Het is een uniek object, dus gelijkwaardige gevallen zijn niet bekend. Ik denk dat de rietkap de meeste mensen afschrikt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:36 schreef CraZaay het volgende:
Ja, als je 230.000 biedt voor een woning die te koop staat voor 299.000 word je meestal niet serieus genomen. Zelfs als je elkaar halverwege ontmoet, moet de verkoper 35.000 euro zakken. Ik zou er niet op rekenen.
Is de prijs wel marktconform? Waarvoor zijn soortgelijke woningen verkocht?
Ik weet dat deze persoon een fors overbruggingskrediet heeft.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:43 schreef 49R het volgende:
De prijs is blijkbaar niet marktconform, gezien het feit dat de woning al heel lang te koop staat! Echter, de verkoper zal in ieder geval zijn overbruggingskrediet willen aflossen met de verkoop. Als hij met te veel verlies blijft zitten, is de kans groot dat hij gokt op een volgende koper.
In mijn optiek zet je jezelf niet zo heel erg gauw voor gek met een bod. Een bod is een bod tenslotte. Een duidelijkere indikatie dat je interesse hebt is er niet.
Zoals CraZaay al stelde, probeer eens te checken waar vergelijkbare huizen in de buurt voor verkocht zijn!
Dan wacht je daar toch opquote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik weet dat deze persoon een fors overbruggingskrediet heeft.
Echter, de bank zal er fors op aandringen om de boel zsm te verkopen. Ze staan namelijk tegen executieverkoop aan (uit betrouwbare bron).
Als je echt serieus bent, gewoon laag inzetten. Zorg wel dat je voor jezelf een maximum bedrag hebt waarbij je afhaakt. Zet ook een maximum houdbaarheidsdatum op je bod. Als er verder geen bieders zijn, gaat de verkoper écht wel met je in onderhandeling. Laag bod of niet!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik weet dat deze persoon een fors overbruggingskrediet heeft.
Echter, de bank zal er fors op aandringen om de boel zsm te verkopen. Ze staan namelijk tegen executieverkoop aan (uit betrouwbare bron).
Via via via.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:48 schreef klusfoobje het volgende:
heb jij soms een vriendje bij de bank zitten die vertrouwelijke informatie aan je doorspeelt ??????
Nou en; dan doet ie gewoon nog een bod. Als je het niet probeert, dan krijg je het sowieso niet voor die prijs.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:49 schreef Kreator het volgende:
230 is te laag. denk dat je met 250/260 nog een kleine kans maakt op een tegenbod, maar met 230 krijg je waarschijnlijk een mailtje met:.
Waarom. Het kan best zijn dat dit toch wijsheid is voor de verkopende partij.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:49 schreef Kreator het volgende:
230 is te laag. denk dat je met 250/260 nog een kleine kans maakt op een tegenbod, maar met 230 krijg je waarschijnlijk een mailtje met:.
Dat kun je nu ook al door gewoon naar de website van het kadaster te gaan en voro 1,95 een overzicht te halen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:49 schreef LaTiNo het volgende:
Je kunt navragen voor hoeveel ze de woning toendertijd hebben gekocht (dat kan een aankopende makelaar of een tussenpersoon voor je achterhalen) en of er een 2e hypo op rust.
Als er verder geen belangstelling is, krijg je écht op 230 nog wel een tegenbod hoor!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:49 schreef Kreator het volgende:
Oh okay. Ik dacht dat je een open vraag stelde. Ik wist niet dat je slechts op zoek was naar bevestiging.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:54 schreef Chooselife het volgende:
Waarom. Het kan best zijn dat dit toch wijsheid is voor de verkopende partij.
Misschien zegt de bank wel van; verkopen en snel. Alles in beraad nemen.
En dat zou erg zijn omdat...?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:49 schreef Kreator het volgende:
Er zit volgens het kadaster wel 5 hypotheken op. Steeds een kleine verhoging.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:54 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Dat kun je nu ook al door gewoon naar de website van het kadaster te gaan en voro 1,95 een overzicht te halen.
Verder denk ik niet dat er een 2e hypotheek op zit. Als het een molensteen is weet een bank dat ook. Die maakt een risicoanalyse. De tweede hypotheek nemer is daar dan nog veel scherper mee.
maar waar haal jij je info vandaan ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |