abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65823145
serieus
"Those unforgettable days, for them I live"
  zaterdag 7 februari 2009 @ 05:25:42 #152
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65823185
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:44 schreef snowgoon het volgende:
Daarnaast doen jij en Zelva ook nog eens alsof er anders nooit evenementen in Rotterdam zijn. En dat is natuurlijk ook onzin.

Wat een kul weer. Er is niet elke donderdag een evenement in Rotterdam met de grootte van het filmfestival en als er dan een evenement is, dan is dat geen 'normale donderdag'. Doh!
pi_65823973
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 05:17 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee hoor, dat heb je helemaal niet. Dat artikel gaat uitsluitend over of de organisatie problemen verwacht voor mensen die met de chipkaart naar het filmfestival moeten.
En jij hebt nergens een duidelijk bron waaruit blijkt dat er wel veel meer mensen met de metro hadden moeten gaan
pi_65824012
heb je het artikel over het North Sea Jazz Festival niet gelezen >

Daar werden 60.00 extra wegwerpkaarten verkocht

En voor het filmfestival niet ?
pi_65824016
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 09:59 schreef macca728 het volgende:

Waarom zijn het filmfestival en NSJ 1 op 1 vergelijkbaar?
pi_65835300
Zo de gehele week tot volle tevredenheid bij elk skipoortje kunnen inchecken (uitchecken hoeft niet, dat kaartje wordt alleen de duur van de skilift geblokkeerd ) met een volledige anoniem gekochte skipas.

Alle poortjes werkten bij -10.

Tot mijn verbazing waren sommige poortjes in staat om tot 40 cm afstand nog uit te lezen.

Toch me maar eens verdiepen in de gebruikte chip van de skipassen, dat zou helemaal rendabel zijn om die dingen te kopieren ( 225 euro voor 1 week )
pi_65836474
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:22 schreef Basp1 het volgende:
Zo de gehele week tot volle tevredenheid bij elk skipoortje kunnen inchecken (uitchecken hoeft niet, dat kaartje wordt alleen de duur van de skilift geblokkeerd ) met een volledige anoniem gekochte skipas.

Alle poortjes werkten bij -10.

Tot mijn verbazing waren sommige poortjes in staat om tot 40 cm afstand nog uit te lezen.

Toch me maar eens verdiepen in de gebruikte chip van de skipassen, dat zou helemaal rendabel zijn om die dingen te kopieren ( 225 euro voor 1 week )
haha, tot 40 cm, oh is wat voor de chipkaart.
Die moet je er goed voorleggen, anders doet hij het niet
pi_65843035
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 22:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

haha, tot 40 cm, oh is wat voor de chipkaart.
Die moet je er goed voorleggen, anders doet hij het niet
De vraag is dan natuurlijk of het aan de zender/ontvangerunit van de ov_chip apparaten ligt, of dat het aan de antenne die in de kaart ingebouwd is ligt.

Ik lag vannacht te dromen over die ov-chip knip, en het verhaal wat hier zich langzaam ontvouwt. De NS controleurs kunnen straks dus alleen maar zien of je wel of niet hebt ingecheckt. Zou er later ook nog een check met de backoffice plaatsvinden met de uitleesapparaten van de de NS? Als dat namelijk niet het geval gaat zijn hoeft er alleen maar een applicatie gemaakt te worden dat je ov-chip knip constant op ingecheckt kan blijven staan.
pi_65843707
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De vraag is dan natuurlijk of het aan de zender/ontvangerunit van de ov_chip apparaten ligt, of dat het aan de antenne die in de kaart ingebouwd is ligt.

Ik lag vannacht te dromen over die ov-chip knip, en het verhaal wat hier zich langzaam ontvouwt. De NS controleurs kunnen straks dus alleen maar zien of je wel of niet hebt ingecheckt. Zou er later ook nog een check met de backoffice plaatsvinden met de uitleesapparaten van de de NS? Als dat namelijk niet het geval gaat zijn hoeft er alleen maar een applicatie gemaakt te worden dat je ov-chip knip constant op ingecheckt kan blijven staan.
De NS controleurs kunnen zien wanneer je hebt ingecheckt en waar.
Het zou wel raar zijn als ze zien dat je 10 dagen geleden hebt ingecheckt en nooit bent uitgestapt.
pi_65887161
nou zwartrijden is super makkelijk, bij station Zuidplein, waar zeker 10 RETers bij de poorjes stonden, liep een meisje voor mij en na een andere passagier zo tussen de openstaande poortjes door.
pi_65888672
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:51 schreef macca728 het volgende:
nou zwartrijden is super makkelijk, bij station Zuidplein, waar zeker 10 RETers bij de poorjes stonden, liep een meisje voor mij en na een andere passagier zo tussen de openstaande poortjes door.
Ow nee zeg!

Een meisje reist zwart! Nou dan is het voor iedereen een peuleschil om zwart te reizen en is het hele systeem zo lek als een mandje! Gelijk afschaffen maar!
pi_65889051
Vraagje.

Mijn vriendin komt woensdag even langs bij mij op m'n werk. Hiervoor zal ze een ritje moeten maken met de metro van Rotterdam Centraal naar Wilhelminaplein (en weer terug). Deze rit kost 1,01 euro heen en hetzelfde weer terug. In totaal 2,02 euro dus. Begrijp ik het nu goed dat ze haar OV-chipkaart moet opladen met 6,02 euro om deze reis te kunnen maken (ivm de 4 euro borg)? En waar kan ze die borg dan weer terugkrijgen, want voorlopig hoeft ze dat ding niet meer te gebruiken.
PWBF
pi_65889199
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:03 schreef Nielsch het volgende:
Vraagje.

Mijn vriendin komt woensdag even langs bij mij op m'n werk. Hiervoor zal ze een ritje moeten maken met de metro van Rotterdam Centraal naar Wilhelminaplein (en weer terug). Deze rit kost 1,01 euro heen en hetzelfde weer terug. In totaal 2,02 euro dus. Begrijp ik het nu goed dat ze haar OV-chipkaart moet opladen met 6,02 euro om deze reis te kunnen maken (ivm de 4 euro borg)? En waar kan ze die borg dan weer terugkrijgen, want voorlopig hoeft ze dat ding niet meer te gebruiken.
Ze kan een wegwerp kaartje kopen maar dat is duuurder.

http://www.ret.nl/service(...)-2-metro-reizen.aspx

Opladen gaat sowieso met minimaal 10 euro. Maar dat kun je dan ook nog gewoon volgend jaar gebruiken. Dus waarom niet gewoon 1 keer opladen en dat saldo laten staan?
pi_65889300
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:08 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Opladen gaat sowieso met minimaal 10 euro. Maar dat kun je dan ook nog gewoon volgend jaar gebruiken. Dus waarom niet gewoon 1 keer opladen en dat saldo laten staan?
Waarom wel? Ik bedoel, als zij die borg terug wil moet dat toch gewoon kunnen? Hoe doen toeristen dat anders? Wat een kutsysteem weer zeg. In Londen krijg je gewoon je geld terug. Maar nee, laten we hier in NL vooral niet klantvriendelijk werken.
PWBF
pi_65889346
Een wegwerpkaartje

Waarom 4,90 betalen voor iets wat 2,02 kost?
PWBF
pi_65889512
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom wel? Ik bedoel, als zij die borg terug wil moet dat toch gewoon kunnen? Hoe doen toeristen dat anders? Wat een kutsysteem weer zeg. In Londen krijg je gewoon je geld terug. Maar nee, laten we hier in NL vooral niet klantvriendelijk werken.
Toeristen kunnen een dagkaart kopen bijvoorbeeld. Lijkt me heel wat praktisch als je de hele dag afhankelijk bent van het OV.
Ze kan die borg ook terugkrijgen, maar dan zijn er administratiekosten en krijg je niet alles terug. Lijkt me logisch want anders krijg je mensen die na elke rit hun geld terug willen.

En waarom wel, omdat het uiteindelijk voor al het OV nodig is om een saldo te hebben. Als jou vriendin met een strippenkaart reist, vraagt ze dan ook de strippen die ze niet gebruikt terug?
pi_65889528
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:13 schreef Nielsch het volgende:
Een wegwerpkaartje

Waarom 4,90 betalen voor iets wat 2,02 kost?
Gebeurd nu ook al hoor. Een kaartje in de bus kopen is duurder dan vooraf een strippenkaart.
pi_65889536
Maar is er serieus geen mogelijkheid om je restbedrag terug te krijgen? Als je er vanuit gaat dat je voor elke reis dus minimaal 4 euro moet hebben, worden die dus ook nog maar eens even mooi uit je zak geklopt zonder dat je er iets voor terugkrijgt.
PWBF
pi_65889628
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Toeristen kunnen een dagkaart kopen bijvoorbeeld. Lijkt me heel wat praktisch als je de hele dag afhankelijk bent van het OV.
Ze kan die borg ook terugkrijgen, maar dan zijn er administratiekosten en krijg je niet alles terug. Lijkt me logisch want anders krijg je mensen die na elke rit hun geld terug willen.

En waarom wel, omdat het uiteindelijk voor al het OV nodig is om een saldo te hebben. Als jou vriendin met een strippenkaart reist, vraagt ze dan ook de strippen die ze niet gebruikt terug?
Belachelijk! Dat terugvragen had gratis moeten zijn en bovendien zou je het gehele bedrag moeten terugkrijgen. Dit is gewoon pure geldklopperij.

De vergelijking met de strippenkaart gaat niet op. Het gaat erom dat je nu gewoon verplicht bent om een basisbedrag van 4 euro te betalen dat je niet gewoon kan terugkrijgen.
PWBF
pi_65889724
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Belachelijk! Dat terugvragen had gratis moeten zijn en bovendien zou je het gehele bedrag moeten terugkrijgen. Dit is gewoon pure geldklopperij.

De vergelijking met de strippenkaart gaat niet op. Het gaat erom dat je nu gewoon verplicht bent om een basisbedrag van 4 euro te betalen dat je niet gewoon kan terugkrijgen.
Nu moet je een ook een strippenkaart kopen van 7 euro en dat krijg je ook niet terug als je maar 2 strippen wil gebruiken.
pi_65889750
Nog een vraagje aan onze OV Chipkaart expert: als m'n vriendin die 10 euro op haar NS-kortingskaart zet, kan dat geld dan ook nog naar een andere kaart indien ze geen gebruik meer wenst te maken van haar NS-kortingskaart, of zijn daar ook weer kosten aan verbonden?
PWBF
pi_65889762
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:18 schreef Nielsch het volgende:
Maar is er serieus geen mogelijkheid om je restbedrag terug te krijgen? Als je er vanuit gaat dat je voor elke reis dus minimaal 4 euro moet hebben, worden die dus ook nog maar eens even mooi uit je zak geklopt zonder dat je er iets voor terugkrijgt.
Je kunt ook "rood" staan. Maar dan kun je niet mee inchecken. Zolang er een positief saldo op de kaart staat kun je gewoon een reis maken.
  maandag 9 februari 2009 @ 19:25:43 #173
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65889790
quote:

Jij brengt je half-gebruikte strippenkaart altijd terug om je geld terug te krijgen?
pi_65889814
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nu moet je een ook een strippenkaart kopen van 7 euro en dat krijg je ook niet terug als je maar 2 strippen wil gebruiken.
Je snapt het niet he?

Een strippenkaart kun je gewoon opmaken.

Bij de OV-Chipkaart wordt je verplicht er altijd 4 euro op te hebben die je niet KAN opmaken (tenzij je allerlaatste rit precies 4 euro kost). Dat is pure geldklopperij.
PWBF
pi_65889827
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:24 schreef Nielsch het volgende:
Nog een vraagje aan onze OV Chipkaart expert: als m'n vriendin die 10 euro op haar NS-kortingskaart zet, kan dat geld dan ook nog naar een andere kaart indien ze geen gebruik meer wenst te maken van haar NS-kortingskaart, of zijn daar ook weer kosten aan verbonden?
Nee dan kan ze gewoon die NS kaart blijven gebruiken tot die leeg is en dan pas een nieuwe gaan gebruiken. Het saldo op die kaart verdwijnt niet als het NS abbo niet meer geldig is.
Op die manier kun je een OV bedrijf dus een pootje uitdraaien. Met nog 10 cent op de kaart inchecken en dan een reis maken zodat je in de min komt, en dan die kaart niet meer gebruiken. Volgens mij is dat wel mogelijk.
pi_65889849
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je snapt het niet he?

Een strippenkaart kun je gewoon opmaken.

Bij de OV-Chipkaart wordt je verplicht er altijd 4 euro op te hebben die je niet KAN opmaken (tenzij je allerlaatste rit precies 4 euro kost). Dat is pure geldklopperij.
Een OV chipkaart kun je ook opmaken.
Zie mijn andere uitleg dat je gewoon rood kunt staan.
  maandag 9 februari 2009 @ 19:28:03 #177
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65889887
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:26 schreef Nielsch het volgende:

Dat kan wel hoor, je kan zelfs negatief komen te staan op je kaart. Waar het hier om gaat is dat je een minimaal bedrag hebt om mee te beginnen, maar met 1 euro op je kaart kun je ook nog gewoon inchecken.
pi_65889926
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:27 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Een OV chipkaart kun je ook opmaken.
Zie mijn andere uitleg dat je gewoon rood kunt staan.
Okee, dat had ik nog niet door. Ik dacht dat er minimaal 4 euro op moest staan voordat je uberhaupt kon inchecken.

Blijf het raar vinden dat je - zoals bijvoorbeeld in Londen - niet gewoon je geld kan terugvragen.
PWBF
pi_65890052
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Okee, dat had ik nog niet door. Ik dacht dat er minimaal 4 euro op moest staan voordat je uberhaupt kon inchecken.

Blijf het raar vinden dat je - zoals bijvoorbeeld in Londen - niet gewoon je geld kan terugvragen.
Hoe werkt dat dan?
Het lijkt me namelijk sterk dat je in Londen kostenloos je saldo terug kunt krijgen. Saldo terugstorten kost de OV bedrijven gewoon geld. Dus ik zou niet weten waarom ze dat zomaar zouden doen.
pi_65890091
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan?
Het lijkt me namelijk sterk dat je in Londen kostenloos je saldo terug kunt krijgen. Saldo terugstorten kost de OV bedrijven gewoon geld. Dus ik zou niet weten waarom ze dat zomaar zouden doen.
Gewoon, je levert je Oyster Card in bij een mannetje aan het loket van elk willekeurig metrostation, die kijkt hoeveel er nog opstaat en dat krijg je cash in je handje.
PWBF
pi_65890355
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gewoon, je levert je Oyster Card in bij een mannetje aan het loket van elk willekeurig metrostation, die kijkt hoeveel er nog opstaat en dat krijg je cash in je handje.
http://www.tfl.gov.uk/tic(...)tortickets/5185.aspx
Deze?
Dat is dus alleen voor de toeristen.

Ook een manier. Een dagkaart lijkt me handiger voor toeristen.
pi_65891005
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:32 schreef snowgoon het volgende:

Saldo terugstorten kost de OV bedrijven gewoon geld. Dus ik zou niet weten waarom ze dat zomaar zouden doen.
Waarom zou het voor de consument wat moeten uitmaken dat de OV bedrijven voor een omslachtig systeem hebben gekozen en daarom weer extra moeten betalen om je eigen geld van die kaart af te krijgen.

Lang leve de snowgoon logica
pi_65891259
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zou het voor de consument wat moeten uitmaken dat de OV bedrijven voor een omslachtig systeem hebben gekozen en daarom weer extra moeten betalen om je eigen geld van die kaart af te krijgen.

Lang leve de snowgoon logica
Hoe doe jij dat bij een strippenkaart? Krijg je daar ook gewoon je geld terug?
Ow wacht, strippenkaart is natuurlijk een verdomd handig systeem...
pi_65892113
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 05:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat een kul weer. Er is niet elke donderdag een evenement in Rotterdam met de grootte van het filmfestival en als er dan een evenement is, dan is dat geen 'normale donderdag'. Doh!
In 2009 staan er 56 grote festivals geplanned.
pi_65892144
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 09:59 schreef macca728 het volgende:

North Sea Jazz zit in Ahoy, dus halte Zuidplein. IFFR is alles op loopafstand vanaf CS.
pi_65892230
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:03 schreef Nielsch het volgende:
Vraagje.

Nee, na de eerste incheck staat ze rood. Na uitcheck komt dat bedrag terug, minus die 1,01. 2,99 dus.

En wees blij, met de strippenkaart had deze reis je ca. 1,35 enkel gekost
pi_65892241
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:08 schreef snowgoon het volgende:

[..]

5 euro.
pi_65892338
quote:

[..]

Wat lul je nou?

Stel: Er staat drie euro op je kaart. Jij gaat 2 reizen van 1,01 maken. Checkin-4 dus saldo -1. Checkout: +2,99 dus saldo 1,99.

Terugreis = checkout, -4 dus saldo -,201. Checkout, +2,99 dus 98 cent. Kan je dus zelfs nog 1 keer terug, alleen moet je daarna wel opwaarderen.
pi_65895134
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

North Sea Jazz zit in Ahoy, dus halte Zuidplein. IFFR is alles op loopafstand vanaf CS.
ja zo ken ik er ook een paar,

Ahoy is makkelijk per auto bereikbaar en zit naast een busstation
pi_65895237
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ow nee zeg!

Een meisje reist zwart! Nou dan is het voor iedereen een peuleschil om zwart te reizen en is het hele systeem zo lek als een mandje! Gelijk afschaffen maar!
Zwartrijden zou toch moeilijker zo niet bijna onmogelijk worden.

Bij poortjes zoals in Parijs is het veel moeilijker, ier kan je gewoon meelopen et deander reizigers.

Het is wel DE reden waarom de chipkaart werd ingevoerd
pi_65895350
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zwartrijdenzoutoch moeilijker worden.

Bij poortjes zoals in Parijs is het veel moeilijker, ier kan je gewoon meelopen et deander reizigers.

Het is wel DE reden waarom de chipkaart werd ingevoerd
Je weet toch dat Rotterdam nog steeds de proeftuin is
Overigens is het ook maar de vraag of dat meisje heeft kunnen uitchecken...
pi_65895419
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je weet toch dat Rotterdam nog steeds de proeftuin is
Overigens is het ook maar de vraag of dat meisje heeft kunnen uitchecken...
Meisje checkte niet uit Snowgoon, gewoon doorlopen achter iemand aan, niet eens dicht, maar gewoon met de flow

Nee Rotterdam is GEEN test tuin meer, bron RET
pi_65895492
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

In 2009 staan er 56 grote festivals geplanned.
allemaal op donderdag zeker hahaha

Hoe komt de RET aan die cijfers van het gebruik van voor de chipkaart.

Die konden niet precies gemeten worden
pi_65896114
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

allemaal op donderdag zeker hahaha

Hoe komt de RET aan die cijfers van het gebruik van voor de chipkaart.

Die konden niet precies gemeten worden
Ach wat leuk. Nu ineens kunnen cijfers niet precies gemeten worden.

Maar toen het AD onderzocht hoeveel mensen de OV chipkaart gebruikten, gebruikte jij die cijfers als absoluate waarheid
pi_65896163
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Meisje checkte niet uit Snowgoon, gewoon doorlopen achter iemand aan, niet eens dicht, maar gewoon met de flow

Nee Rotterdam is GEEN test tuin meer, bron RET
Ik zie het nergens op de RET site staan.

Dus het meisje is niet uitgecheckt, heeft niet zwart gereisd en krijgt die 4 euro afgeschreven. Prima.
pi_65896191
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ach wat leuk. Nu ineens kunnen cijfers niet precies gemeten worden.

Maar toen het AD onderzocht hoeveel mensen de OV chipkaart gebruikten, gebruikte jij die cijfers als absoluate waarheid
omdat de RET die zelf bevestigde.

Hoe kan de RET dan meten hoeveel mensen gebruik maakten van de metro voor het chipkaarttijdperk ?

Minstens de helft van de reizigers kon zo doorlopen met strippenkaart of abbo of OV kaart.
pi_65896267
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zie het nergens op de RET site staan.

Dus het meisje is niet uitgecheckt, heeft niet zwart gereisd en krijgt die 4 euro afgeschreven. Prima.
nee Snowgoon, ze heeft helemaal geen gebruik gemaakt van de chipkaart.

Lees de krant maar, in Rotterdam en straks in Amsterdam zijn ze klaar met testen.
Daar is de chipkaart landelijk ingevoerd straks.

Dat jij dat niet beseft als chipkaartkenner
pi_65896442
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee Snowgoon, ze heeft helemaal geen gebruik gemaakt van de chipkaart.

Lees de krant maar, in Rotterdam en straks in Amsterdam zijn ze klaar met testen.
Daar is de chipkaart landelijk ingevoerd straks.

Dat jij dat niet beseft als chipkaartkenner
Geef eens een link naar een krantenartikel.

Jij hebt dat meisje de hele reis gestalked en bij de in en uit gang gezien dat ze haar kaart niet gebruikte?
pi_65896486
Is er ergens een 'neutrale' chipkaart (dus zonder van een specifieke vervoerder met een logo daarvan) aan te vragen - per post of aan een balie? Of zijn de kaarten straks allemaal écht volledig uitwisselbaar? Ik las eerder over problemen met een RET-kaart waarop bijvoorbeeld weer niet bepaalde NS-producten gezet kunnen worden.
De NS-kaart bijvoorbeeld keek ik ook al naar, maar die vind ik alleen aan te vragen via de site, en een digitale foto heb ik niet (heb geen scanner)
pi_65896500
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

omdat de RET die zelf bevestigde.

Hoe kan de RET dan meten hoeveel mensen gebruik maakten van de metro voor het chipkaarttijdperk ?

Minstens de helft van de reizigers kon zo doorlopen met strippenkaart of abbo of OV kaart.
Toen heb ik je niet zien klagen dat ze dat niet konden meten. Waarom loop je dan nu wel te klagen daarover? Omdat de cijfers jou niet goed uitkomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')