abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65723314
399.000 euro voor een huis van 80m2 in de Baarsjes?
Dat is werkelijk een absurde vraagprijs
dat is 5000 per m2, voor dat geld zit je aan de grachten en dat is al hoog.

Veel mensen zijn nog steeds in state of denial.
pi_65723498
De generatiekloof waarover wordt gesproken in de OP. Bedoelen ze/jullie daarmee dat de huidige generatie starters er niet over piekeren om 2,5 ton te spenderen aan een ex premieA woning?
pi_65729455
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:22 schreef Freak187 het volgende:
De generatiekloof waarover wordt gesproken in de OP. Bedoelen ze/jullie daarmee dat de huidige generatie starters er niet over piekeren om 2,5 ton te spenderen aan een ex premieA woning?
Ik verwees in de OP naar het verloop van de discussie aan het eind van het vorige topic.
Maar daar komt het wel op neer.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_65739904
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:22 schreef Freak187 het volgende:
Een ton is al teveel, je gaat toch ook geen 5k betalen voor een fiat panda uit '85.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_65740637
Zou er al iemand het lef gehad hebben om 100k te bieden voor een huis met een vraagprijs van 250k?
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_65740896
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:53 schreef Prutzenberg het volgende:
Zou er al iemand het lef gehad hebben om 100k te bieden voor een huis met een vraagprijs van 250k?
mijn collega heeft een rijtjeshuis te koop voor 299.500 en is bereid te zakken tot 298.500

Ja, en ze zit nu op 2200 euro per maand met twee woningen.
Ben benieuwd wanneer ze het zat wordt.
Gaat de vijfde maand in nu
pi_65741179
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:00 schreef henkway het volgende:

[..]

mijn collega heeft een rijtjeshuis te koop voor 299.500 en is bereid te zakken tot 298.500

Klassiek voorbeeld van 'in denial'.
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:27:12 #33
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65741864
quote:

[..]

Vind het wel een vreemd voorbeeld. IS ze echt bereid maar 1.000 te zakken of loop je stemming te maken?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:28:43 #34
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65741915
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een ton is al teveel, je gaat toch ook geen 5k betalen voor een fiat panda uit '85.
Jahoor zo werkt het niet, zowieso wordt de grond steeds meer waard en je Panda schrijft keihard af omdat hij langzaam vergaat. Je grond is voor altijd. Als je je huis netjes bijhoud kan je daar ook 100 jaar of meer mee doen. Dusja beetje vreemde vergelijking..
and made it rain upward
pi_65742811
Pff 5000 euro voor de meter.
Mijn vriendin vraagt maar 385 de meter voor dr ouderlijkhuis.
Das toch een andere prijs . waarschijnlijk ook andere lokatie
pi_65743228
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:27 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Vind het wel een vreemd voorbeeld. IS ze echt bereid maar 1.000 te zakken of loop je stemming te maken?
nee, haar woorden.

maar ik heb het idee dat de makelaars hier meebeslissen
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:14:03 #37
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65743569
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:04 schreef henkway het volgende:

[..]

nee, haar woorden.

maar ik heb het idee dat de makelaars hier meebeslissen
Wat een idioot dan zeg...
and made it rain upward
pi_65746113
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:28 schreef Sjabba het volgende:

Jahoor zo werkt het niet, zowieso wordt de grond steeds meer waard en je Panda schrijft keihard af omdat hij langzaam vergaat. Je grond is voor altijd. Als je je huis netjes bijhoud kan je daar ook 100 jaar of meer mee doen. Dusja beetje vreemde vergelijking..
Als je die panda goed onderhoud kan hij wel 100 jaar mee

Nee, de bouwvallen van tegenwoordig gaan echt geen 100 jaar mee, die kalkzandsteen bouwpakketten hebben na 30 jaar ingrijpende renovatie nodig. Dan mag de huiseigenaar zich weer diep in het rood steken om dat te financieren.
I'll sing you a lullaby.
pi_65746644
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als je die panda goed onderhoud kan hij wel 100 jaar mee

Nee, de bouwvallen van tegenwoordig gaan echt geen 100 jaar mee, die kalkzandsteen bouwpakketten hebben na 30 jaar ingrijpende renovatie nodig. Dan mag de huiseigenaar zich weer diep in het rood steken om dat te financieren.
Het is hoogtijd om oude wijken met tochtige woningen te slopen, en te vervangen door moderne woningen die klimaatneutraal zijn, maar de louche corporaties verkopen ze liever aan louche vrienden
  donderdag 5 februari 2009 @ 10:39:21 #40
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_65759433
quote:

[..]

Allemaal stoere praat van haar. Als er nu iemand komt met 270 gaat ze gewoon in onderhandeling om ergens in het midden uit te komen. Mocht het verkocht worden, sla het kadaster er dan maar eens op na over een tijdje.
  donderdag 5 februari 2009 @ 10:55:54 #41
85962 ioko
I Appear Missing
pi_65759885
Ik ben echt benieuwd wanneer er wat beweging komt. Of zouden er al verkopen worden gesloten onder 90% van de vraagprijs
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:25:17 #42
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_65762586
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_65771668
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65773116
for now zitten wij heerlijk in onze huurwoning
ik wacht lekker rustig af...
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65775007
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:34 schreef henkway het volgende:

Het is hoogtijd om oude wijken met tochtige woningen te slopen, en te vervangen door moderne woningen die klimaatneutraal zijn, maar de louche corporaties verkopen ze liever aan louche vrienden
Klimaatneutraal WTF mag dat dan wel niet wezen, voor welke gesubsidieerde club werk jij?
Die term slaat namelijk als een lul op een drumstel

Daarnaast, je kan geen woningen bouwen die totaal geen fossiel brandstoffen verbruiken, je verbruikt fossiele brandstoffen voor de fabricage van de materialen, mechanische arbeid en het wonen an sich.
Als je het over energie besparing wilt hebben dan kun je een hele hoop doen met het verbeteren van de isolatie waarde van de woning. Wil je 'groenere' energie opwekken? Bekleed het dak met fotovoltaīsche cellen en lever je teveel terug aan het net. Een zonne-boiler is net zo'n goed idee. Als je ziet wat de kosten zijn, vind ik het onbegrijpelijk dat niet elke nieuwbouw woning hier mee is uitgerust

Ik denk dat als je een grondige analyse maakt van de 'carbon footprint' van een reeds bestaande woning en een nieuw te bouwen vervangende woning, dat je beter uit bent met de bestaande woning. De fabricage van steen, beton, glas en staal vreet energie. Dat verdien je met een halvering van het gasverbruik op de korte termijn echt niet terug. Daar gaat denk ik wel meer dan een paar decennia overheen.
I'll sing you a lullaby.
pi_65775709
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Klimaatneutraal WTF mag dat dan wel niet wezen, voor welke gesubsidieerde club werk jij?
Die term slaat namelijk als een lul op een drumstel
Er worden volop woningen gebouwd die klimaatneutraal zijn of beter gezegd energieneutraal

Dus geen energie gebruiken maar energie opleveren of neutraal zijn
heeft niets met de materialen te maken, die gaan 100 jaar mee

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 05-02-2009 18:57:52 ]
pi_65776486
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:50 schreef henkway het volgende:

Er worden volop woningen gebouwd die klimaatneutraal zijn of beter gezegd energieneutraal

Dus geen energie gebruiken maar energie opleveren of neutraal zijn
Noem eens een voorbeeld?

Er zijn inderdaad huizen die minder energie verbruiken t.o.v. conventionele woningen. Echter de energie die benodigd is voor de fabricage van de bouwmaterialen en constructie werkzaamheden, die is zeker gecompenseerd d.m.v. boomaanplanting Dat is echt de grootste boekhoudfraude die er bestaat Die bomen gaan vroeg of laat dood, en het hout vergaat, de CO2 komt weer terug in de atmosfeer.

Door het gebruik van fotovoltaische cellen en of zonneboilers op je dak kan je een heel eind komen, moderne zonnecellen kunnen in hun bruikbare leven wel 30 keer zoveel energie opwekken dan de hoeveelheid energie die gebruikt is voor de fabricage ervan. Echter, de gemiddelde woning beschikt niet over voldoende oppervlakte en of zonne-uren om voldoende energie op te wekken om aan de volledige energie behoefte te voldoen. Ook een groot probleem is de opslag van energie, hier moet nog een hoop innovatie plaats vinden.
Warmte-pompen zijn alleen voor grootschallige projecten interessant i.v.m. de hoge kosten van de boring. Een beetje boring kost nl rond een miljoen.
I'll sing you a lullaby.
pi_65777348
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld?

Er zijn inderdaad huizen die minder energie verbruiken t.o.v. conventionele woningen. Echter de energie die benodigd is voor de fabricage van de bouwmaterialen en constructie werkzaamheden, die is zeker gecompenseerd d.m.v. boomaanplanting
http://www.ecofys.nl/nl/e(...)me_bouwconcepten.htm

Met een energieneutrale woning wordt een woning bedoeld die net zoveel energie opwekt als dat 'ie verbruikt.
Energie t.g.v. de bouw wordt daarin idd niet meegenomen, maar ten opzichte van de levensduur van de woning is dat vrij weinig.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2009 19:38:24 ]
pi_65777561
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

http://www.ecofys.nl/nl/e(...)me_bouwconcepten.htm

Met een energieneutrale woning wordt een woning bedoeld die net zoveel energie opwekt als dat 'ie verbruikt.
Energie t.g.v. de bouw wordt daarin idd niet meegenomen, maar ten opzichte van de levensduur van de woning is dat vrij weinig.
juist en het is goed om de sloopwoningen uit de jaren zestig te slopen en te vervangen door moderne woningen goed voor de economie en voor de vogelaar wijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')