Daarnet de highlights nog even bekeken op Ajax.tv, maar die eerste kans van Suarez die mag je gewoon niet missen hoor. Dat kan echt niet na het hele verhaal van Van Basten over de absolute wil om te winnen, wanneer je zo'n kans krijgt die je met je ogen dicht nog maakt normaal gesproken en dan zo afmaken

.
De tweede 100% kans was lichtelijk buitenspel volgens mij

, maar die redt Pieckenhagen gewoon goed. Dan heeft ie een goede actie, maar komt ie eigenlijk met een rare hoge bal, waar een bal over de grond misschien iets beter is. En dan om het hele verhaaltje nog even af te maken, het begint met een slap duel van Suarez met de linksback van Heracles waardoor er balverlies geleden wordt en daarna natuurlijk het erbarmelijk slecht handelen van Stekelenburg.
Ik wil absoluut niet Suarez afzeiken en ik mag toch hopen dat ie nog een jaar bij ons speelt, maar ik hoop dat Van Basten hem ook eens durft te wisselen als het gewoon niet loopt. Die jongen wil dan zo graag, en dan gaat ie toch weer de raarste dingen proberen in situaties waarbij je gewoon efficiënt moet handelen. Hij kan echt nog zo veel beter en bepalender zijn, maar momenteel is hij een te invloedrijke speler op het hele team waardoor iedereen het niet meer weet wanneer Suarez niets goed raakt

. Zo zonde.
Volgens mij was het vorig seizoen precies hetzelfde, met een bal bij Groningen uit. Een 100% kans waar Suarez de bal op een onmogelijke manier mist, je achterkomt en uiteindelijk punten liet liggen - dacht ik tenminste. Maar ik had toen in ieder geval hetzelfde gevoel.
Overigens is het ook echt te belachelijk hoe er bij die tweede goal werd verdedigd - mijn hemel

.
Maar goed, we zijn weer even het team van de laatste paar seizoenen waarbij het als het even niet loopt, het ook totaal uit elkaar valt en dan uiteindelijk als natte kranten naar elkaar samentrekt. Onvoorstelbaar dat het toch weer zo ver komt. Gelukkig hebben we nu wel een trainer - je kan hem alles verwijten, maar dit is echt wel positief - die absoluut niet bang is om beslissingen te namen ten aanzien van namen oid, dus hopelijk zien we enkele veranderingen. Bruno Silva mag wel weer eens een kans krijgen op rechtsback en Lindgren mag Anita vervangen, als was hij echt niet eens de slechtste van het veld.
Wellicht ook maar eens proberen met Sulejmani vanaf de bank. Of Emanuelson.