abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:36:42 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65709510
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:34 schreef Chanty het volgende:

[..]

[..]

Whehehe Xil heeft een nieuw lievelingswoord

Verder hele discussie en alles in het vorige topic gelezen. Maar besloten dat ik deze keer maar mijn mond dicht houd. Bij Xil is mijn standpunt vast nog wel bekend succes ermee
Maar bij mij niet.

Waarom je mond dicht houden?
Huilen dan.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:39:24 #37
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65709657
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar bij mij niet.

Omdat je dat zelf zegt...
quote:
Nee, NU moet je je mond houden
sorry, kon het niet laten

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:44:52 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65710083
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Omdat je dat zelf zegt...
[..]

sorry, kon het niet laten

Ik moest grinniken

En jezus man RonaldV, houd je muil eens over Xilantof en stoppen als mod. Werkelijk waar, hoezo verzuurd.
Net zeg je dat elke mod het probeert maar t niemand lukt, en daarna is t weer allemaal Xilantof
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:54:46 #39
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_65710689
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar bij mij niet.

Omdat ik de hele discussie inmiddel gewoon zat ben en geen zin meer heb nog energie erin te steken. Ik denk namelijk niet dat er iets gaat veranderen hier. Ik vraag me regelmatig af waarom ik hier eigenlijk nog rondhang. Volgens mij alleen vanwege de fot-wedstrijd. Ik heb niet echt de behoefte hier nog showcases te openen omdat er maar weinig (nuttig) commentaar komt. Met een reactie als 1 is mooi, 3 niet kan ik niet zoveel. Dan heb ik het nog niet over de toon. Alleen al door het lezen van reacties in andere showcases, haak ik af. Inmiddels heb ik genoeg fotters in mijn msn dat ik daar beter naar gericht commentaar kan vragen op foto's. Verder gewoon de algehele sfeer hier, en ja dat is moeilijk te veranderen voor jullie. Maar het valt ook mij op dat FOT stervende lijkt

Verder heb ik ooit in een eerdere discussie in een pm eea naar Xil gestuurd over de kwestie, volgens mij ook wat ideeen wat de toegankelijkheid misschien zou bevorderen. Daar kan ik voor nu nog aan toevoegen (en miss heb ik het eerder gezegd) dat ik denk dat het qua manier van reageren al zou helpen als er strenger gemod wordt. Er mag gewoon wel wat meer respect zijn naar elkaar toe. Ik kom nog op een ander (geen fotografie) forum en de manier waarom de mensen daar met elkaar communiceren is zoveel vriendelijker en prettiger... dus het kan zou je denken. Of zijn we bot omdat dit fok is?

Daarnaast denk ik dat het misschien goed zou zijn om wat vaste punten ergens neer te zetten waarnaar je kunt kijken bij het beoordelen van een showcase. Motiveer mensen om wat uitgebreider te reageren, natuurlijk kun je dat niet verplichten. Maar een lijstje met punten kan stimuleren. Ik weet soms ook niet meer wat ik moet zeggen met name als een showcase gewoon al best goed is. Dan zeg ik dus vaak niks omdat ik een 'foto 1-10 is mooi' reactie vrij nutteloos vind op den duur.

Denk dat het ook kan helpen als de modjes zelf wat meer reageren op showcases en ook zelf misschien eens iets openen? Het goede voorbeeld geven en zo

En nu heb ik het toch weer gedaan
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:59:12 #40
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_65710953
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:44 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik moest grinniken

En jezus man RonaldV, houd je muil eens over Xilantof en stoppen als mod. Werkelijk waar, hoezo verzuurd.
Net zeg je dat elke mod het probeert maar t niemand lukt, en daarna is t weer allemaal Xilantof
Waar precies in mijn post zie jij de naam Xilantof staan? Ik had het niet specifiek over hem, de tekst geldt voor elke (ex-)mod van de afgelopen 4 jaar, inclusief mezelf. Als ik wil zeggen dat ik Xila een lul vind, dan zeg ik dat wel, daar heb ik geen vage omschrijvingen voor nodig. Net zoals ik dat niet nodig heb om jou te omschrijven, leesblinde omhooggevallen slappe lul!

Verzuurd? Ik ben over slechts één ding verzuurd, en dat heeft NIETS met mijn mod-schap te maken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:03:32 #41
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65711183
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:59 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Waar precies in mijn post zie jij de naam Xilantof staan? Ik had het niet specifiek over hem, de tekst geldt voor elke (ex-)mod van de afgelopen 4 jaar, inclusief mezelf. Als ik wil zeggen dat ik Xila een lul vind, dan zeg ik dat wel, daar heb ik geen vage omschrijvingen voor nodig. Net zoals ik dat niet nodig heb om jou te omschrijven, leesblinde omhooggevallen slappe lul!

Verzuurd? Ik ben over slechts één ding verzuurd, en dat heeft NIETS met mijn mod-schap te maken.
Ik heb in 't vorige topic al drie posts gelezen waar je het zegt. Komt erg treurig over.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:13:02 #42
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_65711835
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:03 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik heb in 't vorige topic al drie posts gelezen waar je het zegt. Komt erg treurig over.
Mijn posts in het vorge topic, dat scheelt je weer zoeken.
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:09 schreef RonaldV het volgende:
De agenda is inmiddels wel erg "last years' news" aan het worden, he? Gaat ie dicht, wordt hij nog geüpdate?
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:41 schreef RonaldV het volgende:
Xil, ik wil niet per sé zeiken of zo, maar ik doe het nu toch even.

Een paar jaar geleden, toen ik mod was, wist je het allemaal zo goed. Jij zou het veel beter gedaan hebben. Neem me niet kwalijk, maar ik communiceerde per avond VELE malen meer dan jij laat zien. Het zou je sieren als je alsnog, met terugwerkende kracht, gewoon zou erkennen dat het modschap een lastige klus is, die niemand -ook jij niet- zo kan invullen als je voor ogen had toen je er aan begon.
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee hoor, het gros fotografeert vrolijk verder, maar komt gewoon niet meer hier.

In ieder geval niet zo vaak als ze vroeger -toen alles veeeeel leukerder was- deden
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:48 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ow, sorry, ik wist niet dat jij ook al aan humor lijdt.
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:55 schreef RonaldV het volgende:
Maar ondertussen heb ik dus mooi geen antwoord op een heel simpele vraag
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ow, ik wist niet dat de FB tegenwoordig van buiten de crew kwam. Te lang weggeweest. My bad!
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:41 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik denk dat dit het wel aardig samenvat. Al toen ik mod was (steentijd..) werd er geprobeerd om het opener en toegankelijker te krijgen. Ik zette in op "iedereen is welkom, maar hou wel rekening met het feit dat FOT een instapplek is voor beginners". Dat leek even te werken. Na mijn vertrek heeft dat nog heel even doorgeleefd, maar daarna is de klad er in gekomen, ook al omdat een vast groepje mensen het subforum wel heel erg naar zich toe trok. Persoonlijk kreeg ik andere interesses naast FOK (bans zijn zeer verhelderend wat dat aan gaat) en dus postte ik nauwelijks meer hier, al is me door verschillende users wel gevraagd om weer regelmatig terug te komen.

Vanavond is qua posten een uitzondering, maar ik ben nog steeds niet zo gecharmeerd van FOT. Om maar een heel simpel dingetje aan te halen: vanavond post ik een kritiek op een foto, en de vriendin van de fotograaf -niet de fotograaf zelf- komt even op een vreselijk arrogante manier haar vriendje verdedigen. Van het mod-driemanschap ben ik ook al niet zo onder de indruk: één mod komt uit het al eerder genoemde groepje, communiceert beroerd (zie de reacties boven), en lijkt vooral zijn blauwe jasje te willen houden. Eén mod is totaal afwezig (maar behoudt toch zijn blauwe jasje), en de derde ken ik niet eens als user, laat staan als mod (voordeel twijfel).
Het zijn dat soort dingen die de sfeer maken, en breken. Het is dat er daarnaast nog even een klein opstootje hier plaatsvond, anders was ik aan het begin van de avond al weer weggeweest.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:11 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt, maar het geeft wel aan dat bepaalde posts bijna op voorhand aan bepaalde users gekoppeld kunnen worden. Users die zich eigenlijk te goed voelen om hier te posten, maar dat toch regelmatig even doen, tot chagrijn van andere users. Deze zomer nog een leuk staaltje van gezien na de meet in Apeldoorn. Gebruikster is niet meegeweest, wil niks weten van hoe het was, heeft ook nul commentaar op wat er gepost wordt, maar moet wel even opzichtig melden dat ze volgende week "echt een heel leuke meet" met bepaalde modellen gaat hebben. Echt heel sfeerverhogend!

Begrijp me niet verkeerd: ik wens iedereen een leuke (mini-)meet toe, met heel veel fotos. Maar er heerst afgunst bij bepaalde mensen, en dat vindt hier al een paar jaar zijn weerklank. En dat heeft weer gevolgen voor de mensen die FOT maken: een heel groot gedeelte blijft weg, post alleen maar incidenteel of in bepaalde topics, of zelfs helemaal niet meer.

En hoe los je dat op? Geen idee. Nou ja: veel vers bloed. Maar aangezien FOK! een open community is zie ik dat niet gauw gebeuren. Al moet ik wel toegeven (en dat had ik nooit gedacht) dat de aanwezigheid van Danny (als user, niet als admin/eigenaar) de afgelopen maanden wel een redelijk goede invloed op FOT had.
Doe me een lol, en wijs me even in welke drie posts ik Xil 'aanbeveel' te stoppen als mod?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:22:24 #43
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65712442
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:51 schreef Isdatzo het volgende:
Wat me opvalt is dat de toon van de discussie veranderd is ten opzichte van vorig topic.
Ja, dat noemen we het Pea effect. Klein maar veel invloed
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:44 schreef Harajuku. het volgende:
Werkelijk waar, hoezo verzuurd.
Ongeacht of je wel of niet gelijk hebt, het meteen op "verzuurd" gooien is goedkoop, dooddoenerig. Maar daar kom je (helaas) nog wel eens achter als je zelf in het verzuurde schuitje gestopt wordt-het schijnt er aardig vol te zitten
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:30:15 #44
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65712885
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:13 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Mijn posts in het vorge topic, dat scheelt je weer zoeken.

Doe me een lol, en wijs me even in welke drie posts ik Xil 'aanbeveel' te stoppen als mod?
Nah, daar doe je t allemaal sneaky.

Dit is wel een mooi voorbeeld:
quote:
En misschien moet je op een zeker moment wel tot de conclusie komen dat jij -ondanks al je goede bedoelingen- niet het crewlid bent die de verandering zult brengen, en de kans aan een ander laten.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:32:18 #45
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65713016
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:22 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ja, dat noemen we het Pea effect. Klein maar veel invloed
[..]

Ongeacht of je wel of niet gelijk hebt, het meteen op "verzuurd" gooien is goedkoop, dooddoenerig. Maar daar kom je (helaas) nog wel eens achter als je zelf in het verzuurde schuitje gestopt wordt-het schijnt er aardig vol te zitten
*Zucht*

Ik hoor het ook nog regelmatigL "O ja, verzuurde ex-mod blablabla.."

En ik ben alleen maar oud!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:32:30 #46
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_65713036
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:30 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nah, daar doe je t allemaal sneaky.

[..]

Die was gericht aan jou.
- Privacy Matters
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:33:44 #47
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65713104
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:32 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Die was gericht aan jou.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:57:04 #48
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_65714276
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:30 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

[..]

vatte het meer op als zelf kennis.

je kan alles zo goed bedoelen, maar kan zijn dat het niet wil gaan werken.
ik wil ook dat het beter gaat met fot, maar aangezien ik weet dat het toch niet gaat werken als ik mod zou zijn (niemand gaat me denk ik echt heel erg serieus nemen. ) dus dan kun je het beter aan iemand overlaten die ook het beste met fot voor heeft, en iemand die gerespecteerd word binnen fot, en waarnaar meer mensen zullen luisteren.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:02:02 #49
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_65714512
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:57 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

vatte het meer op als zelf kennis.

(..)
Dat was het ook. Er staat wat er staat, niks meer, niks minder. Ik post geen dubbele bodems, tenzij meer dan overduidelijk. Maar dat kan ik hara niet kwalijk nemen, ze heeft me nog nooit gezien of gesproken, dus ze weet dat niet.
- Privacy Matters
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:03:51 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65714592
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:54 schreef Chanty het volgende:

-verhaal-

En nu heb ik het toch weer gedaan
Bedankt, met zo'n post kunnen we wat. Iedereen heeft een mening over wat er beter/anders moet/kan, en als we die niet horen kunnen we er ook geen rekening mee houden.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:02 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat was het ook. Er staat wat er staat, niks meer, niks minder. Ik post geen dubbele bodems, tenzij meer dan overduidelijk. Maar dat kan ik hara niet kwalijk nemen, ze heeft me nog nooit gezien of gesproken, dus ze weet dat niet.
Zo interpreteerde ik het ook, maar blijkbaar bedoelde je het niet zo en daar is nu genoeg over gesproken.
Huilen dan.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:04:57 #51
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65714644
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Zo interpreteerde ik het ook, maar blijkbaar bedoelde je het niet zo en daar is nu genoeg over gesproken.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:11:50 #52
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_65714958
bij kleine dingen als dit loopt het dus stuk.

reacties worden op 1 of andere manier snel negatief ge interpreteert . ook al is de reactie dat niet wanneer je hem secuur leest
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:14:52 #53
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65715100
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:11 schreef PKfotografie het volgende:
bij kleine dingen als dit loopt het dus stuk.

reacties worden op 1 of andere manier snel negatief ge interpreteert . ook al is de reactie dat niet wanneer je hem secuur leest
Het kwam hier niet door één post, maar meerdere. Dat ligt dan niet alléén bij de ontvanger hoor.

Maar je hebt wel gelijk.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:15:42 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65715133
Ja, genoeg over de al dan niet dubbele betekenis van ronaldv's post. Of ik ga naar mijn ondertitel wijzen.

*boos kijkt*
Huilen dan.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:17:33 #55
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65715225
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:15 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, genoeg over de al dan niet dubbele betekenis van ronaldv's post. Of ik ga naar mijn ondertitel wijzen.

*boos kijkt* [ afbeelding ]
Ik heb t eigenlijk ook meer over t algemeen, mét dit van net als voorbeeld. Maar scusi
pi_65716062
quote:

[..]

Bedankt, met zo'n post kunnen we wat. Iedereen heeft een mening over wat er beter/anders moet/kan, en als we die niet horen kunnen we er ook geen rekening mee houden.
[..]

quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:04 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik niet, omdat ik zeker weet dat iedere mod, van de afgelopen jaren, iets probeerde te veranderen.
Ik weet, deels uit zelf ervaren deels uit wat ik hier zie, dat het niet zomaar gaat. Een nieuw idee kan ideaal lijken bij het bedenken, en uiteindelijk moeten de users het nog waarmaken.

Mensen veranderen en ik denk dat je in veel andere subfora ook 'oude' users kwijt raakt. Tijd dus om meer nieuwe mensen te lokken, en die komen niet als een 'show/testcase' vol staat met negatieve dingen (hoe goed en behulpzam die dan ook moge zijn). Maar dat verbieden kunnen anderen dan opvatten als censuur.

nuja, ik hoop echt dat het je lukt.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_65716882
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:15 schreef Isdatzo het volgende:

*boos kijkt* [ afbeelding ]
Deze opmerking werkt ook niet.

RonaldV is ook soms een schenentrapper maar hij kan nog wel "relativeren" en gewoon correct antwoord geven indien het nodig is

Bij bovenstaande word er vanuit gegaan dat hij dit altijd zo zou doen, wat dus niet waar is.
En dat hij dus 2 dingen bedoeld...
(wat niet waar is als ik het goed bekijk )
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 4 februari 2009 @ 06:46:29 #58
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65720136
Wat mij stoort is in ieder geval dat het blijft bij praten en willen, het doen, daar zit het hem in, het doen gebeurt veelal niet. Kijk maar naar de agenda, hoe eenvoudig kan iets zijn?
quote:

[..]

[..]
Als je wat wilt kunnen, de agenda heeft een fikse update nodig, daar is volgens mij niet perse input voor nodig, hier een beginnetje: http://www.evenementen.nl/ . Succes!
(er staat ook nog ergens een bulk input van p)

[ Bericht 2% gewijzigd door ..bennie op 04-02-2009 06:59:30 ]
  woensdag 4 februari 2009 @ 06:49:04 #59
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65720152
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:36 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

[..]

Ik niet, omdat ik zeker weet dat iedere mod, van de afgelopen jaren, iets probeerde te veranderen.
Ik weet, deels uit zelf ervaren deels uit wat ik hier zie, dat het niet zomaar gaat. Een nieuw idee kan ideaal lijken bij het bedenken, en uiteindelijk moeten de users het nog waarmaken.

Mensen veranderen en ik denk dat je in veel andere subfora ook 'oude' users kwijt raakt. Tijd dus om meer nieuwe mensen te lokken, en die komen niet als een 'show/testcase' vol staat met negatieve dingen (hoe goed en behulpzam die dan ook moge zijn). Maar dat verbieden kunnen anderen dan opvatten als censuur.

nuja, ik hoop echt dat het je lukt.
Jamaar jamaar, dan wordt de 'content' wel weer door nieuwe users ingebracht, de show en testcases zijn volledig doodgevallen en dat heeft naar mijn mening te maken met wanbeleid. Namelijk dat mensen die het opzettelijk komen verzieken ongestraft hun gang kunnen gaan.
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:23:50 #60
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_65720859
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 06:49 schreef ..bennie het volgende:

[..]

Jamaar jamaar, dan wordt de 'content' wel weer door nieuwe users ingebracht, de show en testcases zijn volledig doodgevallen en dat heeft naar mijn mening te maken met wanbeleid. Namelijk dat mensen die het opzettelijk komen verzieken ongestraft hun gang kunnen gaan.
En dat is nou net niet waar. Mensen die het opzettelijk komen verzieken worden vrijwel altijd meteen aangepakt.
Het gaat juist om mensen die voor hun doen met de beste bedoelingen tóch erg negatief overkomen. Dat komt naar mijn mening omdat er wordt gekeken naar hoe zij het zouden doen, met hun kennis van zaken en hun smaak.
Logisch, maar dat is niet altijd de bedoeling van de poster. Niet iedereen wil uitingen van creativiteit plaatsen, maar ook gewone foto's die naar hun eigen mening redelijk tot goed gelukt zijn. Die worden meteen afgedaan als kiekjes en niet interessant....

Maar je kunt hier lang of kort over praten, ik blijf erbij, ga het zelf doen zoals je denkt dat mensen het leuk (blijven) vinden, zoals je het ook zelf graag zou zien, maar dat zie ik dus nog steeds niet gebeuren...

ook niet door mij nee...ik ga nu echt aan het werk
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:30:39 #61
52657 pea4fun
pi_65720942
Ja bijna dan

Ik heb een idee. Als we nu eens bij wijze van oefening iemand die hier in dit topic er een mening over heeft een show/testcase laten plaatsen met foto's die hij zelf wel leuk vindt, maar misschien niet woepie, en IEDEREEN die hier in dit topic heeft gepost gaat in die test/showcase zeggen wat ie ervan vindt op een manier zoals die dat zelf graag zou horen. Dan zou dat toch al een goed begin zijn?

En als we dat nu allemaal om de beurt doen (maak een lijstje wie aan de beurt is voor mijn part) Dan móet dat haast wel mensen moed geven om ook een test/showcase te openen.

zo nu echt aan het werk, kijk in mijn pauze nog wel eens of er reactie op is
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:16:59 #62
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65721743
Je kunt wel zeggen dat het 'volstrekt niet waar' is, maar voor mij is het toch echt al twee keer de reden geweest om mijn prioriteiten elders te leggen.
Ik wil niet het risico lopen dat een model dat ik op foto zet, of medewerkers van een bedrijf waarvoor ik een fotoverslag maak etc, worden afgezeken door de kindjes van ONZ. Aangezien op zowat alle foto's die ik maak, uitgezonderd de dieren foto's die ik dus nog wel post, mensen staan, post ik geen show of testcases meer. Ik heb te vaak gezien dat een model of mens keihard de grond in wordt geboord, de fotograaf de foto's verwijderd en het topic op de begraafplaats verdween, zonder dat dat consequenties had voor de verziekers, anders dan het verwijderen van betreffende posts nadat het leed reeds geleden was.
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:20:52 #63
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65721840
Wat overigens niet wil zeggen dat ik het niet zou willen. Mijn klanten zijn doorgaans zeer tevreden en ik niet, dus er is zat om te leren en te verbeteren. Ik vind het dan ook jammer dat mijn angst voor ONZ dit tegenhoudt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 09:23:02 #64
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65721889
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:16 schreef ..bennie het volgende:
Je kunt wel zeggen dat het 'volstrekt niet waar' is, maar voor mij is het toch echt al twee keer de reden geweest om mijn prioriteiten elders te leggen.
Ik wil niet het risico lopen dat een model dat ik op foto zet, of medewerkers van een bedrijf waarvoor ik een fotoverslag maak etc, worden afgezeken door de kindjes van ONZ. Aangezien op zowat alle foto's die ik maak, uitgezonderd de dieren foto's die ik dus nog wel post, mensen staan, post ik geen show of testcases meer. Ik heb te vaak gezien dat een model of mens keihard de grond in wordt geboord, de fotograaf de foto's verwijderd en het topic op de begraafplaats verdween, zonder dat dat consequenties had voor de verziekers, anders dan het verwijderen van betreffende posts nadat het leed reeds geleden was.
Misschien een gigantisch dooddoener, maar dat is dus het nadeel van een open forum als dit.
Mensen kunnen posten wat ze willen.

Ik heb er trouwens geen enkel zicht op wanneer de mods hier aanwezig zijn eerlijk gezegd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 4 februari 2009 @ 09:34:55 #65
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_65722201
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:16 schreef ..bennie het volgende:
Zoals hierboven al aangegeven, je mag hier binnen redelijke grenzen zeggen wat je wilt.
Die redelijke grenzen echter zijn best wel te verleggen als de huidige FOTpopulatie, bij voorkeur onder aanvoering van de blauwe brigade, laat zien hoe het kan en vooral ook hoe het moet. Bouw je op die manier een positief sfeertje (wat op zich natuurlijk al helemaal geen kwaad kan), dan valt het des te meer op wanneer er iemand de boel willens en wetens gaat lopen verzieken.
De weg naar de buitendeur is dan ook voor de kwaadwillende gebruiker ineens een stuk korter.

Samenvatting : Maak het hier gewoon plezant en alles sal reg kom
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:49:07 #66
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65722577
Enfin, ik heb er dus geen plezier in als klanten afgezeikt worden en de enige maatregel het verwijderen van een post is. Want dat belet ONZ gebruikers nou niet bepaald om het een volgende keer weer te doen.
Doe er mee wat jullie willen, negeer het van mijn part, maar verwacht in dat laatste geval geen showcases van mijn hand.
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:14:19 #67
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_65723292
Ik wil best weer eens een showcase plaatsen maar wat bennie ook al schrijft, niet van een klant.
En aangezien mensen toch het meeste is wat ik fotografeer zal er even gewacht moeten worden tot ik weer wat anders voor de camera heb.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_65725591
Ik volg Pea hierin, er is goed bedoelde commentaar die soms hard overkomt. Maar ook bennie heeft een punt.
In een showcase met een model, zijn er vaak reply's die wat te melden hebben over de persoon op de foto en niet over de foto zelf. Dat een model niet graatmager is of watdanook hoef je niet te posten, omdat het niets met de kwaliteit van de foto te maken heeft.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 4 februari 2009 @ 12:30:55 #69
52657 pea4fun
pi_65727471
@ bennie, ik zeg niet dat het volstrekt niet waar is, ik denk gewoon dat dat niet de hoofdmoot is. Natuurlijk als je mensen op je foto's hebt staan en je krijgt van dat soort opmerkingen bedenk je je of je zulke foto's nog gaat plaatsen. Ik heb het zelf ook gehad met een showcase met mensen erop. Ik had het gevoel dat er vrij snel ingegrepen werd, ik kan dat natuurlijk niet voor alle topics beoordelen. Dat wil ik ook niet, anders had ik wel gesolliciteerd voor mod.
Maar er zijn ook genoeg mensen die foto's van landschapjes, macro of steden neerzetten. Die blijven niet weg vanwege de beledigingen, maar omdat meteen wordt gezegd dat het kiekjes zijn en saai. Terwijl zij voor hun gevoel mooie foto's hebben gemaakt. Tja, als ik dat in mijn eerste posts had gehoord was ik waarschijnlijk ook niet teruggekomen.

Ik begrijp je standpunt tot het niet meer plaatsen van foto's van personen, maar maak je helemaal geen foto's waar iets anders opstaat?

@ snakelady, ik snap het, maar blijf het jammer vinden, ik begin net een beetje te spelen met studioverlichting en zou best wat van je kunnen leren.

@ ouwesok
quote:
Die redelijke grenzen echter zijn best wel te verleggen als de huidige FOTpopulatie, bij voorkeur onder aanvoering van de blauwe brigade, laat zien hoe het kan en vooral ook hoe het moet. Bouw je op die manier een positief sfeertje (wat op zich natuurlijk al helemaal geen kwaad kan)
Dat probeer ik dus in gang te zetten door mijn verzoek voor showcases met commentaar van de hier aanwezigen, ik wacht even de dag af, maar totnogtoe lijkt er niet veel animo voor. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen alleen maar foto's van mensen maakt, en daarom niet meer post.

De, laat ik het maar noemen, gevorderde fotografen worden ook kritischer op eigen foto's en vinden ze al (te) snel niet meer showcasewaardig. Dat is ook jammer.

Ennuh...als de modjes nou eens het goede voorbeeld geven en zelf meer showcases neer gaan zetten, wanneer was jouw laatste xil? dan volgt het gepeupel misschien
  woensdag 4 februari 2009 @ 12:39:40 #70
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65727723
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:30 schreef pea4fun het volgende:
Ja bijna dan

Ik heb een idee. Als we nu eens bij wijze van oefening iemand die hier in dit topic er een mening over heeft een show/testcase laten plaatsen met foto's die hij zelf wel leuk vindt, maar misschien niet woepie, en IEDEREEN die hier in dit topic heeft gepost gaat in die test/showcase zeggen wat ie ervan vindt op een manier zoals die dat zelf graag zou horen. Dan zou dat toch al een goed begin zijn?

En als we dat nu allemaal om de beurt doen (maak een lijstje wie aan de beurt is voor mijn part) Dan móet dat haast wel mensen moed geven om ook een test/showcase te openen.

zo nu echt aan het werk, kijk in mijn pauze nog wel eens of er reactie op is
[Showcase] Luchten

Met andere woorden, goed idee!!
Ikzelf heb ooit nog maar één keer eerder een showcase durven plaatsen. Ook omdat ik geen zin had in de door velen reeds omschreven soort van reacties. Maar op het moment kan me dat even helemaal niets schelen. Dus we zien wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')