Nou, in de middeleeuwen had met iig nog geen guillotine.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:56 schreef BobdG het volgende:
Ik kom er net pas achter dat het woord "hardnekkig" wel eens temaken zou kunnen hebben met de guillotine onthoofdingen in de middeleeuwen..of is dat niet logisch?
http://nl.wikipedia.org/wiki/West-Berlijnquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:28 schreef Chooselife het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat het vrije West-Berlijn diep in Oost-Duitsland lag. Sinds de muur gevallen is, heb ik daar nooit fatsoenlijke uitleg over kunnen krijgen.
Hier moet ik me bij aansluitenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:38 schreef Gwywen het volgende:
Timboektoe daarentegen bestaat wel echt, ik vond dat destijds heel raar want ik dacht altijd dat dat net zoiets verzonnens was als Verweggistan.
Ik ook.quote:
Dat had ik met Zuid-Zwasilandquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:38 schreef Gwywen het volgende:
Timboektoe daarentegen bestaat wel echt, ik vond dat destijds heel raar want ik dacht altijd dat dat net zoiets verzonnens was als Verweggistan.
Dan heb je ook niet echt hard gezocht naar een verklaring.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:28 schreef Chooselife het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat het vrije West-Berlijn diep in Oost-Duitsland lag. Sinds de muur gevallen is, heb ik daar nooit fatsoenlijke uitleg over kunnen krijgen.
Nee.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:43 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dan heb je ook niet echt hard gezocht naar een verklaring.
Wat denk je dat er door mij heen ging toen ik ontdekte dat Oostknollendam echt bestaat?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:23 schreef frame-saw het volgende:
Ik vond het altijd vreemd dat mensen dachten dat Lutjebroek niet bestond, omdat ik zelf vlakbij Lutjewinkel woonde en dacht dat dat er naast lag![]()
Maar achteraf is het wel een vreemde naam ja
nou dat is wel zo heel makkelijk..... duitsland is opgedeelt in oost en west, en berlijn ook. Dus had je een stukje berlijn in het midden van oostduitsland wat "vrij" was.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:28 schreef Chooselife het volgende:
Betekend dat dus ook dat er een Westknollendam bestaat?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:43 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wat denk je dat er door mij heen ging toen ik ontdekte dat Oostknollendam echt bestaat?
Inderdaad; Een West-Duitse enclave in Oost Duitsland.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:42 schreef werkeend het volgende:
[..]
nou dat is wel zo heel makkelijk..... duitsland is opgedeelt in oost en west, en berlijn ook. Dus had je een stukje berlijn in het midden van oostduitsland wat "vrij" was.
dat was nou niet zo heel moeilijk te vinden....
Inderdaad....en voor nog meer rare Nederlandse plaatsnamen, klik hier!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:44 schreef theKiD het volgende:
[..]
Betekend dat dus ook dat er een Westknollendam bestaat?![]()
Ik had het net al even op Wikipedia gelezen. Maar niet geheel logisch als kind/puber. Dus ik vind mijn onwetendheid terecht.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:42 schreef werkeend het volgende:
[..]
nou dat is wel zo heel makkelijk..... duitsland is opgedeelt in oost en west, en berlijn ook. Dus had je een stukje berlijn in het midden van oostduitsland wat "vrij" was.
dat was nou niet zo heel moeilijk te vinden....
Die bedoel ik iddquote:
Volgens wikipedia zijn die bogen een overblijfsel van het oorspronkelijke ontwerp van het restaurantgebouw.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:25 schreef Gwywen het volgende:
Is het trouwens waar dat het logo franse frietjes moet voorstellen of is dat een urban legend?
[ afbeelding ]
Hier wordt enkelvoud en meervoud dus inconsequent door elkaar gebruikt. Wat is het nou??quote:Gluten (van het Latijnse gluten, lijm) is de naam van een groep eiwitten die, samen met zetmeel, worden aangetroffen in het endosperm van sommige granen, (tarwe, rogge, gerst) en de producten die ervan worden gemaakt.
[...]
Het niet in water oplosbare gluten wordt door de plant opgeslagen in de graankorrel om te dienen als reserve-voedsel.
Gluten komen niet voor in wilde rijst, boekweit, gierst, quinoa en amaranth.
[...]
Gluten worden onderverdeeld in twee groepen eiwitten, de glutenines en de gliadines.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |