abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65741982
Na een hoop hectiek in januari is er misschien even plaats voor wat duidelijkheid. Iedereen weet hoe vervelend, irritant en kut al die trollende reacties kunnen zijn, zeker na een nederlaag van jouw club. Ook op de weinig toevoegende reacties die her en der verschijnen op het randje van irrelevant en trollend komen weer reacties. Tegenwoordig komen er ook verschillende groepjes van een paar of meerdere users bij die elkaar bij elke kans proberen op te zoeken en dan of persoonlijk aan te vallen, te irriteren of zwart te maken.

We proberen het allemaal goed in de gaten te houden. Het zou echter al heel erg schelen wanneer iedereen niet direct hapt op dat soort trollende en jennende posts, laat staan er gelijk met een persoonlijke reactie op te reageren. Het verder uitvechten na het spelletje 'wie kan het als eerste in FB posten' in het feedback topic valt ook niet onder de noemer houd VBL leuk. Dat niet iedereen post zoals jij dat zou willen zien of laat staan met dezelfde mening als de jouwe, betekent niet dat je vol in de aanval moet gaan, met nutteloze opmerkingen komt of zelfs bij alles negatief gaat betrekken.

We proberen zo consequent mogelijk te zijn, maar het helpt ook niet dat bij het uitvoeren van A, de users dan B verwachten. Doen we dan eens B, dan wil men toch A of hadden we consequent moeten zijn door A te gebruiken. We doen absoluut ons best VBL zo leuk mogelijk te houden, en we zullen daarbij vast echt niet iedereen steeds tevreden houden. Houd daar ook rekening mee.

Wij willen hier niet specifiek iemand of een bepaalde groep de zwarte piet toeschuiven, laat iedereen eerst maar eens bij zichzelf te rade gaan. Post gewoon lekker normaal over voetbal, geef lekker je mening over van alles en nog wat, maar laat de rest lekker achterwege. Op een avond 5 VBL'ers weg gaat natuurlijk nergens over, al is de emotie inherent aan de sport - maar dat kan best allemaal zonder doodsverwensingen over en weer en het doelbewust uitlokken van reacties. We willen er ook geen EO forum van te maken, maar iedereen met een beetje hersenen kan wel bedenken wat wel en niet kan.

Heb je een iets op of aan te merken over een reactie, een topic of het beleid, dan kan het in desbetreffende topic van FB of via een topicreport. Wij pakken het dan op en kijken er naar, om daarna, eventueel na overleg, hoe we het aanpakken.

Nogmaals - het moet onderhand toch wel mogelijk zijn om overal normaal je mening te posten zonder daarbij direct persoonlijk te worden of andere mensen doelbewust te gaan irriteren met uitlokkende posts. Ook voor de persoonlijke updates zijn er nu twee SC-topics waar je ook terecht kan. Negeer de posts die je niet aanstaan, lees er lekker overheen en haal je schouders op.

Kom allemaal eens uit die zandbak, berg je schepje op en gedraag je eens naar je leeftijd.

De VBL-mods.
pi_65742098
EEn beetje pesten mag toch wel, behalven als het over Ajax gaat
Paul is mijn papa, Tong80 mijn Opa.
pi_65744102
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:34 schreef jimmyrodgers het volgende:
EEn beetje pesten mag toch wel, behalven als het over Ajax gaat

on-topic:
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65744125
Foutje in de TT
Noot noot.
pi_65744231
Ik vond het wel een geslaagde grap.
Even on-topic dan... : ja
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_65745497
Onderneem dan ook als actie als mensen deze mededeling in de wind slaan. Wie A zegt...
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_65745638
Bedoel je nu al ergens of in de toekomst?
pi_65745722
Prima oproep.
pi_65745772
Beetje jammer dat je je eigen betoog onderuit haalt met die laatste zin, want je hebt wel gelijk.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Trouwste user 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 21:14:03 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_65745925
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:30 schreef BliksemSchigt het volgende:

Kom allemaal eens uit die zandbak, berg je schepje op en gedraag je eens naar je leeftijd.

Ok.

Moeten jullie ook vaker plassen dan 30 jaar geleden ?

Ik moet verdomme 5 keer per nacht m'n nest uit.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 21:18:30 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_65746083
Ik zit vanaf 2000 op Fok. Het is niet meer te vergelijken.
VBL was altijd zelfregulerend. Users corrigeerden elkaar.

Dat kan niet meer en gebeurt niet meer.
Vroeger postte ik volop in het Ajax topc, daar kom ik nooit meer.

Heb geen zin om me steeds maar te verdedigen of te ergeren.

De wedstrijdtopics zijn ook totaal anders geworden.
Vroeger reagereerde men nog op elkaar.

Als ik nu een briljante grap maak zijn we twee pagina's verder.

Fok is groot geworden en VBL wordt door de eikels overgenomen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 februari 2009 @ 21:55:41 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65747526
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:18 schreef tong80 het volgende:
Ik zit vanaf 2000 op Fok. Het is niet meer te vergelijken.
VBL was altijd zelfregulerend. Users corrigeerden elkaar.

Dat kan niet meer en gebeurt niet meer.
Vroeger postte ik volop in het Ajax topc, daar kom ik nooit meer.

Heb geen zin om me steeds maar te verdedigen of te ergeren.

De wedstrijdtopics zijn ook totaal anders geworden.
Vroeger reagereerde men nog op elkaar.

Als ik nu een briljante grap maak zijn we twee pagina's verder.

Fok is groot geworden en VBL wordt door de eikels overgenomen.

toen ik mod werd was VBL al niet meer zelfregulerend.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65749721
Samenvatting graag.
  Trouwste user 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 23:09:14 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_65750587
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

toen ik mod werd was VBL al niet meer zelfregulerend.
Klopt is wel jammer

pi_65750820
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Samenvatting graag.
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_65752124
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat ik het post en open, betekent niet dat ik de enige ben die er zo over denkt. Een van de andere drie had hem net zo goed kunnen openen en precies hetzelfde verhaal kunnen posten, aangezien we er alle vier zo over denken en achterstaan.

Het is verder geen jankverhaal naar mijn mening, maar meer een reactie op wat er de afgelopen maand is gebeurd en hoe er de afgelopen maand is gepost in VBL. Voor veel mensen is de lol er van af en wij proberen aan te geven hoe je daar mee om kan gaan om het voor iedereen leuker te maken. Hoe users dat gaan oppakken, is een tweede verhaal, maar wij denken dat met zo'n post het wellicht een deel aanzet tot wat meer nadenken voordat men post en minder snel hapt, waardoor iedereen gewoon normaal kan discussiëren zonder een stortvloed aan trols, bagger en onzin als reacties te krijgen.

En ach - die laatste zin. Het leek af en toe net een kleuterklas de laatste tijd, dus vandaar die laatste zin met een lichtelijk sarcastisch tintje.
Ik blijf het allemaal erg drama queen vinden. Voor veel mensen is de lol er af Er worden dagelijks nog honderden posts geplaatst in VBL dus dat zal ook wel meevallen. En er zijn een keer 5 mensen gebanned so what. Wanneer was de laatste keer dat dat gebeurde???

En alsof het vroeger nou zoveel anders was.... Ja toen waren er minder users dus ook minder "lastige" users. Maar zo geromantiseerd als het nou weer wordt door Tong en co...allemaal overdreven... En ook als je kijkt naar korter geleden. Clubtopics e.d. zijn nu qua inhoud echt niet anders dan een jaar geleden... dus waar is de lol van af???

Overdreven gedoe allemaal.
pi_65752155
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Samenvatting graag.
Normaal en volwassen doen.
pi_65752205
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:57 schreef Prosac het volgende:
Normaal en volwassen doen.
Als users als Tong80, SCH en Golfer zich naar hun leeftijd zouden gedragen zouden ze hier niet meer (x)xx posts per dag neer plempen. Zou al een hele verbetering zijn.
  donderdag 5 februari 2009 @ 01:13:45 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_65753940
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:59 schreef TerroRobbie het volgende:

Als users als Tong80, SCH en Golfer zich naar hun leeftijd zouden gedragen zouden ze hier niet meer (x)xx posts per dag neer plempen. Zou al een hele verbetering zijn.
Dus het feit dat we wat ouder zijn als jij is voor jou al genoeg reden om niet meer in VBL, dat notabene door mij en Doc is opgericht, te mogen posten?
Wat is volgens jou naar onze leeftijd gedragen?
Je vader en moeder nadoen?

Of mogen wij gewoon op een discusssieforum toch nog een mening hebben?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_65756276
Goed stuk.
Alleen heel erg jammer van de laatste zin.
pi_65756321
Vind het eerlijk gezegd een beetje sneu om hier een topic over te openen. Geen woorden, maar daden. Handelen en men merkt vanzelf wel wat de consequenties zijn.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_65762548
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 01:13 schreef golfer het volgende:
Dus het feit dat we wat ouder zijn als jij is voor jou al genoeg reden om niet meer in VBL, dat notabene door mij en Doc is opgericht, te mogen posten?
Wat is volgens jou naar onze leeftijd gedragen?
Je vader en moeder nadoen?

Of mogen wij gewoon op een discusssieforum toch nog een mening hebben?
Tuurlijk mag dat, ik ben de laatste die iemand er van zal weerhouden hier te posten.

Maar de manier waarop jullie je, alledrie op een eigen manier en soms in vereniging, regelmatig binnen VBL (en eigenlijk heel fok) manifesteren vind ik nou niet bepaald bij jullie leeftijd passen danwel een voorbeeld geven voor een leuk en gezellig VBL.
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:26:59 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65762627
Het is toch denk ik normaal dat VBL een afspiegeling is van voetbal? En schelden en trollen er dan gewoon bijhoort?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_65762884
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:24 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat, ik ben de laatste die iemand er van zal weerhouden hier te posten.

Maar de manier waarop jullie je, alledrie op een eigen manier en soms in vereniging, regelmatig binnen VBL (en eigenlijk heel fok) manifesteren vind ik nou niet bepaald bij jullie leeftijd passen danwel een voorbeeld geven voor een leuk en gezellig VBL.
Minstens drie-kwart van heel fok is geouwehoer, en ouwehoeren is voor alle leeftijden.
Het zijn in elk geval niet de grootste trollers, behalve de relnicht misschien.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65762915
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Het is niet zo interessant om te weten welk gedrag jij bij een bepaalde leeftijd vindt passen en al helemaal niet interessant voor deze discussie. Volgens mij roept Bliksemschigt op tot bepaalde gedragsregels en is dat voor iedereen hetzelfde, van welke leeftijd dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')