abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62053424
Nu heb ik een onverkoopbare woning op het oog. Deze staat ongeveer al anderhalf jaar te koop en ze zijn al 50.000 in vraagprijs gezakt (van 349.000 naar 299.00).
Nu weet ik ook, vanuit zijdelingse informatie, dat de verkopende partij er financieel erg slecht voorstaat. Dit omdat ze al anderhalf jaar in hun nieuwe woning wonen en met de oude in de maag zitten. Ik heb vernomen dat deze situatie ze financieel compleet uitkleedt. Ze zitten ver boven draagkracht in de hypotheken.
Men heeft, op mij na, geen potentiele kopers voor het object en het wordt ook al te huur aangeboden.

Nu wil ik deze woning graag kopen. En ik ben er ook al met een bouwbedrijf in geweest, er moet voor ongeveer 20.000 aan versleuteld worden.

Ik beraad mij nu over het openingsbod. Ik ben geneigd in te zetten op een euro of 225.000 à 230.000. Is dit verstandig, of maak ik me daarmee belachelijk?

Iemand een advies?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:36:54 #2
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_62053792
Ja, als je 230.000 biedt voor een woning die te koop staat voor 299.000 word je meestal niet serieus genomen. Zelfs als je elkaar halverwege ontmoet, moet de verkoper 35.000 euro zakken. Ik zou er niet op rekenen.

Is de prijs wel marktconform? Waarvoor zijn soortgelijke woningen verkocht?
pi_62053833
Ik ben heel benieuwd! Loop tegen een zelfde constructie op!
pi_62053900
Probeer het gewoon. Het zal jou even lekker aan je anus oxideren als men niet accoord gaat. Nee heb je en ja kun je krijgen.
pi_62053911
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:36 schreef CraZaay het volgende:
Ja, als je 230.000 biedt voor een woning die te koop staat voor 299.000 word je meestal niet serieus genomen. Zelfs als je elkaar halverwege ontmoet, moet de verkoper 35.000 euro zakken. Ik zou er niet op rekenen.

Is de prijs wel marktconform? Waarvoor zijn soortgelijke woningen verkocht?
Het is een uniek object, dus gelijkwaardige gevallen zijn niet bekend. Ik denk dat de rietkap de meeste mensen afschrikt.
pi_62053969
De prijs is blijkbaar niet marktconform, gezien het feit dat de woning al heel lang te koop staat! Echter, de verkoper zal in ieder geval zijn overbruggingskrediet willen aflossen met de verkoop. Als hij met te veel verlies blijft zitten, is de kans groot dat hij gokt op een volgende koper.

In mijn optiek zet je jezelf niet zo heel erg gauw voor gek met een bod. Een bod is een bod tenslotte. Een duidelijkere indikatie dat je interesse hebt is er niet.

Zoals CraZaay al stelde, probeer eens te checken waar vergelijkbare huizen in de buurt voor verkocht zijn!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:44:28 #7
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62054020
je kan het altijd proberen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_62054052
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:43 schreef 49R het volgende:
De prijs is blijkbaar niet marktconform, gezien het feit dat de woning al heel lang te koop staat! Echter, de verkoper zal in ieder geval zijn overbruggingskrediet willen aflossen met de verkoop. Als hij met te veel verlies blijft zitten, is de kans groot dat hij gokt op een volgende koper.

In mijn optiek zet je jezelf niet zo heel erg gauw voor gek met een bod. Een bod is een bod tenslotte. Een duidelijkere indikatie dat je interesse hebt is er niet.

Zoals CraZaay al stelde, probeer eens te checken waar vergelijkbare huizen in de buurt voor verkocht zijn!
Ik weet dat deze persoon een fors overbruggingskrediet heeft.

Echter, de bank zal er fors op aandringen om de boel zsm te verkopen. Ze staan namelijk tegen executieverkoop aan (uit betrouwbare bron).
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:48:05 #9
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62054117
heb jij soms een vriendje bij de bank zitten die vertrouwelijke informatie aan je doorspeelt ??????
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62054143
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:46 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Echter, de bank zal er fors op aandringen om de boel zsm te verkopen. Ze staan namelijk tegen executieverkoop aan (uit betrouwbare bron).
Dan wacht je daar toch op
Er gaat niets boven Groningen
pi_62054160
De vraag is hoe hoog hun restant hypotheek nog is, als dat bijv 235000 is dan heb je een goede kans, maar ze zullen natuurlijk nooit met een restschuld blijven zitten. Je kunt navragen voor hoeveel ze de woning toendertijd hebben gekocht (dat kan een aankopende makelaar of een tussenpersoon voor je achterhalen) en of er een 2e hypo op rust. Dan kun je een inschatting maken van hun situatie.

Ik zou als ik jou was alleen wel de intentie hebben om daar heeeel lang te willen blijven wonen
pi_62054167
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:46 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Als je echt serieus bent, gewoon laag inzetten. Zorg wel dat je voor jezelf een maximum bedrag hebt waarbij je afhaakt. Zet ook een maximum houdbaarheidsdatum op je bod. Als er verder geen bieders zijn, gaat de verkoper écht wel met je in onderhandeling. Laag bod of niet!
  Official ESF Kreviewer woensdag 1 oktober 2008 @ 16:49:50 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_62054172
230 is te laag. denk dat je met 250/260 nog een kleine kans maakt op een tegenbod, maar met 230 krijg je waarschijnlijk een mailtje met: .
pi_62054238
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:48 schreef klusfoobje het volgende:
heb jij soms een vriendje bij de bank zitten die vertrouwelijke informatie aan je doorspeelt ??????
Via via via.
pi_62054302
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:49 schreef Kreator het volgende:
230 is te laag. denk dat je met 250/260 nog een kleine kans maakt op een tegenbod, maar met 230 krijg je waarschijnlijk een mailtje met: .
Nou en; dan doet ie gewoon nog een bod. Als je het niet probeert, dan krijg je het sowieso niet voor die prijs.
pi_62054312
quote:
Waarom. Het kan best zijn dat dit toch wijsheid is voor de verkopende partij.

Misschien zegt de bank wel van; verkopen en snel. Alles in beraad nemen.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:54:38 #17
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62054326
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:49 schreef LaTiNo het volgende:
Je kunt navragen voor hoeveel ze de woning toendertijd hebben gekocht (dat kan een aankopende makelaar of een tussenpersoon voor je achterhalen) en of er een 2e hypo op rust.
Dat kun je nu ook al door gewoon naar de website van het kadaster te gaan en voro 1,95 een overzicht te halen.

Verder denk ik niet dat er een 2e hypotheek op zit. Als het een molensteen is weet een bank dat ook. Die maakt een risicoanalyse. De tweede hypotheek nemer is daar dan nog veel scherper mee.

maar waar haal jij je info vandaan ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62054330
quote:
Als er verder geen belangstelling is, krijg je écht op 230 nog wel een tegenbod hoor!
pi_62054347
Ik zou het wel doen, wie niet waagt, wie niet wint. Wel nadrukkelijk bij de makelaar aangeven dat het bod overgebracht moet worden, het is wel vaker gebeurd dat een woning beslist verkocht moest worden, en dan nemen ze het verlies maar voor lief, beter een half ei, dan een lege dop.
  Official ESF Kreviewer woensdag 1 oktober 2008 @ 16:55:26 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_62054351
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:54 schreef Chooselife het volgende:
Waarom. Het kan best zijn dat dit toch wijsheid is voor de verkopende partij.

Misschien zegt de bank wel van; verkopen en snel. Alles in beraad nemen.
Oh okay. Ik dacht dat je een open vraag stelde. Ik wist niet dat je slechts op zoek was naar bevestiging.
pi_62054381
quote:
En dat zou erg zijn omdat...?

Altijd dat geneuzel dat je niet te laag moet inzetten, omdat je anders 'niet serieus' zou worden genomen. Het ergste dat je kan gebeuren is dat je bod direct wordt afgewezen. Nou, lekker bleangrijk. Je kan atijd nog hoger bieden.
pi_62054476
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:54 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Dat kun je nu ook al door gewoon naar de website van het kadaster te gaan en voro 1,95 een overzicht te halen.

Verder denk ik niet dat er een 2e hypotheek op zit. Als het een molensteen is weet een bank dat ook. Die maakt een risicoanalyse. De tweede hypotheek nemer is daar dan nog veel scherper mee.

maar waar haal jij je info vandaan ?
Er zit volgens het kadaster wel 5 hypotheken op. Steeds een kleine verhoging.
pi_62054607
Als je serieus bent kan je een taxateur in huren en die laten bepalen wat een reeel bod zou zijn in deze situatie.

Indien de woningeigenaar tegen een executie verkoop aan zit te kijken, zou je natuurlijk eens kunnen kijken bij het kadaster hoe hoog het hypotheekrecht is wat op het pand rust. Als je het bedrag zo maakt dat ze dan geen verlies draaien, zou je best een kans kunnen maken.

Als de verbouwing echt noodzakelijk onderhoud is zou je dat natuurllijk ook van de vraagprijs kunnen aftrekken en dat aangeven bij het bod.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:05:52 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62054659
Das dan ook nog eens lekker dom van deze mensen. Ze hebben dus iedere keer kosten moeten maken voor de inschrijvingen. Geen al te slimme notaris gehad dus.

met een beetje geluk zijn ze dus nu wel slim genoeg om te weten wanneer ze hun verlies moeten nemen.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:07:34 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_62054694
Weet je ook wat er destijds voor betaald is, of is dat heel lang geleden? Volgens mij is bij "gedwongen" verkoop een bod dat wat lager is dan het bedrag waar ze quitte mee spelen, wel een aardig beginbod.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')