abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65759832
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 10:40 schreef Isabeau het volgende:
En Jarno, dat gaat super! Wat is je streefgewicht?
Oorspronkelijk 85 maar ik zie net op m'n iPhone dat ik dan nog een BMI van 26,nogwattes heb (ja, daar is een applicatie voor! ). Dus misschien moet ik nog maar ff doorzetten tot de 80 ofzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:56:47 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65761738
Zesje, zie je pindakaas ook als zoet?
Dat schijnt namelijk wel heel goed te zijn om je bloedsuikerspiegel een beetje op niveau te houden. Of althans... je schijnt er minder trek in nog meer zoete dingen door te krijgen itt andere zoete dingen.
Ofzoiets iig.
Wrsch een geval klok-klepel, maar iig is pindakaas best goed om in je eten te verwerken.
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:57:12 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65761765
Oh en Jarno, echt goed zeg! Nog steeds aan het SHE-en?
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:57:22 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_65761771
Je gaat er alleen zo erg van uit je muil ruften
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:59:54 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65761887
Daar hebben ze dan weer kauwgom of smintjes voor.
pi_65764104
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
Oh en Jarno, echt goed zeg! Nog steeds aan het SHE-en?
Kindasorta. Doordeweek in ieder geval wel, eitje bij het ontbijt (hooguit een rijstwafeltje eronder), tussendoortjes als die gekke yoghurtjes en fruit, tussen de middag braaf boterhammetjes mee (met pindakaas idd, ideaal spul!). 's Avonds is het wat lastiger, maar ik probeer me te beperken tot groenten en vlees. Maar de laatste tijd is het nogal stamppotten wat de klok slaat hier (makkelijk te maken en makkelijk voor Anna enzo) en dan is het wat lastiger de aardappels te ontwijken. .

In het weekend is het een beetje anything goes, binnen het redelijke dan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:21:37 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65764246
Op zich wel goed, want dan glij je steeds meer naar 'je eetpatroon aanpassen' dan dat je je echt ergens aan houdt.
pi_65764362
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
Op zich wel goed, want dan glij je steeds meer naar 'je eetpatroon aanpassen' dan dat je je echt ergens aan houdt.
Ja, pcies. Het moet ook niet zo zijn dat ik de komende 30 jaar vast zit aan rijst eten in het weekend natuurlijk. Ook al heb ik daar nu totaal geen probleem mee. Ik ga er iig niet zo streng meer mee om als in het begin. Vorige week zijn we nog naar de snackbar geweest, doe ik de dagen daarna gewoon weer wat rustiger aan, prima. En van het weekend hebben we een hele stapel sushi gemaakt, ook altijd goed (en lekker!).
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:26:00 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_65764392
Ik moet er niet aan denken om elke dag een ei te moeten eten. Twee dagen achter elkaar ei bij mij is niet meer leuk voor mijn darmen (en dus ook niet voor mijn omgeving )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65764445
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:26 schreef Troel het volgende:
Ik moet er niet aan denken om elke dag een ei te moeten eten. Twee dagen achter elkaar ei bij mij is niet meer leuk voor mijn darmen (en dus ook niet voor mijn omgeving )
Ik moet zeggen, ik lust 's ochtends echt niks (ik sta al voor 6-en op, als ik dan niet eet gaat het de rest van de dag echt verschrikkelijk fout qua snaaien) maar een gekookt eitje gaat prima 's ochtends! 't Is alleen wel wat gedoe om elke avond (ik doe dat een avond tevoren) een eitje te koken, maar verder...
pi_65764502
Dan kook je toch eieren voor een paar dagen tegelijk Jarno? Kun je best een paar dagen laten liggen hoor.
pi_65764738
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:29 schreef Liejannuh het volgende:
Dan kook je toch eieren voor een paar dagen tegelijk Jarno? Kun je best een paar dagen laten liggen hoor.
Ik kon daar niet echt een eenduidige antwoord op vinden destijds. Ach, het hoort nu gewoon bij het avondritueel (naast tafel dekken, ontbijtspullen klaarzetten, etc, etc).
pi_65765329
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, ik lust 's ochtends echt niks (ik sta al voor 6-en op, als ik dan niet eet gaat het de rest van de dag echt verschrikkelijk fout qua snaaien) maar een gekookt eitje gaat prima 's ochtends! 't Is alleen wel wat gedoe om elke avond (ik doe dat een avond tevoren) een eitje te koken, maar verder...
Ha, ik heb mijn meneer laatst verbaasd met mijn efficiente ochtendritueel van eieren koken, tandenpoetsen, douchen en aankleden
Ik heb het echt helemaal ingepast in mijn routine! Maar ik doe het niet iedere ochtend. Keer of twee in de week.
pi_65778861
Weer even een berichtje van deze kant.

Ik ben vandaag bij dr Faber geweest neuroloog uit het AZM (Maastricht ziekenhuis) Die dus alles weet over mijn spierziekte MD. Ik had een hele waslijst met klachten waaronder ook mijn dik zijn. Ze was dus ook van mening dat 35 kilo in een jaar aankomen dat het niet kan. Dus ik word er binnenkort een keer 4 of 5 dagenopgenomen en word onderzocht door een heel team die alles van mijn spierziekte afweten en dus ook mijn dik zijn word onderzocht. hehehe eindelijk. Ik zag het echt niet meer zitten. En dan bedoel ik ook dat ik het leven niet meer echt zag zitten. Ik ben zo ongelukkig. Ik heb nu weer wat hoop gekregen en kracht gekregen om weer door te gaan. Eindelijk word ik eens goed onderzocht en eindelijk bevestigd iemand dat het niet aan het eten ligt. Dat voelt goed. En dat ik nu serieus genomen word want het is een echt probleem. Ik ben steeds van het kastje naar de muur gestuurd en niemand deed iets. Zo dra ik meer weet wanneer ik opgenomen word zal ik het hier neer zetten.
pi_65779181
Jeetje Riann! Ik kende je verhaal nog niet maar ik kan me levendig voorstellen dat je er ongelukkig en radeloos van wordt als je zo aankomt. Wat fijn dat het nu tot de bodem uitgezocht gaat worden en ik hoop heel erg dat ze iets gaan vinden waar ze ook iets aan kunnen doen.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:49:20 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65779841
Jeetje Riann, ik hoop echt enorm voor je dat er iets uit gaat komen, want dit lijkt mij idd zo enorm frustrerend...
pi_65782973
Goed dat je verder bent gaan onderzoeken wat er met je aan de hand is Riann. Als je precies weet wat er is, kun je vast een blijvende manier van gewicht verliezen vinden. Zoals het ging, was het echt niet leuk voor je.

Het lopen ging goed. Omdat ik een week niet ben geweest, heb ik dezelfde les gedaan als de laatste keer. Volgende keer weer verder dus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 6 februari 2009 @ 08:55:31 #70
79550 Ymke
your ghost
pi_65789923
Jemig Rian , dat is best heftig , ik ken je niet maar ik hoop zo voor je dat de opname iets opleverd voor je .

Weekje ziek ,veel op bed , niets bewogen , als voeding restjes uit de diepvries , en tja dan kom je aan . Dus weg de euforie van onder de 80 zitten
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_65790326
Riann, wat heftig, veel sterkte

Ymke, je bent vast snel weer onder 80
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65790718
Een knuffel voor Riann {{{{{{{{{{Riann}}}}}}}}}}} en ik hoop dat je nu wat verder komt (sleept zich maar voort zeg!)

Ymke, beterschap en ik zou de weegschaal negeren als je ziek bent
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:50:40 #73
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_65791209
tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

100 Kilo

dat betekend dat ik sinds maart vorige jaar precies 27 kilo ben afgevallen

nu wachten op het magische 2 cijfertjes moment
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_65791623
Klonk, WAUW!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65797621
riann, fijn voor je dat ze nu onderzoeken gaan doen, hopen dat er wat uitkomt..

En Klonk, gefeliciteerd met de mijlpaal, goed joh!!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65799469
Wat goed Klonk!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_65800577
Klonk goed bezig
pi_65800747
Bijna vergeten: over een maand ben ik ws gestopt met de medicijnen. Ik zit nu in het laatste afbouw stukje. Ben ik een week beroerd van geweest, maar vandaag voelt het weer goed. En er is al een kilo af. Wat een effect heeft dat spul toch.
*OUD heilige*
pi_65803504
Dapper Yppy, en fijn dat het goed gaat!

ik zou je ook aanraden om vooral te gaan bewegen mocht je je rot voelen, schijnt erg goed te helpen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65803728
Yppy, wat fijn
Sara
Merel
Ukje
pi_65803785
Wat een rotsituatie Rian, hopelijk komt er was positiefs uit het onderzoek. Sterkte!

En YPPY, dapper dat je bent gestopt met de medicijnen. Hopelijk gaat het goed!
pi_65803802
Ik ben vergeten te lunchen en heb wel snoepjes op. Zit dan ook al 4 uur langer op mijn werk dan gepland. Had geen brood meegenomen om mezelf te dwingen rond lunchtijd naar huis te gaan, maar dat plan is mislukt. Heb 't lekker druk.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_65807808
Dank wel fijn dat ik hier ook altijd terecht kan ook al laat ik tijden niks van me horen en zien.
pi_65809836
Goed bezig Klonk
pi_65810006
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:44 schreef YPPY het volgende:
Bijna vergeten: over een maand ben ik ws gestopt met de medicijnen. Ik zit nu in het laatste afbouw stukje. Ben ik een week beroerd van geweest, maar vandaag voelt het weer goed. En er is al een kilo af. Wat een effect heeft dat spul toch.
Mooizo! En fijn dat het zonder nu ook wel goed gaat!

Bij mij bleef het er aan zitten verdorie Zo rond mijn 17e 2 jaar die zooi geslikt
pi_65810169
Ik kwam als een speer aan nadat ik was gestopt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65810578
Bewegen doe ik teigan. Ik ben ook al een half jaar van de hoge dosis af. De dosis waarmee ik me goed voelde, maar door de bijwerkingen ging dat niet meer. Toen ben ik in 2 maanden 10 kg aangekomen.

Maar bij jou was het anders Isa. Jij was eerst al afgevallen ermee.
*OUD heilige*
pi_65811043
Ja, dat was wel een leuke bijkomstigheid Maar niet goed genoeg om door te gaan met de medicijnen

Oooh, ik heb plots zin in een super zoet en romig toetje Niets in huis gelukkig.
pi_65812382
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 20:03 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dat was wel een leuke bijkomstigheid Maar niet goed genoeg om door te gaan met de medicijnen

Oooh, ik heb plots zin in een super zoet en romig toetje Niets in huis gelukkig.
Nee, die staat hier nog in de koelkast
Vergeten jij
pi_65812548
Welnee, ik heb er net een schaaltje van gehad met kweeperengelei
pi_65812850
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 20:42 schreef Isabeau het volgende:
Welnee, ik heb er net een schaaltje van gehad met kweeperengelei
Ow
Ok, ik zeg al niks meer
pi_65823797
Net even stiekem gewogen, mag me van mezelf eigenlijk alleen op zondag wegen. Had gehoopt weer en kilo of 2 kwijt te zijn, helaas is het maar een paar ons, maarja, moet ook niet teveel in 1 keer willen denk ik?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_65824799
Freecell, Isa, Yppy hebben jullie het over antidepressiva?

Ik heb besloten het dieeten even op een wat lager pitje te zetten. Ik maak mezelf zo ongelukkig door steeds strenger voor mezelf te zijn zonder resultaat. Dan maar gelijk blijven in gewicht. Hopelijk lukt met over een paar weken beter als stoelgang en vochthuishouding beter gaan.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_65824933
Ik las net ergens op internet dat pittig eten goed zou zijn voor de lijn? Is onzin volgens mij he.
"Curry, sambal en andere pittige sauzen zoals mosterd stimuleren de vetverbranding (en daarmee de stofwisseling). Mocht je deze sauzen lekker vinden, dan kun je ze in je maaltijd verwerken. Scherpe specerijen en kruiden als (Spaanse)peper en oregano hebben een zelfde effect. Indien je een zwake maag hebt moet je hier wel mee oppassen. "
pi_65825051
zesje, ik mag vast wel voor ze antwoorden, daar ging het wel over ja..
Ik weet voor mijzelf niet eens of het effect had, aangezien ik het er in die tijd zelf wel bij vrat..
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet blij van wordt om steeds strenger voor jezelf te moeten zijn. Blijf in ieder geval wel gezond en afwisselen eten, misschien helpt dat dan ook nog een beetje. Als je op gewicht blijft heb je eigenlijk ook al wat gewonnen, dat kan soms ook best lastig zijn.

Ik heb zelf altijd twijfels bij die verhalen dat bepaalde voedingsmiddelen het afvallen zouden versnellen, maar misschien ligt dat aan mij...
pi_65825734
Jammer dat het niet zoveel was als je hoopte Miriam, maar wel de goede kant op iig. Het kan zo wisselen wat eraf gaat. Wie weet is er morgen alsnog 2 kilo af.

zesje, zie dat teigan al antwoord heeft gegeven over de AD. Na mijn bevalling (2,5 jaar geleden) heb ik een post partum depressie gehad. Heeft lang geduurd voor ik het doorhad, maar na een maand of 7/8 zat ik aan de medicijnen. Is een heel gedoe geweest die te krijgen. Voor ik daarmee begon was ik 10 kilo kwijt (en dan ook nog de 7 die er 2 weken na de bevalling af waren). Door de medicijnen ben ik weer veel aangekomen. Ze hebben mij heel goed geholpen, maar nu wil ik het zonder gaan proberen.

Verstandig dat je je nu dan richt op gewicht blijven, dat is ook al goed, zeker als je je niet lekker voelt.

Pittige sauzen zijn voor mij afvaltechnisch heel goed. Vorige week had stoofvlees gemaakt en na 1 hap deed alles zo'n pijn dat ik 3 glazen water heb gedronken. Verder alleen wat rijst gegeten. Daar val ik wel van af. Het ergste is dat m'n dochter het naar binnen zat te proppen.
*OUD heilige*
pi_65826434
Maar even wetenschappelijk doen ipv 'ik denk wel/niet dat pittig eten effect heeft'
quote:
: Am J Clin Nutr. 2009 Jan;89(1):45-50. Epub 2008 Dec 3. Links
Effects of novel capsinoid treatment on fatness and energy metabolism in humans: possible pharmacogenetic implications.

Snitker S, Fujishima Y, Shen H, Ott S, Pi-Sunyer X, Furuhata Y, Sato H, Takahashi M.
University of Maryland School of Medicine, Baltimore, MD 21209, USA. ssnitker@medicine.umaryland.edu
BACKGROUND: Capsinoids from the Capsicum genus of plants are nonpungent capsaicin-related substances with effects on metabolism and body weight in animals. OBJECTIVES: Our objectives were to explore the safety and efficacy of capsinoids taken orally (6 mg/d) for weight loss, fat loss, and change in metabolism and to examine whether candidate genes are predictors of capsinoid response. DESIGN: This was a 12-wk, placebo-controlled, double-blind, randomized study. Eligibility criteria included a body mass index (BMI; in kg/m(2)) of 25-35. Body weight was measured, and dual-energy X-ray absorptiometry, indirect calorimetry (men only), and genotyping were conducted. RESULTS: Forty women and 40 men with a mean (+/- SD) age of 42 +/- 8 y and BMI of 30.4 +/- 2.4 were randomly assigned to a capsinoid or placebo group. Capsinoids were well tolerated. Mean (+/- SD) weight change was 0.9 +/- 3.1 and 0.5 +/- 2.4 kg in the capsinoid and placebo groups, respectively (P = 0.86). There was no significant group difference in total change in adiposity, but abdominal adiposity decreased more (P = 0.049) in the capsinoid group (-1.11 +/- 1.83%) than in the placebo group (-0.18 +/- 1.94%), and this change correlated with the change in body weight (r = 0.46, P < 0.0001). Changes in resting energy expenditure did not differ significantly between groups, but fat oxidation was higher at the end of the study in the capsinoid group (least-squares mean difference: 21.0 mg/min; P = 0.06). Of 13 genetic variants tested, TRPV1 Val585Ile and UCP2 -866 G/A correlated significantly with change in abdominal adiposity. CONCLUSIONS: Treatment with 6 mg/d capsinoids orally appeared to be safe and was associated with abdominal fat loss. Capsinoid ingestion was associated with an increase in fat oxidation that was nearly significant. We identified 2 common genetic variants that may be predictors of therapeutic response.
Capsinoid is trouwens het stofje in pepers en andere hete voedingsstoffen die het heet maakt.
Als ik dit zo lees is er wel enige werking, maar niks spectaculairs.

En YPPY's heet eten methode is wel heel erg effectief (al denk ik dat je er wel eens honger van zou kunnen krijgen)

Net 2 uur getraind en nu lekker aan de gazpacho en brood met kaas en tapenade
pi_65827683
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 12:43 schreef Isabeau het volgende:
Maar even wetenschappelijk doen ipv 'ik denk wel/niet dat pittig eten effect heeft'
[..]

Capsinoid is trouwens het stofje in pepers en andere hete voedingsstoffen die het heet maakt.
Als ik dit zo lees is er wel enige werking, maar niks spectaculairs.

En YPPY's heet eten methode is wel heel erg effectief (al denk ik dat je er wel eens honger van zou kunnen krijgen)

Net 2 uur getraind en nu lekker aan de gazpacho en brood met kaas en tapenade
Dus bij de echte dikkere mensen zoals wij zou het eigenlijk geen werking hebben net zoals appelslank ook ooit in het verre verleden geprobeerd.
pi_65828058
Ik zie nergens dat het bij 'echte dikke mensen zoals wij' niets doet? Hoe lees je zo'n artikel?? En appelslank is toch héél iets anders?
pi_65828386
Als er ook maar 1 pilletje zou bestaan die bij iedereen blijvend gewichtsverlies zou geven, dan waren er geen dikke mensen meer op deze aardbol denk ik.
pi_65828624
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie nergens dat het bij 'echte dikke mensen zoals wij' niets doet? Hoe lees je zo'n artikel?? En appelslank is toch héél iets anders?
Dat het geen zode aan de dijk zet. En als je verder er niks aan doet dat je dus niet afvalt.
pi_65828638
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:29 schreef teigan het volgende:
Als er ook maar 1 pilletje zou bestaan die bij iedereen blijvend gewichtsverlies zou geven, dan waren er geen dikke mensen meer op deze aardbol denk ik.
Yupz denk ik ook niemand kiest er bewust voor om dikker te worden of te zijn.
pi_65828894
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:44 schreef Riann het volgende:

[..]

Yupz denk ik ook niemand kiest er bewust voor om dikker te worden of te zijn.
Nou, dat is wel wat makkelijk gesteld. OK, bij jou is het misschien anders, maar bij mij was het dikker worden toch echt iets dat ik zelf deed en had kunnen zien aankomen. Niet dat ik het leuk vond, ofzo. Maar het is wel mijn eigen 'schuld' geweest; ik had zelf eerder in moeten grijpen!
pi_65829097
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nou, dat is wel wat makkelijk gesteld. OK, bij jou is het misschien anders, maar bij mij was het dikker worden toch echt iets dat ik zelf deed en had kunnen zien aankomen. Niet dat ik het leuk vond, ofzo. Maar het is wel mijn eigen 'schuld' geweest; ik had zelf eerder in moeten grijpen!
daar kun je ook weer gelijk in hebben. Het was wel erg makkelijk gesteld ja. Maar als er nu een pilletje op de markt was waardoor je weer op een voor jou goed gewicht zou kunnen komen. Zou je het toch ook nemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')