abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65686113
quote:
AMSTERDAM - Een beveiligingsonderzoeker heeft aangetoond dat het mogelijk is om de informatie op chips in paspoorten te kopiëren zonder dat de drager dat merkt.

Moderne paspoorten zijn in de Verenigde Staten net als in onder meer Nederland voorzien van een chip met persoonlijke gegevens van de eigenaar. Dat moet helpen vervalsingen op te sporen. Volgens critici is de gebruikte technologie echter onveilig: de informatie op de RFID-chip kan op afstand worden uitgelezen.
Hacker Chris Paget reed met een zelfgebouwde chiplezer door de binnenstad van San Francisco, en slaagde er volgens The Register in om binnen 20 minuten twee paspoortchips van voorbijganger te klonen, zonder dat de houders daar iets van merkten.

Tien meter
Paget wilde met zijn demonstratie het ongelijk aantonen van voorstanders van de RFID-chip. Die beweren vaak dat gebruik van de chip geen reëel gevaar zou opleveren, omdat kopiëren alleen onder gecontroleerde omstandigheden zou kunnen. Hij bouwde zijn apparaat, dat een bereik heeft van tien meter, voor slechts 250 dollar.
Paget heeft een filmpje op Youtube geplaatst, waarin hij zijn techniek demonstreert.
Bron: http://www.nu.nl/internet(...)hips-op-afstand.html
Youtube filmpje:

Gelukkig heeft niemand wat te verbergen en vinden we het allemaal echt niet erg dat iedere nerd voor 250 dollar ons paspoort kan inzien, he. Toch?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:31:05 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65686158
Er zijn speciale mapjes te krijgen voor je passpoort die dit blokkeren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_65686287
Who the fuck wil er speciale mapjes? Ik wil gewoon een veilig paspoort.
pi_65686386
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:31 schreef Megumi het volgende:
Oh gelukkig, dan is het goed

Niks aan de hand mensen.... gewoon doorlopen.

Oh wacht, waarom heb je zo'n speciaal mapje? Heb je iets te verbergen?
Ben je soms crimineel? Ik vind het maar verdacht hoor, waar rook is, is vuur.
pi_65686423
quote:
Je kunt ook nooit je huis meer uitgaan. Ook een oplossing.

Bullshit natuurlijk, de overheid heeft baat bij die chip (blijkbaar) ze zorgen er ook maar voor dat de boel veilig is...
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:41:14 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65686534
quote:
'Krijg' je die, of moet je die KOPEN!?

Te belachelijk voor woorden dit. Al je prive-gegevens moet je maar verplicht afstaan, steeds meer en meer, zogenaamd voor de 'veiligheid' (medische dossiers, OV chipkaart, paspoort, etc), en tegelijkertijd zijn al die zaken zo ruk beveiligd en gaat men zo onvoorzichtig met al die zeer belangrijke gegevens om, dat het er alleen maar onveiliger van wordt...

Ow.... en maar schuiven voor al die 'vooruitgang'(!)
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:41:32 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65686549
Hackers!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:43:12 #8
112251 314
gimme pie!
pi_65686609
quote:
als ze het gewoon veiliger hadden gemaakt had je niet een speciaal mapje hoeven kopen.. nu moeten ze die mapjes er al bijna gratis bij gaan geven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:45:40 #9
13250 Lod
Sapere aude!
pi_65686710
quote:
Waarom speciale mapjes? Aluminiumfolie is voldoende
GNU Terry Pratchett
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2009 @ 11:46:52 #10
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_65686769
quote:
Dat is dweilen met de kraan open natuurlijk!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:51:11 #11
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_65686921
magneettron werkt perfect ik ben niet meer opspoor baar
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_65687118
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:51 schreef MUZZ het volgende:
magneettron werkt perfect ik ben niet meer opspoor baar
Ik geloof dat zelf bewust je RFID chip om zeep helpen strafbaar is. Of wordt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:09:37 #13
181657 LordNemephis
computer says no
pi_65687495
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik geloof dat zelf bewust je RFID chip om zeep helpen strafbaar is. Of wordt.
Je wordt dus gewoon verplicht je hele hebben en houden op straat te gooien...

Wat is dat toch, dat aangetoond is dat systemen NIET waterdicht zijn maar dat politici hoe dan ook hun stokpaardjes erdoor willen drukken??
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_65688119
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hackers!
Inderdaad. Hulde voor de slimme personen die telkens weer de producten van grote mogendheden weten de kraken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 februari 2009 @ 12:31:50 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65688144
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:09 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Je wordt dus gewoon verplicht je hele hebben en houden op straat te gooien...

Wat is dat toch, dat aangetoond is dat systemen NIET waterdicht zijn maar dat politici hoe dan ook hun stokpaardjes erdoor willen drukken??
4 jaars politiek aka korte termijn scoren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:39:41 #16
181657 LordNemephis
computer says no
pi_65688366
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

4 jaars politiek aka korte termijn scoren.
Ik weets maar ik wordt er zo moe van...

Als een politicus denkt dat 1+1 3 is, zie hem dan maar eens van het tegendeel te overtuigen..
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  Donald Duck held dinsdag 3 februari 2009 @ 12:43:31 #17
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65688459
Het is ook een enorme fout om die dingen contactloos uitleesbaar te maken. Ook al zetten ze een sterkere versleuteling erop, ook die kan uiteindelijk weer gekraakt worden op afstand. Ze moeten gewoon een normale chip nemen die direct fysiek contact moet hebben met het uitleesapparaat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_65688466
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:30 schreef waht het volgende:

[..]

Inderdaad. Hulde voor de slimme personen die telkens weer de producten van grote mogendheden weten de kraken.
Het heeft niks met kraken te maken, in principe is het niets anders dan een pinpas kopieeren. Zonder sleutel kun je er ook verder niets mee.
pi_65689197
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Het heeft niks met kraken te maken, in principe is het niets anders dan een pinpas kopieeren. Zonder sleutel kun je er ook verder niets mee.
Dit geval dan niet nee. Maar ik had het over het algemene idee van hobbyisten die plezier halen uit het testen van dit soort dingen. Ze zijn onmisbaar in de strijd tegen idiote regeringen en bedrijven.
pi_65689228
Lol

OV-chip bashers kom er maar in
pi_65689249
Dit is puur om onze privacy te beperken en te ondermijnen.

Weg met al die bullshit . Ik heb nog geen enkel goed argument gezien waarom ik mijn privacy zou in moeten leveren.
pi_65689317
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:09 schreef Loveless85 het volgende:
Lol

OV-chip bashers kom er maar in
Het is natuurlijk wachten op een kitje van 250 euro waarmee je thuis ff makkelijk je OV chip kunt opladen.
pi_65689429
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:12 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wachten op een kitje van 250 euro waarmee je thuis ff makkelijk je OV chip kunt opladen.
Dat is toch niet inherent aan de OV chip ? Fraude is van alle tijden. Je kan ook prima strippenkaarten kopieeren of geld vervalsen, mocht je dat willen. Ik zie het niet als geldig argument tegen de invoering iig.
pi_65689487
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is toch niet inherent aan de OV chip ? Fraude is van alle tijden. Je kan ook prima strippenkaarten kopieeren of geld vervalsen, mocht je dat willen. Ik zie het niet als geldig argument tegen de invoering iig.
Met als bijkomstigheid dat je de bezitter van de OV kan traceren.
pi_65689541
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:10 schreef Chadi het volgende:
Ik heb nog geen enkel goed argument gezien waarom ik mijn privacy zou in moeten leveren.
-Vals gevoel van veiligheid
-WIe tegen is, is direct verdacht
-Aangetoond onjuist idee dat terroristen beter worden aangepakt
-Leuk misbruik mogelijk door wetshandhavers
-Goede mogelijkheden om in de toekomst ieder ongewenst persoon 'uit te schakelen'
pi_65689577
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Het wordt er misschien zelfs wel iets makkelijker door, maar goed, het ging hier idd om het paspoort (en de RFID chip daarin) en niet om de OV kaart.
pi_65689620
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:19 schreef waht het volgende:

[..]

-Goede mogelijkheden om in de toekomst ieder ongewenst persoon 'uit te schakelen'
Het leuke is dat dit rijtje ook geldt voor zaken als cameratoezicht en id-plicht.
pi_65689622
TvPasfoto
pi_65689659
Wat als je de chip onklaar maakt in je paspoort. Is die dan ook ongeldig? Lijkt me een goede manier om van hackers af te komen.

Volgende vraag....hoe maak je het onklaar???
"I'm just a girl trying to make it in a cruel world. Please be gentle"
pi_65689780
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:23 schreef victoriamcjones het volgende:
Wat als je de chip onklaar maakt in je paspoort. Is die dan ook ongeldig? Lijkt me een goede manier om van hackers af te komen.

Volgende vraag....hoe maak je het onklaar???
Hoezo, je bent toch geen terrorist zeker?

Enniewee, van vrijspreker.nl:
quote:
In een samenleving die haar functioneren afhankelijk heeft gemaakt van nietsontziende controle, is de keuze tussen braaf of stout zijn een schijnkeuze. In plaats van dat de overheid u beschermt, moet u zich beschermen tegen de overheid of een andere partij die zich toegang heeft verworven tot de immense hoeveelheid data, die binnen het maatschappelijk verkeer uw profiel vormen. Binnen een samenleving die zich heeft neergelegd bij deze gedigitaliseerde controle, is geen plaats voor een burger die zich zonder (geïmplanteerde) chip op straat begeeft, omdat zijn onherkenbaarheid voor het systeem onherroepelijk leidt tot uitsluiting van alle maatschappelijke voorzieningen. In een gedigitaliseerde totalitaire staat heeft u inderdaad niks te verbergen. Niet omdat uw gebruik van deze veelgehoorde dooddoener bevestigt dat u zich als onverschillig of onwetend, gehoorzaam mens buiten schot waant, maar omdat u domweg niks eigens meer heeft.
pi_65689880
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:19 schreef waht het volgende:

[..]

Dat bedoel ik maar. Niemand hoeft te weten waar ik uithang. En degeen die het omzeilen wil doet het dan toch.
pi_65690750
Niks aan de hand mensen gewoon doorlopen en volgend jaar als een stel makke schapen je vingerafdruk afgeven wat in een hele veilige centrale databank komt te staan en op een nog veiliger paspoort.

Diegene die je het meeste kan vertrouwen is onze overheid.
pi_65691555
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:30 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat bedoel ik maar. Niemand hoeft te weten waar ik uithang. En degeen die het omzeilen wil doet het dan toch.
Er zijn toch maar bepaalde plekken waar de chip in je paspoort uitgelezen kan worden.. Je staat op die plekken ook al in het systeem zonder die chip. Maar je als je zo bang bent voor RFID chips dan neem ik aan dat je ook geen boodschappen doet of andere spullen koopt. Want ze komen in steeds meer verpakkingen te zitten. Je betaalt met je pinpas en de chip is vervolgens gekoppeld aan je persoonsgegevens. Om je nog maar wat banger te maken.
pi_65691805
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Er zijn toch maar bepaalde plekken waar de chip in je paspoort uitgelezen kan worden.. Je staat op die plekken ook al in het systeem zonder die chip. Maar je als je zo bang bent voor RFID chips dan neem ik aan dat je ook geen boodschappen doet of andere spullen koopt. Want ze komen in steeds meer verpakkingen te zitten. Je betaalt met je pinpas en de chip is vervolgens gekoppeld aan je persoonsgegevens. Om je nog maar wat banger te maken.
Wie zegt dat er niet afgelezen kan worden dat ik bij truus thuis ben? En wie zegtd at er aan de poorten van een discotheek/ bedrijf / straat straks geen scanner staat die alles afleest wat er langs loopt?

En dat ik met mijn pinpas betaal is mijn keuze .OV chip word opgelegd net de paspoort chip.
pi_65692505
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wie zegt dat er niet afgelezen kan worden dat ik bij truus thuis ben? En wie zegtd at er aan de poorten van een discotheek/ bedrijf / straat straks geen scanner staat die alles afleest wat er langs loopt?

Misschien moet je je eerst een beetje inlezen in hoe RFID werkt en wat de mogelijkheden precies zijn ...
pi_65693137
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Misschien moet je je eerst een beetje inlezen in hoe RFID werkt en wat de mogelijkheden precies zijn ...
Ga je nou beweren dat je een RFID niet kan taggen en niet uit kan lezen op afstand?
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2009 @ 15:15:03 #37
Heeft een huisje.
pi_65693622
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:02 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ga je nou beweren dat je een RFID niet kan taggen en niet uit kan lezen op afstand?
Zeer beperkte afstand dus, 10 meter max ofzo.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:20:56 #38
36038 Shaman
retro-progressief
pi_65693856
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:15 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Hangt af van de frequentie en of de tag actief semi-actief of passief is.
Actieve tags met een hoge frequentie kunnen zelfs op enkele kilometers uitgelezen worden.
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2009 @ 15:24:04 #39
Heeft een huisje.
pi_65693969
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:20 schreef Shaman het volgende:

[..]

Hangt af van de frequentie en of de tag actief semi-actief of passief is.
Actieve tags met een hoge frequentie kunnen zelfs op enkele kilometers uitgelezen worden.
Ja koekenbakker Een paspoort met een batterij erin lijkt je dat handig ?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:25:04 #40
36038 Shaman
retro-progressief
pi_65694005
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is juist het enge.
Op die manier kan iedereen aan profiling doen. Gekoppeld aan de unieke id van je paspoort en de adresgegevens van je bankpas of creditcard wordt je snel slachtoffer van allerlei marketeers.
Dit gaat nog verder dan de albert heijn bonuskaart en airmiles pas. Het zit ook in je kleding etc.
Dan is gebruik door marketeers misschien nog wel de prettigst denkbare toepassing.
*Brrrrr....*
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:34:32 #41
36038 Shaman
retro-progressief
pi_65694383
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:24 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ja koekenbakker Een paspoort met een batterij erin lijkt je dat handig ?
Ik had het niet specifiek over paspoort. Je zei dat het bereik van RFID een meter of tien was.
Ik las laatst nog een artikel over semi-actieve RFID tags die hun batterij oplaadden d.m.v. piëzo elektriciteit. Dat zou dus ook prima in een paspoort kunnen. Bovendien een hoog frequente passieve RFID is ook op grotere afstand uit te lezen.
Weet jij wat er in de Nederlandse paspoorten zit?
pi_65694465
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:15 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

10 meter zo breed zijn onze straten niet eens. Beseffen mensen dat wel??? Dat als je door een willekeurige straat loopt je positie bekend kan worden als het uitgelezen wordt ???

Hoe breed is een 3 baans weg?

Hoe hoog hangen de ANWB borden?
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2009 @ 15:37:37 #43
Heeft een huisje.
pi_65694507
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:34 schreef Shaman het volgende:

[..]

Ik had het niet specifiek over paspoort. Je zei dat het bereik van RFID een meter of tien was.
Ik las laatst nog een artikel over semi-actieve RFID tags die hun batterij oplaadden d.m.v. piëzo elektriciteit. Dat zou dus ook prima in een paspoort kunnen. Bovendien een hoog frequente passieve RFID is ook op grotere afstand uit te lezen.
Weet jij wat er in de Nederlandse paspoorten zit?
Dit topic gaat toch over de chip in een paspoort?
Er zit ongetwijfeld een passieve chip in een paspoort, waarom niet ?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:47:03 #44
36038 Shaman
retro-progressief
pi_65694856
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:37 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dit topic gaat toch over de chip in een paspoort?
Er zit ongetwijfeld een passieve chip in een paspoort, waarom niet ?
Ja okee, het is ook niet echt relevant. Ook op korte afstand (<10m.) kan jan en alleman de tag uitlezen. Dus elke winkel uitgaansgelegenheid of welke andere plaats dan ook waar je regelmatig komt kan aan profiling gaan doen.
Het ging mij er meer om dat veel RFID tags op grotere afstand uit te lezen zijn.
In het paspoort zal het waarschijnlijk gaan om passieve tags, maar zoals ik net al zei ook een hoog frequente passieve RFID tag is wel op grotere afstand uit te lezen...
pi_65695321
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

10 meter zo breed zijn onze straten niet eens. Beseffen mensen dat wel??? Dat als je door een willekeurige straat loopt je positie bekend kan worden als het uitgelezen wordt ???

Hoe breed is een 3 baans weg?

Hoe hoog hangen de ANWB borden?
Gelukkig heb ik mijn paspoort of ID nooit bij me
pi_65695400
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik mijn paspoort of ID nooit bij me
Da moet! Da moet!!
pi_65695711
Rijbewijs dan, Jarno?
pi_65695718
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Da moet! Da moet!!

Ik moet niks .
Als ik mijn paspoort / ID iedere dag moet meesjouwen ben ik hem 2x per jaar kwijt. 1x in de 5 jaar een boete is dus voordeliger
pi_65697390
Nu klaagt iedereen maar men neemt toch wel een paspoort volgend jaar.
Je wordt gewoon gedwongen, net zolang todat je 1 in je lichaam hebt.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_65734215
En dan hoor je die lui .. chip in je lichaam waarom niet? Zit toch ook in je paspoort die je bij je MOET hebben of in je bankpas

Is handig als je die 2 vergeet.

Je moet wel met je tijd mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')