ja wat wil je me dan duidelijk maken ? Waarom ik geen club uit de regio zou steunen of wat ?quote:Op maandag 16 maart 2009 15:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja ok, dan heb je het puur over voetbal kijken, niet over supporteren. Dan is het logischer. En dat de Bundesliga top is weet ik ook wel, een vriend van me heeft een seizoenkaart van BVB en Schalke heb ik ook wel eens bezocht.
Ik vond het vreemd dat je wel een nieuwe club wil kiezen om te supporteren in het buitenland, maar geen in je eigen gemeente. Maar dat is dus niet aan de orde.quote:Op maandag 16 maart 2009 15:03 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
ja wat wil je me dan duidelijk maken ? Waarom ik geen club uit de regio zou steunen of wat ?
Nee. Ik woon niet in een gemeente met topvoetbal. Ik woon precies tussen Venlo en Sittard in, maar supporter Mvv al sinds mijn 10e.quote:Op maandag 16 maart 2009 15:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vond het vreemd dat je wel een nieuwe club wil kiezen om te supporteren in het buitenland, maar geen in je eigen gemeente. Maar dat is dus niet aan de orde.
Gelukkig zijn mensen niet allemaal hetzelfde.quote:Op maandag 16 maart 2009 15:19 schreef Evertje het volgende:
Snap trouwens nog altijd niet hoe je voor twee verenigingen kunt zijn.
Voor mij is er maar 1 club, en dat is Fortuna. Aan die passie zal nooit een andere club kunnen komen, nog niet op 1%.
Ach, als PSV'er kom ik ook regelmatig bij Fortuna. Er is voor mij ook maar een club, maar wat maakt het uit om eens een andere club te bezoeken (geen rivaal dan...). Ik ga er puur voor de lol heen, al hoop ik natuurlijk wel altijd dat ze winnen. Nog nooit bij een andere club dan Fortuna geweest?quote:Op maandag 16 maart 2009 15:19 schreef Evertje het volgende:
Snap trouwens nog altijd niet hoe je voor twee verenigingen kunt zijn.
Voor mij is er maar 1 club, en dat is Fortuna. Aan die passie zal nooit een andere club kunnen komen, nog niet op 1%.
Precies.quote:Op maandag 16 maart 2009 15:23 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ach, als PSV'er kom ik ook regelmatig bij Fortuna. Er is voor mij ook maar een club, maar wat maakt het uit om eens een andere club te bezoeken (geen rivaal dan...). Ik ga er puur voor de lol heen, al hoop ik natuurlijk wel altijd dat ze winnen. Nog nooit bij een andere club dan Fortuna geweest?
Is ook niks mis mee, alleen beleven wij het anders dan jij.quote:Op maandag 16 maart 2009 15:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gelukkig zijn mensen niet allemaal hetzelfde.
Dan zouden wij mannen allemaal geilen op 1 vrouw in de wereld en kwamen miljoenen vrouwen er met een vibrator vanaf.
Ik volg en support alledrie de clubs. Niks mis mee i.m.o.
Oke, hetzelfde dusquote:Op maandag 16 maart 2009 15:37 schreef Evertje het volgende:
En, ik ga ook wel eens naar andere clubs kijken. Maar daar heb ik gewoon niet dezelfde beleving en passie bij als ik op de tribune zit. Ik ben bijvoorbeeld blij als Racing Genk scoort, maar opspringen doe ik niet, een beschaafd applausje volgt er dan.
Waar heb ik bovenstaand gezegd ?quote:Op maandag 16 maart 2009 15:27 schreef TheYoung1 het volgende:
Dat je jij het dan niet kan voorstellen om maar voor 1 club te zijn, en niet hetzelfde hart en gevoel bij een fusie-club of een andere club waar je wel eens gaat kijken, te hebben zegt genoeg.
quote:Op maandag 16 maart 2009 15:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waar heb ik bovenstaand gezegd ?
quote:Op maandag 16 maart 2009 16:33 schreef de_boswachter het volgende:
oh.
ja maar moet fsc toch ff redden hequote:
Aha. Dit is dus je manier van communiceren. Volgens mij post ik niks verkeerds in dit topic, maar kom jij met argumenten die nergens door mij genoemd zijn.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:39 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Nice come-back...
Ga nu maar weer terug naar ONZ/KLB.
Ik hoop voor je, net zoals mijn postkes hier en daar, dat dat wel een bijdrage aan de redding van ons ieder cluppie mag zijn jaquote:Op maandag 16 maart 2009 18:51 schreef postmortum het volgende:
[..]
ja maar moet fsc toch ff redden he
Sufkut...quote:Op maandag 16 maart 2009 19:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Aha. Dit is dus je manier van communiceren. Volgens mij post ik niks verkeerds in dit topic, maar kom jij met argumenten die nergens door mij genoemd zijn.
Je valt al vrij snel door de mand qua intelligentie met je vreemde aannames.
Edit: Oh ik zie het al. Woonplaats Heerlen. Ik moet iets verkeerds hebben gezegd over Roda gok ik zo![]()
Zal zoals meestal wel in de avonduren plaatsvinden...Ff het nieuws in de gaten blijven houden vanaafquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:26 schreef Biertjuhhhh het volgende:
niks bekend geworden zeker vandaag? dacht dat ze vandaag richting gemeenteraden en provincie gingen?
sittard - gellen vind een bvo niet nodig in de stad en willen geen geld geven aan fsc .quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:43 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Zal zoals meestal wel in de avonduren plaatsvinden...Ff het nieuws in de gaten blijven houden vanaaf
nee hoezo niet?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:48 schreef TheYoung1 het volgende:
Er komt geen fusie post!!
Bron ?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:48 schreef TheYoung1 het volgende:
Er komt geen fusie post!!
Veel te veel weerstand en lege bedrijfsplannen. Geen geld en geen sponsors.quote:
quote:Gesprek Limburg in stroomversnelling woensdag 18 mrt 2009 00:40uur
Na een moeizaam begin zijn de besprekingen tussen de Stuurgroep Topvoetbal Limburg en de provincie Limburg, de gemeente Kerkrade en gemeente Sittard-Geleen in een stroomversnelling gekomen.
Het draait allemaal om de sanering van de schuld van zeker zo'n 12 miljoen euro om met Fortuna Sittard en Roda JC een doorstart te maken komende zomer in de vorm van een fusieclub FC Limburg. Alle partijen willen dat zo'n fusieclub met een schone lei kan beginnen.
De signalen zijn dat het saneringsproces goed op de rit staat en vandaag buigen alle partijen zich over het businessplan voor het toekomstig FC Limburg.Iets wat geen zin zou hebben als partijen niet dichtbij een akkoord zijn over de schuldsanering van miljoenen euro's van Fortuna Sittard en Roda JC.
idd... volgens mij is het ondanks alle onzin zo goed als zeker dat het doorgaatquote:Op woensdag 18 maart 2009 16:52 schreef DarkShine het volgende:
Volgens mij heb ik binnenkort zeer veel vrije tijd, al hoop ik toch echt van niet!
Past wel bij een begroting van 11 miljoen.quote:
Drie miljoen gebakken lucht , om de begroting wat hoger te houden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:30 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Past wel bij een begroting van 118[ miljoen.
quote:Kans op fusie Roda JC en Fortuna toegenomen
20 maart 2009
De Stichting Administratiekantoor Roda JC (STAK) geeft naar alle waarschijnlijkheid snel groen licht voor een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard tot FC Limburg. Vrijdag kreeg de STAK een toelichting op het businessplan van de stuurgroep die de mogelijkheden op een fusie onderzoekt. STAK omschrijft deze als 'een positieve bijdrage om de Limburgse identiteit te versterken'. Alleen een formeel verzoek van de Raad van Commissarissen ligt haar goedkeuring voor de fusie nog in de weg.
De andere partij die een fusie kan dwarsbomen, de Stichting Roda JC, is minder enthousiast over de ontvouwde plannen en weigert dan ook akkoord te gaan. Deze stichting zal niet eerder haar jawoord geven voordat aan alle voorwaarden is voldaan, zo laat voorzitter Jos Muller weten in De Limburger.
"Wij willen zoveel mogelijk zekerheid dat een fusievariant een duidelijke meerwaarde heeft ten opzichte van een stand-alone versie van Roda", legt de preses het standpunt van zijn partij uit. "Dat is nu nog niet het geval. De toelichting die we vandaag (vrijdag, red.) hebben gekregen biedt wat ons betreft nog steeds te weinig zekerheid over de voorwaarden die aan een fusie zijn gesteld. En we geven geen goedkeuring aan een fusie onder voorwaarden."
"Volgens de stuurgroep en de Raad van Commissarissen zijn de vooruitzichten met betrekking tot een aantal onzekere factoren goed. Dan heb je het onder andere over de schuldsanering, de rol van provincie en gemeenten, en de steun vanuit het bedrijfsleven. Maar wij willen meer inzicht in bepaalde posten. Het is wat ons betreft geen rapport waar geen speld tussen te krijgen is", besluit Muller.
quote:Bron: FortunaHome.com
FSC failliet verklaren om Roda schuldenvrij aan nieuw seizoen te laten beginnen.
De fusie tussen Fortuna Sittard en Roda JC leek lange tijd spaak te lopen op een belachelijk lage begroting (6-14 miljoen), de tegenstand van sponsoren, supporters en het gebrek aan daadkracht.
Elke supporter is echter spreekwoordelijk in zijn reet geneukt door de heren Abelshausen, Philippen en Erkens. Jij ook: jarenlang, week in, week uit! Laten we Cox, onze burgervader niet vergeten. Deze laatste gaat met zijn gemeente gevolg, Roda FC met 400.000 euro per jaar sponsoren om zijn miljoenen van de Provincie voor 'topsport' binnen te halen.
Fortuna Sittard wordt op het einde van het seizoen failliet verklaard zodat de 'fusieclub' schuldenvrij kan aanvangen aan een nieuw seizoen. De reden dat STAK van Roda spreekt over "omdat Roda zo de positie in Limburg kan verbeteren (L1)".
Roda JC speelt volgend jaar schuldenvrij (gemeente Kerkrade, Heerlen en Provincie) in hun eigen stadion met de naam Roda en met onze jeugdopleiding in Sittard welke Cox en de kornuiten van Groen Links (Jan Muitjens) sponsoren met 400.000 euro gemeenschapsgeld per jaar.
Fortuna Sittard verdwijnt definitief van de aardbodem.
Jo Abelshausen en Sjra Philippen kunnen naar verwachting een lucratief contract tegemoet zien (vanuit de Provincie) zodat ze hun miljoenen 'plots' kunnen terugverdienen.
Betaald voetbal in de Westelijke Mijnstreek is over en uit! Verraden door ons eigen bestuur. Abelshausen, Philippen en Erkens gaan de boeken in als moordenaars van Fortuna Sittard.
Onze verwachting is dat 24 maart 2009 de 'fusie' (lees Roda doorstart) officieel wordt bekrachtigd. Wat resteert is een stadion waar 12.500 supporters in kunnen en waar tweewekelijks ongeveer 150 mensen zullen gaan kijken naar Jong Roda FC.
Zou een heel vies spelletje zijn. Hoop dat de Fortuna Supporters het hier niet bij laten.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:11 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik zeg het je Ze doeken 1 club op
Roda gaat verder als Roda Limburg en alles blijft hetzelfde
Fortuna heeft niet veel te zeggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:41 schreef Garudo het volgende:
[..]
Zou een heel vies spelletje zijn. Hoop dat de Fortuna Supporters het hier niet bij laten.
Ik vind Zwarthemden dan een toepasselijkere bijnaam!quote:Op zondag 22 maart 2009 18:38 schreef Ixnay het volgende:
The All-Blacks. Net als Nieuw Zeeland.
