Overigens kreeg Volkert 18 jaar cel (zonder TBS), maar door de regeling van vervroegde vrijlating komt hij in 2010 al toe aan zijn eerste proefverlof.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:50 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben groot voorstander van het berechten van minderjarige moordenaars volgens het volwassenenrecht, maar ik vind deze straf wel erg extreem. De volwassen moordenaar van Pim Fortuyn kreeg 12 jaar, deze minderjarige moordenaar krijgt 20 jaar.
Wat vliegt de tijd!quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
Overigens kreeg Volkert 18 jaar cel (zonder TBS), maar door de regeling van vervroegde vrijlating komt hij in 2010 al toe aan zijn eerste proefverlof.
Gelukkig is er door de koningin tot nu 2x gratie verleend oid, dus de kans dat je bij levenslang echt nog vrij komt is niet al te groot..quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:33 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat kan in Nederland niet. Eenmaal levenslang is de maximun strafmaat en vervroegde vrijlating kent ons recht niet (behalve bij de gratie van de koningin).
Dan denk je echt WTF???quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:16 schreef eleusis het volgende:
Zo, dan voel je je lekker genaaid. Eis 6 jaar, straf 20 jaar
Iemand aan een motorblok binden en doodsteken dan denk ik WTF.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dan denk je echt WTF???
Zie het al voor me..
De straf is ook terecht maar als de eis 6 jaar is schrik je wel ff als je daar zit denk ik.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:28 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Iemand aan een motorblok binden en doodsteken dan denk ik WTF.
Jammer dat hij zich niet letterlijk doodschrok, nu moeten we zijn eten betalen en overnachting + internetkosten.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
De straf is ook terecht maar als de eis 6 jaar is schrik je wel ff als je daar zit denk ik.
Maargoed, eigen schuld.
Neen, volgens mij niet. Is ook bijna weer vrijquote:Op woensdag 4 februari 2009 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En heeft Volkert ook nog TBS gekregen?
Vergeet zn opleiding nietquote:Op woensdag 4 februari 2009 15:32 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Jammer dat hij zich niet letterlijk doodschrok, nu moeten we zijn eten betalen en overnachting + internetkosten.
Nog ruim 5 jaar moet ie minimaal zitten. Veroordeeld tot 18 jaar, min 1/3 bij goed gedrag, oftewel 6 mei 2014.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:35 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Neen, volgens mij niet. Is ook bijna weer vrij
Dikke kans dus dat ie meteen weer in de criminaliteit terechtkomt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:54 schreef Casparovvv het volgende:
Die kerel is gewoon 37 als 'ie vrij komt. Wat een sukkel, heel zijn studie (waarom denk ik nu dat studeren toch al onwaarschijnlijk is?) verprutst, hij kan de kans op een baan ook wel vergeten zonder kwalificaties en ervaring.
Ik dacht dat je een opleiding kon volgen als je vast zat?quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:54 schreef Casparovvv het volgende:
Die kerel is gewoon 37 als 'ie vrij komt. Wat een sukkel, heel zijn studie (waarom denk ik nu dat studeren toch al onwaarschijnlijk is?) verprutst, hij kan de kans op een baan ook wel vergeten zonder kwalificaties en ervaring.
Ach, met het huidige olietekort zijn er in ieder geval geen motorblokken meer over 20 jaar.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dikke kans dus dat ie meteen weer in de criminaliteit terechtkomt.
Zitten wel wat haken en ogen aan, maar wegens zijn jonge leeftijd lijkt het me idd wel mogelijk ja.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:57 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een opleiding kon volgen als je vast zat?
Levenslang in Nederland is levenslang, dus 1x was dan al genoeg geweest.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:30 schreef Hathor het volgende:
Veel te soft, 3x levenslang was meer op zijn plaats geweest, dus geen enkele kans op vervroegde vrijlating.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |