Ik wil geen alcoholist wordenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:34 schreef koudhier het volgende:
Okee dan drink je toch elke avond een paar biertjes?
Wat is de klacht?
lees dit eens goed door...quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:35 schreef afcajos het volgende:
[..]
Ik wil geen alcoholist worden
Ik drink 5/6 avonden per week, die andere dagen slaap ik kut
Zie je de contradictie?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:35 schreef afcajos het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:35 schreef afcajos het volgende:
[..]
Waarschijnlijk opende hij dit topic net voor een middagdutje..quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:37 schreef Liefste. het volgende:
Wat deed jou denken dat de 's' van 's ochtends met een hoofdletter moest?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:35 schreef afcajos het volgende:
[..]
Het is nogal simpel: je wordt alcoholist of je slaapt kut. Kies maar.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:35 schreef afcajos het volgende:
[..]
Excuseer meneertje mevrouwtje taalnaziquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:37 schreef Liefste. het volgende:
Wat deed jou denken dat de 's' van 's ochtends met een hoofdletter moest?
''Het middenstadium van alcoholisme kenmerkt zich door een steeds meer onbeheersbare levenssituatie. De alcoholist blijft echter ontkennen dat er problemen zijn.''quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:40 schreef afcajos het volgende:
Voor iedereen die denkt dat ik een alcoholist ben, ik functioneer vrij normaal overdag ( denk ik) en 4/5 biertjes op een avond valt reuze mee.
Mevrouw!quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:39 schreef afcajos het volgende:
[..]
Excuseer meneertje mevrouwtje taalnaziEr staat een punt voor, maar ik realiseer me nu dat de 'o' met een hoofdletter had gemoeten. Het spijt me zo erg, ik zal het nooit meer doen!
Als je het iedere dag doet en in het weekend 2x 15 naar binnen ramt, dan ga je er over 2 jaar toch zeker last van krijgenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:40 schreef afcajos het volgende:
Voor iedereen die denkt dat ik een alcoholist ben, ik functioneer vrij normaal overdag ( denk ik) en 4/5 biertjes op een avond valt reuze mee.
Hou je bek dicht teef, mijn moeder is overleden aan kanker.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:41 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Mevrouw!
Nee ik heb daar echt een kankerhekel aan, het geeft gewoon zoveel aan.
Even voor de goede orde, 's ochtends is afgeleid van DEs ochtends.
Heb ik nog overgehouden aan groep 8, dus jij had het ook kunnen weten.
En nu bier godverdomme
Dan kun je nog wel verslaafd zijn. Een roker bijvoorbeeld functioneert ook prima de gehele dag.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:40 schreef afcajos het volgende:
Draai jij anders nog even een shaggie.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:41 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Mevrouw!
En nu bier godverdomme
5/6quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:35 schreef afcajos het volgende:
[..]
En dat geeft jou het recht mij te verbieden ermee te schelden?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:42 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Hou je bek dicht teef, mijn moeder is overleden aan kanker.
Ja.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:46 schreef Liefste. het volgende:
[..]
En dat geeft jou het recht mij te verbieden ermee te schelden?
Warme melk met honing zou je ook eens kunnen proberen. Iets minder "quote:Alcohol lijkt het goed te doen als inslaapmiddel. Toch kleeft daar wel een nadeel aan. U heeft namelijk steeds meer nodig voor hetzelfde effect. Dat ene borreltje worden er misschien geleidelijk aan steeds meer.
Alcohol verhindert een gezonde slaap. De verwerkingsprocessen die zich afspelen in uw hersenen, functioneren slechter als u alcohol hebt gedronken.
Kleren uit, ik pak m'n zweepje en penis erbij.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:48 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Oké, bedankt. Ik heb leiderschap nodig in mijn leven.
Neeeeee, ik heb een heerlijke trui aanquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:48 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Kleren uit, ik pak m'n zweepje en penis erbij.
Okay.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:49 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Neeeeee, ik heb een heerlijke trui aanI love it.
De meeste alcoholisten functioneren gewoon nog goed.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:40 schreef afcajos het volgende:
Yugh van die attention whores, ga tippelen hoquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:49 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Neeeeee, ik heb een heerlijke trui aanI love it.
Leg uit, ik snap het verband met de muts niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:12 schreef Cracka-ass het volgende:
Een slaapmutsje (of 8 ) heet het.
En niet voor niets.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:41 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Mevrouw!
En nu bier godverdomme
hij zegt toch dat hij de andere dagen kut slaapt ...quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:45 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
5/6![]()
Je weet dat een een week 7 dagen heeft?
Scatophaga stercorariaquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:21 schreef koudhier het volgende:
[..]
Wat ben jij voor een strontvlieg als je je tot zulke teksten aangetrokken voelt?
Hmmquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:47 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Misschien motiveert dit je:
[..]
Warme melk met honing zou je ook eens kunnen proberen. Iets minder "" maar uiteindelijk wel beter voor je!
Redbull, dan hoef je niet eens te slapen, trek je gewoon de nacht doorquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:25 schreef afcajos het volgende:
[..]
HmmIk besef me na het lezen van dit topic eigenlijk pas dat ik écht moet minderen.
Maarja wathefuck moet ik anders drinken?vanavond ga ik bij een vriend pokeren, dan ga ik echt geen cola zuipen
dan slaap ik helemaal niet.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:41 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Mevrouw!
Nee komma ik heb daar echt een kankerhekel aan, het geeft gewoon zoveel aan.
En nu bier komma godverdomme punt/uitroepteken
Of je voert de anderen dronken, je drinkt zelf helemaal niet en gaat er met de winst vandoor. Ik denk dat je dan wel goed slaaptquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:25 schreef afcajos het volgende:
[..]
HmmIk besef me na het lezen van dit topic eigenlijk pas dat ik écht moet minderen.
Maarja wathefuck moet ik anders drinken?vanavond ga ik bij een vriend pokeren, dan ga ik echt geen cola zuipen
waarschijnlijk voeren ze hem dronken en gaan ze er met zijn cash vandoorquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:31 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Of je voert de anderen dronken, je drinkt zelf helemaal niet en gaat er met de winst vandoor. Ik denk dat je dan wel goed slaapt
Eindelijk iemand die mijn probleem begrijptquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:35 schreef Sapstengel het volgende:
Ik sta eigenlijk ook sneller op als ik wat heb gedronken. Hangt er wel vanaf hoeveel natuurlijk, maar na een stuk of 3-4 biertjes kan ik wel sneller m'n bed uit komen de volgende dag. Na een joint daarentegen...
Ook als je stoned gaat slapen, denk ik na 8 uur slapen nog steeds van "mwoah ik draai me nog maar een keertje om" terwijl als ik wat bier op heb heb ik idd aan 5 uur genoeg en spring ik zelfs zonder moeite m'n bed uit.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:37 schreef afcajos het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die mijn probleem begrijpt
Ga blowen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:25 schreef afcajos het volgende:
[..]
Kansloos.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:41 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Mevrouw!
En nu bier godverdomme
Dat dus, na een week slaap je als een roosje zo weet ik uit ervaringquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:48 schreef Adelante het volgende:
Drink eens 4 tot 5 avonden niets, je lichaam past zich vanzelf aan
Jooo ruige ridder, mag ik je handtekening.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:39 schreef Danny_Ramone het volgende:
verkapt-kijk-mij-eens-stoer-doen-met-mijn-drankgedrag-topic
kanker neus
En dan krijgt ie een vette pens van al dat bierquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:34 schreef koudhier het volgende:
Okee dan drink je toch elke avond een paar biertjes?
Wat is de klacht?
warme melk met honing is ook zo'n fabel van likmevestjequote:Op woensdag 4 februari 2009 17:47 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Misschien motiveert dit je:
[..]
Warme melk met honing zou je ook eens kunnen proberen. Iets minder "" maar uiteindelijk wel beter voor je!
quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:39 schreef Danny_Ramone het volgende:
verkapt-kijk-mij-eens-stoer-doen-met-mijn-drankgedrag-topic
kanker neus
maar wel lekkerquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:47 schreef ikJur het volgende:
[..]
warme melk met honing is ook zo'n fabel van likmevestje
Ga weg manquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:43 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
En dan krijgt ie een vette pens van al dat bier
Er lijkt me geen limiet vanaf waar je alcoholist bentquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:50 schreef IHVK het volgende:
Na 5/6 glazen per dag ben je een alcoholist TS, serieus.
EN als je niet meer kan slapen, moet je gewoon serieus afkicken.
Oja.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Er lijkt me geen limiet vanaf waar je alcoholist bent
zodra je lichamelijk/geestelijk niet meer zonder kan dán ben je verslaafd
Ja precies het is inderdaad précies dat aantal, het maakt natuurlijk geen zak uit of je 1,60 lang bent en 45 kilo weegt ofdat je dik over de 100 kilo gaat en je dik 2 meter bent. Beetje loze beweringen lijkt me. Zoiets zou gewoon per persoon bekeken moeten worden als het om échte problemen gaat. Dit soort tv-spotjes is pure bangmakerij om het gros van de mensen en tegen te beschermen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oja.
Het was "zware drinker"
Ik zag gisteren iets op TV, maar ik weet nu niet meer zeker of het 5/6 of 8/9 was. Maar het was bij een laag getal al dat je een zware drinker was.
Vanaf dat getal is het gewoon schadelijk voor je lichaam als je het op dagelijkse basis doet. Alcoholist of niet.
ja als je 45 kilo zit je bij 5 bier aan je limiet en als je 100 kilo bent bij 7 of 8 lekker boeiend. ongeveer 6 bier en je bent alcoholist.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja precies het is inderdaad précies dat aantal, het maakt natuurlijk geen zak uit of je 1,60 lang bent en 45 kilo weegt ofdat je dik over de 100 kilo gaat en je dik 2 meter bent. Beetje loze beweringen lijkt me. Zoiets zou gewoon per persoon bekeken moeten worden als het om échte problemen gaat. Dit soort tv-spotjes is pure bangmakerij om het gros van de mensen en tegen te beschermen.
Ach ja, ik denk dat het hoogstens 2 glazen uitmaakt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja precies het is inderdaad précies dat aantal, het maakt natuurlijk geen zak uit of je 1,60 lang bent en 45 kilo weegt ofdat je dik over de 100 kilo gaat en je dik 2 meter bent. Beetje loze beweringen lijkt me. Zoiets zou gewoon per persoon bekeken moeten worden als het om échte problemen gaat. Dit soort tv-spotjes is pure bangmakerij om het gros van de mensen en tegen te beschermen.
Inderdaad, ik kan er op zich vrij goed tegen. Ben 1.85 en 80 kilo. En dat al een aantal jaar dus ik kom ook niet aan van al dat bierquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je lijkt wel Bonnie St. Clairequote:Op woensdag 4 februari 2009 17:32 schreef afcajos het volgende:
Hier zit ik de laatste jaren mee. Als ik geen alcohol drink slaap ik zo kut, ik kan slecht in slaap komen en ik word 's nachts regelmatig wakker. 'S ochtends kan ik dan lastig uit bed komenEn het is niet dat ik problemen heb en daarover na denk, voor het geval de R&P'ers hier over beginnen
Maaaaarrrr, als ik zoals gisteravond een stuk of 8/9 biertjes drink slaap ik heerlijk, 1 uur sliep ik en om 6 uur stond ik gewoon fit opGoed, op een echte uitgaansavond ben ik de volgende ochtend (middag) wel naar de tering, maar gewoon doordeweeks slaap ik lekkerder en word ik fitter wakker als ik een aantal biertjes drink.
Ik ben inderdaad een internetheld, tevens ben ik maagd en drink ik ranja, maar dat zeg ik niet om tof te lijken op FOK!quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:21 schreef mafkees01 het volgende:
Wat een pauper
Bij mensen die dit soort topics openen weet je gewoon dat ze elke avond op www.tweakers.net zitten en daar alle nieuwtjes bijhouden.
Daarnaast weten diegene nooit wat bier is, of hoe het smaakt, en drinken ze de hele dag - zogenaamd - bier om tof te zijn op een forum.
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alcoholisme#Hoeveel_is_veelquote:Hoeveel is veel
Het drinken van 3 biertjes per dag wordt nog niet als alcoholisme gezien. Wel is het een eerste fase. Ook het drinken van heel weinig alcohol is al een eerste stadium. Gemiddeld één op de twaalf mensen die alcohol drinken, raken er aan verslaafd.
Als norm voor schadelijk wordt 15 standaardglazen per week gezien. Voorwaarde is wel dat in die week twee dagen geen alcohol gedronken wordt. Drinkt men meer, dan zal het schadelijke gevolgen kunnen hebben. De 15-glazennorm geldt voor mannen, voor vrouwen ligt dit lager, namelijk op ongeveer 10 glazen. De reden hiervoor is de opbouw van het lichaam. Het lichaam van een vrouw is meer opgebouwd uit vet, en minder uit spieren, dan bij de man. En in spierweefsel bevindt zich meer vocht dan in vet. Mannen hebben dus procentueel gezien meer vocht in het lichaam dan vrouwen. Omdat alcohol in het lichaam verspreid wordt over het vocht, leidt eenzelfde inname van alcohol tot een hogere concentratie bij vrouwen dan bij mannen. Mede daarom is een vrouw gemiddeld sneller dronken.
Het is mogelijk het eigen alcoholgebruik te testen om te bepalen hoe hoog het risico op alcoholisme is, bij de huidige levenswijze.
Deze gevolgen kunnen zowel psychisch (afhankelijkheid) als lichamelijk zijn. Wie regelmatig alcohol consumeert loopt kans alcoholist te worden. Meestal spelen hier bepaalde gebeurtenissen een rol bij, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Ook gezonde en gelukkige mensen kunnen alcoholist worden door vele factoren. Enkele van deze factoren zijn:
* Tolerantie; het steeds meer glazen nodig hebben om het zelfde effect te bereiken
* Controleverlies; na één of twee glazen gaat men anders denken en raakt men de controle kwijt.
* Een positief beeld van alcohol behouden; ook al wordt men dagelijks met een kater wakker, het positieve beeld van alcohol is vaak toch sterker en in de loop van het leven opgebouwd.
En lichamelijk krijgen organen zoals de lever het zwaar te verduren. Gevolgen voor de lever zijn leververvetting of erger: levercirrose. Ook de hersenen lijden onder alcoholisme: een neuronale aandoening als gevolg van alcoholisme is het Syndroom van Korsakov. Ook kan men een teveel aan ijzer in het lichaam krijgen (Hemochromatose) en door het schommelen van de bloedsuiker als gevolg van het alcohol drinken (vooral bij bier) hebben alcoholisten of voormalige (droogstaande) alcoholisten een verhoogd risico op diabetes (suikerziekte).
Andere aandoeningen die voorkomen bij alcoholisten zijn alvleesklierontsteking en maagontsteking. [1]
quote:In het late stadium van alcoholisme is het dagelijkse leven geheel onbeheersbaar. Medische problemen zijn er veel en stukken ernstiger: leveraantasting, pancreatitis, zenuw- en spierschade, hoge bloeddruk en interne bloedingen kunnen het gevolg zijn. Het hart en de hersenen worden aangetast met als resultaat hartaanvallen of beroerte. Ook is er een toename van depressie, slapeloosheid en zelfmoordneigingen. Sommige alcoholisten worden hevig bevend wakker en hebben 's nachts al een glas met bijvoorbeeld genever (jenever) klaar gezet omdat zij door het beven 's ochtends de fles niet meer open kunnen krijgen. Pas na het drinken van 1 tot 3 longdrinkglazen (geen borrelglaasjes) komt het beven weer tot rust en moet de alcoholist vaak weer op pad naar de slijterij. De volgende dag herhaalt het hele ritueel zich weer. Vaak hebben zware alcoholisten nog maar 1 of 2 uur per dag plezier van de alcohol. De rest van de dag zijn ze bezig de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan en om zich staande te houden en het voor de buitenwereld te verbergen. Uitzonderingen daargelaten. Vaak is er nog maar weinig contact met familie of vrienden en zit men achter de gesloten gordijnen of in de kroeg te 'zuipen'. Soms verwaarloost de alcoholist zichzelf of komt op straat terecht. Dit zijn vaak de mensen die als 'alcoholist' worden gezien terwijl er veel meer alcoholisten zijn, die het verborgen proberen te houden en vaak nog onderdak en nette kleren hebben. Bij hardnekkig alcoholisme eindigt het tenslotte in aandoeningen zoals levercirrose vaak eindigend met de dood. Ook de ziekte van Korsakov, ook wel bekend als alcoholdementie komt veel voor bij zware alcoholisten. Dit tast vooral het korte-termijn geheugen aan. Soms vergeet men dat men geen alcohol meer kan drinken en zitten mensen met Korsakov gerust aan een biertje of aan een andere alcoholische drank zonder de gevolgen te overzien.
Hahaha, jij bent maagd en drink geen alcohol!111 LOSER!!!11!!111quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:22 schreef reetveter het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad een internetheld, tevens ben ik maagd en drink ik ranja, maar dat zeg ik niet om tof te lijken op FOK!
Jij ook.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:32 schreef McFearless het volgende:
[..]
Hahaha, jij bent maagd en drink geen alcohol!111 LOSER!!!11!!111
Ja, meisjes vind ik eng, durf geen contact te maken en ben lelijk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |