Bedankt voor je fijne onderbouwde reactie! Nu weten we precies hoe je erover denkt........ zeg dan niets...quote:
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:57 schreef Broertie het volgende:
Je houdt ervan of je haat het: BAKLEVERWORST!!! [ afbeelding ]
Kan er geen genoeg van krijgen! Hetzelfde geldt voor balke(n)brei!
Wat doen jullie ermee om het nog een beetje op te leuken?
TS trapt af:
Ik snij het in plakken, beetje sambal erop, wat zout en peper en dan in de pan tot er een krokant korstje op komt......![]()
![]()
Lekker op brood voor de volgende dag op je werk!
Wie heeft er nog meer lekkere suggesties?
en, ja, ik heb nu honger gekregen en heb net wat plakken in de pan gegooid!
Stegeman? Die heeft toch helemaal geen baklever?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:17 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
![]()
![]()
Same ingredients hiero, maar dan gewoon die van stegeman, die op het plaatje is ranzig
![]()
![]()
![]()
Ze verkopen die ellende hier in het oosten jaarrondquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:29 schreef Broertie het volgende:
Ja!!!!!!!! Het is er weer! De eerste tekenen dat de winter er weer aan komt! Ben ik nu de eerste, of hebben meer mensen hem al gespot?
hier gelukkig wel en bij mijn ouders (in het midden van het land) ookquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:49 schreef MinderMutsig het volgende:
Ze verkopen het hier niet.![]()
Moet ik maar snel weer een keer naar het oosten.
Bij een goede slager: 't is gewoon Bloedworst. Als je een slachter kent, of een hobbyboer met varkens kan je vast wel een litertje of wat varkensbloed krijgen om het zelf te maken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
Black Pudding
iemand enig idee waar we dit in Nederland kunnen krijgen?
Dat spul wat ze het hele jaar door verkopen, heb ik ook een keer gekocht...... Heb het zo weggeflikkerd, dat mag de naam bakleverworst niet hebben, zo ranzig.....quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:42 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ze verkopen die ellende hier in het oosten jaarrond![]()
goede zaakquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb vorige week een hele worst gekregen.![]()
![]()
Dus ik ga zo lekker een broodje baklever maken.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:18 schreef heaven7 het volgende:
Nooit van gehoordBloedworst is vies
Waar haal je dat spul dan? Super of slager?
quote:
bloedworst is wat anders. dat vind ik niet lekkerquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:59 schreef chocolonely het volgende:
Buhh ik krijg alweer de rillingen als ik eraan denk.
Volgens mij noemden mijn ouders het altijd bakbloedworst (de naam alleen al)
Die vieze geur die er vanaf kwam was niet normaal en het jammere was dat het ook zo smaakte.
Dat is de reden dat ik niet van bloedworst houd ja....quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind het zo jammer van bloedworst dat het stijf staat van de kruidnagels, en ik kan kruidnagels niet eten
Heeft iemand antwoord op deze vraag? Ik wil het ook weten!quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
Black Pudding
iemand enig idee waar we dit in Nederland kunnen krijgen?
Bloedworst = Blackpuddingquote:Op donderdag 5 november 2009 11:27 schreef Idler het volgende:
Heeft iemand antwoord op deze vraag? Ik wil het ook weten!
Ja maar de bloedworst die je hier koopt smaakt toch echt anders dan de black pudding die je bij een Engels/Iers ontbijt krijgt. Alleen al die grote brokken vet maken bloedworst een stuk minder lekker.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:51 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Bloedworst = Blackpudding
boudin noir bloedworst black pudding Blutwurst("e) / Rotwurst("e),die
BRON
Bevalt dat invriezen van zo'n bakleverworst goed? Dan moet ik nodig eens bij m'n ouders langs, om zo'n worst te halen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Baklever.![]()
Ik haal ieder jaar zo'n worst als ik bij mijn ouders ben en die vries ik dan in plakjes in zodat ik zo een of twee plakjes kan pakken als ik er zin in heb.![]()
en tóch reageer ik.....quote:Er is al 1100 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
ditquote:Op maandag 12 november 2012 21:01 schreef Broertie het volgende:
[..]
Dat is hier geen probleem, het haalt de diepvries niet eens........
Ik ken voornamelijk twentse bakleverworstquote:Op maandag 12 november 2012 21:22 schreef Bramito het volgende:
Bakleverworst heb ik nog nooit van gehoord. is dat streek gebonden of zo? Bloedworst is top, vooral de Spaanse natuurlijk.
Inderdaad streekgebonden (twente dus idd). Is ook echt een najaar/winter product.quote:Op maandag 12 november 2012 22:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ken voornamelijk twentse bakleverworst
Wij in salland eten het ookquote:Op maandag 12 november 2012 22:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Inderdaad streekgebonden (twente dus idd). Is ook echt een najaar/winter product.
Misschien ook wel in de achterhoek/drente? maar dat weet ik eigenlijk niet. Familie in het westen blijft er altijd weer om vragen
Ja, als ik wat meer thuis was, hoefde ik het ook niet in te vriezen.quote:Op maandag 12 november 2012 21:01 schreef Broertie het volgende:
[..]
en tóch reageer ik.....![]()
Invriezen lijkt me wel kunnen, maar niet te lang, want er zit veel vet in en als je vet te lang invriest, (denk maar een speklappen oid) wordt het ranzig....
Dat is hier geen probleem, het haalt de diepvries niet eens........
Regio Utrecht zie ik het vaak voorbij.quote:Op maandag 12 november 2012 21:53 schreef markmarkmark het volgende:
vocking is de enige die ik lekker vind.
staan op de site een paar recepten.
ook steeds verder in nederland is vocking te krijgen
In Beilen hadden ze het wel bij de slager, maar dat was niet de echte.quote:Op maandag 12 november 2012 22:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Inderdaad streekgebonden (twente dus idd). Is ook echt een najaar/winter product.
Misschien ook wel in de achterhoek/drente? maar dat weet ik eigenlijk niet. Familie in het westen blijft er altijd weer om vragen
Goede kick, na 2 jaar.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:05 schreef awee het volgende:
Bakleverworst en bakbloedworst. Gewoon online bestellen. Google maar eens.
* Iwanius veegt snel bovenstaand van tafel afquote:Op zondag 18 oktober 2009 15:02 schreef RobinOok het volgende:
Bakleverworst ken ik niet. Nooit van gehoord ook.
Bloedworst wel. Lekker op brood met een gebakken appeltje erop.
In de diepvries heb ik niet zulke goede ervaringen mee, als je het bakt valt het uit elkaar, net of het de structuur verliest, net zoals je bevroren gehakt ontdooit in de magnetron, kun je ook geen fatsoenlijke bal meer van draaien.....quote:On topic: de eerste bakleverworst van deze winter zit al weer in de vriezer..
Ideaal is het niet, dat klopt. Omdat ik veel van huis ben doe ik sowieso al lang met een pond. Om het dan te laten beschimmelen is zonde. En een nieuwe halen is lastig, omdat ik best een eindje buiten Twente woon.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:50 schreef Broertie het volgende:
[..]
In de diepvries heb ik niet zulke goede ervaringen mee, als je het bakt valt het uit elkaar, net of het de structuur verliest, net zoals je bevroren gehakt ontdooit in de magnetron, kun je ook geen fatsoenlijke bal meer van draaien.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |