Ik verwees in de OP naar het verloop van de discussie aan het eind van het vorige topic.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:22 schreef Freak187 het volgende:
De generatiekloof waarover wordt gesproken in de OP. Bedoelen ze/jullie daarmee dat de huidige generatie starters er niet over piekeren om 2,5 ton te spenderen aan een ex premieA woning?
Een ton is al teveel, je gaat toch ook geen 5k betalen voor een fiat panda uit '85.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:22 schreef Freak187 het volgende:
De generatiekloof waarover wordt gesproken in de OP. Bedoelen ze/jullie daarmee dat de huidige generatie starters er niet over piekeren om 2,5 ton te spenderen aan een ex premieA woning?
mijn collega heeft een rijtjeshuis te koop voor 299.500 en is bereid te zakken tot 298.500quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:53 schreef Prutzenberg het volgende:
Zou er al iemand het lef gehad hebben om 100k te bieden voor een huis met een vraagprijs van 250k?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:00 schreef henkway het volgende:
[..]
mijn collega heeft een rijtjeshuis te koop voor 299.500 en is bereid te zakken tot 298.500![]()
Vind het wel een vreemd voorbeeld. IS ze echt bereid maar 1.000 te zakken of loop je stemming te maken?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:00 schreef henkway het volgende:
[..]
mijn collega heeft een rijtjeshuis te koop voor 299.500 en is bereid te zakken tot 298.500![]()
Ja, en ze zit nu op 2200 euro per maand met twee woningen.
Ben benieuwd wanneer ze het zat wordt.
Gaat de vijfde maand in nu
Jahoor zo werkt het niet, zowieso wordt de grond steeds meer waard en je Panda schrijft keihard af omdat hij langzaam vergaat. Je grond is voor altijd. Als je je huis netjes bijhoud kan je daar ook 100 jaar of meer mee doen. Dusja beetje vreemde vergelijking..quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een ton is al teveel, je gaat toch ook geen 5k betalen voor een fiat panda uit '85.
nee, haar woorden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:27 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Vind het wel een vreemd voorbeeld. IS ze echt bereid maar 1.000 te zakken of loop je stemming te maken?
Wat een idioot dan zeg...quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:04 schreef henkway het volgende:
[..]
nee, haar woorden.
maar ik heb het idee dat de makelaars hier meebeslissen
Als je die panda goed onderhoud kan hij wel 100 jaar meequote:Op woensdag 4 februari 2009 19:28 schreef Sjabba het volgende:
Jahoor zo werkt het niet, zowieso wordt de grond steeds meer waard en je Panda schrijft keihard af omdat hij langzaam vergaat. Je grond is voor altijd. Als je je huis netjes bijhoud kan je daar ook 100 jaar of meer mee doen. Dusja beetje vreemde vergelijking..
Het is hoogtijd om oude wijken met tochtige woningen te slopen, en te vervangen door moderne woningen die klimaatneutraal zijn, maar de louche corporaties verkopen ze liever aan louche vriendenquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als je die panda goed onderhoud kan hij wel 100 jaar mee![]()
![]()
Nee, de bouwvallen van tegenwoordig gaan echt geen 100 jaar mee, die kalkzandsteen bouwpakketten hebben na 30 jaar ingrijpende renovatie nodig. Dan mag de huiseigenaar zich weer diep in het rood steken om dat te financieren.
Allemaal stoere praat van haar. Als er nu iemand komt met 270 gaat ze gewoon in onderhandeling om ergens in het midden uit te komen. Mocht het verkocht worden, sla het kadaster er dan maar eens op na over een tijdje.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:00 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja, en ze zit nu op 2200 euro per maand met twee woningen.
Ben benieuwd wanneer ze het zat wordt.
Gaat de vijfde maand in nu
Klimaatneutraalquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:34 schreef henkway het volgende:
Het is hoogtijd om oude wijken met tochtige woningen te slopen, en te vervangen door moderne woningen die klimaatneutraal zijn, maar de louche corporaties verkopen ze liever aan louche vrienden
Er worden volop woningen gebouwd die klimaatneutraal zijn of beter gezegd energieneutraalquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
KlimaatneutraalWTF mag dat dan wel niet wezen, voor welke gesubsidieerde club werk jij?
Die term slaat namelijk als een lul op een drumstel![]()
Noem eens een voorbeeld?quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:50 schreef henkway het volgende:
Er worden volop woningen gebouwd die klimaatneutraal zijn of beter gezegd energieneutraal
Dus geen energie gebruiken maar energie opleveren of neutraal zijn
http://www.ecofys.nl/nl/e(...)me_bouwconcepten.htmquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld?
Er zijn inderdaad huizen die minder energie verbruiken t.o.v. conventionele woningen. Echter de energie die benodigd is voor de fabricage van de bouwmaterialen en constructie werkzaamheden, die is zeker gecompenseerd d.m.v. boomaanplanting![]()
juist en het is goed om de sloopwoningen uit de jaren zestig te slopen en te vervangen door moderne woningen goed voor de economie en voor de vogelaar wijkenquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://www.ecofys.nl/nl/e(...)me_bouwconcepten.htm
Met een energieneutrale woning wordt een woning bedoeld die net zoveel energie opwekt als dat 'ie verbruikt.
Energie t.g.v. de bouw wordt daarin idd niet meegenomen, maar ten opzichte van de levensduur van de woning is dat vrij weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |