Een OV chipkaart kun je ook opmaken.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je snapt het niet he?
Een strippenkaart kun je gewoon opmaken.
Bij de OV-Chipkaart wordt je verplicht er altijd 4 euro op te hebben die je niet KAN opmaken (tenzij je allerlaatste rit precies 4 euro kost). Dat is pure geldklopperij.
Dat kan wel hoor, je kan zelfs negatief komen te staan op je kaart. Waar het hier om gaat is dat je een minimaal bedrag hebt om mee te beginnen, maar met 1 euro op je kaart kun je ook nog gewoon inchecken.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:26 schreef Nielsch het volgende:
Bij de OV-Chipkaart wordt je verplicht er altijd 4 euro op te hebben die je niet KAN opmaken (tenzij je allerlaatste rit precies 4 euro kost). Dat is pure geldklopperij.
Okee, dat had ik nog niet door. Ik dacht dat er minimaal 4 euro op moest staan voordat je uberhaupt kon inchecken.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een OV chipkaart kun je ook opmaken.
Zie mijn andere uitleg dat je gewoon rood kunt staan.
Hoe werkt dat dan?quote:Op maandag 9 februari 2009 19:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Okee, dat had ik nog niet door. Ik dacht dat er minimaal 4 euro op moest staan voordat je uberhaupt kon inchecken.
Blijf het raar vinden dat je - zoals bijvoorbeeld in Londen - niet gewoon je geld kan terugvragen.
Gewoon, je levert je Oyster Card in bij een mannetje aan het loket van elk willekeurig metrostation, die kijkt hoeveel er nog opstaat en dat krijg je cash in je handje.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan?
Het lijkt me namelijk sterk dat je in Londen kostenloos je saldo terug kunt krijgen. Saldo terugstorten kost de OV bedrijven gewoon geld. Dus ik zou niet weten waarom ze dat zomaar zouden doen.
http://www.tfl.gov.uk/tic(...)tortickets/5185.aspxquote:Op maandag 9 februari 2009 19:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gewoon, je levert je Oyster Card in bij een mannetje aan het loket van elk willekeurig metrostation, die kijkt hoeveel er nog opstaat en dat krijg je cash in je handje.
Waarom zou het voor de consument wat moeten uitmaken dat de OV bedrijven voor een omslachtig systeem hebben gekozen en daarom weer extra moeten betalen om je eigen geld van die kaart af te krijgen.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:32 schreef snowgoon het volgende:
Saldo terugstorten kost de OV bedrijven gewoon geld. Dus ik zou niet weten waarom ze dat zomaar zouden doen.
Hoe doe jij dat bij een strippenkaart? Krijg je daar ook gewoon je geld terug?quote:Op maandag 9 februari 2009 19:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou het voor de consument wat moeten uitmaken dat de OV bedrijven voor een omslachtig systeem hebben gekozen en daarom weer extra moeten betalen om je eigen geld van die kaart af te krijgen.![]()
Lang leve de snowgoon logica
In 2009 staan er 56 grote festivals geplanned.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 05:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat een kul weer. Er is niet elke donderdag een evenement in Rotterdam met de grootte van het filmfestival en als er dan een evenement is, dan is dat geen 'normale donderdag'. Doh!
North Sea Jazz zit in Ahoy, dus halte Zuidplein. IFFR is alles op loopafstand vanaf CS.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 09:59 schreef macca728 het volgende:
heb je het artikel over het North Sea Jazz Festival niet gelezen >
Daar werden 60.00 extra wegwerpkaarten verkocht
En voor het filmfestival niet ?
Nee, na de eerste incheck staat ze rood. Na uitcheck komt dat bedrag terug, minus die 1,01. 2,99 dus.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:03 schreef Nielsch het volgende:
Vraagje.
Mijn vriendin komt woensdag even langs bij mij op m'n werk. Hiervoor zal ze een ritje moeten maken met de metro van Rotterdam Centraal naar Wilhelminaplein (en weer terug). Deze rit kost 1,01 euro heen en hetzelfde weer terug. In totaal 2,02 euro dus. Begrijp ik het nu goed dat ze haar OV-chipkaart moet opladen met 6,02 euro om deze reis te kunnen maken (ivm de 4 euro borg)? En waar kan ze die borg dan weer terugkrijgen, want voorlopig hoeft ze dat ding niet meer te gebruiken.
5 euro.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:08 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ze kan een wegwerp kaartje kopen maar dat is duuurder.
http://www.ret.nl/service(...)-2-metro-reizen.aspx
Opladen gaat sowieso met minimaal 10 euro. Maar dat kun je dan ook nog gewoon volgend jaar gebruiken. Dus waarom niet gewoon 1 keer opladen en dat saldo laten staan?
Wat lul je nou?quote:Op maandag 9 februari 2009 19:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Belachelijk! Dat terugvragen had gratis moeten zijn en bovendien zou je het gehele bedrag moeten terugkrijgen. Dit is gewoon pure geldklopperij.
De vergelijking met de strippenkaart gaat niet op. Het gaat erom dat je nu gewoon verplicht bent om een basisbedrag van 4 euro te betalen dat je niet gewoon kan terugkrijgen.
ja zo ken ik er ook een paar,quote:Op maandag 9 februari 2009 20:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
North Sea Jazz zit in Ahoy, dus halte Zuidplein. IFFR is alles op loopafstand vanaf CS.
Zwartrijden zou toch moeilijker zo niet bijna onmogelijk worden.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ow nee zeg!
Een meisje reist zwart! Nou dan is het voor iedereen een peuleschil om zwart te reizen en is het hele systeem zo lek als een mandje! Gelijk afschaffen maar!
Je weet toch dat Rotterdam nog steeds de proeftuin isquote:Op maandag 9 februari 2009 21:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zwartrijdenzoutoch moeilijker worden.
Bij poortjes zoals in Parijs is het veel moeilijker, ier kan je gewoon meelopen et deander reizigers.
Het is wel DE reden waarom de chipkaart werd ingevoerd
Meisje checkte niet uit Snowgoon, gewoon doorlopen achter iemand aan, niet eens dicht, maar gewoon met de flowquote:Op maandag 9 februari 2009 21:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je weet toch dat Rotterdam nog steeds de proeftuin is
Overigens is het ook maar de vraag of dat meisje heeft kunnen uitchecken...
allemaal op donderdag zeker hahahaquote:Op maandag 9 februari 2009 20:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In 2009 staan er 56 grote festivals geplanned.
Ach wat leuk. Nu ineens kunnen cijfers niet precies gemeten worden.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
allemaal op donderdag zeker hahaha
Hoe komt de RET aan die cijfers van het gebruik van voor de chipkaart.
Die konden niet precies gemeten worden
Ik zie het nergens op de RET site staan.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Meisje checkte niet uit Snowgoon, gewoon doorlopen achter iemand aan, niet eens dicht, maar gewoon met de flow
Nee Rotterdam is GEEN test tuin meer, bron RET
omdat de RET die zelf bevestigde.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach wat leuk. Nu ineens kunnen cijfers niet precies gemeten worden.
Maar toen het AD onderzocht hoeveel mensen de OV chipkaart gebruikten, gebruikte jij die cijfers als absoluate waarheid
nee Snowgoon, ze heeft helemaal geen gebruik gemaakt van de chipkaart.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zie het nergens op de RET site staan.
Dus het meisje is niet uitgecheckt, heeft niet zwart gereisd en krijgt die 4 euro afgeschreven. Prima.
Geef eens een link naar een krantenartikel.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee Snowgoon, ze heeft helemaal geen gebruik gemaakt van de chipkaart.
Lees de krant maar, in Rotterdam en straks in Amsterdam zijn ze klaar met testen.
Daar is de chipkaart landelijk ingevoerd straks.
Dat jij dat niet beseft als chipkaartkenner
Toen heb ik je niet zien klagen dat ze dat niet konden meten. Waarom loop je dan nu wel te klagen daarover? Omdat de cijfers jou niet goed uitkomen?quote:Op maandag 9 februari 2009 22:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat de RET die zelf bevestigde.
Hoe kan de RET dan meten hoeveel mensen gebruik maakten van de metro voor het chipkaarttijdperk ?
Minstens de helft van de reizigers kon zo doorlopen met strippenkaart of abbo of OV kaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |