister kapot gegaan.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_65762620
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 08:19 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik lees hier ook weer mee.
Dan doe ik dat ook maar
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_65765942
Waar kan ik discussieren over die grensrechter en scheidsrechter die komend weekend van de wedstrijd zijn afgehaald, of open ik daar een topic over?
pi_65766078
AFC Ajax topic #1192: Ergens ver weg glinstert een ster...

Kan iemand Angstgegner niet eens tot bedaren brengen?
pi_65767058
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:10 schreef SCH het volgende:
Waar kan ik discussieren over die grensrechter en scheidsrechter die komend weekend van de wedstrijd zijn afgehaald, of open ik daar een topic over?
Schorsen scheidsrechters: Waarom gebeurt dit in Nederland niet?

Doe daar maar .

En check, sjimz .
pi_65771201
Oh... Wil een lief modje even de aanhalingstekens uit het Ajax-topic verwijderen? In het topic zelf wordt rare code weergegeven.

Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_65771405
Maar natuurlijk
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65776601
Check.
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 februari 2009 @ 00:22:54 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_65787268
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 08:19 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik lees hier ook weer mee.
Kut

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_65788945
Belgisch voetbaltoto 08/09 #2

Dit topic kan centraal

Alvast bedankt.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_65790793
Allemaal gefixt.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_65807621
Ik doe gewoon weer dom.
Ajax-topic is 1194.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')