En dan in zwart/wit spelen:quote:Op zondag 22 maart 2009 12:45 schreef Rucebo het volgende:
Vieze spelletjes worden er gespeeld!
Rofort United
Bron: Fortunahome.comquote:Fortunahome.com onthulde dit weekend de misselijk makende list van Hans Erkens en Olaf van Eindhoven om Fortuna Sittard in het geniep technisch failliet te verklaren om zodoende de doorstart van Roda jc/ Sporting Limburg te realiseren. Mede door het publiceren van deze list en bedrog dienden Jo en Sjra kleur te bekennen en dat deden ze: de kleur was groen-geel! Ook Olaf en Stak moesten kleur bekennen. Het was een mix van bleek-wit en schaam-rood.
Maar daarmee zijn we er nog niet. De stuurgroep en de provincie hebben nog een smerig(er) politiek spelletje voorhanden! Fortunahome.com kan, na checks bij diverse bronnen, jullie op voorhand dan ook het 2e vuile spel van de stuurgroep onthullen. Lees..en huiver: "De sportzone-gate"
Voor de mensen die minder bekend zijn met de lokale politiek zullen wij eerst wat achtergrond met u delen. De provincie en de stad Sittard-Geleen hebben Sittard-Geleen uitgeroepen tot het centrum van "topsport talenten organisatie". Het fysieke centrum van deze (virtuele netwerk) organisatie heet in gewone taal de sportzone en zal rondom het Fortuna Sittard stadion komen te liggen. Het idee hierachter is om talentontwikkeling en topsport te verbinden met onderwijs, bedrijfsleven, zorg, huisvesting, overheid en dus sport.
De Sportzone komt echter maar moeilijk van de grond. Het Fontysbestuur koos bijvoorbeeld onlangs voor Eindhoven als meest aantrekkelijke locatie voor Fontys Sporthogeschool. Om toch nog iets over te houden heeft men wel onlangs vele tonnen belastinggeld in het Fusie-Tophandbal gestoken. Idealiter hoort natuurlijk ook topvoetbal op deze locatie. Dat kan en zal niemand ontkennen. Maar vanwege het mismanagement van Fortuna Sittard heeft de politiek in het verleden moeten besluiten geen geld meer aan een "lekkende kraan" te besteden. Wel zou men, passende in de doelstellingen van een sportzone en talenten-ontwikkeling, graag de voetbaljeugd van Fortuna Sittard of Fc limburg op de sportzone willen hebben. Goed, tot zover de algemene achtergrond informatie.
De sportzone staat dus nog in de kinderschoenen. Er dient flink geinvesteerd te worden in een fysieke infrastructuur zoals gebouwen, wegen, trainingsfaciliteiten en accomodaties. Daar de sportzone een onderdeel is van het provinciale beleidsplan is de provincie ook bereid subsidies te geven in de ontwikkeling ervan. De beschikbare subsidiepot voor de Sportzone is uiteraard flexibel, maar zou naar vernomen enkele miljoenen (kunnen) bevatten.
ok. Hoe zit het dan nu met die "list en bedrog truc" ? De schuld van Fortuna Sittard dient door iemand betaald te worden. Dit betekent letterlijk dat er (1) het benodigde geld dient te zijn en (2) er een verantwoordelijke partij publiekelijk genoemd dient te worden.
Laten we beginnen bij (1) het geld. De gemeente Sittard-Geleen heeft niet veel geld en zal dit in principe niet willen uitgeven aan een vreemde club in Kerkrade. Dus de kans dat men uit eigen kas geld gaat geven is vrijwel nihil. Maar wat als het gaat om virtueel geld? Geld dat je nog in de toekomst moet gaan krijgen en waarvan de hoogte nog niet bekend is? Meer concreet: de subsidie door de provincie op de sportzone!
Dit is het " virtuele" geld dat men wil gaan inzetten om de schulden te gaan financieren. Laten we het proberen te verduidelijken: "Stel dat de feitelijke subsidiebehoefte van de sportzone 2 miljoen euro is en wethouder Guyt er 6 miljoen gaat vragen (en krijgen). De niet nodige 4 miljoen zullen dan nooit gebruikt worden voor de feitelijke opbouw van de sportzone, maar voor de opbouw van Fc limburg! Een veel te ruime interpretatie van de subsidie regelingen en die ons inziens ook strafbaar is. Men reserveert dus toekomstig Sittard's subsidiegeld voor de schuldsanering (de bedragen zijn daarbij voorbeelden).
Het probleem voor de stuurgroep en pro-fc limburg genoten zit hem dus niet zo zeer in het geld (men sluist limburgs belastinggeld via het misbruiken van een subsidie regeling naar het prestigeproject), maar het zit hem ons inziens eerder in de (2) " openbare verantwoordelijke partij".
Het liefste zou men hebben dat Sittard-Geleen openlijk gaat zeggen dat zij de schulden zullen saneren. (met het geld van de sportzone subsidie) Daarmee blijft de "facilitatie-rol" van de provincie ogenschijnlijk overeind en kunnen de politieke partijen in Kerkrade met "een gerust hart" nog eens 2 miljoen (bovenop de 3 miljoen) aan de fusieclub geven. Maar ja. De gemeente in Sittard-Geleen kan zowel om emotionele, historische, inhoudelijke en politieke redenen nooit openlijk zeggen dat ze de schulden zullen gaan saneren. Zelfs niet als zij het geld gratis gaan krijgen van de provincie!
Dat is dus het probleem dat opgelost dient te worden. Fortunahome weet niet hoe men dit in de komende week gaat doen. Het kan zijn dat men het via de achterkamertjes probeert te regelen (de burgemeesters hebben namelijk hier al met elkaar over gesproken) en men het onderwerp zal doodzwijgen. De limburgse pers kennende zal men hier namelijk geen kritische vragen over gaan stellen.
Een ander scenario is dat men het technisch gaat ver-anonimiseren. Er komen financiele constructies met namen waarbij het woord "loopplankfinanciering" nog begrijpelijk klinkt. Een ander scenario is dat de provincie openlijk gaat bekennen geen faciliterende rol te spelen, maar een inhoudelijke. Men wordt bijvoorbeeld shirtsponsor of aandeelhouder en op basis daarvan gaan zij limburgs belastinggeld aan de doorstart van Roda Jc geven. Men gebruikt dan hiervoor uiteraard het geld dat men (technisch) gereserveerd heeft voor de Sittardse sportzone!
Goed. Blijft nog een vraag over. Waarom zou de Sittardse politiek uberhaupt meedoen? Waarom gewoon het onderwerp niet weglachen? Waarom het risico lopen op een politieke of zelfs strafrechtelijke rel? Het antwoord is simpel. De stuurgroep heeft het college bedreigd. Indien men in Sittard-Geleen niet meewerkt zal de talenten-ontwikkeling niet in Sittard (de sportzone) gaan plaatsvinden maar in Kerkrade. En dit is niet alleen erg pijnlijk voor de wethouder van Sport, niet alleen pijnlijk voor een lege sportzone, niet alleen pijnlijk voor een groot voetbalstadion dat nooit gebruikt zal worden, maar het ligt ook gevoelig bij alle andere politieke partijen en bij de Raad van Commissarissen van Fortuna.
De raad moet morgen dus kiezen. Meegaan in het misselijkmakende financieel en uiterst dubieus spelletje van de provincie of het open en consequent spelen met het risico dat men ook geen talenten ontwikkeling in de stad gaat krijgen? Burgemeester Cox gaf al de eerste voorzet over wat we kunnen verwachten en verbood alle openheid en transparantie. De deuren moeten maandagavond op slot, zodat de buitenwereld niet kan zien welke spelletjes er gespeeld gaan worden. Nog meer gekronkel, besluiteloosheid, leugens en achterkamertjes gedoe kan Fc limburg en de politiek echter toch niet meer hebben? Voor alle zekerheid geven wij de bestuurders alvast aan dat wij de zaak uiterst zorgvulduig zullen volgen en we juridisch klaar zijn om onmiddelijk bij de minst of geringste fraude de zaak openbaar en aanhangig te maken!
Voor ons als fans en burgers van Sittard is de keuze echter makkelijk. Ga met TOF in zee en je hebt niet alleen een talenten-ontwikkeling, maar ook een BVO binnen de stadsgrenzen die de burgers entertainment kan geven en de stad de zo noodzakelijke naamsbekendheid. !
Zelfs de leeuw lijkt op RKCquote:Op maandag 23 maart 2009 11:45 schreef Garudo het volgende:
Weet niet of het elders al gepost is, maar dit is hoe ze willen dat de shirt eruit komt te zien:
[ afbeelding ]
Ja tuurlijk logisch, maar kom op zeg: Geef een groep 2 van een basisschool de opdracht om een mooit shirt voor FC AC REAL SPORTING LIMBURG UNITED te bedenken en er komen mooiere cq/ betere creaties uit.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:15 schreef MaxPower het volgende:
[ afbeelding ]
Gezien de vlag van Limburg vrij logische kleuren toch? Vind het ook niet echt lelijk. Geel zwart vind ik persoonlijk veel lelijker.
het moest immers Heerenveen van het zuiden worden, en die hebben ook een provincievlag als shirt.
quote:Fortuna blijft 2,3 miljoen schuldig
SITTARD-GELEEN - Of Fortuna nu gaat fuseren met Roda JC danwel alleen verder gaat, de club blijft voor 2,3 miljoen euro bij de gemeente Sittard-Geleen in het krijt staan. Dat heeft het college van burgemeester en wethouders (B&W) maandagavond duidelijk gemaakt tijdens een besloten gemeenteraadsvergadering over de perikelen rond Fortuna Sittard.
Die vordering staat uit omdat de gemeente jaren geleden een bankgarantie afgaf voor de noodlijdende club en de banken die garantie hebben aangesproken. ,,Dat geld moet terug'' zei verantwoordelijk wethouder Ruud Guyt kort en bondig.
Misschien moet je de naam van je nieuwe club leren spellen.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:13 schreef Ixnay het volgende:
Vanaf volgend seizoen wordt het Allemania Aachen!
vandaar mijn vraagquote:
Trek er voor het gemak ook nog maar flink wat supporters en sponsoren van af. Want die willen niets met Sporting Limburg te maken hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:09 schreef HowardHughes het volgende:
Ik volg ook maar de helft hoor. Maar ze gaan dus voetballen in het stadion van Roda, van alle Fortuna spelers (op 1 of 2 na) loop het contract komende zomer af en de schuld van Fortuna aan de gemeente blijft staan en komt dus op naam van de nieuwe club. Klopt dat?
Want dan hebben we het dus gewoon over Roda, maar dan met een nieuwe naam, een nieuw shirt, een paar nieuwe spelers die niets toeveoegen en extra schulden.
En dan toch stug doorzettenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:04 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Trek er voor het gemak ook nog maar flink wat supporters en sponsoren van af. Want die willen niets met Sporting Limburg te maken hebben.
En waarom zou hij weigeren te tekenen? Wat is de reden?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:52 schreef DarkShine het volgende:
Volgens de geruchten weigert Huub Narinx trouwens een fusie overeenkomst de tekenen. Zonder een handtekening van Roda's algemeen directeur zal er geen fusie komen.
Waarom zou hij dat doen?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:52 schreef DarkShine het volgende:
Volgens de geruchten weigert Huub Narinx trouwens een fusie overeenkomst de tekenen. Zonder een handtekening van Roda's algemeen directeur zal er geen fusie komen.
de timing is ook al niet het sterkste punt van ze idd.quote:Op woensdag 25 maart 2009 01:11 schreef TC03 het volgende:
Snap niet waarom de fusie nog doorgaat. Beter proberen ze het in een tijd wanneer niet elk bedrijf geraakt wordt door de economische malaise.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |