Tering, -12.quote:Op zondag 14 maart 2010 01:33 schreef rock3tcat het volgende:
Hoe zit het met Off. Zeedienst sollicitanten die een lui oog hebben, maar waarbij ze met het andere oog ruim binnen de vastgestelde limieten zitten?
Mijn situatie:
- Linker oog: -11 tot -12 (Het luie oog)
- Rechter oog: -1.5
Laseren, maar dat geld heb ik niet...quote:Op zondag 14 maart 2010 12:06 schreef Erasmo het volgende:
-12?! En daar is verder niks meer aan te doen?
Dan zou ik toch even bellen, misschien is het mogelijk om de keuring te ondergaan en als je verder goedgekeurd ben dan te gaan laseren.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:50 schreef rock3tcat het volgende:
[..]
Laseren, maar dat geld heb ik niet...
werken, sparen.....laseren....quote:Op zondag 14 maart 2010 15:50 schreef rock3tcat het volgende:
[..]
Laseren, maar dat geld heb ik niet...
Ik ben nu inderdaad gewoon van plan om te solliciteren, en van daaruit zie ik wel hoe het zit met de eisen die ze stellen. Eerst kijken hoe ver ik in het gehele selectie- en keuringsproces kom en van daaruit kan ik beslissen of het laseren een goede investering is.quote:
Maar het is maar voor 1 oog, met het andere oog kan ik (los van een mineure afwijking) goed zien. Of hebben ze bij de marine duidelijk aangegeven dat beiden ogen binnen de limieten moeten zitten?quote:Op zondag 14 maart 2010 21:19 schreef drivehome het volgende:
Dat heb ik van tevoren ook gevraagd. Mochten je ogen te slecht zijn is het dan mogelijk om toch aangenomen te worden als je direct, wanneer dat mogelijk is, je ogen laat laseren? Dit was echter niet het geval werd mij verteld, zou je afgekeurd worden op je ogen dan is het einde verhaal en mag je pas opnieuw solliciteren als je ogen gelaserd zijn.
Ik geloof trouwens ook dat als je een sollicitatieformulier invuld op internet je niet verder kunt wanneer je aangeeft dat je ogen slechter zijn dan -6.00.
Was landmacht in mijn geval, maar ik geloof dat geneeskundig dezelfde eisen worden gesteld. (Weet niet zeker).quote:Op maandag 15 maart 2010 02:49 schreef rock3tcat het volgende:
[..]
Maar het is maar voor 1 oog, met het andere oog kan ik (los van een mineure afwijking) goed zien. Of hebben ze bij de marine duidelijk aangegeven dat beiden ogen binnen de limieten moeten zitten?
Maar goed, ik blijf mijn keuzes openhouden.
Gemaild, het is voor de zeedienst helaas niet mogelijk om met zo'n grote afwijking goed te functioneren... De eisen die ze stellen gelden voor beiden ogen.quote:
burgerfunctie misschien?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 04:32 schreef rock3tcat het volgende:
[..]
Gemaild, het is voor de zeedienst helaas niet mogelijk om met zo'n grote afwijking goed te functioneren... De eisen die ze stellen gelden voor beiden ogen.![]()
Maar ja dan maar verder kijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |