Hoe haal jij hieruit haalt dat ik ze zwart maak !?!? Ze mogen wettelijk gewoon niks wat de gemiddelde nederlander ook niet mag. Alleen opsporingsambtenaren mogen bijvoorbeeld iemand staande houden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Voorbeelden graag.
Als je dergelijke extreme uitspraken gaat doen om een bedrijf zwart te maken, is het wel zo netjes om dat op een fatsoenlijke manier te doen.
Heeft niks met voorbeelden te maken. Maar och...quote:3. Een beveiligingsorganisatie of recherchebureau aan welke een vergunning is verleend, draagt er zorg voor dat de personen die zijn belast met beveiligingswerkzaamheden onderscheidenlijk recherchewerkzaamheden, bij de uitvoering van hun werkzaamheden geen handboeien dragen, tenzij Onze Minister, na overleg met Onze Minister van Binnenlandse Zaken, daarvoor toestemming heeft verleend. Aan de toestemming kunnen voorwaarden worden verbonden.
RET heeft boa's in dienst.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Hoe haal jij hieruit haalt dat ik ze zwart maak !?!? Ze mogen wettelijk gewoon niks wat de gemiddelde nederlander ook niet mag. Alleen opsporingsambtenaren mogen bijvoorbeeld iemand staande houden.
Zodra iemand (terecht of onterecht) geweld gebruikt wordt zal er meteen een produre gestart worden of dit geweld excessief was. En rekening maar dat een RET medewerker (terecht!) daarvoor past.
Ik zal volstaan met in artikel en paragraaf uit de Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus (geldend op: 28-02-2008). Artikel 9 Lid 3:
[..]
Heeft niks met voorbeelden te maken. Maar och...
http://www.ad.nl/binnenland/article559586.ece
http://www.nu.nl/news.jsp?n=810015&c=14
http://www.nu.nl/news.jsp?n=810201&c=13
Ah. Ik zie het. Dat deel was over mensen die door poortje lopen aanpakken.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Hoe haal jij hieruit haalt dat ik ze zwart maak !?!? Ze mogen wettelijk gewoon niks wat de gemiddelde nederlander ook niet mag. Alleen opsporingsambtenaren mogen bijvoorbeeld iemand staande houden.
Zodra iemand (terecht of onterecht) geweld gebruikt wordt zal er meteen een produre gestart worden of dit geweld excessief was. En rekening maar dat een RET medewerker (terecht!) daarvoor past.
Ik zal volstaan met in artikel en paragraaf uit de Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus (geldend op: 28-02-2008). Artikel 9 Lid 3:
[..]
Heeft niks met voorbeelden te maken. Maar och...
http://www.ad.nl/binnenland/article559586.ece
http://www.nu.nl/news.jsp?n=810015&c=14
http://www.nu.nl/news.jsp?n=810201&c=13
Klantvriendelijk wil bij mij zeggen: met iedereen rekening houden (blind, mank, doof, dom, slim, blond, buitenlander etc).quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ah. Ik zie het. Dat deel was over mensen die door poortje lopen aanpakken.
Het eerste deel van de reactie was over omroepen dat mensen moeten uitchecken. Ik dacht dat heel je reactie daarover ging.
Maar zwart maken doe je zeker door te stellen dat de RET niet klantvriendelijk wil zijn. Wat dacht je van al die 100'den mensen die voor, tijdens en na de invoering door de RET op en bij de perrons zijn gezet om de mensen te helpen?
Ze hebben folders in allerlei talen beschikbaar gesteld, blinden krijgen hulp, dove mensen kunnen lezen dus zal het niet zo'n probleem zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:58 schreef wdn het volgende:
[..]
Klantvriendelijk wil bij mij zeggen: met iedereen rekening houden (blind, mank, doof, dom, slim, blond, buitenlander etc).
quote:SP trekt aan bel over gevolgen DNB-certificering ov-chipkaart
Door Wilbert de Vries, donderdag 5 februari 2009 10:08, views: 5.077
De ov-chipkaart kan landelijk pas worden ingevoerd als De Nederlandsche Bank de kaart als wettig betaalmiddel heeft toegelaten. De SP trekt nu bij de EC aan de bel over de gevolgen voor andere eurolanden als de certificering een feit is.
Volgens de SP moet de ov-chipkaart beter worden beveiligd om überhaupt door DNB als volwaardig elektronisch betaalmiddel te kunnen worden toegelaten. Hoewel de benodigde vergunningsaanvraag al is ingediend, zal uitsluitsel hierover nog zeker twee tot drie maanden op zich laten wachten. De SP heeft nu bij de Europese Commissie zijn bezorgdheid geuit over de nog altijd ontbrekende verplichte certificering van de ov-chipkaart en de gevolgen voor de andere landen waar de euro wordt gebruikt als DNB wel groen licht geeft.
Europese regels stellen dat vervoersbedrijven in de andere vijftien eurolanden het omstreden kaartsysteem ook mogen gebruiken als DNB het sein voor de ov-chipkaart op groen zet. "Toelating en erkenning door De Nederlandsche Bank beperkt zich niet tot ons land, maar slaat op álle zestien landen van de Eurozone", zegt SP-Europarlementslid Erik Meijer.
"De Nederlandsche Bank kan het zich eenvoudigweg niet veroorloven om een onveilig betalingsproduct tot het euro-betalingsgebied toe te laten. Ik zie het niet gebeuren dat De Nederlandsche Bank dat risico neemt. Hackers kunnen de broncode van je kaart immers zó op internet vinden", aldus Meijer, die schriftelijke vragen aan de EC heeft gestuurd, waarbij de parlementariër de Commissie erop wijst dat DNB 'zich moet laten leiden door de regels van de Europese Centrale Bank'.
De strippenkaart kan pas helemaal worden afgeschaft als de ov-chipkaart door DNB is erkend. Zolang die vergunning nog ontbreekt mag het totaalsaldo van de gebruikers van de ov-chipkaart niet hoger zijn dan zes miljoen euro. Als gevolg van deze bepaling is een verdere grootschalige uitrol na de introductie van de ov-chipkaart in Rotterdam niet mogelijk. "Zou men de ov-chipkaart op meer plekken dan alleen in Rotterdam als enig geldig vervoerbewijs willen invoeren, dan is een vergunning van De Nederlandsche Bank nodig. Wapent Nederland zich niet beter tegen gebreken en vervalsingen, dan zal die kaart nooit worden goedgekeurd", besluit Meijer.
Een bericht daarover is al eerder langsgeweest.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:13 schreef Stupendous76 het volgende:
Op tweakers.net staat ook een stuk over de SP die vraagt of de chipkaart uberhaupt wel mag volgens de Europese regels:
[..]
Waarmee weer eens bewezen is dat de positieve verhalen onzin zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:15 schreef wdn het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaring. Vandaag 3 personen in de coupe waar ik in zat.1 Nederlander die zich verontschuldigde en de boete accepteerde. 2 jongens die bij elkaar zaten en een grote bek trokken en na veel kabaal en een dreigement van de conducteur eindelijk een paspoort toonden (en helemaal toen de conducteur weer weg was (doorscheuren van de bon etc))
Omdat jij vind dat er een gesproken bericht moet zijn over uitchecken, wil de RET niet klantvriendelijk zijn volgens jou.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:53 schreef wdn het volgende:
Stupendous76 komen ze erg laat achter. Ik zie trouwens hier geen probleem zolang men onder de 6m blijft.
Pas als DNB stelt dat de vergunning NIET afgegeven wordt lijkt me dit een probleem voor TLS.
De vergunning zou binnen 3 maanden geregeld kunnen worden en dat is ruim voor het in gebruik nemen van de OV chip.
Rotterdam zal in totaal onder de 6m blijven maar met Amsterdam erbij zal dit niet zo zijn. Onze minister heeft dan ook al aangegeven dat de OV in A'dam pas komt als die vergunning er is.
snowgoon: och ik mis alleen een gesproken bericht. Meer niet
LeeHarveyOswald : wat mij betreft mogen er ook wat mensen rondlopen met iets meer dan BOA. BOA heeft het recht om op gepast nivo geweld te gebruiken maar dit wordt wel altijd achteraf getoetst. Vaak is het dan al te laat
Tuurlijk joh. Als er 1 negatief verhaal is kloppen alle positieve verhalen nietquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:23 schreef Colnago het volgende:
[..]
Waarmee weer eens bewezen is dat de positieve verhalen onzin zijn.
Wij moesten namelijk geloven dat zwartrijders door andere passagiers aangesproken werden op hun gedrag dus dan is het gek dat er alleen al bij jou al 3 personen zaten die zwartreden.
Verder was het ook al gek dat alles soepel verliep zonder reizigersverlies in de metro of reizigerstoename in tram of bus of op de weg terwijl 2 /3 van de studenten geen OV chipkaart bleek te bezitten.
Waar zijn die dan gebleven?
Daarom zette ik het woordje "ook" erbij...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een bericht daarover is al eerder langsgeweest.
Komen ze bij de SP wel een beetje laat mee.
Dus die vergunning is gewoon nodig (want R'dam + A'dam en dan moet de rest van Nederland ook nog)quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:53 schreef wdn het volgende:
Stupendous76 komen ze erg laat achter. Ik zie trouwens hier geen probleem zolang men onder de 6m blijft.
Pas als DNB stelt dat de vergunning NIET afgegeven wordt lijkt me dit een probleem voor TLS.
De vergunning zou binnen 3 maanden geregeld kunnen worden en dat is ruim voor het in gebruik nemen van de OV chip.
Rotterdam zal in totaal onder de 6m blijven maar met Amsterdam erbij zal dit niet zo zijn. Onze minister heeft dan ook al aangegeven dat de OV in A'dam pas komt als die vergunning er is.
...
Gezien de inzet van personeel door de RET had het ook niet anders gekund. Dit onderzoek zou je om de maand/2 maanden moeten doen voor reizigers buiten Rotterdam. Als ook die positief zijn, dan is dat een goed teken.quote:Reiziger positief over ov-chipkaart
Uitgegeven: 5 februari 2009 14:26
Laatst gewijzigd: 5 februari 2009 14:29
AMSTERDAM - Reizigers in de Rotterdamse metro zijn goed te spreken over de ov-chipkaart. Reizigers zijn met name positief over het gemak van het reizen en de informatievoorziening door de vervoersbedrijf RET.
Dat blijkt uit een steekproef onder 553 metroreizigers. Sinds 29 januari is de ov-chipkaart het enige reis- en betaalmiddel in de Rotterdamse metro. Driekwart geeft aan al gewend te zijn aan het reizen met de kaart. De groep 65-plussers is het meest positief over de ov-chipkaart. Zij geven het betaalmiddel een 7,6 als rapportcijfer. Het gemiddelde rapportcijfer van alle groepen reizigers is een 6,7.
Sfeer
Algemeen directeur Pedro Peters van de RET is tevreden met de uitslag. "In de praktijk lijkt het alsof de klanten al jaren met de kaart reizen. Ook de sfeer in de metro is goed", aldus Peters.
© NU.nl/Chris Heijmans
Nee hoor. Het toont alleen aan dat jij totaal geen gevoel voor humor en relativering hebtquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Omdat jij vind dat er een gesproken bericht moet zijn over uitchecken, wil de RET niet klantvriendelijk zijn volgens jou.
Geeft maar weer aan hoe snel conclusies worden getrokken...
Zonder vergunning kan ook denk ik maar dan moet het totaal van de openstaande saldo onder de 6m blijven. Dus je zou het saldo vooraf op de kaart zetten kunnen afschaffen en alles met betalingen achteraf via een bankoverdracht kunnen doen. Of met een zelfde betaalsysteem als nu kunnen werken icm de OV chip.quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:04 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dus die vergunning is gewoon nodig (want R'dam + A'dam en dan moet de rest van Nederland ook nog)
Zeker, het sterft van de RETers nu.quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:17 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Gezien de inzet van personeel door de RET had het ook niet anders gekund. Dit onderzoek zou je om de maand/2 maanden moeten doen voor reizigers buiten Rotterdam. Als ook die positief zijn, dan is dat een goed teken.
Achja, zo kun je het ook afdoen als achteraf blijkt dat je liep te overdrijven. Gewoon tegen de ander zeggen dat die zich aansteltquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:15 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee hoor. Het toont alleen aan dat jij totaal geen gevoel voor humor en relativering hebt
[..]
Zonder vergunning kan ook denk ik maar dan moet het totaal van de openstaande saldo onder de 6m blijven. Dus je zou het saldo vooraf op de kaart zetten kunnen afschaffen en alles met betalingen achteraf via een bankoverdracht kunnen doen. Of met een zelfde betaalsysteem als nu kunnen werken icm de OV chip.
Maar dan breek je nog meer van het bedoelde systeem afLijkt me de verkeerde weg
Hoeveel RET medewerkers waren er nog op dat station?quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker, het sterft van de RETers nu.
Als die mensen weer bedankt worden of hun eigenlijke werk gaan doen, kan je de chipkaart pas daadwerkelijk beoordelen.
De poortjes blijven namelijk gewoon vrolijk doorhaperen. Vanochtend op Beurs wilde een vrouw voor mij uitchekcen maar het poortje weigerde, ter verduidelijking, de vrouw deed het niet fout, maar het scherm werd rood, de tweede keer ging hij wel open door groen scherm
Ja neem eens wat foto's. Dan geloof ik het misschienquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:15 schreef macca728 het volgende:
ik kon ze niet tellen Snowgoon, zoveel
vanavond bij Zuidplein was het topdrukte en moesten mensen wachten ja, eigenlijk moet iemand eens foto's nemen van de aochtend of avondspits, dan geloof je het ook.
Bij station Beurs zijn nog steeds linten aangebracht voor de loketten, net als bij de Efteling.
Je hebt het telkens over rijen, als iedere fout snel verholpen wordt dmv een groene kaart uitgereikt door een RET medewerker of een andere oplossing door een RET medewerker krijg je weinig rijen omdat het snel doorgaat.
Hoe lang vind jij het nodig dat de extra RET medewerkers blijven ?
Geef maar antwoord op mijn laatste vraagquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja neem eens wat foto's. Dan geloof ik het misschien
Het ene moment verwacht je hulp van de RET, het andere moment wil je ze zo snel mogelijk weghebben omdat ze mensen helpen?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 07:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Geef maar antwoord op mijn laatste vraag
http://binnenland.nieuws.(...)_snel_en_bevalt_goedquote:Uit cijfers van RET blijkt dat het schrappen van de strippenkaart geen invloed heeft op het aantal reizigers: het aantal ritten ligt nog steeds gemiddeld op driehonderdduizend per dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |