Oorspronkelijk 85 maar ik zie net op m'n iPhone dat ik dan nog een BMI van 26,nogwattes heb (ja, daar is een applicatie voor!quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:40 schreef Isabeau het volgende:
En Jarno, dat gaat super! Wat is je streefgewicht?
Kindasorta. Doordeweek in ieder geval wel, eitje bij het ontbijt (hooguit een rijstwafeltje eronder), tussendoortjes als die gekke yoghurtjes en fruit, tussen de middag braaf boterhammetjes mee (met pindakaas idd, ideaal spul!). 's Avonds is het wat lastiger, maar ik probeer me te beperken tot groenten en vlees. Maar de laatste tijd is het nogal stamppotten wat de klok slaat hier (makkelijk te maken en makkelijk voor Anna enzo) en dan is het wat lastiger de aardappels te ontwijken.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
Oh en Jarno, echt goed zeg!Nog steeds aan het SHE-en?
Ja, pcies. Het moet ook niet zo zijn dat ik de komende 30 jaar vast zit aan rijst eten in het weekend natuurlijk. Ook al heb ik daar nu totaal geen probleem mee. Ik ga er iig niet zo streng meer mee om als in het begin. Vorige week zijn we nog naar de snackbar geweest, doe ik de dagen daarna gewoon weer wat rustiger aan, prima. En van het weekend hebben we een hele stapel sushi gemaakt, ook altijd goed (en lekker!).quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
Op zich wel goed, want dan glij je steeds meer naar 'je eetpatroon aanpassen' dan dat je je echt ergens aan houdt.
Ik moet zeggen, ik lust 's ochtends echt niks (ik sta al voor 6-en op, als ik dan niet eet gaat het de rest van de dag echt verschrikkelijk fout qua snaaien) maar een gekookt eitje gaat prima 's ochtends! 't Is alleen wel wat gedoe om elke avond (ik doe dat een avond tevoren) een eitje te koken, maar verder...quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:26 schreef Troel het volgende:
Ik moet er niet aan denken om elke dag een ei te moeten eten. Twee dagen achter elkaar ei bij mij is niet meer leuk voor mijn darmen (en dus ook niet voor mijn omgeving)
Ik kon daar niet echt een eenduidige antwoord op vinden destijds. Ach, het hoort nu gewoon bij het avondritueel (naast tafel dekken, ontbijtspullen klaarzetten, etc, etc).quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:29 schreef Liejannuh het volgende:
Dan kook je toch eieren voor een paar dagen tegelijk Jarno?Kun je best een paar dagen laten liggen hoor.
Ha, ik heb mijn meneer laatst verbaasd met mijn efficiente ochtendritueel van eieren koken, tandenpoetsen, douchen en aankledenquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, ik lust 's ochtends echt niks (ik sta al voor 6-en op, als ik dan niet eet gaat het de rest van de dag echt verschrikkelijk fout qua snaaien) maar een gekookt eitje gaat prima 's ochtends! 't Is alleen wel wat gedoe om elke avond (ik doe dat een avond tevoren) een eitje te koken, maar verder...
Mooizo!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:44 schreef YPPY het volgende:
Bijna vergeten: over een maand ben ik ws gestopt met de medicijnen. Ik zit nu in het laatste afbouw stukje. Ben ik een week beroerd van geweest, maar vandaag voelt het weer goed. En er is al een kilo af. Wat een effect heeft dat spul toch.
Nee, die staat hier nog in de koelkastquote:Op vrijdag 6 februari 2009 20:03 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dat was wel een leuke bijkomstigheidMaar niet goed genoeg om door te gaan met de medicijnen
Oooh, ik heb plots zin in een super zoet en romig toetjeNiets in huis gelukkig.
Owquote:Op vrijdag 6 februari 2009 20:42 schreef Isabeau het volgende:
Welnee, ik heb er net een schaaltje van gehad met kweeperengelei
Capsinoid is trouwens het stofje in pepers en andere hete voedingsstoffen die het heet maakt.quote:: Am J Clin Nutr. 2009 Jan;89(1):45-50. Epub 2008 Dec 3. Links
Effects of novel capsinoid treatment on fatness and energy metabolism in humans: possible pharmacogenetic implications.
Snitker S, Fujishima Y, Shen H, Ott S, Pi-Sunyer X, Furuhata Y, Sato H, Takahashi M.
University of Maryland School of Medicine, Baltimore, MD 21209, USA. ssnitker@medicine.umaryland.edu
BACKGROUND: Capsinoids from the Capsicum genus of plants are nonpungent capsaicin-related substances with effects on metabolism and body weight in animals. OBJECTIVES: Our objectives were to explore the safety and efficacy of capsinoids taken orally (6 mg/d) for weight loss, fat loss, and change in metabolism and to examine whether candidate genes are predictors of capsinoid response. DESIGN: This was a 12-wk, placebo-controlled, double-blind, randomized study. Eligibility criteria included a body mass index (BMI; in kg/m(2)) of 25-35. Body weight was measured, and dual-energy X-ray absorptiometry, indirect calorimetry (men only), and genotyping were conducted. RESULTS: Forty women and 40 men with a mean (+/- SD) age of 42 +/- 8 y and BMI of 30.4 +/- 2.4 were randomly assigned to a capsinoid or placebo group. Capsinoids were well tolerated. Mean (+/- SD) weight change was 0.9 +/- 3.1 and 0.5 +/- 2.4 kg in the capsinoid and placebo groups, respectively (P = 0.86). There was no significant group difference in total change in adiposity, but abdominal adiposity decreased more (P = 0.049) in the capsinoid group (-1.11 +/- 1.83%) than in the placebo group (-0.18 +/- 1.94%), and this change correlated with the change in body weight (r = 0.46, P < 0.0001). Changes in resting energy expenditure did not differ significantly between groups, but fat oxidation was higher at the end of the study in the capsinoid group (least-squares mean difference: 21.0 mg/min; P = 0.06). Of 13 genetic variants tested, TRPV1 Val585Ile and UCP2 -866 G/A correlated significantly with change in abdominal adiposity. CONCLUSIONS: Treatment with 6 mg/d capsinoids orally appeared to be safe and was associated with abdominal fat loss. Capsinoid ingestion was associated with an increase in fat oxidation that was nearly significant. We identified 2 common genetic variants that may be predictors of therapeutic response.
Dus bij de echte dikkere mensen zoals wij zou het eigenlijk geen werking hebben net zoals appelslank ook ooit in het verre verleden geprobeerd.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:43 schreef Isabeau het volgende:
Maar even wetenschappelijk doen ipv 'ik denk wel/niet dat pittig eten effect heeft'
[..]
Capsinoid is trouwens het stofje in pepers en andere hete voedingsstoffen die het heet maakt.
Als ik dit zo lees is er wel enige werking, maar niks spectaculairs.
En YPPY's heet eten methode is wel heel erg effectief(al denk ik dat je er wel eens honger van zou kunnen krijgen)
Net 2 uur getraind en nu lekker aan de gazpacho en brood met kaas en tapenade
Dat het geen zode aan de dijk zet. En als je verder er niks aan doet dat je dus niet afvalt.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie nergens dat het bij 'echte dikke mensen zoals wij' niets doet? Hoe lees je zo'n artikel?? En appelslank is toch héél iets anders?
Yupz denk ik ook niemand kiest er bewust voor om dikker te worden of te zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:29 schreef teigan het volgende:
Als er ook maar 1 pilletje zou bestaan die bij iedereen blijvend gewichtsverlies zou geven, dan waren er geen dikke mensen meer op deze aardbol denk ik.
Nou, dat is wel wat makkelijk gesteld. OK, bij jou is het misschien anders, maar bij mij was het dikker worden toch echt iets dat ik zelf deed en had kunnen zien aankomen. Niet dat ik het leuk vond, ofzo. Maar het is wel mijn eigen 'schuld' geweest; ik had zelf eerder in moeten grijpen!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:44 schreef Riann het volgende:
[..]
Yupz denk ik ook niemand kiest er bewust voor om dikker te worden of te zijn.
daar kun je ook weer gelijk in hebben. Het was wel erg makkelijk gesteld ja. Maar als er nu een pilletje op de markt was waardoor je weer op een voor jou goed gewicht zou kunnen komen. Zou je het toch ook nemen?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou, dat is wel wat makkelijk gesteld. OK, bij jou is het misschien anders, maar bij mij was het dikker worden toch echt iets dat ik zelf deed en had kunnen zien aankomen. Niet dat ik het leuk vond, ofzo. Maar het is wel mijn eigen 'schuld' geweest; ik had zelf eerder in moeten grijpen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |