En met welke eventuele hulpmiddelen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:53 schreef PdeHoog het volgende:
Voor het leer-effect: vertel eens hoe je ze maakt
Uit mijn hoge hoed getoverdquote:
Ja? Ik kan me er iets bij voorstellen, maar ik wilde de horizon nu ook weer niet precies in het midden leggen. Dit is een foto van een maand of 8 geleden. Tegenwoordig durf ik dat best.quote:#2: Weerspiegeling is best ok. Hij is wat eentoniger en ik vind hem iets teveel loze ruimte hebben onder en links.
Vond ik achteraf gezien ook, toch maar besloten om de foto niet weg te gooien. Dat doe ik dan wel als ik hem heb overgemaakt en die keer vóór de struik ga staan. Maar het duurt effetjes eer ik weer in Enistymon kom, da's toch een andere county dan waar ik woonquote:#4: Nice dorpsgezichtje. Ik had alleen die struik links ff weggelaten. Die vind ik wat verstorend overkomen.
Achteraf in PS ja. Ik zal nog eens kijken wat ie doet als het nog extremer wordt.quote:#5: Dit gaat wat meer richting je oude werk (#2 ook). Het mag wat extremer van mijDe lucht een tikkie contrastrijker / donkerder. Heb je hier een gradueel filter gebruikt?
OKquote:#6: Doet het niet helemaal voor mij. De bloemen zitten vrij links en komen een beetje uit het niets voor mijn gevoel.
Ik heb hem ook met alleen die wolk erop, maar dat vind ík dan weer helemaal niets doen voor mij, en alsof het allemaal uit het niets komt.quote:#7: Mooi licht daaro op die wolken. Ik denk alleen dat je er teveel omheen hebt wat verstoort. Ik zou ook de onderkant OF meer ruimte geven OF compleet weglaten.
Yep, inderdaad. Het is hier zo ongeveer gewoonte om elke dag tegen zonsondergang eens even een blik naar buiten te werpen. Verder ben ik gewoon heel veel op pad in mijn uppie. Lekker in de auto stappen, zien waar dat ding heenrijdt, en onderweg opletten of er wat te fotograferen valt. County Galway, County Mayo en County Clare ken ik inmiddels op mijn duimpje.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:51 schreef pea4fun het volgende:
Luchten zijn zeker bij landschapsfotografie erg bepalend voor je foto. Zeker mooie wolkenluchtjes brengen diepte in je foto.
Ik vind dat je dat bij de meeste foto's dat erg goed hebt gebruikt. Je hebt ook erg mooie kleuren in je luchten. Ren je meteen naar buiten als je dat aan ziet komen?
Kan ik me voorstellen, het is natuurlijk ook maar gewoon een wolk. Maar ik vond de vorm zo leuk dat ik hem op de foto wilde hebben.quote:Een foto als nr3 spreekt me dan weer niet zo aan, behalve als ie voor het weerbericht is gemaakt![]()
Leuk dat er verschillende meningen komen over die fotoquote:Bij foto 6 vind ik de aparte lucht een extra tintje aan de foto geven, goed standpunt ook, leuk idee om te onthouden.
In veel gevallen inderdaad een polafilter gebruikt. Verder heb ik er standaard een UV filter opzitten uiteraard.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En met welke eventuele hulpmiddelen.
Welke filters misschien?
Persoonlijk vind ik het een zeer mooie serie waar ik toch wel jaloers op ben.
De kleuren spatten er vanaf, deels door het gebruik van een pola flter zo te zien.
Ben zelf wel benieuwd of je nog andere filters gebruikt hebt.
Zijn de foto's in verschillende landen genomen?
Persoonlijk vind ik 4 zeer geslaagd vanwege de huizen en de oude brug.
Mooie setting die zeer goed gezien is.
Noteert als reisbestemming volgend jaar, dit jaar heb ik schotland al geboektquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:03 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Yep, inderdaad. Het is hier zo ongeveer gewoonte om elke dag tegen zonsondergang eens even een blik naar buiten te werpen. Verder ben ik gewoon heel veel op pad in mijn uppie. Lekker in de auto stappen, zien waar dat ding heenrijdt, en onderweg opletten of er wat te fotograferen valt. County Galway, County Mayo en County Clare ken ik inmiddels op mijn duimpje.
[..]
Kan ik me voorstellen, het is natuurlijk ook maar gewoon een wolk. Maar ik vond de vorm zo leuk dat ik hem op de foto wilde hebben.
[..]
Leuk dat er verschillende meningen komen over die foto
Jij ook bedankt voor je commentaar.
Hahahaha...ik zeg FOT-meet in Ierlandquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:07 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Noteert als reisbestemming volgend jaar, dit jaar heb ik schotland al geboekt
mocht je hem over maken, kijk dan eens naar een iets langere sluitertijd, denk dat deze locatie met een rode lucht en een wat zachter watervalletje goed zal staan.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:00 schreef ElizabethR het volgende:
.................
Vond ik achteraf gezien ook, toch maar besloten om de foto niet weg te gooien. Dat doe ik dan wel als ik hem heb overgemaakt en die keer vóór de struik ga staan. Maar het duurt effetjes eer ik weer in Enistymon kom, da's toch een andere county dan waar ik woon
......
Hoi Fredo55,quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:39 schreef Fredo55 het volgende:
Mooie foto's.![]()
Ik doe mijn foto's er even achteraan, als je het niet erg vind.![]()
Helemaal mee eens. Ook al omdat ik aan een kreet als ' mooie foto's' gevolgd door een fotodump van Fredo's foto's heel weinig heb. Dus Fredo, als je misschien je foto's kunt verwijderen en een eigen showcase openen, dan zou ik dat op prijs stelenquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoi Fredo55,
Als het geen verzameltopic is, wordt het doorgaans niet op prijs gesteld wanneer je je eigen foto's in andermans' showcase plaatst.
Als je ze toch wil laten zien kan je:
of een geschikt verzameltopic opzoeken,
of zelf een nieuw topic openen.
Ik zou voor dat laatste gaan in jouw geval.
Ik had inderdaad indirect moeten flitsen. Volgende keer zorgen dat ik een papieren zakdoekkie of iets dergelijks bij me heb. Ik kan me trouwens niet meer herhinneren op welk tijdstip ik deze foto heb gemaakt, maar gezien de kleur van de wolkjes moet het richting zonsondergang geweest zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:17 schreef Shark.Bait het volgende:
#6: lucht had wel iets meer kleuren mogen hebben van mij...misschien tijdens het blauwe uur proberen? Bloemen vind ik iets aan de felle kant ingeflitst; misschien een poging wagen om het minder opvallend in te flitsen?
Ok. Dankjewel. Het was kiezen met dat struikje, en als ik hem verder crop vind ik dat er teveel van Enistymon aan de linkerkant verdwijnt.quote:De anderen zijn aardig, maar ik heb betere gezien van je- bij dat dorpsgezicht zou ik volgende keer, wat PdeH al zegt, de (virtuele) heggeschaar hanteren.
Thanksquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:46 schreef Harajuku. het volgende:
1 & 5![]()
Maar verder heb ik er geen verstand van
Edit: Ik vergat 8![]()
Dat geeft niet als je iets dubbel zegt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:13 schreef Chanty het volgende:
Ik ga maar eens meedoen met het goede-voorbeeld geef-commitee
Heb de reacties hier verder nog niet gelezen dus sorry als ik iets dubbel zeg, maar er ligt nog wat huiswerk op me te wachten
Ok. Ik zal hem nog eens kritisch bekijken, maar op mijn monitor komt ie niet te donker over, althans voor mijn smaak danquote:1. Erg mooie foto, lekkere kleuren, vind hem alleen een tikkeltje aan de donkere kant, met name het water en het blauwe deel van de lucht.
Ik snap inderdaad wat je bedoelt. Je bent de tweede die dit zegt, en jullie hebben gelijk hoor!! Voor mij des te meer een uitdaging om een solitaire wolk nou eens een keer interessant op de foto te krijgen. Ik blijf het proberenquote:2. Super die weerspiegeling en de lichtval over t gras
3. Mooie blauwtint maar verder doet de foto me niet zoveel. Ik denk dat ik de foto pakkender zou vinden als het meer een afgesloten geheel was qua wolkjes. Dus meer de verloren wolkjes in de blauwe lucht, nu loopt het allemaal buiten de foto door. Mja lastig uit te leggen maar hoop dat je snapt wat ik bedoel, meer een gevoelsiets.
Teletubbiequote:4. Kan zo als postkaart de deur uit. Heerlijke kleuren, ik zou zelf wel nog wat rommelen met de wolkjes, die nog wat donkerder maken. Zodat er in dat utopische plaatje toch nog een beetje iets dreigends komt.
5. Perfect, bijna te. Zijn die kleuren echt zo of heb je de foto bewust bewerkt met zo lichte blauw en groentinten. Vind het een erg vrolijke (teletubbie) foto![]()
Yep, helemaal gelijk in, zie ook mijn vorige reactie op het commentaarquote:6. Vind ik de minste uit de serie. De foto is zo plat en de bloem lijkt geflitst, kan dat? Misschien toch wat meer landschap op de achtergrond zodat je een betere dieptewerking in de foto krijgt? Of de foto maken tegen een strakblauwe lucht![]()
Kan ik me ook in vinden, en ook in het commentaar dat er meer voorgrond zou moeten zijn om de foto aantrekkelijk te maken. Heb ik verkeerd ingeschat, ik vond die kleur van die wolk zo apart dat ik hem er perse helemaal op wilde hebben. En ik had de geen groothoek bij me.quote:7. Mooi oranje wolkje. Verder raakt de foto me niet echt maar heb ook neit echt een idee wat er nou beter aan kan. Gewoon een foto als mooie herinnering aan een prachtige lucht![]()
Ik heb hem wel op een grote afdrukquote:8. Waaauwwwwdie op canvas
Zal ik doen de volgende keer als ik eraan denk mijn statief mee te nemen. Maar je bedoelt dit effect??quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:04 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
mocht je hem over maken, kijk dan eens naar een iets langere sluitertijd, denk dat deze locatie met een rode lucht en een wat zachter watervalletje goed zal staan.
* PKfotografie heeft kleine voorliefde voor stromend water en lange sluitertijd. vind het zo'n mooi resultaat geven meestal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |