Inderdaad streekgebonden (twente dus idd). Is ook echt een najaar/winter product.quote:Op maandag 12 november 2012 22:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ken voornamelijk twentse bakleverworst
Wij in salland eten het ookquote:Op maandag 12 november 2012 22:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Inderdaad streekgebonden (twente dus idd). Is ook echt een najaar/winter product.
Misschien ook wel in de achterhoek/drente? maar dat weet ik eigenlijk niet. Familie in het westen blijft er altijd weer om vragen
Ja, als ik wat meer thuis was, hoefde ik het ook niet in te vriezen.quote:Op maandag 12 november 2012 21:01 schreef Broertie het volgende:
[..]
en tóch reageer ik.....![]()
Invriezen lijkt me wel kunnen, maar niet te lang, want er zit veel vet in en als je vet te lang invriest, (denk maar een speklappen oid) wordt het ranzig....
Dat is hier geen probleem, het haalt de diepvries niet eens........
Regio Utrecht zie ik het vaak voorbij.quote:Op maandag 12 november 2012 21:53 schreef markmarkmark het volgende:
vocking is de enige die ik lekker vind.
staan op de site een paar recepten.
ook steeds verder in nederland is vocking te krijgen
In Beilen hadden ze het wel bij de slager, maar dat was niet de echte.quote:Op maandag 12 november 2012 22:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Inderdaad streekgebonden (twente dus idd). Is ook echt een najaar/winter product.
Misschien ook wel in de achterhoek/drente? maar dat weet ik eigenlijk niet. Familie in het westen blijft er altijd weer om vragen
Goede kick, na 2 jaar.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:05 schreef awee het volgende:
Bakleverworst en bakbloedworst. Gewoon online bestellen. Google maar eens.
* Iwanius veegt snel bovenstaand van tafel afquote:Op zondag 18 oktober 2009 15:02 schreef RobinOok het volgende:
Bakleverworst ken ik niet. Nooit van gehoord ook.
Bloedworst wel. Lekker op brood met een gebakken appeltje erop.
In de diepvries heb ik niet zulke goede ervaringen mee, als je het bakt valt het uit elkaar, net of het de structuur verliest, net zoals je bevroren gehakt ontdooit in de magnetron, kun je ook geen fatsoenlijke bal meer van draaien.....quote:On topic: de eerste bakleverworst van deze winter zit al weer in de vriezer..
Ideaal is het niet, dat klopt. Omdat ik veel van huis ben doe ik sowieso al lang met een pond. Om het dan te laten beschimmelen is zonde. En een nieuwe halen is lastig, omdat ik best een eindje buiten Twente woon.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:50 schreef Broertie het volgende:
[..]
In de diepvries heb ik niet zulke goede ervaringen mee, als je het bakt valt het uit elkaar, net of het de structuur verliest, net zoals je bevroren gehakt ontdooit in de magnetron, kun je ook geen fatsoenlijke bal meer van draaien.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |